T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 02:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 czerwca 2016, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 14:26
Posty: 26
Lokalizacja: Hajnówka
opis: T4 2.5 ACV :-) Multiś
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
To czyli wychodzi na to że muszę wszystko podłączyć i zobaczyć czy będzie działało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 czerwca 2016, 13:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 14:26
Posty: 26
Lokalizacja: Hajnówka
opis: T4 2.5 ACV :-) Multiś
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Potrzebuje szybkiej pomocy :-) Zamontowałem licznik i działa wszystko jak trzeba FIS działa pokazuje tem. wskażnik od obrotomieża się rusza ale nie chce zapalić kręci rozrusznik ale nie odpala. Zmieniłem narazie tylko wiązkę od przełączników od licznika została stara. Z wiązki od przełączników zostały mi dwie kostki jedna czarna jednopinowa z żółtym kabelkiem a druga też jednopinowa z brązowo niebieskim. Błędy VAG to 19561 i 18057 Proszę o pomoc bo mam rozebrane auto a jutro wyjazd :-(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 czerwca 2016, 14:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 14:26
Posty: 26
Lokalizacja: Hajnówka
opis: T4 2.5 ACV :-) Multiś
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
silnik odpalony bezpiecznik wyleciał :-) Przełożyłem wiązke licznika i nie mam temperatury a była na tamtej wiązce, FIS przełącza się z manetki ale nie wskazuje spalania , liczy tylko czas pracy silnika , po wyłączeniu silnika licznik nie ma podtrzymania zasilania wszystko gaśnie. Zostały mi z nowej wiązki cztery kostki. Niebieska 2 pinowa , żółta 1 pinowa , biała 2 pinowa i szara 4 pinowa. Nie mogę znaleść gdzie je podłączyć. Proszę o pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 czerwca 2016, 15:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrum ... it_CAN-Bus


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 czerwca 2016, 16:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 14:26
Posty: 26
Lokalizacja: Hajnówka
opis: T4 2.5 ACV :-) Multiś
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Nie dało by się tak bardziej łopatologicznie ;-) Jakoś ogarnołem sam podtrzymanie zasilania , kontrolki ,została mi tylko temperatura która była i jej nie ma. Ze starej wiązki zostały mi dwie wtyczki , czarna z fioletowym kabelkiem na której jak podłącze kontrolkę do sprawdzania taką z żaróweczką to i dziwnie mryga jak przesył danych , a na drugiej zielonej z brązowo czerwonym i zielono żółtym nie ma nic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 czerwca 2016, 17:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
G2 to czujnik temperatury płynu na zegary http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title=Datei:Elektrik_Geber_Kuehlmittel_TDI_2000.jpg&filetimestamp=20071001085040& Wtyczki niebieskie z wiązki, którą wpinałeś od licznika w skrzynkę to U1 i U2

Wskazówka temperatury w liczniku to niebieska wtyczka T32/8 > U2/9 niebiesko-brązowy kabelek według źródła


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: mareku744 (piątek, 10 czerwca 2016, 19:57)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 czerwca 2016, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 14:26
Posty: 26
Lokalizacja: Hajnówka
opis: T4 2.5 ACV :-) Multiś
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Sytuacja opanowana :-) Dzięki Probe041 ! Nie było to takie proste jak mi się wydawało że parę tam wtyczek troszkę rozkręcania i będzie super. Po sześciu godzinach pracy wszystko zaczeło działać :-) Z wiązką od manetek poszło bez problemu choć bezpiecznik mi narobił kłopotów po prostu wyleciał sobie.Nie mam jeszcze klaksonu ale już znalazłem kabelek i jutro ogarnę. Co do wiązki od licznika w większości nie ma problemu tylko jak zostały wolne kostki i nie chciało coś działać zaczeły się małe schody ale do opanowania. Poszedłem troszkę intuicyjnie po kolorach kabelków ze starych wtyczek i nowych i tu kolory się zgadzały tylko w innym opakowaniu . Niestety niektóre kabelki było trzeba połączyć obcinając wtyczki i lutując ale się udało . Tempomat też aktywowałem i śmiga bez zarzutu . Naprawdę warto wstawić FIS i manetki z tempomatem . Podobno po odpaleniu i jezdzie próbnej mój uśmiech był bezcenny :-) Jedna rzecz mnie troszkę niepokoi że na postoju nie pokazuje mi spalania stabilnego tylko rośnie cały czas w górę nie wiem czy ma tak być czy coś jest jeszcze nie tak . Podczas jazdy chyba jest ok na tempomacie przy 110km/h pokazuje mi od 7l do 9l i trzyma tak mniej więcej stabilnie. Po śmigam troszkę i zobaczę jak bedzie dalej. No chyba że ktoś z Forumowiczów wypowie się na ten temat czy tak ma być czy nie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2016, 08:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Mam podobnie po dokładce komputera.Mi spalanie pokazuje podczas jazdy ok. Ale na postoju z chwilą gdy silnik chodzi na jałowym biegu pokazuje zawsze ostatnią wartość jaką wskazywał podczas jazdy.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2016, 08:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
W T4 nie pokazuje spalania na postoju


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: hoopsii (poniedziałek, 13 czerwca 2016, 15:03)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2016, 15:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
A już myślałem, że to wina niekompatybilnego licznika od BORY.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2016, 16:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Poziom paliwa, prędkość i przebieg dobrze pokazuje? ;-) Jaki ma numer taki licznik z bory z mfa?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 czerwca 2016, 09:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2011, 14:26
Posty: 26
Lokalizacja: Hajnówka
opis: T4 2.5 ACV :-) Multiś
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie :-) Jestem zadowolony po dłuższej jeżdzie. Spalanie pokazuje mi chyba w miarę adekwatnie do tego co spala ze zbiornika , ale jak zatankuje do pełna to się przekonam. Co do spalania na postoju , czyli tak ma być zostawić i nie kombinować :-) Co do klaksonu to w kostce jest wolny pin trzeba włożyć kabelek z pinem i podpiąć się do czarnej kostki z brązowo czarnym kabelkiem i trąbi :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 14:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 sierpnia 2016, 14:36
Posty: 4
model: Caravelle
silnik: AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam. Orientuje się ktoś może na którym pinie sterownika silnika jest sygnał spalania do MFA. Silnik 2.5 benzyna AAF z 93r. Podpiąłem na 9 pin i pokazuje 99.9l


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 16:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
gola77 napisał(a):
Witam. Orientuje się ktoś może na którym pinie sterownika silnika jest sygnał spalania do MFA. Silnik 2.5 benzyna AAF z 93r. Podpiąłem na 9 pin i pokazuje 99.9l

a jeździłes czy tylko odpaliłeś? Bo jeśli tylko odpaliłeś bez jazdy to tak będzie za pierwszym razem.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 17:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 8 sierpnia 2016, 14:36
Posty: 4
model: Caravelle
silnik: AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Mam na odcinku 50km spalanie na MFA2 średnie 99,9. W trybie serwisowym chwilowe chodzi od 93 do 99. Jaki jeszcze mógłbym sprawdzić pin? Bo myślę, że w tym problem. Licznik podobno też z silnika AAF tylko nie wiem jakiego rocznika.



Za ten wpis autor gola77 podziękował: Adampio (poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 00:41)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: a
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2016, 21:48 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Ostatnio zakupiłem zestaw z 1/2 fis. Manetki już wymienione, ale nie doczytałem, że wiązkę też muszę zmienić. Okazuje się, że wiązka od manetki obsługującej fis ma mniej o 3 kabelki. Pewnie wymienię w wolnej chwili na tą zakupioną w komplecie z licznikiem. Muszę doczytać jeszcze czy wiązkę od licznika mogę zostawić czy też do wymiany...
Zaraz po otrzymaniu paczki z zestawem 1/2 fis pojawiła się opcja kupienia pełnego fisa za 250pln, co wydało mi się super okazją za sprawny licznik, które chodzą po 500-700pln. Okazało się, niestety że jest on do 102km zamiast do 151. Odpuściłem więc temat i pozostaję z 1/2 fisa. Ten do 102 jest chyba jeszcze do wzięcia.
Niestety temat z kamerką cofania też utknął bo w skrzydełkach nie ma jak sensownie zamontować i to co zakupiłem poniżej 100pln ma kąty widzenia gdzieś o połowę mniejsze niż w specyfikacji, co przekłada się na widoczność jedynie części za samochodem. Szukam teraz w rozsądnej cenie lepszej jakości kamerki - co dla mnie przekłada się na większe kąty widzenia w pierwszej kolejności.
Prosta sprawa montażu zakupionego nowego oryginalnego chlapacza też okazała się skomplikowana. Po wykręceniu śrub ze starego nowych nie ma już gdzie wkręcić. Próbowałem dokupić większej średnicy, ale nic nie podchodzi. W wolnej chwili planuję zrobić nitonakrętki.

Aktualnie dotarłem na Hel ze szkodnikami i rodzicami. A po drodze wpadliśmy na kawkę do Łowicza :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 października 2016, 15:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
licznik 102 a 150 to ten sam kwestia wymiany tarczy obrotomierza i zmiany ustawień w liczniku

wiązka do licznika musi być od fisa inna nie będzie działać

ja ma zamontowany licznik z 150 do 88 i wszystko pokazuje prawidłowo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 października 2016, 15:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A czym się różni od fisa wiązka, jak wsadzałem do siebie licznik niebieski zwykły miałem wiążkę z tdi z fisem a przypominam miałem benzynę


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 października 2016, 15:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
wiązka z fisa ma dodatkowe przewody które w zwykłym liczniku ( bez fis ) są nie wykorzystywane


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 października 2016, 17:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Można bez problemu dołożyć brakujące kabelki do zwykłej wiązki ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB