T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 08:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 października 2013, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A jak taki montaż dziennych się ma do homologacji? Co na to policja/diagnosta itp?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 października 2013, 20:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
slimak napisał(a):
Sterciu napisał(a):
w atrapie to wieś tjuning


Sterciu jak mogłeś mi to zrobić?? I gdzie ja mam teraz zamontować dzienne bo w atrapie to faktycznie niespecjalnie mi się widzi a w lampy nie mam jak?


Ale przecież wiem ze Ty chcesz dać je gdzieś indziej :D. Ja na Twoim miejscu bym gdzies w zderzak wlozył bo faktycznie przy Twoich reflektorach nie wlozysz dziennych w nie ;).

Probe041 napisał(a):
A jak taki montaż dziennych się ma do homologacji? Co na to policja/diagnosta itp?


Ani policja ani diagnosta nie moze się doczepic poniewaz nie jest naruszony ani odblysnik reflektora gdzie pada strumień swiatła ani nie ma ingerencji w światlo dzienne czyli zadne z nich nie traci homologacji. To nie jest przeróbka reflektów na bixenony... Zanim włozyłem dzienne w reflektory zrobilem wywiad srodowiskowy dośc dokładnie bo to auto nie jezdzi tylko po PL. Nawet mam zachowane odległosci , minimalną odleglośc od bocznego obrysu rownież o którym mowi rozporzadzenie ECE nr 48. Homologacja na kloszu lampy dziennej jest bez problemu widoczne i bez najmniejszego problemu poprzez klosz reflektora mozna ją odczytac.

Najważniejsze jest to aby byla homologacja lampy dziennej i byla czytelna z zewnatrz , nie jak wiele osób doklada sobie diody bez homologacji RL i uzywa ich jako światla dzienne. Wazne jest tez aby byly zachowane odleglosci montazowe. Od zewnetrznego obrysu minimum 40mm a max 400mm , wysokośc max 1500mm , odległośc od podloza minimum 250mm , pomiędzy lampami minimum 600mm.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 października 2013, 21:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Mi się podoba, tak jak mam u siebie, czyli tam gdzie są normalnie halogeny, no ale niestety coś za coś.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Ostatnio edytowano poniedziałek, 7 października 2013, 08:05 przez tommly, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 października 2013, 21:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
No tak , ale Ty nie masz halogenów , a ja halogeny mam więc odpada mozntaz dziennych w ich miejscu ;) , a obok nie pasują tam gdzie miałem poprostu chociazby ze względu na zaczep holowniczy z prawej strony. Rozważałem jeszcze montaz w halogenach przeciwmglowych ale to by strasznie je ograniczylo w swieceniu więc pomysł odpadał z miejsca. Jedyne miejsce sensowne to własnie w tym miejscu w reflektorze w/g mnie.


rafflex napisał(a):
[
Tak właśnie mi się podoba. Będę musiał też o czymś takim pomyśleć.
Zrób jeszcze fotkę jak wszystko poskładasz i zaświecisz oba dzienne.


Rafflex , jak juz będą dwa reflektory z dziennymi to napewno fotka się znajdzie ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 11:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Dla Rafflexa fotka:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Po wylączeniu silnika swiatła jak zgasną to wogole nie widać ze są , a aby je w lampie dojrzec trzeba się dobrze przyjrzec.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 18:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Dzieki, Sterciu.
Wizualnie bardzo fajnie, tylko jeszcze powiedz, jak twoim zdaniem ze świeceniem.
Czy klosz reflektora nie tłumi za bardzo światła?
Na tym zdjęciu to światło z dziennych jakoś nie wali po oczach.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 19:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Na foto nie wali po oczach ale w rzeczywistości swieci mocno i to bardzo mocno wręcz , ale to wszystko zalezy jakie swiatla się włozy. Ja mam na dośc mocnych philipsowskich lampach. Ze swieceniem jest tak ze probowalem je skierowac ku dołowi poniewaz w/g mnie wlasnie za mocno walą po oczach, a są dośc wysoko umiejscowione teraz. Klosz reflektora wogóle nie ma wpływu na moc snopu swiatła lamp dziennych i w/g mnie wogóle niee tlumi ich swiatla.


Ogólnie to świecą mocno i jasno , wydaje mi się ze nawet mocniejszy snop swiatła jest jak byly w zderzaku a to za sprawą ze są wyzej i moze to być takie zludzenie optyczne tylko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 19:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
OK, to teraz trzeba uciułać nieco grosza i zakupić takie ledy a później wstawić je do reflektora.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 16:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 lipca 2011, 02:58
Posty: 79
Lokalizacja: Belgia
model: t4
silnik: 2.5 tdi AJT

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Sterciu,a klikniesz blizsze foty jak to wyglada i jest zamontowane?? mi sie podoba i to bardzo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 16:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jak dla mnie to te ledy są za krótkie w porównaniu do krawędzi lampy i słabo to wygląda


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 17:03 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jeszcze trzeba je dobrze przykleic gdyz mozna je zgubic.No i kabelki tez wypadaloby dobrze ukryc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 17:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
peters napisał(a):
Jeszcze trzeba je dobrze przykleic gdyz mozna je zgubic.No i kabelki tez wypadaloby dobrze ukryc.

Peters, a czy przeczytałeś kilka wątków wyżej? Przecież Sterciu wsadził je do środka lampy, to gdzie je ma zgubić i jakie kabelki schować, przyklejać chyba też nie musi, bo jak go znam, to zamontował je pancernie <38>


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 17:12 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wlasnie doczytalem teraz ,ale dla mnie to slaby pomysl.Nigdy bym nie cial odblysnika (czy jak mu tam na imie)
Gdyz nawet zwykle dotkniecie palcem juz zostawia na nim plame a czyszczenie sprawia ze szukamy nowej lampy.
A coz ile ludzi tyle pomyslow.Ja ma na grilu i nie zmieniam.Moze kiedys w zderzak,ale nie sadze.
A kabelki musial robic dziure albo upychac w orginalne gniazdo.
Co ciekawe dzienne ledy maja zostac wycowane z montazu,gdyz ludzie choinki robia z aut,tak mi gosciu powiedzial na ostatnim przegladzie. :!:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 17:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
peters napisał(a):
Wlasnie doczytalem teraz ,ale dla mnie to slaby pomysl.Nigdy bym nie cial odblysnika (czy jak mu tam na imie)
Gdyz nawet zwykle dotkniecie palcem juz zostawia na nim plame a czyszczenie sprawia ze szukamy nowej lampy.
A coz ile ludzi tyle pomyslow.Ja ma na grilu i nie zmieniam.Moze kiedys w zderzak,ale nie sadze.
A kabelki musial robic dziure albo upychac w orginalne gniazdo.
Co ciekawe dzienne ledy maja zostac wycowane z montazu,gdyz ludzie choinki robia z aut,tak mi gosciu powiedzial na ostatnim przegladzie. :!:

Ja też raczej nie ruszałbym odbłyśnika, szkoda mi po prostu lamp.
A niech ten Pan diagnosta powie to producentom nowych aut <38> np. z pełnym oświetleniem led, to też wycofają?


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 17:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
przemko27vr4 napisał(a):
Sterciu,a klikniesz blizsze foty jak to wyglada i jest zamontowane?? mi sie podoba i to bardzo


Strone wcześniej jest opis z montazu z fotkami ; ).


Probe041 napisał(a):
Jak dla mnie to te ledy są za krótkie w porównaniu do krawędzi lampy i słabo to wygląda


W tym rzecz ze ledy nie mają sie podobac tylko mają swiecic , jak zgasze je to ich wogole nie widać , aby je dojrzec naprawde trzeba się w lampę wpatrzyc a o to głównie chodziło aby nie bylo widać ledów ze wogóle są. No wiadomo jak swiecą to wtedy musi byc je widać ale nikt się im z bliska w czasie jazdy nie przygląda, no chyba ze jakas przyklejka na zderzaku : D. Jak jade to ja ledow nie oglądam u siebie : D. Mozna je na srodku wysokosci klosza zamontować , ja je zamontowalem od dolnej krawędzi w góre , nie musi być szablonowo , równiótko , gladziutko bo wtedy się robi to wszystko za bardzo cukierkowe , takie szablonowe : ). Mi osobiscie się podoba teraz jak jest , nie podoba mi się kazde inne zamontowanie ledow niestety w t4 bo nie ma gdzie ich zamontować i wygląda wtedy kazde doczepienie gdziekolwiek indziej czy w atrapie czy w zderzaku poprostu słabo w/g mnie. A tu jak ktoś się nie zna to pomysli ze to takie fabryczne lampy sa ;). Szkoda mi tez było i zarówek , i odblysnika który juz i tak swoje lata ma i jest slaby aby męczyc te lampy jezdząc cały czas na swiatłach swiecących z oryginalnych zarówek H4.



peters napisał(a):
Wlasnie doczytalem teraz ,ale dla mnie to slaby pomysl.Nigdy bym nie cial odblysnika (czy jak mu tam na imie)
Gdyz nawet zwykle dotkniecie palcem juz zostawia na nim plame a czyszczenie sprawia ze szukamy nowej lampy.
A coz ile ludzi tyle pomyslow.Ja ma na grilu i nie zmieniam.Moze kiedys w zderzak,ale nie sadze.
A kabelki musial robic dziure albo upychac w orginalne gniazdo.
Co ciekawe dzienne ledy maja zostac wycowane z montazu,gdyz ludzie choinki robia z aut,tak mi gosciu powiedzial na ostatnim przegladzie.


Peters , po Twoim poście smiem stwierdzić ze nigdy nie rozbierales lamp samochodiwych bo bzdury wypisujesz. Odblysnik jest plastykowy i powlekany aluminium anodyzowanym błyszczącym , to nie jest pochromowany element gdzie kazdy paluch zostawia slad. Na takim odbłysniku nawet odcisow sobie narobic ile chcesz i po wytarciu dobrze go sladu nie bedziesz miał na nim. No chyba ze zdrapiesz aluminiową powłokę to wtedy tak , reflektory do wymiany ; ). Pozatym nie wiem czy wiesz ale odblysniki reflektorow się tez poleruje poniewaz warstwa którą są pokryte się najnormalniej w swiecie utlenia/wypala , ewentualnie mozna nalozyc nową warstwę odbijającą na odbłysnik czym specjalizuja się specjalne firmy regenerujące reklektory samochodowe.. A kable u mnie wychodza przez oryginalne gniazdo , byly u mnie akurat po dwa wolne piny w kostce więc dlaczego ich nie wykorzystac.

A co do tego co Ci diagnosta opowiedział to chyba to jakiś bajkozmyślacz był :lol: , kurde jak niektórzy potrafią ludzi w jajo robic a ludzie w to wierzą :lol:

Tommly , szkoda to moze byc nowych reflektorów a nie starych gdzie jak je rozebralem to odblysnik juz nie jest pierwszej mlodosci i dobrze byłoby zmienic całe reflektory na nowe : D. W tym modelu reflektora odblysnik powinien być błyszczący a u mnie chyba by trzeba bylo polerowac polerką ten odblysnik aby się blyszczal , juz typowy mat się zrobil , a jeszcze kurz który byl po zdjeciu klosza wogole ograniczał dośc mocno odbijający się snop swiatła , teraz po wyczyszczeniu dobrze odblysnika , przepolerowaniu delikatnym strony odbijającej swiatło duzo lepiej w nocy swiecą swiatla mijania... Juz nie wspominam o kloszu który po dluzszej eksploatacji w kazdym aucie zaczyna wyglądaj jakby go ktoś piaskarka potraktowal...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2013, 23:16 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Sterciu to ja Ci zawioze moja lampe i ty zrob z niej nowa.Dobrze?
Moze masz jakies lepsze lampy jak Valeo wiec temat nie podlega dyskusji.Moze masz metalowy stelaż,bo ja mam plastikowy wiec lipa na maxa.
Druga strona medalu,aby produkowac tak,zeby nic nie naprawiac,tylko kupowac drugie.
Bo skoro pisze ci ze moja tylko dotknolem i juz odlecial odblysnik to mi piszesz ze lampy nie rozbieralem,jaja normalnie.
Chcialem zetrzec kurz i kupilem druga lampe.Gdyz odblysnik odlatuje jak nalezy.Skoro tobie nie odlatuje to znaczy ze masz wszystko najlepsze.
Odnosnie diagnosty sie nie wypowiadam,gdyz mnie juz nic nie zdziwi.Wszystko co teraz ustalaja idzie do poprawki bo na tym jest interes.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 października 2013, 09:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Peters , jeszcze raz Ci napisze , lampy mają odblysnik z tworzywa sztucznego który pokryty jest aluminium anodyzowanym błyszczącym, jezeli reflektor jest w dobrym stanie lub nowy to nie ma prawa od dotykania ta warstwa alumioniowa odpaśc chyba ze będziesz ją paznokciami drapał. Jezeli reklektor jest juz stary i wypalony , warstwa alumiowa juz przepalona to wtedy nawet samo tworzywo sztuczne z ktorego jest odblysnik potrafi się kruszyc, lub często odłazi warstwa ktorą jest pokryty poniewaz poodparzana jest , tu nie ma reguly czy Ty palcem dotkniesz czy nie ona sama z siebie i tak odpadac bedzie wczesniej czy pózniej. Rozbieralem wiele reflektorów ktore były w dobry stanie jeszcze i nigdy nie miałem problemow z odciskami palców na odbłysniku i z odpadaniem warstwy którą pokryty jest odblysnik. Pozatym tak jak pisałem , odblysniki się regeneruje , regeneracja zwykle polega na pokryciu odbłysnika nową warstwą aluminim anodyzowanym.... a po to się regeneruje bo odblysniki w kazdej lampie bez wyjątku po pewnym czasie się wypalaja , a kupno do niektórych modeli aut reflektorów jest bardzo duzym wydatkiem więc wtedy tylko regeneracja wchodzi w gre. Takze reflektory kazdy am takie same tylko jeden bardziej zuzyte drugi mniej. A co do lamp to dostarcz je do mnie i odblysnik bedzie jak nowy , szkla tez się poleruje jak są juz matowe od kamieni. Ze starego reflektora mozna zrobić prawie nowy i to niewielkim kosztem , oczywiście pporównując do kosztu zakupu oryginalnej lampy a nie zamiennika chińskiego.

Tu masz na szybkiego znaleziony opis regeneracji reflektorów (wystarczyło wpisac w google "regeneracja reflektorow"):
http://www.fakt.pl/Czas-na-regeneracje- ... 764,1.html
http://www.metalizer.pl/proces_metalizowania


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 października 2013, 14:19 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Sterciu ja sie z toba zgadzam ale jestem ciekawy ile kosztuje taki zabieg do reflektorow po lifcie,gdyz mam taka jedna lampe do metalizowania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 października 2013, 14:33 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
To nie jest wątek o naprawie reflektorów!


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 października 2013, 00:37 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Powiem ze popatrzylem sobie na spokojnie to ledy w reflektorze nie sa glupia sprawa,tym bardziej ze tam ten odblysnik nic nie daje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB