T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 19:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 kwietnia 2013, 12:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 12:59
Posty: 49
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam problem z T4. Otóż jak jej się zachce zaświeca się kontrolka oleju i brzęczyk i tak przez chwilę miga, potem gaśnie. Zazwyczaj dzieje się to wtedy, kiedy silnik się nagrzeje do 90 stopni.

Próbowałem odłączyć czujnik i kontrolka zapala się po chwili pracy silnika. Tak więc podłączyłem wtyczkę od czujnika pod masę i było ok póki silnik nie nabrał 90 stopni. Oczywiście na postoju się nie zapaliła ,tylko podczas jazdy bo zrobiłem jazdę próbną.Podczas jazdy próbnej zaczął wariować mi obrotomierz. Tzn. miał np. 2000 obr a ty nagle skakał na 3 albo 4 tyś. obrotów albo poniżej a potem spadł na zero. jak dałem więcej gazu podniósł się na 400 obr. i spadł. Tak więc pomyślałem że podłączę z powrotem wtyczkę pod czujnik zobaczę co się stanie i obrotomierz ożył.

Powiedzcie mi co może być grane??? Silnik chodzi dobrze nie kopci ładnie się zbiera i oleju jest tyle co ma być. Aha alternator ma ładowanie 14.45V

Pomóżcie


Ostatnio edytowano poniedziałek, 15 kwietnia 2013, 19:52 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
orty i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 kwietnia 2013, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 września 2012, 23:46
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto - Gdynia
model: transporter
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć. W VW jest tzw. dynamiczna kontrola ciśnienia oleju. Polega ona na tym, że kontrolka włącza się wtedy gdy jest za niskie ciśnienie oleju (podczas pracy silnika dodatkowo brzęczyk) i tak jest we wszystkich autach. Za to odpowiada czujnik niskiego ciśnienia. Ale jest jeszcze czujnik ciśnienia wysokiego i on załącza kontrolkę i brzęczyk jeśli ciśnienie oleju przy 2500obr. nie osiągnie bodajże 2,5Mpa. I ja stawiam na ten czujnik, że będzie padnięty, ponieważ pompy oleju w VW są prawie niezniszczalne. A włącza się przy rozgrzanym silniku, bo olej jest rzadszy i ciśnienie jest trochę niższe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 kwietnia 2013, 23:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 12:59
Posty: 49
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
czyli w końcu który czujnik???? gdzie go mam szukać??? ten co jest wkręcany do filtra oleju??? czy do bloku??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 kwietnia 2013, 09:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jak brzęczyk się odzywa to czujnik w podstawie filtra oleju

W bloku nie ma wkręcanego czujnika, jest 2 czujnik w głowicy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 kwietnia 2013, 11:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 12:59
Posty: 49
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam jeszcze raz. Wykręciłem czujnik i zrobiłem z niego przełącznik. Podłączyłem do niego plus i masę do gwintu a w dziurkę wcisnąłem cienki wężyk i tworzyłem ciśnienie jak się wytworzyło ciśnienie to żarówka się zapalała.

Czyli co czujnik jest dobry????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 22:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 września 2012, 23:46
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto - Gdynia
model: transporter
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć. Jeśli czujnik jest z okolic filtra (chyba niebieski lub szary nie pamiętam koloru) to on powinien załączać przy podwyższonym ciśnieniu. Pytanie jakie ciśnienie mu tam wytwarzasz, bo to jest ważne. Różne kolory czujników pracują w innych parametrach. Jest jeszcze jedna opcja. Zdejmij przewód z czujnika i zamocuj do masy i przegazuj na chwilę do 2500 -3000 obr i zobacz czy włączy się brzęczek, jeśli tak to może oznaczać, że coś na kablach. Tak miałem ostatnio z Te-3, i wyszło że kabelek się ułamał, dokładnie to lutowanie zaśniedziało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB