T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 08:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 00:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Kurczę nic takiego nie wycinałem ponieważ każda wtyczka od sensora była zaraz opisywana na kawałku taśmy do kastracji poszły w większości niewykorzystane.
Najwyżej dorobię taką tylko gdzie szukać

Czy możliwe żeby to była ta brązowa z czerwoną izolacją w żółtym kółku na zdjęciu niżej:
Obrazek

I zbliżenie:
Obrazek

Wcześniej VAG wskazywał mi błędy G72 zwarcie na masę i czasem łapał notlaufa ale miałem to już zrobić po swapie no i ta wtyczka była taka zaizolowana czyli wygląda mi, że nie było czujnika jak widać na fotce dolot był trochę rzeźbiony po dzwonie jaki niewątpliwie to auto miało.

No i jeśli kupię intercooler z 2.5 TDI z czujnikiem na prostokątną wtyczkę to z tego co czytałem będzie działał z tym motorem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 00:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Na tych fotkach nie widzę go, a powinien być na rurze pomiędzy interculerem, a kolektorem ssącym Tak wygląda tu na przykładzie T4 no i możliwe że to ta brązowa wtyczka choć u mnie chyba jest czarna, brązową mam od N75.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 01:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
N75 i N18 mają czarne wtyczki i są na ścianie grodziowej tylko ta się luzem szwędała ale ze była niedaleko motorka to uniknęła tasaka.
Coś mi się widzi, że pan kowal uznał czujnik za zbędny. pewnie był na tym kawałku rury dolotowej między coolerem a kolektorem gdzie teraz jest ten gumowy waż.
Podejrzałem jeszcze fotki zrobione u BOGUSS-a i on ma N75 na brązowo a G72 na czarno tylko, że on przekładał z Passata a ja z Toledo no i błąd N75 mi nie wyskakiwał więc raczej dobrze jest podłączone.

Kolejne pytanko jest na alledrogo coolerek z rurami gumowymi w dobrej cenie więc oszczędziło by mi to rzeźby ale ma ten nowy czujnik 4 pinowy po 2000r czy da się to jakoś zaadaptować (przelutować itp) czy nie zadziała wykorzystał bym tylko dwa piny bo pozostałe dwa są chyba po 2000r od ciśnienia do ECU które ja bym zostawił tak jak jest w osobówce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 01:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
pokor napisał(a):
N75 i N18 mają czarne wtyczki i są na ścianie grodziowej tylko ta się luzem szwędała ale ze była niedaleko motorka to uniknęła tasaka.
Być może skoro ECU nie wywalał błędu N75 tylko G72 to zapewne ta wtyczka będzie właśnie od G72

pokor napisał(a):
Kolejne pytanko jest na alledrogo coolerek z rurami gumowymi w dobrej cenie więc oszczędziło by mi to rzeźby ale ma ten nowy czujnik 4 pinowy po 2000r czy da się to jakoś zaadaptować (przelutować itp) czy nie zadziała wykorzystał bym tylko dwa piny bo pozostałe dwa są chyba po 2000r od ciśnienia do ECU które ja bym zostawił tak jak jest w osobówce
No cóż ja też przez przypadek kupiłem taki coolerek, ale rzeźbiłem i wkładałem tam czujnik starego typu, ale może ktoś podpowie obeznany w temacie.

pokor napisał(a):
Klima była manualna w Toledo i myślałem aby wykorzystać parownik z Toledo oraz sprężarkę (reszty brak) połączyć to z elementami klimy z T4 nawet w wersji bardzo Low Cost na leniwca i zamontować parownik w jakiejś zabudowie na ścianie grodziowej tam gdzie wlatuje powietrze do dmuchawy (nie musiał bym rozgrzebywać całego wnętrza auta)
Co do instalacji to w zwykłym 2.4D będą kable od klimy i mogę je wykorzystać jak sugerujesz czy jak nie było klimy to nie będzie ich?
Co do klimy z Toledo, to rzeźba totalna, ale skoro masz taką wizję to próbuj, choć mi się taki układ nie widzi, w dodatku jeszcze z układem pompy wspomagania jak w osobówce, w T4 będzie dość nisko (choć przy dokładaniu klimy to najprostszy układ aby napędzać wszystko co trzeba paskami), no ale jak poskładasz sam zdecydujesz (poprawić zawsze można).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 01:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
No to czekam na podpowiedzi innych bo jak dorzucę jeszcze cenę G72 to już cudów nie ma i można porzeźbić z rurami dolotowymi.

Klima wiem, że improwizacja wcale jej w planach nie było ale jak zobaczyłem sprężarkę w Toledo to pomyślałem czemu nie ale najwcześniej wiosna na razie sprężarka będzie robić za rolkę.
Patrzyłem na ten układ tzn bez klimy ale z wspomaganiem z osobówki i dramatu nie ma T4 jest dość wysoki skoro osobówki jakoś jeżdżą po naszych drogach to T4 z wystająca pompą tez da radę, poza tym mam w planie solidnie ją zabudować od spodu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 11:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Tam gdzie wiszą te kable powinien być właśnie czujnik G72 z tym że go tam nie ma bo ktoś przerzeźbił cały dolot i brakuje rury w której on siedział.
Wydaje mi się że ten z IC od 2.5TDI powinien działać z ECU od 1Za.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 11:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Tak ten od 2.5TDI do 2000r 2 pinowy z prostokątną wtyczką działa, pytanie czy ten po 2000r 4 pinowy będzie działał po pominięciu 2 pinów od pomiaru ciśnienia i wlutowaniu się tylko w 2 piny od temp
ECU do 2000r mierzyło ciśnienie czujnikiem wew w obudowie ecu i stąd wężyk z dolotu do ECU a po 2000 ECU korzysta z czujnika zew i stąd wątpliwość czy ten czujnik temp, który jest razem z czujnikiem ciśnienia działa tak samo czy nie.
Tu temat na Wiki ale nic nie mogę znaleźć o kompatybilności:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G72_%2 ... peratur%29


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 17:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Z tego co widać powinien zadziałać, podłącz 2-gą nogę 4-ro pinowego w miejsce 1-wszej nogi dwupinowego i 1-wszą nogę z 4-ro pinowego w miejsce 2-giej nogi dwupinowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 stycznia 2012, 21:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
No cóż innym przyjdzie się z tym problemem borykać właśnie przywiozłem coolerek ze starym czujnikiem i kompletem ori rur z 2,5 TDI <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 19:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Autko jeździ ale mam jeszcze jeden problem.
Wsadziłem licznik z 2,5 TDI od T4 zielony bez linki z obrotomierzem , przebieg cyfrowy ( 7D0 919 861R ) i nic nie działa ponad to nie wyświetla nic na wyświetlaczach km.(impulsator nakręcony na linkę i wpięty do wtyczki na skrz. bezp)
Podłączyłem z Toledo 1.9 TDI i również nic nie działa.
Podłączyłem stary(odłączyłem impulsator z linki aby mieć prędkościomierz na linkę) z 2.4 D i działa wszystko poza obrotomierzem tzn. na wysokich obrotach wskazówka wchodzi na ok 100-200 obr/min, żarzy się tez lampka świec żarowych.
Auto z odłączonym impulsatorem jedzie normalnie.

Czy obrotomierz z Golfa 3 TDI da się wyłuskać jak w Passacie bo już kombinuję żeby może wykorzystać impulsator z licznika od Toledo wsadzić do 2,4d i kupić tylko obrotek. Niestety ceny passatowskich tdi sięgają nieba i kombinuję czy by od golfa nie podszedł.

Po co jest ten cały impulsator skoro bez niego też auto normalnie jedzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 21:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
pokor napisał(a):
Niestety ceny passatowskich tdi sięgają nieba i kombinuję czy by od golfa nie podszedł.
Ja mam taki http://moto.allegro.pl/licznik-passat-b4-1-9-tdi-b3-golf3-i2221701929.html (o ile sprzedający sprzedaje to co w opisie i na focie, to jest to licznik TDI na linkę),z tym że do tego włożyłem sam licznik z T4 (środkową część) i myślę że to fortuny nie kosztuje.
Co do innych kombinacji liczników tak co by prawidłowo wszystko pokazywały to nie wiem, chyba że chodzi o licznik niebieski z T4 1.9 TD, który po odpowiednim zakodowaniu też współpracuje z 1.9TDI
Co do kontrolki, gdzieś pisałem że u mnie też żarzy (jakoś się przyzwyczaiłem i nie przeszkadza mi to), trzeba rozebrać licznik i w okolicy, tej kontrolki dodać jakiś opornik.
pokor napisał(a):
Po co jest ten cały impulsator skoro bez niego też auto normalnie jedzie.
Może nie zauważyłeś, albo masz nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia, ale autko przy spokojnej jeździe na 1 czy 2 -gim biegu tak w okolicach 1500-1700 obr/min podszarpuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 marca 2012, 10:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Sprawdzę jeszcze brak masy na wtyczce 28 pinowej jak mi radzi BOGUSS jak to nie wyda będę walczył dalej.

Co do tego licznika z Passata to cena kup teraz jest 190zł (do B5 można kupić za 40, b4 benzyna to samo)
Piszesz,że wsadzałeś licznik z T4 do licznika z Passata. Ja kombinuję czy da się do licznika z T4 wsadzić obrotomierz z Passata ewentualnie Golfa aby nie mieć problemów ze wskazaniami paliwa (osobówki mają inna pojemność baku)

Co do G22 na razie nie mam obrotomierza i wszystkie wrażenia z jazdy są na świeżo więc może nie czuję tego szarpania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 marca 2012, 19:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
pokor napisał(a):
Ja kombinuję czy da się do licznika z T4 wsadzić obrotomierz z Passata
Nie sądzę, włąśnie chodzi o to, aby mieć obrotomierz który współpracuje z sygnałem z ECU, a nie z alternatora, a z tego co mi się wydaje cały "mózg" obrotomierza znajduje się na płycie głównej licznika.Co do wskazań paliwa, to pokazuje tak samo jak na liczniku z T4 (co i tak jest mocno umowne), zapewne dało by się założyć licznik zielony z T4 1.9TD z obrotomierzem, ale trzeba by doprowadzić sygnał z alternatora w miejsce tego z ECU.
Licznik z Golfa jest mniejszy, tak że nie wiem jak chcesz go sobie zaadoptować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 marca 2012, 22:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Myślałem że to są 3 osobne moduły (woda/paliwo, prędkościomierz i obrotomierz) i można je dowolnie wymieniać ale jak rozumiem tylko prędkościomierz na linkę jest wyciągalny osobno.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 marca 2014, 03:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Takie pytanie - robię swap mojego ABL-a na 1Z z golfa III 94 r. i mam już w obu odłączone i opisane wiązki, że tak powiem z komory silnikowej, i pora odłączyć teraz od skrzynki bezpieczników.

Co się tyczy instalacji z TD, to mam odłączać i na nic nie patrzeć, bo i tak cała wiązka pójdzie do kosza, czy zdejmować izolację, patrzeć w jakie gniazdo opisany przeze mnie kabelek po stronie silnika leci i notować, czy też do niczego mi się to nie przyda? Jak to potem wygląda, podpina się intuicyjnie "plug&play" bo każda wtyczka ma inny kształt czy trzeba mieć pojęcie co jest od czego (dokąd prowadzi po stronie komory silnika) ? Nie byłem w stanie tego na razie stwierdzić bo z tyłu ciężko się rozeznać w tej gmatwaninie kabelków.

Mam też problem z instalacją silnikową z golfa, która jest połączona z oświetleniową. Całe mnóstwo kabelków, które trzeba będzie rozdzielić. Jak odłączyć w tym wypadku od skrzynki bezpieczników, żeby potem się w tym połapać? Myślałem o wypruciu dosłownie całej instalacji jak leci, łącznie ze skrzynką bezpieczników (czyli bez odpinania niczego) no ale raczej nie uda mi się przeciągnąć całej wiązki przez otwór w ścianie grodziowej. Jak to ugryźć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 marca 2014, 02:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Co do powyższego posta, to już sobie jakoś poradziłem, obie wiązki wyjęte. Teraz takie pytania:

Czy dobrze mi się wydaje, że pestka immo w kluczyku z golfa będzie tu:

http://w650.wrzuta.pl/obraz/7aH4BWgN4qU/dsc01216

Które przekaźniki muszę przełożyć do T4 (skrzynka z golfa na dole):

http://w650.wrzuta.pl/obraz/1LsjKsdpaqg/dsc01177


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 marca 2014, 10:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Co do pestki, to tak o to chodzi.
Przekaźnik 109 przekładasz (od sterownika silnika) i 103 od świec żarowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 01:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Dzięki, dzięki. Dziś zabrałem się z rozizolowywanie wiązki z golfa i pojawiło się kilka pytań:

1. Wtyczki od zbiorniczka wyrównawczego, zbiorniczka płynu hamulcowego i zbiorniczka spryskiwaczy zostają z instalacji T4 czy z TDI ?
2. W instalacji z golfa popalone są bezpieczniki świec, zarówno ten płytkowy z komory silnikowej jak i nożycowy ze skrzynki bezpieczników:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32e ... bccea.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3c ... d1b89.html
A mimo to silnik ładnie palił (jeszcze w golfie zimny silnik po "zagrzaniu" świec, przy temperaturze w okolicy zera odpalał od strzała)
Jak to możliwe?
4. Wiązka od licznika (28 pin) zostaje z T4 czy przekładam z TDI ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 marca 2014, 19:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Ad 1 te wtyczki zostają z T4
Ad 2 Pierwsza fota to bezpiecznik od dodatkowych świec płynu chłodniczego (taki elektryczny dogrzewacz płynu, trzy świece na króćcu wodnym).
Druga fota to zapewne bezpiecznik świec żarowych silnika, tak do +5* na zewnątrz sprawny TDI-k nie zauważa braku grzania świec.
Wiązkę licznikową dajesz taką jaki dajesz licznik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 marca 2014, 01:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Dzięki Mikoli za pomoc.

Kolejne pytanko się pojawiło: mam trzypinową wtyczkę opisaną jako "licznik" i ni cholery nie wiem już dlaczego tak ją opisałem, mimo dość starannej dokumentacji. Idą od niej trzy kabelki:

Pin 1. Czarno-zielony kabelek idący do kostki z pozycji A2 skrzynki bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ddd ... f93f3.html
Pin 2. Czarno-biały kabelek idący do kostki z pozycji A1 skrzynki bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0db ... d1a36.html
Pin 3 Fioletowo-biały kabelek idący do złącza sterownika silnika: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f0 ... cbe54.html

Co to jest za wtyczka i czy zostaje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB