T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 06:53 
Offline
Użytkownik zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 kwietnia 2012, 16:06
Posty: 52
model: multivan
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam, cały czas usuwam usterki w moim nowym nabytku 2,5tdi acv,
nie załącza się sprężarka od czego zacząć szukać, jakiś przekażnik, czujnik co tam jeszcze takie podstawowe rzeczy,
nie wiem czy tak powinno też być ale z nakrętki środkowej klucz chyba 10, wystaje ,wycieka?, plastik koloru białego,tak ma być czy może coś się wytopiło ,spaliło w środku, klima szczelna naładowana.


Ostatnio edytowano środa, 25 lipca 2012, 08:29 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
zmiana bełkotu na język polski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 08:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
podstawowe pytanie masz klimę manualną czy klimatronica ??
jak klimatronica to pierwszym i jedynym krokiem aby nie wybebeszać wszystkiego po kolei jest diagnoza VAGiem
alchemik2009 napisał(a):
nie wiem czy tak powinno też być ale z nakrętki środkowej klucz chyba 10,wystaje ,wycieka?,plastik koloru białego


ale gdzie ta nakrętka jest ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 10:49 
Offline
Użytkownik zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 kwietnia 2012, 16:06
Posty: 52
model: multivan
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
koło pasowe sprężarki zakręcone jest po obwodzie bodajże 3 śrubami a ta jedna jest centralnie po środku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 11:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
nadal nie odpowiedziałeś na pierwsze pytanie

alchemik2009 napisał(a):
koło pasowe sprężarki zakręcone jest po obwodzie bodajże 3 śrubami a ta jedna jest centralnie po środku


sugeruje to, że masz uszkodzone sprzęgiełko sprężarki, do rozebrania i sprawdzenia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 17:28 
Offline
Użytkownik zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 kwietnia 2012, 16:06
Posty: 52
model: multivan
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
sprawa ma się tak,bialy plastik do wytopiony plastik ze śruby samozaciskowej która jest centralnie pośrodku,niezałączania jeszcze nie rozkminiłem mam bardzo duży luz na kole pasowym przez co mi też przy okazji dzwoniło,to koło się jakoś naprawia,bo jest nie na śruby jak wcześniej pisałem ale na nity i co mi to da,wyeliminuję tylko luz koła a niezałączanie? jest to coś wspólnego z luzem koła?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 18:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
to koło jest elementem układu napędzania sprężarki wraz z jej sprzęgiełkiem magnetycznym
luz może powstać w kilku miejscach na łożysku sprzęgła, tarczy, pierścieniu lub sama sprężarka jest rozwalona
bez jej wyjęcia i rozebrania tego nic się nie dowiesz
jeśli plastik się wytopił z nakrętki to nieźle się tam musiało wszystko zatrzeć i zagotować
jeżeli sprzęgiełko jest uszkodzone to sprężarka się nie załączy, tak samo jak z powodu luzów jest za duży opór to też nawet przy sprawnym sprzęgiełku nie ruszy
jeszcze jedno bez ściągaczy tego nie rozbierzesz
poniżej schematy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 18:43 
Offline
Użytkownik zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 kwietnia 2012, 16:06
Posty: 52
model: multivan
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nie wiem czy warto się bawić w naprawę,oglądałem jedną sprężarkę ze sprawdzonego żrodła ale wejścia na rurki miały inne rozmiary jutro będę działał dalej --ahoj


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 lipca 2012, 11:11 
Offline
Użytkownik zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 kwietnia 2012, 16:06
Posty: 52
model: multivan
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
sprężarka wyjęta,wszystko przegrzane(popalone)-złom,na razie założę łożysko żeby nie furczała,żeby pracowało jako wałek,a jak zbiorę kasę to założę drugą,dzięki za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 lipca 2012, 16:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
ja kupowałem sprężarkę do swojego, bo poprzednia była zatarta. Dałem 400 zł - stan perfekt. Obecnie klima mi nie działa ale to z innego powodu o którym wiem. Mogę podać Ci namiary na PW to zadzwonisz w moim imieniu i zapytasz


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 17:32 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Panowie.
Nie załącza się sprężarka klimy manualnej w 2.4D.
Powodem może być brak czynnika czy coś elektrycznego?
Klapy podciśnienia się przestawiają, ale nie załącza się sprężarka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 23:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Powodów może być sporo. Oczywiście powodem może być również zbyt mało czynnika.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 kwietnia 2014, 00:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 kwietnia 2014, 23:01
Posty: 27
model: T4
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Musicie pamiętać że najbardziej wadliwym elementem i podatnym na zużycie w sprężarkach jest cewka. I z jej powodu najczęściej nie załącza się sprężarka. Cewka jest bodajże zespolona z łożyskiem/sprzęgiełkiem także kupuje i wymienia się całość. Koszt naprawy nie jest mały ,bo same ceny cewek markowych zaczynają się od 180zł zależy kto jest producentem danej sprężarki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 kwietnia 2014, 06:59 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Do tej cewki idzie normalnie 12V czy inne napięcie?
Nad silnikiem na rurkach od klimy mam taki czujnik z kostką z 4 przewodami - na jednym jest 12V reszta nie ma napięcia.
Może po zmostkowaniu zacisków powinno ruszyć? Tylko których.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 kwietnia 2014, 09:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 kwietnia 2014, 23:01
Posty: 27
model: T4
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Tak do cewki na pewno musi dojść 12V żeby spięło się sprzęgiełko i zaczęła pracować sprężarka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 kwietnia 2014, 23:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Sprawdź czy masz czynnik w układzie, odkręć nakrętkę (zaślepkę) od przyłącza serwisowego i delikatnie wciśnij jakimś tępym przedmiotem zaworek, powinno być słyszalne(widoczne) syknięcie gazu. Jeśli układ jest pusty to kompresor nie zagada.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 21:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2014, 01:08
Posty: 41
Lokalizacja: Oświęcim
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Mam klimatronik niebieski 2002r acv, rowniez sprezarka nie pracuje. Nie dochodzi do niej prąd. Do vag niemam dostepu aktualnie. Który przekaźnik jest od sprezarki? Klima wczoraj sprawdzana szczelna i dobita.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 22:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przekaźnik 140 w lewym górnym rogu
http://t4-wiki.de/wiki/Relais_J254_%28R ... #Einbauort


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 18:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2014, 01:08
Posty: 41
Lokalizacja: Oświęcim
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Na vagu żadnych błędów nie pokazuje. Ma ktoś jakiś pomysł? Może ten czujnik ciśnienia? które piny zmostkować przy tym czujniku czynnika orjentuje się ktoś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 marca 2015, 18:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tutaj jest procedura http://www.t4-wiki.de/wiki/Klimaanlage_ ... ersuche%29


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2015, 15:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2014, 01:08
Posty: 41
Lokalizacja: Oświęcim
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Wiem ale z translatora jest troche niejasne. Według tej procedury napiecie idzie do czujnika cisnienia potem na przekaźnik 140 potem na sprzegło magnetyczne sprężarki. U mnie dochodzi do czujnika ciśnienia po zmostkowaniu go nie pomoga napiecia niema nadal na wtyczce do sprężarki. Jak sprawdzić ten przekaźnik 140 pomożecie ? Troche kosztuje a niemam od kogo pożyczyć. Według "cykania" wychodzi ze pracuje dobrze po rozebraniu niewygląda żeby było coś uszkodzone w nim. Jest ktoś może z okolic oświęcimia i byłby skłonny pożyczyć ten przekaźnik na moment?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB