T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 06:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 listopada 2014, 20:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
cezarypl napisał(a):
Ten dodatkowy akumulator jest na wymarciu. Z pilota lub ręcznie (bez kluczyka) piec się nie uruchamia, choć próbuje, myślałem nawet że jest uszkodzony. Z kluczykiem uruchamiam piec bez problemu.


według mnie daje to pewność, że bez kluczyka idzie z dodatkowego, a z kluczykiem z obydwu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 listopada 2014, 14:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Kenobi napisał(a):
cezarypl napisał(a):
Ten dodatkowy akumulator jest na wymarciu. Z pilota lub ręcznie (bez kluczyka) piec się nie uruchamia, choć próbuje, myślałem nawet że jest uszkodzony. Z kluczykiem uruchamiam piec bez problemu.


według mnie daje to pewność, że bez kluczyka idzie z dodatkowego, a z kluczykiem z obydwu


Dokładnie tak się dzieje. Zimą, przed wyjazdem odpalam piec z pilota (lub przyciskiem na zegarze w desce auta) i za pół godziny jest ciepły silnik i trochę ciepło w aucie. Prąd do zasilania pieca pobierany z dodatkowego aku. pod siedzeniem kierowcy, lecz tylko max. dwie godziny.

Chcę, aby z kluczykiem, prąd do zasilanie pieca pobierany był z obydwu aku. i tym samym wyłączał ograniczenie do max dwóch godzin.

@kurol. Z tym prądem ładowania (100A) aku żelowego to faktycznie muszę przemyśleć.

Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 listopada 2014, 15:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Nie wiem ile bierze zelowy ja robilem proby z agm'em i mi bezpiecznik topilo
Gosc w sklepie twierdzil potem ze takie aku stosowane w samochodach z systemem ''stop and go'' bierze nawet i 100A podczas ladowania


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 listopada 2014, 13:16 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Podepnę się pod temat.
Mianowicie padł mi akumulator od dogrzewacza D4WS,miałem taki http://images52.fotosik.pl/409/1cf0bdc39f750dd1med.jpg.
Czy muszę kupować identyczny?Chodzi mi bardziej o prąd rozruchowy 280A,czy może być większy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 listopada 2014, 22:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Może być, ale po co?
Akumulatory o mniejszym prądzie (zwarcia?) są po prostu tańsze w zakupie.

Pozdrawiam
Cezary



Za ten wpis autor cezarypl podziękował: słowik (niedziela, 30 listopada 2014, 19:45)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 grudnia 2014, 15:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 czerwca 2014, 20:07
Posty: 109
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Spać w aucie zimą nie będę, chyba skuszę się na postojowe, jak można podkrecic piec ? na czym to polega?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 września 2016, 23:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Stefano napisał(a):
Piec D3WZ można łatwo podkręcić na 4 kW, wtedy ciepła powinno spokojnie wystarczyć.
Kolega zaczął temat podkręcania :twisted: ale wypadałoby napisać więcej co trzeba zrobić :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 00:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Wystarczy podkręcić pompkę aby dawała większą dawkę i będzie ok 4kw. Kolega ma też d4 po przeglądzie w serwisie i podkręcili jak twierdzą tylko pompką do 5kw. Ja mam seryjny dogrzewacz d3 rozbudowany do pełnego webasto. Grzeję nim tylko silnik i jest w 100% wystarczający. Daje radę nawet w duże mrozy.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 07:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
hoopsii napisał(a):
Daje radę nawet w duże mrozy.

O czas tu biega. Nagrzać to i 1kw nagrzeje.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 08:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
No właśnie szybko nagrzewa. Temperatury około zera wystarczy kilka minut. Duże mrozy ok 20 25 min i silnik ciepły. Tak, jak pisałem wcześniej. Grzeję tylko silnik. Nie podłączałem wentylatorów nagrzewnic aby nie odbierały ciepła.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 08:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Czyli trzeba ustawić pompkę na dawkę jak dla d4w i będzie dobrze?
hoopsii, gdzie wpięte masz węże, że grzejesz sam silnik?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 13:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Tak dawka dla d4. Dogrzewacz jest w fabrycznym miejscu Pompkę dodatkową elektryczną dałem na wyjściu dogrzewacza. Taką samą jak ta co jest pod chłodnicami. Może źle się wyraziłem " sam silnik" . Chodzi o to, ze nie uruchamia mi sie klimatronik w trybie HR ( nie podłączałem ) i tym samym nagrzewnica nie odbiera ciepła. Woda przez nią idzie bo po przekręceniu zapłonu od razu leci ciepłe powietrze z nadmuchów. Identycznie ma się u mnie sprawa z dogrzewaczem elektrycznym ( grzałka 2kw z wbudowaną pompką) wpięta w ten sam wąż za dogrzewaczem i za tą dokładaną pompką. Dwie zimy wszystko sprawuje się rewelacyjnie.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: Probe041 (sobota, 1 października 2016, 19:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 18:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
A nie wiesz przypadkiem jaka ma być dawka dla d4? ;-)
Z czego dokładniej ten dogrzewacz zmajstrowałeś? On jest na 230v rozumiem?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 19:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Probe041 napisał(a):
A nie wiesz przypadkiem jaka ma być dawka dla d4? ;-)

D4W
max. 7,5 cm3 /90s
min. 6,5 cm3 /90s
D5W
max. 8,5 cm3 /90s
min. 7,5 cm3 /90s
B4W
max. 10,6 cm3 /90s
min. 9,5 cm3 /90s
B5W
max. 12,1 cm3 /90s
min. 10,9 cm3 /90s



Za ten wpis autor BUNIEK podziękował: Probe041 (sobota, 1 października 2016, 19:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 20:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Zazwyczaj w ogrzewaniach postojowych mokrych wentylatory nagrzewnicy czy klimatronika załączane są razem z webastem, ja robię trochę inaczej a mianowicie dodaję termostat bimetaliczny są chyba do pralek czy zmywarek ale mniejsza o to ważne że są tanie i się sprawdzają, tego typu http://allegro.pl/termostat-bimetaliczn ... 00269.html zakładam go na wężu do nagrzewnicy i owijam go pianką do ocieplania rur. Klimatronik włączy się dopiero gdy płyn osiągnie 40 stopni C. Oczywiście wpinam go w obwód który uruchamia wentylator lub klimatronik.



Za ten wpis autor BUNIEK podziękował: Probe041 (sobota, 1 października 2016, 21:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 21:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
sprytne, ja stosuję przekaźniki zwłoczne, ale to koszt ze 4 dychy i wiadomo, wypada czas regulować w zależności od mrozu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 22:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Probe041 napisał(a):
A nie wiesz przypadkiem jaka ma być dawka dla d4? ;-)
Z czego dokładniej ten dogrzewacz zmajstrowałeś? On jest na 230v rozumiem?

http://www.sklep.elektrowarm.com/podgrz ... -p-55.html
Wpięty zaraz za dogrzewaczem d3. Dorobiłem do niego oryginalne kable defy. Przyłącze mam w listwie podreflektorowej. Gdybym kiedyś zapomniał odpiąć w garażu to się wysunie samo pidczas cofania autem. Mam elektroniczny timer w gniazdku i samo się załącza godzinę przed wyjazdem. Dogrzewacz ma w sobie termostat i zagrzeje obieg do chyba max 65 stopni wiec bez obaw o zagotowanie. Dwie zimy już u mnie robi robote.
niebieski-n2 napisał(a):
sprytne, ja stosuję przekaźniki zwłoczne, ale to koszt ze 4 dychy i wiadomo, wypada czas regulować w zależności od mrozu.

Ja zamówiłem wiązke do rozbudowy dogrzewacza z alledrogo. I tam właśnie sa te przekaźniki o których piszesz. Jeden do opóźnienia wyłączenia elektrycznej pompki po wygaszeniu dogrzewacza i drugi do opóźnienia załączenia wentylatorów nagrzewnicy lub włączenia trybu HR climtrnonika. Oba regulowane potencjometrami.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Ostatnio edytowano sobota, 1 października 2016, 22:51 przez hoopsii, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 października 2016, 13:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
niebieski-n2 napisał(a):
sprytne, ja stosuję przekaźniki zwłoczne, ale to koszt ze 4 dychy i wiadomo, wypada czas regulować w zależności od mrozu.

Wsześniej też tak miałem na przekaźnikach zwłocznych ale na termostacie jest wygodniejsze, dodatkowo przy przerabianiu D3ZW na pełne ogrzewanie nie zastosowałem zegara tylko telefon komórkowy, cena podobna a wygoda niesamowita.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 października 2016, 13:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Hoopsii masz link do tej wiązki z allegro? Szukałem ostatnio ale bez skutku, chyba że to używka była ale pamiętam że kiedyś nowe były w dobrej cenie ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 października 2016, 14:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6131841400

Wtyczki do wyboru. Mozna zadzwonić pod nr pomoc techniczna ale gość odbiera dopiero po 15tej. Ciężki w rozmowie ale dwa razy udało mi się z nim dogadać.
Zdjęcia na aukcjach u nich są trochę poglądowe. Wiązka z linku jest do d3. Nie wiem czemu mają opis d5.

BUNIEK napisał(a):
niebieski-n2 napisał(a):
sprytne, ja stosuję przekaźniki zwłoczne, ale to koszt ze 4 dychy i wiadomo, wypada czas regulować w zależności od mrozu.

Wsześniej też tak miałem na przekaźnikach zwłocznych ale na termostacie jest wygodniejsze, dodatkowo przy przerabianiu D3ZW na pełne ogrzewanie nie zastosowałem zegara tylko telefon komórkowy, cena podobna a wygoda niesamowita.



Co do sterowania telefonem. Można dać zegar. Ja dałem timer webasto 1531. Zegar ten ma możliwość załączania calego układu po chwilowym podaniu masy na jeden z pinów. Ja podłączyłem tam przewód niewykorzystany od centralnego zamka od otwierania tylnej klapy (dokładane sterowanie centralnym ) załączam teraz webasto kluczykiem od auta. Na ten sam pin mozna dac sterowanie gsm i mozemy mieć załączany układ czasowo, pilotem i GSM.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB