T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 14:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2013, 19:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 08:46
Posty: 115
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 21 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Większy sens dostrzegam w podświetlaniu klamek (jak po pijanemu wysiąść z auta jak żona do domu przywiezie??) niż w montażu świateł do jazdy dziennej????????
Światła mijania doskonale spełniają swoje zadanie, żarówki drogie nie są, to po co robić choinkę?????????



Ja się nie zgodze, światła dzienne mają wiele ekonomicznych "ZA".

Pierwsze "ZA" to , reflektor w samochodzie jest przewidziany na X godzin świecenia , głownie jest wyliczone w ten sposób, że reflektor ma świecić dziennie około 6 godzin wtedy średnia jego życia to jest około 8-10 lat i powinien zostać wymieniony na nowy. W chwili jak się jeżdzi cały dzień na światłach mijania, elementy lustrzane reflektora ulegają wypalaniu się od wysokiej temepratury panującej pomiędzy kloszem szklanym/plastykowym a elementem lustrzanym dużo szybciej. Taki reflektor i średnia jego życia skraca się nawet 3 krotnie , w reflektorach z kloszem plastykowym jest to najbardziej zauważalne bo klosz dodatkowo zółknie. Reflektor coraz słabiej świeci , tylko użytkownik pojazdu nie zauważa tego odrazu ponieważ cały proces wypalania się elementu lustrzanego trwa przez kilka lat co powoduje powolne przyzwyczajanie się go gorszej wiązki światla którą wydziela. Strumień swiatła staje się coraz słabszy i coraz mniej widać przed autem w nocy , niektórzy wkładają mocniejsze żarówki dobijając tym sposobem reflektory jeszcze bardziej. Więc montaż swiateł dziennych wydłuża znacznie żywotność reflektorów , zwłaszcza żywotność reflektorów starych już kilkuletnich , kilkunastoletnich bo nie trzeba jezdzić non stop z ogromna temperaturą panującą w kloszu reflektora.

Drugie "ZA" , pobór prądu , zwykła zarówka h4 to 2 x 55W , niepotrzebne 110W świecące się w ciągu dnia , do tego żarówki tylne , oświetlenie deski rozdzielczej , w nowszych autach użyte diody zmniejszają pobór prądu w oświetleniu przyrządów w kabinie , w starszych są to żarowki 3W-5W których jest kilka, a nawet w niektórych autach kilkanaście. Światła do jazdy dziennej to niekiedy tylko 5-6W i mogą świecić tylko one.

Trzecie "ZA" , alternator dzięki jeżdzie na włączonych światłach non stop też dostaje popalić , nic za darmo nie ma , a świecące całe oswietlenie auta to jest mocne obciążenie dla alternatora co skutkuje jego większym i szybszym zużywaniem się. A to przecież nie wszystko co obciąża alternator , doliczyć inne urządzenia potrzebujące prąd to alternator ma naprawde duże wyzwanie przed sobą aby sprostać powierzonemu mu zadaniu do którego jakby nie było został stworzony, ale wszystko ma swój kres. Nie przez przypadek odkąd wprowadzony został nakaz jazdy na światłach w Polsce to wzrosła liczba awarii układu ładującego.

Czwarte "ZA" , wspomniane żarówki , żarowka ma określony cykl ilośći godzin świetlnych , pech chce że producenci coraz więcej te cykle ograniczają i skracają, niby jedna zarówka nam się spali na rok , innym dwie , jeszcze innym trzy , ale ile to jest w skali całej Polski takich zarówek przepalonych ?? W nowszysch autach żarówka nie kosztuje kilku złotych tylko kilkadziesiat , w wielu wymiana zarówki to nie jest też prosty zabieg więc kolejny plus dla świateł dziennych.

Piąte "ZA" , akumulator , o nim chyba najmniej osób pamięta że na jego żywotnośc ma też wpływ jazda na światłach , akumulator zawsze dłuższe życie będzie miał w państwie gdzie na swiatłach nie trzeba jeżdzić.

Szóste "ZA" - zużycie paliwa , auto z włączonymi swiatłmi mijania zużywa więcej paliwa , nic za darmo nie ma niestety , alternator pracuje pod większym obciążeniem, a przecież musi skądś brać energię aby doładowywać akumulator i sprostać zadaniu utrzymania zasilania wielu elementów pojazdu. Niby niewiele , liczmy że w skali roku przy przebiegu 10 000km zaoszczędzi się 100zł , ale w skali globalnej to już nie chodzi o oszczędzanie naszych pieniędzy ale też zasobów ropy którymi straszą że się wyczerpują podobno .

Podsumowując reflektor przedni nie został przewidziany przez konstruktorów do ciągłego świecenia , tylko do oświetlania drogi w warunkach niedostatecznej widoczności lub po żmierzchu. Światła dzienne z racji swojej budowy i ceny wygrywają na tle swiateł mijania w dzień i jest więcej minusów jak plusów świecenia światłami mijania w ciągu dnia. Koszt wymiany reflektora pózniej przez takie sobie świecenie na lewo i prawo światłami mijania non stop w przypadku wielu nowych aut jest bardzo duży , ludzi nie stać na wymianę i jeżdzą pózniej slepi w nocy bo niewiele widzą przy świetle które oddaje im wyeksplatowany reflektor. Ciekaw jestem czy ktoś co 3-4 lata wymienia reflektory u siebie w t4 , raczej wątpie , no chyba ze ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu, ale wtedy też używki są wkładane, czyli czasam niewiele lepsze jak te co się miało lub nowe chińskie zamienniki których żywotnosc jest 5 razy mniejsza. Nikt napewno nie wkłada nowych reflektorów znanych firm Carello , Valeo , Hella , Koito wtedy bo ceny w przypadku t4 są wysokie. Poprostu wielu jeżdzi kombinując , wkładająć mocniejsze żarówki i oślapiając innych tym sposobem, niektórzy mądrzejsi oddadzą do regeneracji reflektor a inni kupią używke i sądzą że mają lepszy reflektor niż mieli.

Także montaż swiateł dziennych ma większy sens jakby się widzę niektórym wydawało że to tylko zarówki i nic więcej.
Przepraszam za mój wywód ale znalazłem takiego posta w jedym z tematów i postanowilem przenieść go tutaj z moją odpowiedzią bo bardziej pasuje do tematu światel dziennych.

Sam montaż świateł dziennych w reflektorze jest całkiem fajnym pomysłem.



Za ten wpis autor MarKris podziękowali: 5 koooosmo (piątek, 25 października 2013, 19:27) • macieck (piątek, 18 października 2013, 20:48) • przemko27vr4 (sobota, 19 października 2013, 08:55) • rafflex (piątek, 18 października 2013, 21:55) • Sterciu (sobota, 19 października 2013, 01:45)
  Statystyki: 22.73%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 października 2013, 21:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Ładnie podsumowane argumenty.
Dlatego właśnie będę chciał zamontować takie światełka.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 października 2013, 21:21 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Czesciowo sie zgadzam z kolega co tak dlugi opis napisal.Musial sie ktos napracowac skoro sie tyle naprodukowal.
Ale nie od dzis wiadomo ze aku musi byc ciagle rozladowywane i ladowane,inaczej trafi go szlak i nie wytrzyma nawet kilka lat.
Czy sa jakies oszczednosci na paliwie,moze i sa ale znikome.(bynajmniej w mojej T4 )Bardziej silnik odczuwa sprezarke klimy niz alternator,choc przy duzym obciazeniu widac to po jasnosci swiatla i obrotach silnika,ale zauwazylem ta roznice tylko na biegu jalowym,na wyzszych obrotach nie idzie tego zauwazyc.Nie chodzi mi tu o to aby rozpetac teraz burze ze jestem przeciw montowaniu swiatel dziennych,choc mam zalozone w swoich autach.
Odnosnie wymiany zarowek mijania,ost.czytalem ciekawy artykuł na onecie ze do nowego citroena C4 picasso zarowka (palnik) kosztuje 800zl,co ciekawe nie ma zamiennikow tylko trzeba kupic orginal.Wiec sens jak najbardziej jest za uzywaniem swiatel dziennych.
Odnosnie montazu ich w lampy przednie,jak ma sie do tego prawo ?
Przechodzi to na przegladzie ?

Pozwole sobie zacytowac wyp.koelgi Stercia :
Ani policja ani diagnosta nie moze się doczepic poniewaz nie jest naruszony ani odblysnik reflektora gdzie pada strumień swiatła ani nie ma ingerencji w światlo dzienne czyli zadne z nich nie traci homologacji. To nie jest przeróbka reflektów na bixenony... Zanim włozyłem dzienne w reflektory zrobilem wywiad srodowiskowy dośc dokładnie bo to auto nie jezdzi tylko po PL. Nawet mam zachowane odległosci , minimalną odleglośc od bocznego obrysu rownież o którym mowi rozporzadzenie ECE nr 48. Homologacja na kloszu lampy dziennej jest bez problemu widoczne i bez najmniejszego problemu poprzez klosz reflektora mozna ją odczytac.

Najważniejsze jest to aby byla homologacja lampy dziennej i byla czytelna z zewnatrz , nie jak wiele osób doklada sobie diody bez homologacji RL i uzywa ich jako światla dzienne. Wazne jest tez aby byly zachowane odleglosci montazowe. Od zewnetrznego obrysu minimum 40mm a max 400mm , wysokośc max 1500mm , odległośc od podloza minimum 250mm , pomiędzy lampami minimum 600mm.


Moze nie jest uszkodzony odblysnik w polu swiecenia zarowki,ale czasami jak sie trafi na upierdliwego stożą prawa to nie wiem co by bylo...


Ostatnio edytowano środa, 23 października 2013, 21:41 przez peters, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 października 2013, 21:26 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Sterciu się dowie jak pojedzie na przegląd.:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 października 2013, 21:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Bylem na okręgówce niedawno, celowo się pytalem o swiatla , diagnosta popatrzył i przyznal ze ciekawy pomysł z montazem tych swiateł i tyle. Przegląd jest, pytałem się czy tak moga byc zamontowane to stwierdzil ze nigdzie to nie jest zbronione, a co nie jest zabronione jest dozwolone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 października 2013, 10:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 08:46
Posty: 115
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 21 razy
Bogatemu nikt nie zabroni jezdzić na światłach mijania cały rok , tylko aby póżniej nie oszczędzał na naprawach i reflektory zmieniał tak jak się powinno zmieniać, a nie jeżdzić do upadłego i wkładać coraz to mocniejsze żarówki. Akumulator w samochodzie to nie bateryjka w telefonie , akumulator ma najwyższą sprawność wtedy gdy jest cały czas naładowany , ciągłe rozładowywanie , ładowanie zasiarcza go co w konsekwencji prowadzi do szybszego zużywania się. I jeszcze spytam , co ma sprężarka klimy do alternatora , tu nie ważne co silnik bardziej odczuwa bo sprężarka klimy ma niewiele wspólnego z alternatorem , dwa inne całkiem podzespoły odpowiedzialne za całkiem inne zadania, nikt nie zmusza nikogo do używania klimatyzacji wkońcu. Sprężarka klimatyzacji nie padnie od ciągłej wysilonej pracy związanej z wymuszoną zwiększoną pracą non stop podczas używania świateł mijania. W alternatorze szybciej zużywają sie szczotki , szybciej diody padają, a w konsekwencji i stojan dostaje często przebicia co skutkuje zwykle kompletną regeneracją lub wymianą na nowy. Dlatego koszt montażu świateł dziennych jest znikomy w konsekwencji pózniejszych wcześniejszych napraw niektórych podzespołów elektrycznych , chyba najdroższym byłaby wymiana reflektorów na nowe oryginalne.

Jeżeli chodzi o same żarówki to w nowych autach są wkładane zarniki ksenonowe nowego typu których nie ma w zamienniku , celowo aby producenci mogli zarabiać krocie. Problem polega tylko jeszcze na tym , że te żarówki się szybciej zużywają.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 października 2013, 23:12 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Kolego mialem na mysli ze sprezarka od klimatyzacji przyczynia sie do wiekszego zuzycia paliwa przez silnik wiekszym stopniu niz obciążenie alternatora.Bynajmniej jak tak zaobserwowałem w swoim aucie,a kazde auto jest inne wiec to jest temat tabu.
Odnosnie zywotnosci elementow elektronicznych to tez temat rzeka.
Niech kolega Sterciu wkleji zdjecia ze swojej pracy,moze ktos sie skusi na takie zalozenie ledow.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 07:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
peters napisał(a):
Niech kolega Sterciu wkleji zdjecia ze swojej pracy,moze ktos sie skusi na takie zalozenie ledow.

Kolega Sterciu już wkleił zdjęcia.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 listopada 2013, 01:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 08:46
Posty: 115
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 21 razy
Zainspirował mnie ten montaż świateł dziennych i jak do tej pory nie miałem zamontowanych żadnych dodatkowych lamp , tak po tym stwierdziłem że też zamontuje w ten sam sposób światła dzienne. Montuje je w nowe reflektory , lampy dzienne zakupiłem cztero ledowe Narva. Będą też nowe reflektory bo stare już nie są w najlepszym stanie, poprostu się sypie odbłyśnnik, a szkoda mi nowe będzie męczyć jeżdząc cały czas na światlach mijania czy nawet dziennych na module. W sobotę wolne więc będzie zabawa :).

Likwiduje za to też moduł świateł dziennych , miałem taki zamontowany gdzie włókno żarówki światła drogowego świeciło 40% mocy i służyło to jako dzienne, ale niestety co by nie było żarowka wypalała mi odbłyśnik dalej bo jednak żarówka to żarówka , nadal wydzielała dużą temperaturę co ma nienajlepszy wpływ na stronę lustrzaną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 listopada 2013, 21:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
bardzo fajny pomysł gratulacje sterciu żebym wpadł wcześniej na to to bym nie rozklejał halogenów bo wiele więcej roboty chociaż efekt także bardzo fajny ja bym dziennych na wierzchu nie zamontował :)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2013, 22:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 grudnia 2013, 21:42
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Szanowne Grono, <england>
Jestem tu nowy a ponieważ od czegoś należy zacząć, to w moim pierwszym poście, chciałbym wyrazić uznanie dla kolegi "Sterciu" za instrukcję montażu i rzeczową argumentację w temacie świateł DRL; przekonał mnie do zamontowania tych świateł - właśnie wewnątrz reflektorów.
Jedyne pytanie, jakie miałbym do autora pomysłu, dotyczy możliwości (lub jej braku) symetrycznego rozmieszczenia lamp LED względem górnej i dolnej wewnętrznej krawędzi korpusu reflektora. Jeśli, podczas montażu, istniałaby możliwość wypośrodkowania położenia lampek DRL w kierunku góra-dół, z pewnością wpłynęłoby to korzystnie na poprawę - i tak już niezłego, przyznaję - końcowego efektu wizualnego. Byłbym wdzięczny koledze "Sterciu" za odniesienie się do tej kwestii.
- Pozdrawiam...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 01:00 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Sterciu czy mimo tego ze zalozyles swiatla dzienne w reflektory na przodzie masz pelna regulacje glownych lamp ?
Gdyz ktoregos dnia patrzylem to dzienne tak zamontowane moge troche ograniczyc regulacje odblysnika ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 01:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Odbłyśnik musisz dociąc , jak dotniesz to masz pełną regulację .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 02:00 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dzieki za info.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 lutego 2014, 20:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
W końcu się zebrałem korzystając z pogody, po wielu mękach przemyśleniowych zamontowałem i ja,
Narvy linkowane przez Stercia,
Obrazek
wszystko w 100% zgodnie z przepisami:
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 lutego 2014, 21:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
I to się chwali, to się lubi.
Miejsce te same co u mnie tyle, że:
1) moje nie zgodnie z przepisami, zapewne dlatego, że nieznacznie dłuższe, ale za to cieńsze.
2) moje kupione przy okazji zakupu ramek do halogenów (za 30 zł za światła) po kilku dniach przestały świecić poszczególny diody (co dzień inaczej)
3) moje mieściły się prawie między żebra (opalarka), a Twoje wymagały zapewne wycięcia jednego - (na pewno skopiuję)
4) Potwierdza się, że tanio kupisz - 2 razy kupisz, ja zamontowałem, bardziej dla sprawdzenia, czy mam TFL we włączniku świateł i chęci pogrzebania, niż z potrzeby posiadania.

Mogło być tak, że uszkodziłem opalarką obudowę dlatego łapie wilgoć i szlag je trafia, ale i tak nie kupię drugi raz.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 07:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
slimak napisał(a):
I gdzie ja mam teraz zamontować dzienne bo w atrapie to faktycznie niespecjalnie mi się widzi a w lampy nie mam jak?


Hej ślimak, nie wiem zabardzo jakie masz lampy z przodu ( chodzi mi o te okulary ) ale czy nie warało by się zastanowić nad takim rozwiązaniem -> http://www.youtube.com/watch?v=ue7-dTw3C7Y

Ja będę próbował wpoić to w życie w swoich lampkach ProjectZWO <good>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 07:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ale które z tych świateł włączanych na filmie to są te dzienne ? <cool>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 09:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Dlugie robia za dzienne przy pomocy dopietego modulu drl np takiego http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich ... 65460.html swieca np na 30% mocy
Tez myslalem nad tym rozwiazaniem bo 5 min roboty ale niestety niezgodne z przepisami
Co bardziej wypasne moduly maja nawet swiatlo poganiacze http://allegro.pl/am-010-1-modul-swiate ... 09024.html <tak1>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 10:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
kurol napisał(a):
Dlugie robia za dzienne przy pomocy dopietego modulu drl....swieca np na 30% mocy.........ale niestety niezgodne z przepisami

czyli do bani,
oprócz tego ciekawe jak to wpływa na żarówkę ??
kolejna rzecz 30% z +/- 60W to 20W na żarówkę, więc do ledów dziennych kolosalna różnica w poborze prądu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB