T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Kontrolka oleju- coś innego..
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=1914
Strona 2 z 2

Autor:  fachura2005 [ niedziela, 15 maja 2011, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

Witam.
Po reklamacji regeneracji alternatora usterka została naprawiona. Przyczyna: "zawieszanie się jednej szczotki, krzywy komutator i podbijał szczotkę a przy wyższych obrotach nie nadążyła opadać, ładowanie spadało do 13V". Dziękuję wszyskim za pomoc. Pozdrawiam. <good> <brawo>

Autor:  b.b tulipan [ sobota, 4 czerwca 2011, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

no widzę że, kto czyta nie błądzi.dobrze by było żeby nasi mechanicy czytali nasze forum.
też mnie podobny temat męczy od kilku tygodni.a mianowicie, świeci i dzwoni kontrolka oleju. jest to krótko trwałe lecz już coraz częściej.przy wymianie oleju poprosiłem o wymianę czujników - nie pomogło.poprosiłem o sprawdzenie ciśnienia oleju - nie wiem czy potrzebnie, to powiedzieli że nie mają tam czegoś aby wkręcić w głowicę. wcześniej była konieczność naprawy regulatora gdyż ładowanie dochodziło do 18-20 Volt.ładowanie wróciło do normy, przy okazji przestała się włączać kontrolka ładowania.natomiast nie przestaje piszczenie [ krótko trwałe ze świeceniem ]
po przeczytaniu Waszych postów już dochodzę do wniosku że muszę coś mechanikom podpowiedzieć, a oni tylko wezmą zapłatę.na środę jestem umówiony z innym mechanikiem i myślę że mój problem zniknie.
pozdrawiam i do następnego razu.

Autor:  b.b tulipan [ środa, 8 czerwca 2011, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

Witam.
Jestem po diagnostyce. Werdykt taki, remont wału [brak ciśnienia] lub przejście na emeryturę auta i właściciela. <32> <zły>

Autor:  PolakKaktus [ niedziela, 20 stycznia 2013, 17:47 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

Witam. Też mam problem z migającą kontrolką. Jak odpale i silnik jest zimny kontrolka miga mi 3 razy i przestaje, jak się nagrzeje do tych 90 stopni i jak jadę 80-110km/h ze stałą prędkością bez przyspieszenia i zwalniania kontrolka zaczyna mi migać. Przestaje mi migać jak wcisnę sprzęgło i zrobię przygazówę albo jak dokonam redukcji na niższy bieg. Na postoju na rozgrzanym silniku pomiguję, przestaje jak wcisnę pedał gazu jak puszczę pedał gazu i jest na jałowych obrotach znowu zaczyna migać, przy ruszaniu np. w korku na samym sprzęgle pomiguje a jak przyspieszam jest ok. Co to za problem brak smarowania na niższych obrotach przy spokojnej jeździe na ciepłym silniku czy elektryka?

Autor:  chmielik [ niedziela, 20 stycznia 2013, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

Alternator masz do roboty .....poszukaj na forum to już było

Autor:  MisiekVW [ poniedziałek, 21 stycznia 2013, 00:06 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ponieważ z alternatora jest dawany sygnał do licznika i również sygnał z czujników że silnik pracuje, jeśli alternator nie daje sygnału to licznik czyta to jako błąd i załącza kontrolkę :) - to tak na krótce po chłopsku

Autor:  mikoli [ poniedziałek, 21 stycznia 2013, 14:10 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

MisiekVW napisał(a):
w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ...
Tak jest przy niebieskim liczniku i wcale to nie znaczy, że nie jest to problem z ciśnieniem oleju, albo z czujnikami ciśnienia oleju.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 21 stycznia 2013, 15:24 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

mikoli napisał(a):
MisiekVW napisał(a):
w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ...
Tak jest przy niebieskim liczniku i wcale to nie znaczy, że nie jest to problem z ciśnieniem oleju, albo z czujnikami ciśnienia oleju.
W zielonym liczniku też mi mrygała kontrolka oleju jak alternator padł, ale innym razem mrygała jak pompa oleju się kończyła ;)

Autor:  menol8 [ poniedziałek, 21 stycznia 2013, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

mam to samo z kontrolką oleju, wnerwiające cholerstwo, zapala się kiedy chce, nie wiem jak to jest zbudowane bo jeszcze się do tego nie zabrałem ale mi to wygląda na naderwane przewody. Chętnie bym zerknął ale wiem że są 2 czujniki w silniku wysokiego i niskiego ciśnienia (czy jakoś tak), niestety nie mam pojęcia w którym miejscu ale gdybym wiedział to dalej powinno pójść jak po maśle bo pozostaje tylko kwestia prześledzenia trasy przewodów czy są całe. Najistotniejsze oczywiście w miejscu łączeń z czujnikiem ew. poprostu wykręcenia samego czujnika kupienia nowego i wkręcenia.

Trzeba grzebać i się uczyć puki mamy takie "proste" w miarę silniki (1,9td :P ) jaka to satysfakcja naprawić swojego kanciaka :D

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 21 stycznia 2013, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

Jeden czujnik masz w podstawie filtra oleju a drugi z prawej strony głowicy (stojąc przed autem). viewtopic.php?p=64773#p64773

Autor:  MisiekVW [ poniedziałek, 21 stycznia 2013, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

mikoli napisał(a):
MisiekVW napisał(a):
w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ...
Tak jest przy niebieskim liczniku i wcale to nie znaczy, że nie jest to problem z ciśnieniem oleju, albo z czujnikami ciśnienia oleju.

nie kumam twojegu postu

Probe041 napisał(a):
mikoli napisał(a):
MisiekVW napisał(a):
w T4 Dieslach alternator jest powiązany z kontrolką oleju ...
Tak jest przy niebieskim liczniku i wcale to nie znaczy, że nie jest to problem z ciśnieniem oleju, albo z czujnikami ciśnienia oleju.
W zielonym liczniku też mi mrygała kontrolka oleju jak alternator padł, ale innym razem mrygała jak pompa oleju się kończyła ;)

ogólnie w dieslach vaga tak jest i niezaleznie od rodzaju licznika bo na starym( -96) jest to samo . wiec ktoś w jakimś celu to zrobił :)

Autor:  fachura2005 [ sobota, 26 stycznia 2013, 11:05 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

Witajcie
Mimo braku chęci rozmowy o tym samym problemie poruszanym ponad rok wcześniej postanowiłem ponownie spróbować.
Mianowicie, pojawiający się od dłuższego czasu problem pojawiającej się kontrolki oleju oraz sygnału dźwiękowego podczas jazdy. jak już wspomniałem poruszałem jakiś czas temu problem na forum i miałem przeróżne podpowiedzi diagnozy i pomocy, które raczej nie okazały się "do końca" słuszne. Testowałem różne sytuacje przebiegu trasy i już jestem głupi. Podczas spokojnej jazdy do 90 na trasie, lato czy zima, podczas wyprzedzania przy
110, przy jeździe szosowej 140, na zakrętach, itp. Przeważnie na ciepłym
silniku. Tylko podczas jazdy, po naprawi alternatora nigdy na postoju. Oczywiście stan oliwy jest
w silniku. Misa zdjęta i ssak sprawdzony. Czujnik ciśnienia w bloku wymieniony. Alternator dwukrotnie wyjęty i
regenerowany, nie tylko szczotki, łożyska ale i toczony komutator, komp
podłączany i nic nie wykazuje. Czujnik oleju wymieniany na oryginał wprawdzie ze
szrotu. Nie wiem co jeszcze bo podpowiedzi na forum było tak wiele, że nie
sposób wszystkich części powymieniać. Zaznaczam, iż nie naprawiam auta sam,
korzystam z usług kolegi mechanika i mam już dość męczenia go
przypominaniem o moim problemie przy każdej wizycie u niego np. przy
wymianie końcówek układu kierowniczego. On ręce rozkłada i do serwisu lub
neta wysyła.
Zauważyłem również, że kilku z Was jest z Warszawy a ja bardzo często bywam
tygodniami w Warszawie. Może ktoś z Was znalazłby czas i chęć na osobistą diagnozę?

Proszę i pozdrawiam Sławek
tel. 0506166011

Autor:  slimak [ sobota, 26 stycznia 2013, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

Zmierz manometrem ciśnienie oleju. Jeśli będzie OK możesz mieć uszkodzone zegary.

Autor:  fachura2005 [ sobota, 26 stycznia 2013, 12:05 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

Przybieram się właśnie do wymiany czujnika ciśnienia w głowicy bo o nim nie wiedziałem a na forum o nim piszecie. Może faktycznie zmierzę ciśnienie oleju. Nie wiem ile powinno wskazać na manometrze? A może ponownie wymienić czujnik oleju ten w misie. Raz wymieniałem ale na używkę ze szrotu. Koszt nowego 150 pln i jest na zamówienie. Nie ma możliwości zwrotu w razie złej diagnozy.

Autor:  Kenobi [ sobota, 26 stycznia 2013, 16:16 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

fachura2005 napisał(a):
Przybieram się właśnie do wymiany czujnika ciśnienia w głowicy bo o nim nie wiedziałem a na forum o nim piszecie


w 2.5TDi nie ma czegoś takiego jak czujnik ciśnienia w głowicy, czujnik ciśnienia jest w bloku


fachura2005 napisał(a):
. Może faktycznie zmierzę ciśnienie oleju. Nie wiem ile powinno wskazać na manometrze?


przy temperaturze silnika min. 80 st, przy 2000obr powinno być minimalnie 2 bary potem rosnąć wraz z obrotami
manometr wkręcamy w miejsce czujnika w bloku silnika

Autor:  fachura2005 [ niedziela, 27 stycznia 2013, 00:21 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

A już miałem prosić mechanika o poszukanie drugiego czujnika ciśnienia. Ostatnio właśnie ten czujnik w bloku został wymieniony. Dziękuję za wskazówki i kontakt. Skontaktuję się osobiście. Pozdrawiam.

Autor:  uszol90 [ niedziela, 27 stycznia 2013, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju- coś innego..

kolego sprawdź przewód między alternatorem a licznikiem, a szczególnie przy samym alternatorze...

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/