T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

czujnik temperatury, przekaźnik świec a nieodpalanie
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=3780
Strona 3 z 3

Autor:  marh [ niedziela, 18 marca 2012, 15:25 ]
Tytuł:  Re: czujnik temperatury, przekaźnik świec a nieodpalanie

Dodaję wskazania prądu grzania świec dla kompletności wątku w moim aucie (miejsce pomiaru to kabel przy bezpieczniku świec, kiedyś dodam jeszcze pomiar na końcówce doprowadzającej prąd do świec). Przez pierwszych 5 sek. jest ponad 50A, po czym gwałtownie ok. 1 A/sek by po 20 sek. wynosić ok. 36A. Przy najbliższej okazji postaram się skorzystać z pomocy kolegi i zmierzyć dokładniej bez latania między stacyjką a amperomierzem. Wygląda na to, że obserwacje wykluczają domniemaną niesprawność układu a przyczyna kłopotów z rozruchem leżała w poruszonym w innym wątku ustawieniu pompy wtryskowej.

Autor:  Łukasz12502 [ niedziela, 15 września 2019, 21:06 ]
Tytuł:  Re: czujnik temperatury, przekaźnik świec a nieodpalanie

Kenobi napisał(a):
marh napisał(a):
Gniazdo przekaźnika wydaje się być ok, nie widzę żadnych wypaleń. Na co ewentualnie mógłbym jeszcze rzucić okiem oprócz kabelków?


gruby kabel, a najlepiej blaszkę wsadź w te grube gniazda od przekaźnika co spowoduje puszczenie prądu na świece bez względu na czujnik itp. i spróbuj odpalic
UWAGA dopóki nie wyjmiesz zworki świece będą grzały non stop przy sprawnych połączeniach elektrycznych dlatego zaraz po rozruchu udanym lub nie wyjmij zworkę !!
jeśli nie odpali to sprawdź czy przy tej zworce dochodzi prąd do bezpiecznika głównego świec na lewym błotniku pod maską koło akumulatora
opisz efekty jak nie ma tam prądu to będę dalej ci podawał kolejne miejsca do sprawdzenia

tak się wziąłem za czytanie forum i natrafiłem na ten temat stary jak świat.i z tego co rozumiem to rzeczona "zworka" daje bezpośrednio napięcie na świece czyli na kabel który idzie do świec (czerwono biały)i po drodze na błotniku koło aku ma bezpiecznik blaszkowy.tak?chyba że się mylę to proszę o wyjaśnienie.wg schematu który też znalazłem na forum też na to wychodzi.proste i logiczne.do czego zmierzam,otóż u mnie nie wiem jakim "cudem" stały + dochodzi do miejsca w którym jest bezpiecznik na błotniku,nawet gdy wyjęty jest przekaźnik!jakim cudem??? blink tego nie wiem.chyba będę musiał wypatroszyć tą kasetę i zobaczyć czy tam jakiś janusz "zworki" nie zrobił gdzieś z tyłu bo nic innego mi do głowy nie przychodzi skąd tam stały plus do bezpiecznika dochodzi z zacisku 30 skoro przekaźnik wyjęty,zapłon wyłączony i kluczyk wyjęty.czary jakieś albo home made poprzednich właścicieli <32>

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/