T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 19:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 10:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Zarowka rzekomo mniej sie grzeje wiec dluzej swieci i odblysnik sie nie wypala
Z moca mozna zjechac jeszcze nizej
Z przepisami niezgodne ale przynajmniej dobrze wyglada
Mi osobiscie dokladane dzienne,zwlaszcza oczojebne ledy bardzo sie niepodobaja
A w teczce to juz wogole dramat i kalanie jej tym wynalazkiem powinno byc karane przynajmniej chlosta a w skrajnych przypadkach spaleniem na stosie :P


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 11:10 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
W niektórych wersjach T4 była opcja świateł dziennych. Były to świecące słabiej światła mijania, tak wyposażone auta szły chyba na Skandynawię.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 11:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
A wiesz moze czy bylo dodatkowe oznaczenie na kloszu ze te lampy moga swiecic jako dzienne
I czy napewno swiecilo w nich wlokno od mijania a nie od drogowych?
Dlatego modul drl podpina sie pod drogowe bo wedlug przepisow dzienne maja swiecic na wprost a mijania swieca w bok
Chodz z drugiej strony slabiej swiecace mijania (przynajmniej w projektzwo) mniej rzucalyby sie w oczy osobnikom czyhajacym na poboczu


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 11:23 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie mam pojęcia, trzeba by zgłębić temat.

Edit:

Znalezione na T4-wiki:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Tagfahrlicht


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 12:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
W LR jest to rozwiązane fabrycznie, że świecą tylko mijania i nie ma żadnych specjalnych oznaczeń na kloszach. Jest to niezgodne z naszymi przepisami, ale co zrobić. Fabrycznie są też obrysówki, czyli dodatkowe żaróweczki podświetlające kierunkowskazy przednie, taka uroda Angola :-) i żeby nie było, to jest to wersja europejska auta, nie wyspiarska.

Ale oczywiście jest opcja wyłączenia modułu dziennych przez podłączenie pod kompa.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 19:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Ciekawa propozycja świateł dziennych i przeciwmgłowych 2w1

http://www.rodon.pl/pliki/files/ledfog_ ... uktowa.pdf

Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 19:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
cezarypl napisał(a):
Ciekawa propozycja świateł dziennych i przeciwmgłowych 2w1

To z myślą o mnie? :D


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 19:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
rafflex napisał(a):
cezarypl napisał(a):
Ciekawa propozycja świateł dziennych i przeciwmgłowych 2w1

To z myślą o mnie? :D


Oczywiście, tylko musisz wyciąć okrągłe otwory :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 20:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
widziałem dziś takie w passacie <01>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 21:12
Posty: 31
Lokalizacja: Łódź
opis: zwyczajny szary zjadacz chleba...
model: T4
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
roxman napisał(a):
lektura spoko kupiłem za 70 zł mają atest ale żadnej elektroniki kabelki plus i minus podpiołem je pod ręczny przełącznik ale to monotonne jest może ktoś wie gdzie to podpiąć aby z automatu startowało i się wyłanczało


Zajmowałem się kiedyś DRL więc pozwól że Ci odpowiem.
POTRZEBUJESZ:
- neonówkę (taki śrubokręt z lampką i kabelkiem) na 12V, lub miernik
- Kilka złączek damskich i kilka męskich
- narzędzia potrzebne do założenia DRL w wybranym przez siebie miejscu (pamiętamy o odpowiednich, zgodnych z przepisami odległościach-najczęściej jest instrukcja przy lampach gdzie montować)...
- Troszkę dobrych chęci i czasu
1. Bierzesz najzwyklejszy przekaźnik-najczęściej ma 4 końcówki (2 załączają cewkę-85 i 86, a pozostałe dwie przekazują prąd-30 i 87)
2. Końcówkę 30 podpinasz bezpośrednio pod akumulator, a 87 do przewodu "+" lamp dziennych (najczęściej przewód jest w kolorze czerwonym), Można również dodać bezpiecznik - 5A spokojnie wystarczy.
3. Przy alternatorze są najczęściej 3 przewody-jeden grubości palca i dwa cieńsze podpięte wtyczką-u mnie jeden jest w czarnym a drugi w czerwonym kolorze. Na tym czerwonym po włączeniu silnika pojawia się napięcie 12V. Ten przewód podłączamy do zacisku 85 przekaźnika.
4. pod pozostały 86 zacisk, i czarny (najczęściej) kolor świateł dziennych podpinamy "-" z akumulatora.

Po załączeniu silnika światła powinny się automatycznie zaświecić <lol>

PS: do kupienia są również DRL z tzw. "automatem" (biały kolor przewodu)-te podpinamy pod przewód "+" świateł pozycyjnych-po włączeniu normalnych lamp-światła dzienne gasną...
to tyle-dość proste prawda??


_________________
...JESTEŚMY TYLE WARCI, ILE MOŻEMY DAĆ INNYM...
Najlepszą receptą na smutki jest....UŚMIECH ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 21:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
cezarypl napisał(a):
Ciekawa propozycja świateł dziennych i przeciwmgłowych 2w1

http://www.rodon.pl/pliki/files/ledfog_ ... uktowa.pdf

Pozdrawiam
Cezary


Są też produktu nieco tańsze niż osram, nie wiadomo czy równie dobre jakościowo:

http://allegro.pl/swiatla-led-drl-dzien ... 29648.html


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 22:02 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Najprostszy sposób na podłączenie świateł dziennych to wykorzystanie pinu TFL w wyłączniku świateł. Do TFL podłączamy "+" dziennych a masę byle gdzie tzn w dowolnym miejscu. Przy takim rozwiązaniu dzienne zapalają się w momencie włączenia zapłonu a gasną przy włączeniu postojówek. Auta poliftowe mają wyłączniki z wyjściem na dzienne, w starszych busach trzeba zmieniać wyłącznik świateł.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 22:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 21:12
Posty: 31
Lokalizacja: Łódź
opis: zwyczajny szary zjadacz chleba...
model: T4
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
masz rację ale z tym jest troszkę więcej kombinacji-trzeba ciągnąć jeden przewód z komory silnika do wnętrza... Oczywiście ten plusowy:)-ale za to światła nie wymagają automatu :)


_________________
...JESTEŚMY TYLE WARCI, ILE MOŻEMY DAĆ INNYM...
Najlepszą receptą na smutki jest....UŚMIECH ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 22:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 stycznia 2012, 23:32
Posty: 263
Lokalizacja: nowy targ okolice
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 8 razy
jeśli kupujemy światła z homologacją to one powinny już mieć w sobie automat


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 23:33 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
ccys napisał(a):
masz rację ale z tym jest troszkę więcej kombinacji-trzeba ciągnąć jeden przewód z komory silnika do wnętrza... Oczywiście ten plusowy:)-ale za to światła nie wymagają automatu :)


Trzeba ciągnąć tylko przewody do lamp dziennych, żadnych innych.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 marca 2014, 23:41 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
slimak napisał(a):
ccys napisał(a):
masz rację ale z tym jest troszkę więcej kombinacji-trzeba ciągnąć jeden przewód z komory silnika do wnętrza... Oczywiście ten plusowy:)-ale za to światła nie wymagają automatu :)


Trzeba ciągnąć tylko przewody do lamp dziennych, żadnych innych.


Hmm,ciekawe gdzie idzie ten przewod z pinu wylacznika TFL :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 01:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 21:12
Posty: 31
Lokalizacja: Łódź
opis: zwyczajny szary zjadacz chleba...
model: T4
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
peters napisał(a):
slimak napisał(a):
ccys napisał(a):
masz rację ale z tym jest troszkę więcej kombinacji-trzeba ciągnąć jeden przewód z komory silnika do wnętrza... Oczywiście ten plusowy:)-ale za to światła nie wymagają automatu :)


Trzeba ciągnąć tylko przewody do lamp dziennych, żadnych innych.


Hmm,ciekawe gdzie idzie ten przewod z pinu wylacznika TFL :?:


Najprościej wziąć neonówkę jeden koniec podpiąc gdzieś do masy, a drugim szukać pinu na którym jest napięcie przy wyłączonych światłach (powinno zaniknąć przy zmianie położenia przełącznika)...


_________________
...JESTEŚMY TYLE WARCI, ILE MOŻEMY DAĆ INNYM...
Najlepszą receptą na smutki jest....UŚMIECH ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 08:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
[/quote] Hmm,ciekawe gdzie idzie ten przewod z pinu wylacznika TFL :?: [/quote]

Nigdzie nie idzie, bo go tam nie ma.
Jak wyciągniesz przełącznik od świateł i potem kostkę z przewodami z niego to jest w niej miejsce na przewód TFL (która dziura to jest napisane na włączniku, zresztą chyba jedyna wolna)
Kupujesz odpowiedni PIN i wlutowywujesz plusowu przewód świateł, wkładasz w w/w wtyczkę.
Drugi z dwóch od świateł bez automatu do masy i działa.
Po prostu nie ma potrzeby stosować świateł z automatem, bo już jest TFL, chociaż i tak większość ma automat.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lipca 2014, 16:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dzisiaj kupiłem światła Narva 4 led do osobówki, praktycznie identyko jak Philips 4 led z jedną tylko jedyna różnicą... Światła Narva na kloszu maja oznaczenie 12V 2W na każdej z osobna , na Philipsach jest oznaczenie 12V 6W na kazdej z osobna.... ale po włączeniu jednej i drugiej obok siebie (czyli philips`a i narva) to Narva świeci mocniej... z tymze philipsy juz mają prawie dwa lata eksploatacji za soba a Narva jest nowa. Oba zestawy są "Made in Taiwan" , oba mają takie same nr jakiś kodów, dodatkowo okazuje się ze philips nie jest producentem swoich tylko ktoś dla nich je robi... prawdopodobnie jeden i ten sam wykonawca to jest... Philips na obudowie ma odlew z nazwą "philips" i taki sam odlew na obudowie mają Narvy tylko ze widnieje na nich oczywiście napis Narva... Cena... na korzyśc Narva która od Philipsa jest o 50~60zł tańsza na komplecie... Ta sama instrukcja montazu w obu jest z tym samym blędem w niej... To tak w kwestii ciekawostki i porownania jakby ktos kiedys się zastanawial nad zakupem swiatel dziennych Philips lub Narva...
http://hidconcept.com/images/products/l ... -PH5-2.jpg
http://auto-pit-stop.pl/userdata/gfx/cb ... 4dd133.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lipca 2014, 00:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Przeczytałem opinię nt oszczędności z jazdy na światłach dziennych. Chciałem wtrącić dlaczego zamontowałem światła dojazdy dziennej:
1. Pobór mocy przy załączonych światłach mijania: ok 160W (przednie, tylne, tablica rej, zegary).
2. Sprawność alternatora: max 50%
3. Pobór mocy z silnika: co najmniej (przyjmując najwyższą sprawność alternatora) 0,33kW. W rzeczywistości sprawność alternatora rzadko przekracza 30% więc spokojnie można policzyć 1kW z silnika ...
4. Po chłopsku - spalanie mam mniejsze o ok 0,5l/100km (zmierzone) * 20kkm rocznie =100l*5,3=530zł/rok czyli 1,45 na dzień czyli na tydzień mam 4-ro pak. Na sobotę mam piwko gratis.
5. Klimy też nie mam choć światła dzienne nie poprawiają mojego komfortu podróżowania.
6. Jeszcze nie kupiłem żarówek H4 taniej niż 40zł za sztukę, jak jeździłem na św. mijania cały rok, żarówki wymieniałem 3 razy na 2 lata (soczek do piwka ;) ),
7. Jestem sceptykiem i wszystko muszę sprawdzić, tutaj fakty mnie przekonały.

Szkoda, że wcześniej nie znalazłem tego pomysłu z umieszczeniem ich w kloszach (mam philipsy). Zamocowałem w zderzaku na granicy przepisów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB