T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 15:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lipca 2011, 21:23 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Witam jak zdemontować alternator z VW t4 silnik 2.4d AAB, potrzebuje kanału do tej operacji?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2011, 14:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lipca 2011, 20:58
Posty: 8
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Alternator trzyma się na 2 śrubach, jedna jest stała a druga jest do regulacji naciągu paska klinowego. Najlepiej jest mieć kanał, podnośnik. Ale i na upartego można to zrobić na podwórku ;)

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lipca 2015, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 29 czerwca 2011, 10:22
Posty: 29
model: MULTIVAN
silnik: DIESEL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Witam! Mam takie samo pytanie, z tym że posiadam silnik 2.5 tdi axg i klimatyzację. Dużo czasu to zajmuje, obędzie się bez rozbierania całego przodu? Byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki do szybkiego ogarnięcia tematu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 lipca 2015, 01:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
W silniku 2.4 AAB alternator przykręcony jest na stale a pasek wielorowkowy napinany jest przez rolkę napinacza. Kluczem 13 podniesiesz rolkę i zdejmiesz pasek. Nasze auta są na tyle wysokie,że kanał do tego nie jest potrzebny.
Jak bedziesz miał problem z dojściem to od gòry to zdejmij grill i przestaw chlodnicę pod ukosem do przodu.
Pamiętaj o zdjęciu klemy z aku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 lipca 2015, 18:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
mjanusz69 napisał(a):
Witam jak zdemontować alternator z VW t4 silnik 2.4d AAB, potrzebuje kanału do tej operacji?


W AAB jest kilka rodzajów alternatora, ja mam pędzony na pasku klinowym i regulacja napięcia paska jest na alternatorze. Ostatnio wyciągałem altka, żeby zmienić regler i cała operacja zajęła 1,5 godzinki. Trzeba ściągnąć płytę pod silnikiem, odchylić chłodnicę, najłatwiej było mi odkręcić całe mocowanie altka od bloku silnika - 3 śruby z łepkiem 13.

Kanał nie potrzebny, ważne żebyś miał gdzie położyć się pod autem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 lipca 2015, 07:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 29 czerwca 2011, 10:22
Posty: 29
model: MULTIVAN
silnik: DIESEL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie, pytanie o AAB jest sprzed 4 lat, a teraz pytałem o axg☺


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB