T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 10:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 20:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
Witam,

Od długiego już czasu jedynym źródłem o aktualnej prędkości jest dla mnie gps :-(

Ale od początku. Mam t4 z 1998 r, pierwotnie 1.9 td, obecnie 1.9 tdi. Przy okazji zmiany silnika musiałem wymienić także wiązkę. Z kolei aby mieć obrotek -wstawiłem deskę z passata (b30, ale wersja z elektronicznym obrotomierzem i prędkościomierzem (mfa). Oryginalnie w moim t4 był także elektroniczny prędkościomierz (impulsator jest sprawny -sprawdziłem)

Znalazłem już odpowiedni pin w skrzynce bezpieczników i przerzuciłem kabelki ze starej kostki do nowej, niestety -bez rezultatu.

Jeśli ktoś grzebał przy desce -podpowiedzcie proszę co robić ? Chętnie podpiąłbym impulsator bezpośrednio do deski po prostu -czy tak można ?


Ostatnio edytowano wtorek, 25 października 2011, 18:35 przez maja, łącznie edytowano 2 razy
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Napisz do Mikolego na pewno ci pomoże ....Jeżeli chodzi o TDI to on jest wodzem


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 20:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
a czy przypadkiem nie trzeba to ze sobą zgrać ? VAG-iem


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 23:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Jeżeli masz licznik zielony z jedną wtyczką 28-mio pinową to:
pin 27 - to sygnał wejściowy do prędkościomierza z czujnika prędkości
pin 7 - to sygnał wyjściowy czujnika prędkości z licznika, który powinien dolecieć na pin 43 złącza 68-mio pinowego ECU

Jeżeli licznik niebieski z dwoma wtyczkami to:
Złącze 32 pinowe niebieskie:
pin 28 - to sygnał wejściowy do prędkościomierza z czujnika prędkości
pin 3 - sygnał wyjściowy czujnika prędkości z licznika

Wszystkie te podłączenia powinny przechodzić przez skrzynkę bezpieczników, jednak z tego ciężko się wyznać
Silniki TDI do poprawnego sterownia powinny mieć podłączony sygnał prędkości który można podglądnąć VAG-iem w bloku:6 , 18 i 23

andrewa1 napisał(a):
a czy przypadkiem nie trzeba to ze sobą zgrać ? VAG-iem

Po poprawnym podłączeniu niebieski licznik tak.
edit:
Viking napisał(a):
Chętnie podpiąłbym impulsator bezpośrednio do deski po prostu -czy tak można ?
Można, ja mam bezpośrednio sygnał z impulsatora podpięty do ECU, bo licznik sam w sobie mam jeszcze na linkę.


Ostatnio edytowano niedziela, 27 kwietnia 2014, 09:23 przez mikoli, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 09:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
Dziękuję, dziękuję, dziękuję Mikoli :-)

Gdyby ktoś nie wiedział -swapa także dzięki merytorycznemu wsparciu Mikolego zrobic mi się udało :-P

licznik oczywiście zielony starutki, czyli rozumiem , że mam bezpośrednio impulsator zapiąć do pinu 27 i będzie prędkość ?:

"Jeżeli masz licznik zielony z jedną wtyczką 28-mio pinową to:
pin 27 - to sygnał wejściowy do prędkościomierza z czujnika prędkości
pin 7 - to sygnał wyjściowy czujnika prędkości z licznika, który powinien dolecieć na pin 43 złącza 68-mio pinowego ECU"





Czy to ma jakąś polaryzację ? Impulsator ma chyba 2 kabelki ?

jeszcze raz dziękuję, może w końcu będę miał prędkość....

Przy okazji - na którym pinie w zielonym liczniku jest kontrolka świec żarowych ?

PS: pasek z którego mam silnik tdi miał licznik jeszcze na linkę -pewnie stąd w wiązce nie ma potrzebnych połączeń, a silnik mimo to działa wyśmienicie - ciągnie super i pali tyle co nic...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 09:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Impulsator ma ma 3 piny:
1 - plus 12V po stacyjce z pinu G2/4 skrzynki bezpieczników
2 - sygnał wyjściowy do licznika - przez skrzynkę bezpieczników G1/11 -> U1/11
3 - masa


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 11:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Viking napisał(a):
Przy okazji - na którym pinie w zielonym liczniku jest kontrolka świec żarowych ?

pin - 20
Viking napisał(a):
PS: pasek z którego mam silnik tdi miał licznik jeszcze na linkę -pewnie stąd w wiązce nie ma potrzebnych połączeń, a silnik mimo to działa wyśmienicie - ciągnie super i pali tyle co nic...
Bo miał zapewne czujnik w liczniku i dlatego sygnał prędkości z licznika idzie do ECU, tylko jeszcze może grzesiex podałby którymi złączami w skrzynce bezpieczników, bo ja się nie mogę wyznać :((


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 09:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
grzesiex napisał(a):
Impulsator ma ma 3 piny:
1 - plus 12V po stacyjce z pinu G2/4 skrzynki bezpieczników
2 - sygnał wyjściowy do licznika - przez skrzynkę bezpieczników G1/11 -> U1/11
3 - masa


dziękuję, bardzo przydatne
a kolorków kabelków nie masz może -prooooszę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 09:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
1 - plus 12V po stacyjce z pinu G2/4 skrzynki bezpieczników, kolor w oryginale dla t4 pow 1996r. czarno niebieski,
2 - sygnał wyjściowy do licznika - przez skrzynkę bezpieczników G1/11 -> U1/11, kolor na linii czujnik prędkości - skrzynka bezpieczników w oryginale dla t4 pow 1996r. biało - niebieski,
3 - masa, kolor w oryginale dla t4 pow 1996r. brązowo - zielony

Piny powinny być ponumerowanie na obudowie impulsatora.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.



Za ten wpis autor grzesiex podziękował: Corum (piątek, 20 kwietnia 2012, 23:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2011, 17:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 13:32
Posty: 12

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam.
problem dotyczy vw caravelle T4 rocznik 1997, silnik 2.4, skrzynia automat.
nie działa prędkościomierz, został wymieniony impulsator w skrzyni biegów ale po przejechaniu 10 km prędkościomierz znów przestał działać. Po nastepnej wymianie impulsatora sytuacja taka sama, po przejechaniu kilku kilometrów prędkościomierz przestał działać.
przy włączonym zapłonie do prędkościomierza dochodzi napięcie ponad 12V(mierzone na kostce piny zewnętrzne) ale jak sprawdzam na kostce impulsatora zamknięcie obiegu to na pinach + oraz - wykazuje zamknięcie obiegu tak jakby było zwarcie, chyba że tak ma być.
czy możecie doradzić co jeszcze sprawdzić zanim założę nowy impulsator.

Napisane: piątek, 20 maja 2011, 12:52
EDIT:wiem że jestem nowy na forum ale czy naprawdę nikt nie może podpowiedzieć co może być przyczyną takiej usterki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 maja 2011, 20:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
confect napisał(a):
na kostce impulsatora zamknięcie obiegu to na pinach + oraz - wykazuje zamknięcie obiegu tak jakby było zwarcie, chyba że tak ma być.
Myślę że tak ma być, dobrą żarówkę jak sprawdzasz też wykazuje jakby zwarcie, sprawdź piny we wtyczce impulsatora czy nie są oberwane (pasuje do tego wyciągnąć piny z wtyczki), jakoś dziwne aby impulsatory tak się paliły.

confect napisał(a):
EDIT:wiem że jestem nowy na forum ale czy naprawdę nikt nie może podpowiedzieć co może być przyczyną takiej usterki
To nie o to chodzi że jesteś nowy, ale taki przypadek na odległość ciężko diagnozować, skoro zapewne nie jeden mechanior widząc twój problem rozkładał ręce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2011, 10:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 13:32
Posty: 12

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dziękuję za wypowiedz.
instalację już przeglądałem i wygląda wszystko dobrze.
chcę dla pewności wymienić zegary bo pływa wskażnik paliwa a wyczytałem że może mieć to związek z niedziałającym prędkościomierzem.
zegary mam z jedną wtyczką 28 pinów i trzema wyświetlaczami - zegarek-kilometry-biegi, a może jest możliwość naprawy pływającego wskażnika paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2011, 15:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
confect napisał(a):
bo pływa wskażnik paliwa a wyczytałem że może mieć to związek z niedziałającym prędkościomierzem.

to na 100% ma związek, nie wiem czemu ale tak jest jak nie działa czujnik prędkości


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 19:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
a czy przypadkiem nie padł stabilizator napiecia w liczniku ?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 19:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 13:32
Posty: 12

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
tego nie wiem, czy jest jakiś sposób aby to sprawdzić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 czerwca 2011, 21:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 26 lutego 2011, 12:58
Posty: 25
opis: sprzedany
model: T4 1992 caravelle
silnik: AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
i cos sie udalo naprawic? mam to samo... drazni mnie niedzialający predkosciomierz i przet to rowniez komputer...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 czerwca 2011, 21:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 13:32
Posty: 12

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
jeszcze sobie nie poradziłem, chcę wymienić zegary ale nie jest tak łatwo dostać do skrzyni automatycznej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lipca 2011, 12:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
andrewa1 napisał(a):
a czy przypadkiem nie padł stabilizator napiecia w liczniku ?


no własnie
dzis rano po odpaleniu wskazówka od poziomu paliwa delikatnie sie podniosła do rezerwy gdzie jeszcze 3 dni było 1/4 baku
daleko nie jechałem jakies 800m ale zauwazyłem ze nie działa prędkościomierz (na linkę) natomiast licznik km pracował normalnie
pod koniec jazdy (tych 800m nie jadąc szybko) zaczęła działać wskazówka prędkości, poziom paliwa delikatnie sie podniósł
czyżby winowajca j.w. <up>



dobra już wszystko wiem, ktoś <30> wymoderowano mi paliwo z baku bo nie mam korka do wlewu, no coment


Ostatnio edytowano wtorek, 12 lipca 2011, 15:03 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzmy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2011, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 19:21
Posty: 35

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Chciałbym odświeżyć temat. Czy udało Ci się usunąć tą usterkę? Mam w tej chwili podobny problem nie działa prędkościomierz, licznik kilometrów(elektroniczny) i pływa wskaźnik paliwa. Co ciekaw co jakiś czas wskazówka prędkościomierza zaczyna podskakiwać i przez jakiś czas wszystko się stabilizuje by po kilku kilometrach znów opaść bezwładnie. Silnik 2,4 rok '97 skrzynia manualna. Co może być przyczyną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2011, 22:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jeśli masz elektronika szukał bym przyczyny w wiązce elektrycznej lub samym impulsatorze,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB