T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 23:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Yyyy,,, ale przyznam się że świece wkręciłem na paście ceramicznej (wyśmiejecie mnie), kiedy to robiłem nie miałem takiej świadomości jak teraz (pilnie się uczę;-). Zależało mi wtedy na tym, żeby nie mieć problemów z wykręceniem bo takie się zdarzyły.

Przed robotą z głowicą świece wkręcone były bez smaru i taki sam brak rozruchu jak teraz.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 00:06 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Pasta ceramiczna powiadasz... jeśli ma właściwości izolujące to może w jakimś stopniu utrudnia przewodzenie prądu. Lepiej faktycznie sprawdź czy jest przejście na świecach.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 00:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Mam taką, pisze tu o świecach żarowych, czyli teoretycznie powinno być git: http://motobajery.pl/pasta-ceramiczna-0 ... -1092.html


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 00:18 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Według opisu nie powinna przeszkadzać.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 00:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ok, jutro sprawdzę żarówką, masę wybijam sobie raczej z głowy:-)
Slimak, po namyśle zdecydowałem się na grzanie świec bezpośrednio z aku, stwierdziłem że po żarówce dokładnego napięcia i tak nie poznam; temperatura skoczy powyżej 0C i można będzie zawierzyć miernikowi (najdokładniejsze wskazania w temp. +23C), ale po dzisiejszym teście można to już zrobić tylko z czystej ciekawości. Pytanie dlaczego przekaźnik rozłącza tak szybko w odniesieniu do waszych furek pozostaje otwarte. Szukałem pomniejszych powodów, skoro wymuszone grzanie świec nie pomaga, odpowiedź może być tylko jedna i żadne odczarowywanie auta tu nie pomoże...


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 18:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Pomiar miernikiem:
końcówka kabla przy doprowadzeniu prądu do świec - w ciągu 20 sek do pyknięcia przekaźnika napięcie rośnie rozpoczynając od ok. 9,60 a kończąc na ok. 10,00 V;
bezpiecznik świec żarowych - również wzrasta od 9,80 do ok. 10,40 V.
Niestety nie mam możliwości zmierzenia samego prądu, lecz ten parametr pokazuje, że natężenie może być za niskie.
Z wyliczeń teoretycznych wyszło mi, że jedna świeca pobiera ok. 9,6A. Napięcie na świecy wg danych NGK powinno wynosić bodajże 5,5V.

Jak to wygląda w waszych autach, ktoś sprawdzał i ma pełne 12 V?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 19:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ty nasz świece na 12V a nie na 5,5V.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 19:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
marh napisał(a):
że jedna świeca pobiera ok. 9,6A


czyli teoretycznie powinna grzac dobrze


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 20:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Kurczę, zamieszałem trochę w ostatnim wpisie, robiłem go pospiesznie przed wyjściem. Jeszcze raz:
zmierzone przeze mnie napiecie na kabelku doprowadzającym do świec =9,60-10,V
napięcie zmierzone na bezpieczniku świec =9,80-10,40V, to są dane z pomiarów.

Teraz tak wg danych NGK:
świece 12 V, 5,5A

Kenobi, to 9,6A wyszło ze wzoru, ale skoro producent świecy podaje 5,5 A to raczej więcej nie będzie.

Napięcie prądu idącego na świece jest za niskie, czy wy macie podobne i odpalacie, czy też macie pełne 12 V w tych miejscach?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 20:37 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
A świece masz dobrane do silnika i modelu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 20:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
mariuszgim napisał(a):
A świece masz dobrane do silnika i modelu?

Raczej tak, dobierano w sklepie wg katalogu. Oto parametry zamontowanych świec:
Swiece zarowe NGK Y-918J
Napięcie [V]:
12
Natężenie prądu [A]:
5,5
Rezystancja [Ohm]:
0,9
Długość całkowita [mm]:
60
Głębokość zabudowy [mm]:
20
Wymiar gwintu:
M12 X 1,25 mm
Moment dokrecenia [Nm]:
23
Rozmiar klucza:
12 mm
Rodzaj połączenia:
M5 / 3,0 - 4,0 Nm


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 20:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ja ci napiszę tak
weź wykręc jedną, podepnij pod kabel ( ten oryginalny ) i zobacz czy się robi po przekręceniu stacyjki czerwona cała i tyle
bo tak to można gdybac i gdybac

fakt że według katalogu NGK faktycznie ich świece mają 5.5 A wszystkie inne typu Beru Denso Bosch od 10 do 14


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 21:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ok, niedawno wyjąłem pierwszą od rozrządu i była mokra od ropy, co dało mi nieco do myślenia. Kenobi, w ten sposób dowiem się czy w ogóle nagrzewa, nie będę miał jednak pewności czy rozgrzewa wystarczająco np. z powodu zbyt krótkiego grzania czy za małego prądu.
Co może być przyczyną tego że nie ma 12 V, bo jeśli idzie w okolicach 10 V to i odpowiednio natężenie prądu jest mniejsze.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 22:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
marh napisał(a):
nie będę miał jednak pewności czy rozgrzewa wystarczająco np

jak się sztyft zrobi czerwony to wystarczy, czas grzania i tak zależy od przekaźnika i czujnika temp.
15 sekund jak będzie rozżarzona do czerwoności to wystarczy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 19:54 
lub jedna ma zwarcie ,do sprawdzenia po kolei


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2012, 22:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Sprawdziłem 2 pierwsze od strony rozrządu. Pierwsza to Beru, następna to NGK i kolejne również tej firmy.
Beru rozgrzewa się szybciej i mocniej w czasie 20 s., czubek był już na granicy bieli. Amperaż robi swoje i ten czas dla Beru jest wystarczający.
NGK - tutaj po ok. 10s. kiedy wyłącza się kontrolka grzania świeca jest czerwona na czubku (ok. 1/4 długości żarnika), po ok. 20 s. kiedy pyka przekaźnik jest czerwona, ale tylko czerwona. Ta świeca powinna grzać się dłużej niż 20s.

Pozostałych NGK nie sprawdzałem, ale są to nowe świece. Sprawdziłem napięcie na jednej ze świec =9V. Świeczki po wykręceniu były pokryte nagarem i ropą, co mnie dziwi, bo przed wykręceniem zrobiłem parę razy grzanie w silniku (bez rozruchu). Może faktycznie puścić jeszcze masę bezpośrednio na świece żeby mieć pewność? No i jak wydłużyć grzanie świec NGK? -Zdania na forum co do wymiany przekaźnika 102 na 60 są podzielone.

Ps. dodam że sprawdzałem według zaleceń Kenobi: świeca na tym oryginalnym kablu doprowadzającym prąd do świec, minus z korpusu świecy na blok silnika dodatkowym kabelkiem. Zdecydowałem, że zrobię eksperyment z puszczeniem masy na korpusy świec. Zobaczymy co to pokaże.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 15:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
przeczytaj ostatnie posty o tych NGK świecach tu:
viewtopic.php?f=14&t=703&p=46339#p46339
wychodzi, że radzą sobie one bez problemu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 22:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Tak, u kolegów nie mających problemów trzeba zakładać: dobrą kompresję oraz poprawnie działający cały układ zasilenia świec. Mi pozostaje kontynuować dochodzenie.
W Wiki czytam, że na podstawie sygnału z czujnika temp. cieczy chłodzącej przekaźnik szacuje czas grzania, który wynosi od 5 do 45 sek. i następnie zasila świece żarowe bezpośrednio z akumulatora (złącze 30). Czyli coś u mnie nie halo, skoro nawet po wyjęciu czujnika temperatury lampka wyłącza się po 11 sek, a przekaźnik po 20 sek.
Wiki podaje pobór prądu w początkowej fazie grzania rzędu 15-20A na świecę, który dość szybko spada do poziomu ok. 10A.
Hmmm... daje mi to wszytko do myślenia, dam jeszcze znać jak coś się wyjaśni.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2012, 09:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
marh napisał(a):
skoro nawet po wyjęciu czujnika temperatury


miałeś na myśli wypięcie z niego wtyczki, bo tylko to symuluje maksymalnie niską temperaturę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2012, 10:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Tak, wtyczka z czujnika jest wypięta. Skoro nie pomogło 'ręczne' grzanie świec ok. 1 min. to i na ten moment późniejsze rozłączanie przekaźnika nic nie da, ale będę zainteresowany wydłużeniem tego czasu. Masa jest na świecach, bo sprawdzałem, kabelki między świecami - ok, wszystkie świece (przyjmuję) ok, bezpiecznik - ok, kable doprowadzające - nie wiem, przekaźnik - nie wiem, czujnik temperatury+jego okablowanie - nie wiem.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB