T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 30 kwietnia 2024, 13:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 10:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Od początku kiedy posiadam te auto ( 2,4D AAB 1993r. ) po uruchomieniu silnika wciąż świeci się kontrolka ładowania. Dopiero kiedy lekko dodam gazu kontrolka gaśnie i już się dalej nie świeci.
W międzyczasie aleternator był u elektryka na małej regeneracji ale w tym zakresie nic się nie zmieniło. Czy to normalne?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 10:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
jest to opisane na forum - poszukaj
chociaż w innym temacie
viewtopic.php?f=8&t=4377&p=50918&hilit=to+nie+jest+normalne#p50918
i jak przeczytasz to są dwie wersje, że tak jest a druga, że tak nie powinno być


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 10:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Tytuł tamtego wątku nie sugerował dyskusji na "mój" temat :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 11:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Ja miałem doczynienia z trzema alternatorami i na każdym jest tak samo, czyli po odpaleniu na zimnym kontrolka świeci, dopiero po przygazowaniu wzbudza się ładowanie i kontrolka gaśnie <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 11:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Jeżdze tak 2 lata,.. da się zyć,.. zapytałem z ciekawości. Jeśli pomogłoby poruszanie kabelkiem to mogę podjąć się naprawy :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 maja 2012, 12:01 
pomoże dodatkowa żaróweczka zamontowana przy alternatorze ,,żaróweczka 3vat +po kluczyku z czujnika światła wstecznego ,sygnałowy - ,, minus,, z alternatora niebieski kabelek to jest wyjście na kontrolkę na desce podpinasz tą żaróweczkę i cieszysz się że nic nie żarzy się na desce .alternator wzbudza się OD RAZU ,i tyle (przy okazji mamy tuning podświetlany alternator ) bardzo fajne rozwiązanie często robiłem to w T4 i pomagało <england> pewny nie jestem tylko koloru kabelka na kontrolkę ale chodzi właśnie o niego jak co koledzy mnie poprawią po zapłonie jest na nim minus po odpaleniu plus


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 02:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 lutego 2012, 20:08
Posty: 10
model: carawela
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pozwólcie że przyłącze się do tematu. objawy te same o których piszecie kontrolka gaśnie po małej przegazowce tylko że mam jeszcze dwa dziwne objawy.
pierwszy to przekaznik strzelający że tak powiem który ucichnie po około 2 minutach.
drogi objaw jest taki, że autko odpalam i chodzi na wolnych jakąś chwilę potem słyszę jak strzeli jakiś przekaznik i najlepsze jest to że silnik zaczyna jak by lepiej pracować. dodam że dzieje się to tylko po nocy nigdy na ciepłym. aha silnik 1,9 diesel. macie jakieś pomysły bo obawiam się że któregoś ranka nie odpale . pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 06:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
poczytaj na forum o działaniu świec żarowych i ich przekaźniku, a dowiesz się co to za przekaźnik strzela i silnik łapie większe obroty

slawas napisał(a):
pierwszy to przekaznik strzelający że tak powiem który ucichnie po około 2 minutach.


a coś dokładniej to ten sam po którego wyłączeniu silnik łapie obroty czy inny??
co to znaczy strzela 2 minuty ?? non stop włącza się i wyłącza ??
otworzyłeś w ogóle skrzynkę bezpieczników i próbowałeś zlokalizować który to ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 01:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 lutego 2012, 20:08
Posty: 10
model: carawela
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dziś temat powrócił i udało mi się namierzyć ten przekaznik posiada nr120. moje pytanie czy kupić nowy czy wystarczy przeczyscic styki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 09:29 
podlutować go w środku


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
slawas napisał(a):
ten przekaznik posiada nr120.


w którym miejscu jest on wsadzony, bo numeru jakoś nie kojarzę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 czerwca 2012, 01:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 lutego 2012, 20:08
Posty: 10
model: carawela
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
kenobi przepraszam to jest 102 mój błąd. a dokładnie ma taki nr. 191 911 261 C. Co znaczy polutowac


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 czerwca 2012, 06:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
to jest przekaźnik świec żarowych ( wystarczyło poczytać forum o świecach żarowych co sugerowałem wyżej )

także dalsza dyskusja tutaj o twoim problemie nie ma nic wspólnego z tematem wątku
wszystko znajdziesz w swojej kwestii na forum w tematach o świecach żarowych


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 grudnia 2012, 11:54 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Mam 2 szt T4 2.4D.
Do wczoraj w każdym kontrolka się gasiła po odpaleniu silnika.
Wczoraj w multiku padły szczotki w regulatorze.
Założony nowy i teraz trzeba przegazowac by kontrolka się gasiła.
Czyli wina nie jest po stronie alternatora tylko zależy od regulatorów.

Edyta:

Cała operacja wymiany (zdjęcie osłony, pasa przedniego, demontaż plastikowej osłony alternatora, wymiana regulatora i ponowny montaż osłon) przeprowadzona na parkingu przy -5 stopni.
A mechanicy mówią że się nie da bez kanału.
Tu też podziękowania dla wojtiego i grzesiexa za pomoc w zakupie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lutego 2013, 01:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 21:17
Posty: 16
model: Caravelle
silnik: 2,4 d AAB

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :) Mam taki mały problem po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania po dodaniu gazu gaśnie. Jak silnik jest nagrzany to po włączeniu silnika od razu wzbudza się ładowanie i nic nie świeci ! Słyszałem o jakimś patencie na żaróweczke mógł by ktoś mi wytłumaczyć gdzie co i jak mam podłączyć ? Ewentualnie co innego mogę sprawdzić ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lutego 2013, 06:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2013, 02:57
Posty: 57
Lokalizacja: Elbing
model: eurovan
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
sorki, ze się dołączę, ale myślę, ze mamy ten sam problem. tez muszę przygazować, żeby kontrolka ładowania zgasła, dodatkowo widzę, jak światła i podświetlenie lekko faluje, a po ciemku, na jałowym kontrolka delikatnie się żarzy.
znajomek mówił, ze z tego co pamięta, trzeba wymienić szczotki alternatora. Iść tym tropem?
pozdrowki


Ostatnio edytowano niedziela, 17 lutego 2013, 13:09 przez mora, łącznie edytowano 2 razy
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lutego 2013, 09:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 21:09
Posty: 93
Lokalizacja: pod bystrzycą kłodzką DKL
opis: T4 93"'
golf
mk 1 80""
pOLO 6N OPEN AIR
model: t4 pryczka
silnik: 1,9d

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 5 razy
sprawdź wszystkie kable przy altku i odkreć i wyciągnij regulator napięcia tam sa szczotki możliwe że juz ich nie ma


_________________
diesel kopci diesel czadzi a t4 cie nie zdradzi
Zaliczony I Zlot w RADKOWIE


Ostatnio edytowano niedziela, 17 lutego 2013, 12:55 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lutego 2013, 11:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
Obydwie usterki ( żarzenie i przygazówka ) są opisane na forum.
Są to usterki typowe .
Żarzenie raczej trudne do usunięcia , dowzbudzenie alternatora opisane.


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lutego 2013, 12:07 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Jeśli sprawdzenie okablowania nie pomoże ,to najlepiej dać alternator do regeneracji .Ja dałem swój, została mi tylko stara obudowa, a tak to wszystko mi wymienili 450 zł jak nówka ze sklepu oraz gwarancja.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lutego 2013, 13:00 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
sexo napisał(a):
sorki, ze sie dolacze, ale mysle, ze mamy ten sam problem. tez musze przygazowac, zeby kontrolka ladowania zgasla, dodatkowo widze, jak swiatla i podswietlenie lekko faluje, a po ciemku, na jalowym kontrolka delikatnie sie zarzy.
znajomek mowil, ze z tego co pamieta, trzeba wymienic szczotki alternatora. isc tym tropem?
pozdrowki



opcja "szukaj" na forum działa:
viewtopic.php?f=8&t=1324&hilit=%C5%BCarzy+sie+kontrolka+%C5%82adowania


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB