T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 15:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 kwietnia 2014, 09:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Witam serdecznie,
na imie mam Greg, to moj pierwszy watek na tym forum. Smigam California z '92 roku, opis jak w profilu.
Zorientowalem sie ostatnio, ze miedzy metalowa klamra obudowy paska rozrzadu, a alternatorem mam spora iskre.. spojzcie na video:

https://www.icloud.com/photostream/#A1Grq0zwGNeeO8

Podejzewam zoksydowane polaczenie masowe na obudowie alternatora.
Czy ktos z Was mial podobnie? Przypuszczam, ze problem dotyczy tylko silnikow benzynowych z cewka wysokiego napiecia.
Pozdrowienia!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 kwietnia 2014, 22:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
tez tak miałem, u mnie ustąpiło po wymianie paska rozrządu :)


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 kwietnia 2014, 10:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
to teraz zglupialem jeszcze bardziej... ;-)


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 kwietnia 2014, 13:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
pasek z obudową gdzieś się spotykał i elektryzował obudowę a ta musiała gdzieś się wyładować też kminiłem temat chyba z 2 m-c. i sobie dałem spokój. po wymianie pasków ustało :)


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!



Za ten wpis autor MisiekVW podziękował: flax (środa, 23 kwietnia 2014, 11:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 kwietnia 2014, 14:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Ale numer, wielkie dzieki za info.
Sprobuje odpiac obudowe i potestowac.
Dzieki!


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 kwietnia 2014, 19:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Zdemontowalem dzis obudowe paska rozrzadu, faktycznie obtarta. Cala z plastiku z metalowa oslona na wysokosci paska alternatora. Ale zeby az tak elektryzowalo?
Niestety dalej strzela, nie wiem za bardzo jak tego uniknac.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 kwietnia 2014, 20:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
nie mogę w tej chwili znaleźc tematu ale już ktoś taki problem opisywał i skończyło się regeneracją, bo coś w śrdku było nie tak


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 kwietnia 2014, 21:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
regeneracja czego?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 kwietnia 2014, 06:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
alternatora


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 kwietnia 2014, 11:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Są to wyładowania statyczne. Brak połączenia obudowy alternatora z obudową silnika. Prawdopodobnie śruby mocujące alternator są w środku tak brudne lub skorodowane że niema połączenia masy (obudowy alternatora z obudową silnika). Wyczyść śruby a problem zniknie .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 kwietnia 2014, 12:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Sruby sa ok, wymontowalem gorna, wyczyscilem, popsikalem kontakt sprawyem, nic sie nie zmienilo.
Co ciekawe, przebicie jest miedzy obudowa paska rozrzadu, a alternatorem bo to on wlasnie jest najblizszym punktem masowym do tej oto blachy - patrz zalacznik

na focie widac, jak pasek napedowy alternatura ja szlifuje...
wyczscilem, psiknalem silikonem ale niewiele sie zmienilo, mam wrazenie, ze dolna oslona odpycha gorna i stad ten kontakt paska z obudowa..
Cyrk.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 kwietnia 2014, 12:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Zdejmij obudowę paska i zobacz czy podczas pracy pasek pracuje równo czy drga. Jeżeli pracuje równo to obudowa się poluzowała lub jest zdeformowana. A jeżeli pasek drga podczas pracy , sprawdź naciąg , albo koła pasowe nie są w jednej linii.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 kwietnia 2014, 13:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Nie mam podnosnika wiec nie bardzo moge sprawdzic od dolu, ale od gory wyglada to tak, ze dolna czesc obudowy odpycha gorna w kierunku paska. Ten raczej nie wibruje.
Musze przy okazji zdjecia pokrywy od dolu sprawdzic dlaczego dolna czesc oslony paska rozrzadu odpycha gorna.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 kwietnia 2014, 13:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
A czy masz osłonę pod silnikiem, bo jeśli nie to może coś uderzyło w osłonę paska i pękła lub się przesuneła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 kwietnia 2014, 13:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Oslona pod silnikiem jest na swoim miejscu.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 kwietnia 2014, 11:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
oslony na swoim miejscu, problem ustal, dzieki za pomoc, nigdy bym sie nie domyslil chyba..


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 kwietnia 2014, 21:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
a czy to nie jest coś od układu iskrowego??


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 08:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
zwiazku nie widac. tez tak myslalem na poczatku.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB