T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2011, 09:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:46
Posty: 1014
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: multivan
silnik: 2.5 tdi 127 PS

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 16 razy
Ja mam ciekawie zamontowane <cisza> . Jak odstawiałem na światełka do sąsiadów za ścianą to mówiłem że ma być lepiej niż dla siebie <59> . Przykęcone są na blaszki a blaszki do rur od dołu tak że nic nie widać. <yahoo> W zderzaku jest bardzo mały otwór na kabel i nic więcej. <30> Ja jestem bardzo zadowolony z montażu i jak narazie to z lampek też. <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 12:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
Obrazek

Grill Poobcinałem tu i tam <cool> i ledy Jakoś już same chciały tam pasować <taniec>


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 14:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 27 sierpnia 2010, 20:36
Posty: 243
Lokalizacja: Twardogóra Dolnośląskie
model: t5 Multivan
silnik: 2.5 174

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
A czy kolega pamiętał montując o przepisach jak mają być zamontowane chodzi mi o odległości od siebie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 15:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
darek123 napisał(a):
A czy kolega pamiętał montując o przepisach jak mają być zamontowane chodzi mi o odległości od siebie?

W tirach Jak Nawalą światełek to mają jakieś odstępy ... ? Jak oni mają to ja też <bigboss> jeszcze przy żadnej kontroli nikt mi nie zwrócił uwagi . nie urażając nikogo ale Nie należę do tych Co panikują z byle powodu .


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 17:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 27 sierpnia 2010, 20:36
Posty: 243
Lokalizacja: Twardogóra Dolnośląskie
model: t5 Multivan
silnik: 2.5 174

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
barti87 napisał(a):
darek123 napisał(a):
A czy kolega pamiętał montując o przepisach jak mają być zamontowane chodzi mi o odległości od siebie?

W tirach Jak Nawalą światełek to mają jakieś odstępy ... ? Jak oni mają to ja też <bigboss> jeszcze przy żadnej kontroli nikt mi nie zwrócił uwagi . nie urażając nikogo ale Nie należę do tych Co panikują z byle powodu .

To powodzenia na drodze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 23:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam Kolegów,
mam problem gdzie umieścić światła do jazdy dziennej (zdjęcie w załączeniu), według przepisów lapmy powinny być umieszczone w odpowiedniej odległości.
Czy ktoś z Was podpowie mi gdzie umieścić lampy, obojetnie czy to będą okrągłe czy podłużne.
Nie chicałbym robić coś z halogenami ( bez zbędnych przeróbek), myślałem żeby umieścić je na rurach, ale problem z odległościami.
Proszę o wskazówki
Z góry dziękuję
Sara


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 listopada 2011, 15:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 31 sierpnia 2011, 14:50
Posty: 96
Lokalizacja: Kalisz
opis: ONLY T4
model: Transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Proponuję zrobić takie coś jak ja mam :) <01> <vw>


Obrazek
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2011, 20:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
Obrazek
np takie dwa do porównania


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 17:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Witam ponownie.Lampki dotarły do mnie(w końcu-pozdrowienia dla poczty <53> )więc zostały zamontowane.Tak jak wspominałem,nie chciałem ciąć zderzaka,w razie''W''gdyby kiedyś trzeba było założyć inne.Same lampki świecą super,natomiast sposób podłączenia musiałem nieco zmienić.Po podłączeniu zgodnie ze schematem ledy zaświecały się oczywiście,ale gasły po zgaszeniu silnika dopiero jak im się zechciało <o> bywały to różne odstępy czasu.Więc pociągnąłem plus po stacyjce ze skrzynki bezpieczników do zasilania,zamiast bezpośrednio z aku i teraz wszystko ok.Również sposób montażu na tzw click jest nie do końca dobrym rozwiązaniem,o ile montaż ten jest niezwykle prosty i trzyma się super,o tyle- kiedy trzeba w jakimś celu zdemontować lampę,to jest problem.Ogólnie na chwilę obecną jestem zadowolony.Zobaczymy jak będzie się to sprawowało <55>Zgodnie z życzeniem fotki z efektem mojej pracy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 listopada 2011, 20:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Bardzo ładnie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 00:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Czoper dla świateł do jazdy dziennej w włączniku świateł w Twoim roczniku powinien już być pin opisany jako "TFL" - tu link do strony http://www.t4-wiki.de/wiki/Tagfahrlicht. Wystarczy, że zasilanie lamp LED (+ lub X zależy jak masz opisane w instrukcji) podłączysz pod ten pin. Załączają się wraz z przekręceniem kluczyka w stacyjce gasną jak włączysz światła postojowe czy drogowe.
Wada jest taka że jak byś chciał na parkingu by Ci autko pyrkało to ciągle świecą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 13:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dzięki za podpowiedz BEN,nie wiedziałem o tym.W tej chwili światła działają mi dokładnie tak jak napisałeś;włączają się po uruchomieniu silnika i gasną kiedy gaszę silnik,lub włączę światła(lampy posiadają układ sterujący)Ale szczerze mówiąc,to niewiele kumam z tej niemieckiej strony :P ,czy ten zółty kabel jest wpięty w kostkę która jest za wyłącznikiem świateł?i czy trzeba zmieniać jakiś przekaznik?byłbym wdzięczny za instrukcję tak na <cudzysłów> chłopski rozum <cudzysłów> bo mnie w szkołach to języka radzieckiego uczyli <36> .Na chwilę obecną wszystko działa jak trzeba,ale na przyszłość może się przydać taka wiedza,gdyż widziałem tu w Norwegii również fajne Ledy tylko nie miały tego automatu sterującego ich pracą,a skoro jest coś takiego u mnie w aucie to warto wiedzieć jak z tego skorzystać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 17:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 19:25
Posty: 55
Lokalizacja: Września / WLKP
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Witam. Ja zamontowałem światła tak:
Obrazek
Wmontowane w atrapę. Światła mają wbudowany automat. Podłączone są pod zasilanie przekaźnika dodatkowej pompki wody, dzięki czemu zapalają się nie w momencie włączenia zapłonu lecz po rozruchu silnika. Gasną oczywiście po zapaleniu świateł.
Pozdrawiam


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 listopada 2011, 21:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Czoper mnie też uczyli tylko jedynie słusznego języka w szkole. Teraz po latach żałuje, że bardziej się nie przykładałem bo by się czasem przydał.
Ale do rzeczy. Ten żółty kabelek zależy od wyposażenia fabrycznego samochodu. Na tę część europy nie był on standardem. Nie trzeba dokładać żadnego dodatkowego przekaźnika.
Opiszę na przykładzie swojego zestawu lamp LED, który posiada własny dostarczony wraz z lampami "pseudo" sterownik.
Do podłączenia są trzy kabelki:
1) masa (wiadomo -)
2) X-kontakt (+ po stacyjce -czyli podaje plus dopiero jak przekręcisz kluczyk)
3) wyłączenie świateł LED po włączeniu świateł postojowych i drogowych ( można najprościej podłączyć do zasilania lampy postojowej)

Włączniki światła (nie wszystkie wersje trzeba to sprawdzić samemu) posiadają już złącze o nazwie TFL. Aby to sprawdzić należy wymontować wyłącznik i spojrzeć na niego od strony złącza;)
tu włącznik nowy czyli o ile się nie mylę po 96 (poprawcie koledzy jak coś)
:
http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 0706163158
tu włącznik nowy czyli o ile się nie mylę przed 96:
http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 0621084217

Jeśli mamy złącze TFL to możemy spokojnie do tego styku podłączyć kabelek nr 2 opisany powyżej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2011, 23:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Mam pytanko gdzie znajdę w komorze silnika aktywny + po przekręceniu stacyjki
[oprócz pompy paliwa]


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 10 września 2010, 16:13
Posty: 36
model: T4 Army
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
maniu831 napisał(a):
Witam. Ja zamontowałem światła tak:
Obrazek
Wmontowane w atrapę. Światła mają wbudowany automat. Podłączone są pod zasilanie przekaźnika dodatkowej pompki wody, dzięki czemu zapalają się nie w momencie włączenia zapłonu lecz po rozruchu silnika. Gasną oczywiście po zapaleniu świateł.
Pozdrawiam

Dobry pomysł! Możesz mi napisać gdzie dokładnie się podłączyłeś z "+"?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 23:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 19:25
Posty: 55
Lokalizacja: Września / WLKP
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Qdlaty napisał(a):
maniu831 napisał(a):
Witam. Ja zamontowałem światła tak:
Obrazek
Wmontowane w atrapę. Światła mają wbudowany automat. Podłączone są pod zasilanie przekaźnika dodatkowej pompki wody, dzięki czemu zapalają się nie w momencie włączenia zapłonu lecz po rozruchu silnika. Gasną oczywiście po zapaleniu świateł.
Pozdrawiam

Dobry pomysł! Możesz mi napisać gdzie dokładnie się podłączyłeś z "+"?

W skrzynce bezpieczników na samej górze mam taki pojedynczy przekaźnik z bezpiecznikiem nad nim. Metodą "probówkową" znalazłem na kablach od tego przekaźnika "+" po odpaleniu silnika lub jak kto woli po zgaśnięciu kontrolki ładowania.
Pozdrawiam


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor maniu831 podziękował: Qdlaty (czwartek, 9 lutego 2012, 11:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 23:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Właśnie się ostatnio zastanawiałem od czego jest ten przekaźnik, wie ktoś?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 09:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 19:25
Posty: 55
Lokalizacja: Września / WLKP
model: transporter
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
FocusMED napisał(a):
Właśnie się ostatnio zastanawiałem od czego jest ten przekaźnik, wie ktoś?

Na pewno zamyka obwód elektrycznej pompki cieczy po zgaszeniu silnika (do uruchomienia pompki potrzebne jest jeszcze zamknięcie masy przez czujnik temperatury czteropinowy). Pompka elektryczną pracuje tylko na zgaszonym silniku, niezależnie od wentylatorów po przekroczeniu jakieś temperatury cieczy. Pozdrawiam.


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor maniu831 podziękował: FocusMED (czwartek, 9 lutego 2012, 10:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 10:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To by się zgadzało bo on się rozłącza jak dostanie + z alternatora :)


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB