T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 10:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 listopada 2013, 23:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
tobiwro napisał(a):
Witam kolegów, mam pytanie czy po wyjęciu dogrzewacza można normalnie jeździć bez niego czy trzeba zaślepić jakieś wężyki od płynu chłodniczego lub paliwa? Pytam, bo mój jest niesprawny i chciałbym oddać go w dobre ręce do naprawy. Nie wiem czy we Wrocławiu znajdę jakiegoś fachowca który mi to zrobi na miejscu, a auto potrzebne jest do pracy. Jakby dało się wyjąć i jeździć bez tego to może kolega Stefano podejmie się reanimacji. Rocznik prawdopodobnie 2001 i mimo że auto w rodzinie od nowości to niestety nie miałem okazji nim często jeździć, a dopiero od miesiąca nim codziennie śmigam, więc nie wiem od kiedy dogrzewacz nie jest na chodzie, ale podejrzewam że już parę ładnych lat. Mam jeszcze pytanie odnośnie lokalizacji dogrzewacza zrobiłem foto od strony nadkola i z góry i nie mogę go zlokalizować, mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie go szukać?

Obrazek

Obrazek


Jaka jest średnica DN rury peszel do tłumika, ewentualnie średnica króćca tłumika?
Brakuje mi tych elementów i próbuję jakoś to ogarnąć bez zakupów w ASO, bo zima tuż tuż.

Pozdrawiam
Cezary

PS. Już ogarnąłem sprawę rury i tłumika, i jednocześnie chcę przestrzec przed używaniem dogrzewacza bez tych elementów. U mnie prawie spaliła się wiązka elektryczna, na którą skierowane były gorące spaliny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 11:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 marca 2012, 20:27
Posty: 7
Lokalizacja: Siedlce
model: Caravelle '01
silnik: 2,5 tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie, gdzie przez internet można kupić czujnik temperatury zewnętrznej (ten, co jest w prawej stronie zderzaka) oprócz ebay. Bo przeglądałem aukcje na Allegro i są takie same, ale opis "czujnik temperatury wody" i zakres działania np. "65 lub 95 stopni C"?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 14:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
sprawdź na wiki numer katologowy i poszukaj na allegro. Numeru teraz nie pamiętam ale ponieważ jestem przed etapem montażu liczników z FIS to kiedyś sprawdzałem ile kosztują - jest co wybrać


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 22:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
notri napisał(a):
ponieważ jestem przed etapem montażu liczników z FIS to kiedyś sprawdzałem ile kosztują - jest co wybrać


czujnik do fisa, a czujnik do dogrzewacza to dwie kompletnie inne sprawy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2014, 10:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie, więc i ja nabyłem D3WZ pracował on jako ogrzewanie postojowe w poprzednim samochodzie z którego go wyszarpałem, częściowo udało mi sie go uruchomić na stole i sprawa wygląda tak:

Startuje, czyli robi przedmuch...
Grzeje świece, bo prąd na mierniku spada aż do 7volt i na tym się kończy, na początku tego tematu wyczytałem ze tak też sie stanie jeśli braknie prądu - jestem dobrej myśli że po ustabilizowaniu prądu zadziała ( o tym napiszę jeszcze dziś po obiedzie, bo nie mogę wysiedzieć w domu, więc pójdę majstrować)

Jednak moim większym zmartwieniem jest to, że jak wygląda sprawa sterowania już tym ogrzewaniem (bez kontroli człowieka)

Bedzie to służyło jako ogrzewanie postojowe i czy ten pieć może pracować ciągle przez np 5 godzin ?
Jak rozwiązać ponowne załączenie się pieca po nagrzaniu kabiny, aby osiągnąć stałą temperaturę pracy, chodzi mi o to czy jest opcja aby piec chodził na " pół gwizdka" ??czy po odpaleniu musi chodzić na maxa??

Może ktoś to opanował ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2014, 12:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
deca247 napisał(a):
Jednak moim większym zmartwieniem jest to, że jak wygląda sprawa sterowania już tym ogrzewaniem (bez kontroli człowieka)

Bedzie to służyło jako ogrzewanie postojowe i czy ten pieć może pracować ciągle przez np 5 godzin ?
Jak rozwiązać ponowne załączenie się pieca po nagrzaniu kabiny, aby osiągnąć stałą temperaturę pracy, chodzi mi o to czy jest opcja aby piec chodził na " pół gwizdka" ??czy po odpaleniu musi chodzić na maxa??

Może ktoś to opanował ??


to jest temat o niesprawnościach D3WZ, a nie o jego przeróbce na ogrzewanie postojowe
proszę nie śmiecić w tym temacie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
A wiec opisuje swój problem:

- piec wymontowany, na stole:

- wszystko podpiete jak należy, praca wyglada tak:

Startuje włączam stoper:
10 sekund nastepuje test (przedmuch) - przy grzaniu świecy strasznie kopci, przestaje przy kopcić (lekko podkapca około 2,5 minuty)
45 sekund rusza wentylator w piecu + zaczyna podawać pompka paliwo
1,5 minuty przyśpiesza wentylator, pompa zaczyna szybciej podawać paliwo
2 minuty przestaje brać paliwo i wentylator w piecu staje
2,5 minuty rusza ponownie wentylator łącznie z pompką paliwa
4 minuta pompa paliwa staje, wentylator zwalnia (nie staje) świeca przestaje grzać, wentylator powolnym tempem kręci się do 6 minut licząc od startu i na tym koniec pracy..

w granicach 3 minuty pracy zaczyna kapać paliwo z rurki ze spalinami dość intensywnie

Zdążył rozgrzać płyn z 2 do 23 stopni (jakieś 500ml)

Pomka paliwowa jaka była do tego zestawu to eberspacher 22 4515 01 12v 3kw


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2014, 20:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
sprawdź dawkę paliwa a jak sprawdzić było gdzieś w tym temacie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 stycznia 2014, 20:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
słaba świeca, dawka paliwa, ewentualnie przekaźnik czasowy do pompki, aby później ją załączył. Tak miałem w swoim LT.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2014, 01:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Czujnik w dogrzewaczu jest zwykłym włącznikiem termicznym. Natomiast czujnik temperatury zewnętrznej bez problemu można dostać w sklepach z częściami. Pasuje również od innych modeli VW.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2014, 11:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
na pin 6 i 7 jest podany + wiec chyba jest oszukany czujnik ?

a jeśli chodzi o czujnik przegrzania pieca to jak on wyglada? ma może ktoś foto ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2014, 16:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
viewtopic.php?f=16&t=3069
tu cała rozbiórka i naprawa D3WZ


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 stycznia 2014, 21:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Wiec trzeba rozebrać i pozaglądać, odezwę się po naprawie..

edit
Rozebrałem piec na części pierwsze
Wszystko zalane ropą że aż ciekło, uszczelka (a'la papierowa),
naciągnieta ropą aż spuchła, zamówię uszczelki i może będzie działało poprawnie..
Sitko świecy trosze zasyfione jakimiś paprochami ale całe, może nie będe narazie wymieniał (przedmucham)

edit:

Więc:

Po rozebraniu na czynniki pierwsze i wyczyszczeniu każdego elementu, złożeniu na nowych uszczelkach działa jak nowe- nie puszcza ani dymka! w kilka minut woda osiąga ponad 80stopni

a więc można przerabiać na postojowe..

po próbach podłoczenia, wydaje mi sie że mam pompe wody za słaba bo nie daje rady obrócić wody...

Może ktoś zaproponuje sprawdzona, wydajniejsza pompke w dobrej cenie ?


Ostatnio edytowano sobota, 1 lutego 2014, 13:15 przez deca247, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lutego 2014, 20:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 24 stycznia 2014, 23:07
Posty: 102
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi AHY

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 1 raz
Mam pytanko i od razu informuję, że nie mam pojęcia o instalacji webasta. Podobno ogrzewanie postojowe, które posiadam zostało fabrycznie zamontowane. Tak przynajmniej twierdzi osoba, od której kupiłem autko. Oczywiście nie działa. Wciskam te potrójne fale, słychać kliknięcie spod maski i to wszystko. Dzisiaj dzwoniłem do sprzedawcy i otrzymałem taką oto odpowiedź: mianowicie (to całe ustrojstwo) jest zamontowane pod złym kątem, że niby w nieoryginalnym uchwycie (mocowaniu). Wynika z tego że było grzebane i kto wie co jest wymoderowano . Jednakże sprzedawca twierdzi, że używał w zeszłym roku i raz działało a raz nie. Ufff przebrnąłem :D Z tego moje pytanie: czy jest to możliwe, że źle zamontowane (chodzi o kąt ustawienia urządzenia czy też pieca) webasto nie odpala?


Ostatnio edytowano czwartek, 20 lutego 2014, 21:58 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzmy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lutego 2014, 20:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
jest jeden mały problem, piszesz o webaście w temacie o dogrzewaczu, a to nie to samo
zacznij od ustalenia jaki masz model tego webasta, a potem są na forum tematy o tym co dalej
co do sedna to raczej nie skoro można je odpalić po wymontowaniu i położeniu na stole


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 lutego 2014, 01:12 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Raczej sposob zamocowania pieca nie ma znaczenia w jego pracy.Pod warunkiem ze pomka cieczy jest prawidlowa podlaczona w obieg wodny.Pomka paliwa musi byc delikatnie pod katem ustawiona i zamocowana.Wezyk paliwa nie moze byc dluzszy niz 2m.Jest duzo takich informacji na necie lub serwisowkach od piecow Ebera.
W roznych autach jest roznie zamocowany piec.W T4 np.stoi na bacznosc,a w Sharanie lezy sobie pod podloga.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 września 2014, 22:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
siloss napisał(a):
Mam pytanko i od razu informuję, że nie mam pojęcia o instalacji webasta. Podobno ogrzewanie postojowe, które posiadam zostało fabrycznie zamontowane. Tak przynajmniej twierdzi osoba, od której kupiłem autko. Oczywiście nie działa. Wciskam te potrójne fale, słychać kliknięcie spod maski i to wszystko. Dzisiaj dzwoniłem do sprzedawcy i otrzymałem taką oto odpowiedź: mianowicie (to całe ustrojstwo) jest zamontowane pod złym kątem, że niby w nieoryginalnym uchwycie (mocowaniu). Wynika z tego że było grzebane i kto wie co jest wymoderowano . Jednakże sprzedawca twierdzi, że używał w zeszłym roku i raz działało a raz nie. Ufff przebrnąłem :D Z tego moje pytanie: czy jest to możliwe, że źle zamontowane (chodzi o kąt ustawienia urządzenia czy też pieca) webasto nie odpala?


Jesli masz piec D4WS, czyli orginalną fabryczną postojówkę Eberspachera to ten piec jest z sitkiem i może działać w róznych pozycjach, natomiast jeśli piec dogrzewaxcz D3WZ nr sterownika 251864 z instalacją przerobioną na postojówkę, to ten jest bezsitkowy i moze działać w poziomie i w pionie, ale tylko sterownikiem do góry. W T4 sa też dogrzewacze D3WZ o numerze 252121, ale te mają już sitko i pośredni wtrysk, więc działają praktycznie w każdej pozycji.

deca247 napisał(a):
A wiec opisuje swój problem:

- piec wymontowany, na stole:

- wszystko podpiete jak należy, praca wyglada tak:

Startuje włączam stoper:
10 sekund nastepuje test (przedmuch) - przy grzaniu świecy strasznie kopci, przestaje przy kopcić (lekko podkapca około 2,5 minuty)
45 sekund rusza wentylator w piecu + zaczyna podawać pompka paliwo
1,5 minuty przyśpiesza wentylator, pompa zaczyna szybciej podawać paliwo
2 minuty przestaje brać paliwo i wentylator w piecu staje
2,5 minuty rusza ponownie wentylator łącznie z pompką paliwa
4 minuta pompa paliwa staje, wentylator zwalnia (nie staje) świeca przestaje grzać, wentylator powolnym tempem kręci się do 6 minut licząc od startu i na tym koniec pracy..

w granicach 3 minuty pracy zaczyna kapać paliwo z rurki ze spalinami dość intensywnie

Zdążył rozgrzać płyn z 2 do 23 stopni (jakieś 500ml)

Pomka paliwowa jaka była do tego zestawu to eberspacher 22 4515 01 12v 3kw


Masz starą świecę która za słabo grzeje i nie może osiagnąć temperatury powyzej + 600 st C i zapalić ON.

pietras81 napisał(a):
Panowie, gdzie przez internet można kupić czujnik temperatury zewnętrznej (ten, co jest w prawej stronie zderzaka) oprócz ebay. Bo przeglądałem aukcje na Allegro i są takie same, ale opis "czujnik temperatury wody" i zakres działania np. "65 lub 95 stopni C"?


Dlaczego chcesz go wymieniać?
Czujnik ten działa ON-OFF, przy temperaturze około +5 st. Sprawdź miernikiem czy zwiera np. po chwilowym schłodzeniu i rozwiera po wyjęciu z zamrażalnika i lekkim ogrzaniu.
Jesli masz go niesprawny i dalej problem z zakupem to dzwoń, pomogę.
Tel. 601052155.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 17:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Panowie, czy to jest okablowanie do dogrzewacza? Mógłby ktoś powiedzieć mniej więcej ile mogę dostać pln za tą wiązkę?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 października 2014, 14:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Więc jak? Ktoś coś...?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 października 2014, 14:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Nikt nic :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB