T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 01:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2010, 09:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Witajcie koledzy,
no właśnie, jak je podłączyć. jeszcze z BF odkopałem post ślimaka:
slimak napisał(a):
-do zacisku 87 przekaźnika łączysz kabel świateł krótkich biegnący od skrzynki bezpieczników
-do zacisku 86 przekaźnika podłączasz kabel świateł krótkich biegnący od przełącznika pod kierownicą;
-do zacisku 30 przekaźnika podłączasz zasilanie czyli bądź to plus podciągnięty bezpośrednio z akumulatora lub z kregos z gniazd skrzynki bezpieczników na które jest podawane napięcie bezpośrednio z akumulatora (wymaga to posiadanie oryginalnych konektorów i wtyków, polecam więc wariant z kablem bezpośrednio od aku).
-zacisk 85 przekaźnika łączysz z masa auta.


Ale teraz nurtuje mnie jedno pytanie. Miałem wcześniej już podłączone przekaźniki (tym schematem):
Obrazek

Czyli + i - bezpośrednio z aku na styk 86 + idący w wiązce od świateł a na styk 85 - z tej wiązki.

Ale ten sposób okazał się kiepski, bo cały czas coś żarło mi prąd. W końcu doszedłem, że to właśnie przekaźniki go ciągną. (po weekendzie jak auto stało, w poniedziałek rano nie mogłem go odpalić). A więc czy nie lepiej podłączyć + nie z aku, a z jakiegoś przewodu na którym się on pojawia dopiero po włączeniu zapłonu (ogrzewanie tylnej szyby, albo coś podobnego)? Boje się, że potnę instalację w aucie a przekaźniki znów mi będą auto rozładowywać.
Mam nadzieję, że mi pomożecie ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2010, 10:01 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Ten schemat podłączenia działa u mnie w aucie od 6 lat, niewiele krócej w innych busach. Ostatnio zakładaliśmy przekaźniki w RajdoWozie Andrzeja i również jest OK. Jakich przekaźników użyłeś?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2010, 10:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
normalne przekaźniki do świateł - tu masz fotkę:

Obrazek


Schemat twój, czy taki jak na zdjęciu które załączyłem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2010, 10:52 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Tak, mam podłączone wg tego schematy z tą różnicą że mam jeden przekaźnik na światła mijania i jeden na drogowe. Spróbuj podmienić przekaźniki na inne, być może te których używasz maja jakiś upływ.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2010, 10:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
teraz spróbuje podłączyć wg twoich wskazówek, tylko + dam nie z aku, a z miejsca gdzie napięcie pojawia się dopiero po włączeniu zapłonu - chyba ogrzewanie tylnej szyby albo coś. Myślę, że to powinno rozwiązać problem. Ewentualnie jak dalej coś będzie nie tak to zobaczę jak się będzie zachowywał na przekaźnikach z drugiego auta. A przekaźniki mi się znów przydadzą, bo teraz zacznie się sezon, a jazda w nocy bez przekaźników to tragedia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2010, 11:03 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Możesz spróbować, pamiętaj tylko, że światła pobierają sporo prądu. Podłącz tak aby jadąc nocą na światłach po właczeniu ogrzewania szyby nie zobaczył z przodu ciemności bo jakiś bezpiecznik nie wytrzymał.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2010, 11:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Cenna uwaga. będę jakoś kombinował, Jak będę miał jakieś problemy to znów tu zawitam, teraz idę pomajstrować przy aucie.


edit:
Skończyłem:
Wszystko tak jak pisałeś na BS, a zasilanie wziąłem ze miejsca przekaźnik nr 9. Tam pojawiało się po włączeniu zapłonu, a miejsce było puste. Do tego dałem na tym plusie bezpiecznik i wszystko powinno być elegancko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2010, 18:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Jakie przekaźniki stosujecie ? ,czy po jednym na lampę czy dwa? Już wiem ,wcześniej fotki nie widziałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2010, 20:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
CD38 napisał(a):
Jakie przekaźniki stosujecie ? ,czy po jednym na lampę czy dwa? Już wiem ,wcześniej fotki nie widziałem.



Typowe do świateł , po jednym na światła mijania i drogowe czyli 2 szt

Micky napisał(a):
normalne przekaźniki do świateł


to jest zwierno/rozwierny nie ma potrzeby takiego stosować wystarczy zwierny -uniwersalny jest tańszy

http://allegro.pl/przekaznik-uniwersaln ... 26071.html


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 sierpnia 2010, 09:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
andrewa1 napisał(a):

to jest zwierno/rozwierny nie ma potrzeby takiego stosować wystarczy zwierny -uniwersalny jest tańszy

Wiem andrewa1, ale takie już leżały od pół roku w domu, więc takie założyłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 22:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
będzie i tak działało powodzenia


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 września 2010, 22:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2010, 20:29
Posty: 19
model: t4 transporter
silnik: 1.9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam. Ja założyłem przekaźniki pod maską, bez cięcia kabli, po dwa na strone. Wypiołem kable z kostek od żarówek i zrobiłem z tych obwodów sterowania przekaźnikami. Na zasilanie poprowadziłem prosto z batrii kable o dość pokaźnym przekroju na przekaźniki i dalej do żarówek. Nie muszę chyba zaznaczać, że przy prądzie stałym przekrój kabla i długośc obwodu ma znaczenie... Światła rewelacja! Zimą będzie się topił śnieg <wink> Nie trzeba urzywać świateł drogowych. Jedyny minus to fakt, że trzeba używać drogich, dobrych żarówek. Tańsze egzemplaże nie dają rady (testowane są dla napięcia 12V, a w przypadku mojej konfiguracji, przy dobrym ładowaniu, pakujemy w żarówki 14,4V)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 września 2010, 22:39 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
A jak zabezpieczyłeś obwody świateł?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 00:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2010, 20:29
Posty: 19
model: t4 transporter
silnik: 1.9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Cenna uwaga. Zabezpieczony jest obwód sterowania, a z "grubym" prądem nie... Trzeba wstawić bezpieczniki i tyle. Na schemacie na początku tematu też nie ma zabezpieczenia obwodu zasilania. Jak to Ty rozwiązałeś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 00:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
karloss napisał(a):
Cenna uwaga. Zabezpieczony jest obwód sterowania a z "grubym" prądem nie... Trzeba wstawić bezpieczniki i tyle. Na schemacie na początku tematu też nie ma zabezpieczenia obwodu zasilania. Jak to Ty rozwiązałeś?



Przy takim podłączeniu to faktycznie pozostaje bezpiecznik na grubym

w standardzie jeżeli wpinasz się miedzy skrzynką a przełącznikiem z automatu masz zabezpieczony obwód istniejącymi bezpiecznikami


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 00:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2010, 20:29
Posty: 19
model: t4 transporter
silnik: 1.9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A przy okazji mam pytanie. Ślimak pisał, że mijania ma na jednym przekaźniku i drogowe ma na jednym. Czy to znaczy, że wyjście z przełącznika ma zmostkowane?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 08:37 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
U mnie przekaźnik omija tylko wyłączniki, pozostała część obwodu czyli skrzynka bezpieczników (tu właśnie instalacja rozgałęzia się na stronę lewą i prawa) pozostaje bez zmian. Spadki napięcia są największe na wyłączniku pod kierownica i to jego wystarczy ominąć aby światła były dużo lepsze. Zostają zatem oryginalne bezpieczniki w skrzynce i jeden dodatkowy (50A taki jak do świec żarowych) na doprowadzonym od akumulatora do przekaźników kablu zasilającym ale i on zniknie niebawem.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 09:09 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
muszę u siebie też coś takiego wymyślić - tylko kiedy to zrobić?
jeżdżę ostatnio sporo a coraz szybciej robi się ciemno


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 09:18 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Na zlocie możemy podłubać...


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 września 2010, 13:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
ja miałem właśnie na początku podłączone dokładnie tak jak karloss pisze i właśnie wtedy przekaźniki ciągle mi prąd żarły. Do tego był oczywiście bezpiecznik na zasilaniu chyba 20A.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB