T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 08:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 września 2015, 09:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
slimak napisał(a):
hoopsii napisał(a):
Kup jeszcze pływak paliwa od auta z niebieskimi zegarami bedzie mniej kłopotów z błednym wskazaniem poziomu.


To ciekawe, możesz napisać coś więcej?


U mnie po zmianie licznika z zielonego na niebieski była różnica we wskazaniak ok 1/4 1/5 baku. ok 20%. nie chcąc tracić czasu na kalibracje wymieniłem cały pływak z czujnikiem bo akurat taki "przypadkowo" był w garazu i było ok. Nawet rezerwa sie zapalała w tym samym miejscu gdzie przy zielonym zaczynało się czerwone pole wskaźnika.

Moja przedmówczyni napisała, że nie za bardzo u niej z mechaniką i elektryką wiec doradzam aby było łatwiej.

Jesli jest na to inny sposób to bardzo proszę o opisanie dokładne problemu dla innych bo jedyne info na forum jest takie ze trzeba "modować" lub "rzeźbić" pływak

Jeszcze info dla tych którzy chcą wstawić niebieski licznik od golfa4 lub bory. Konieczna jest wymiana płytki pływaka bo ma odwrotną rezystancje i pokazuje odwrotnie rezerwa na pełen bak i odwrotnie.

Podczas swojej wymiany robiłem dużo zdjęć więc jak znajdę czas to zrobię dokładny opis krok po kroku z całą fotorelacją. Cały wątek zmiany licznika z zielonego na niebieski jest chyba rozbity na trzy podobne wątki na tym forum i kilkanaście odnośników do t4-viki. Nie wiem czy dobrze myślę czy się zwyczajnie dzisiaj nie wyspałem ale odnoszę wrażenie , ze temat jest ciągle aktualny i dużo ludzi ma z tym problem i zawsze jakieś pytania.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: Patrick (niedziela, 27 września 2015, 20:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 września 2015, 10:50 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli chodzi o zegary z passata czy golfa to faktycznie jest inna rezystancja płytki pływaka i musi być wymieniona ale o problemach ze wskazaniami przy montażu ori zegarów z T4 to nie spotkałem się z takim problemem. Ale jak to mówią, człowiek uczy się całe życie


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 września 2015, 20:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Niebieskie zegary maja żarówke z tyłu czy diody ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 września 2015, 20:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Niebieskie mają tylko diody.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 września 2015, 20:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Oki, dzięki :)

Czyli kolorek można zmienić ?


Ostatnio edytowano niedziela, 27 września 2015, 20:43 przez Patrick, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 września 2015, 20:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Tak tylko trzeba mieć wprawe w lutowaniu diód smd. Ponadto jeśli chcesz zmienić kolor podświetlana wskazówek musisz zmienić też wskazówki na takie chyba od Škody.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 września 2015, 20:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Wskazówki pozostana czerwone :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 października 2015, 20:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Mozesz niebieskie zmienic na białe. Bedzie jak w audi. Dioda smd niebieska i biała ma prawie takie same napiecie podczas swiecenia wiec bedzie najmniej roboty. Nie trzeba bedzie walczyć z rezystorami. Zmienilem kiedys w klimatroniku niebieskie na zielone i tez nic sie nie przepaliło.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 stycznia 2016, 20:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Wie ktoś w jaki sposób bezinwazyjnie zdjąć wskazówki w niebieskim liczniku? Nie chciałbym nic uszkodzić

Rozebrałem zegary, bo jedna dioda od podświetlenia obrotomierza czasami mi mryga lub gaśnie i mnie to strasznie denerwuje.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 stycznia 2016, 21:05 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Podważ wskazówkę i ściągnij ją do góry. Rób to ostrożnie aby nie uszkodzić napędu wskaźnika.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 stycznia 2016, 21:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ściągałeś tak u siebie wskazówki? Nie chciałbym po prostu popsuć licznika z mfa ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 stycznia 2016, 21:19 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Kręcić w kierunku przeciwnym do ruchu zegara i ciągnąć jednocześnie do tyłu . Liczniki to moje hobby ale ja bardziej lubię cyfry w nich oglądać ...



Za ten wpis autor krzysaudi podziękował: Probe041 (piątek, 8 stycznia 2016, 21:23)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 stycznia 2016, 21:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Dzięki Krzyś, poszło Twoim sposobem :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 stycznia 2016, 21:27 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 stycznia 2016, 21:34 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Ściągałem ze swojego z MFA.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 stycznia 2016, 21:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Obrazek

Tak wygląda pacjent z bliska, mam pewne obawy czy lepiej nie oddać tego komuś innemu, bo ja mogę tu więcej szkód narobić z powodu braku wprawy z lutowaniem takich diod.
Liczyłem na to, że będzie jakiś zimny lut a tu wszystko wygląda ok. Dawca leży obok i trochę mnie kusi jednak ;-)

Gdybym wiedział, że tam siedzą takie diody to pewnie nawet bym nie wyciągał licznika tylko dałbym spokój, ale zorientowałem się po fakcie haha


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano sobota, 9 stycznia 2016, 00:15 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 00:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Nie widze fotki . Ale jak tam sa takie same diody jak w innych licznikch vw to przewalenie diodek z jednego do drugiego to chwilka roboty ... Na 1 szt licz 15 sek na demontaż + 15 sek na montaż .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 00:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Fotka poprawiona.

Licznik w sumie poskładałem ale jeszcze nie zamontowany, skoro tak piszesz to chyba jednak spróbuję jutro ale zacznę od dawcy i zobaczymy jak mi pójdzie :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 00:25 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
EE dasz sobie radę . Dajesz cyny na jeden i drugi pin diody . Chwytasz pęsetka i podgrzewając raz jedna raz drugą stronę ciągniesz do góry . Tak najlepiej bo nie przegrzejesz diody .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 stycznia 2016, 07:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Probe041 ale jeśli ci mruga i gaśnie to może faktycznie masz zimny lut i cała ta operacja jest niepotrzebna. Gołym okiem ciężko stwierdzić felerny lut, jak już miałeś swój rozebrany to trzeba było podłączyć pod wiązkę i delikatnie dotknąć/docisnąć piny diody i patrzeć czy mruga choć ja odrazu potraktował bym ją lutownicą :)
Jeśli jednak będziesz się bawił w wymianę to pamiętaj o zachowaniu biegu nowości diody co byś dwa razy nie lutowł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB