T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 10:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 września 2014, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 9 września 2012, 18:06
Posty: 106
model: T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
OOO czyli jednak moge niebieski założyć niebieski? Superowo
Pewnie nić wiecej oprócz tych wskaźników nie bedzie działać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 września 2014, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Nie wiem jaki rocznik auta, ale potrzebny będzie impulsator o którym wspomina krzysaudi jeśli chcesz niebieski licznik a teraz masz np. na linkę.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 września 2014, 22:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 9 września 2012, 18:06
Posty: 106
model: T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Ja mam 95 rok 2,4D. Pełna Buda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 września 2014, 23:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Musisz sprawdzić, czy masz licznik na linkę


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 września 2014, 06:25 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Wszystko jest opisane na forum.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 11:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
No to przyszedł czas na mój projekt. Posiadam multivana z 1996 roku lift. Zielone zegary bez linki, pełen elektronik. Chcę zmienić zegary na poliftowe ale zależy mi generalnie aby pozostać przy zielonym podświetlaniu. Chciałem kupić od Passata z pierwszych lat z zielonym podświetlaniem. Udało sie i znalazłem zegary od Passata B5 pełen fis bez CAN Z analogowym zegarkiem podświetlane na zielono z roku 96 97. I teraz proszę o podpowiedź jakiej szukać instalacji licznikowej do tego licznika. Od t4 z pełnym fisem ale z can? Od Passata z pełnym fisem z can lub bez? czy generalnie obojętnie jaka bo i tak bedzie dużo przerabiania kabli? I jeszcze czy podejdzie do tego manetka MFA od t4 czy musi być inna?


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 października 2014, 22:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 kwietnia 2010, 21:33
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Ostatnio miałem mały pożarek w mojej T4,wsiadam do auta rano a tu dym z pod deski.
Spalił mi się licznik 7D0919862S, najpierw chciałem go wymienić na taki sam używany ale nie znalazłem nic w rozsądnej cenie.
Od początku miałem zamiar zmienić go na niebieski (zielony mi się nie podobał) poza tym niebieski wyświetla więcej informacji (ale nie jestem pewien czy wszystkie będą działać w moim modelu).
Czy mógłby mi ktoś doradzić jaki model licznika byłby dla mnie najlepszy?
czy muszę wymienić wiązkę czy wystarczy jakaś przejściówka lub zmiana samej wtyczki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 11:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Kolego <up> wszystko jest opisane w wątku, łącznie z podanymi oznaczeniami zegarów i jakie kable muszą być, czy z jedną wtyczką, czy dwoma. Nie ma gotowych przejściówek (przynajmniej u nas), są zegary do szyny CAN lub bez niej. Gdzieś kiedyś na niemieckim e-bayu był sprzedawany adapter CAN. Z jedej wtyczki można przerobić na dwie, ale jest z tym trochę zabawy.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 14:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Wiązka, ramka i licznik. Jak kupisz licznik bez CAN to adapter nie jest potrzebny ( 7D0920800B lub 7D0920801H), chyba że zależy Ci na FIS ale można znaleźć licznik bez CAN razem z MFA (również komputer pokładowy). Jednak wtedy dochodzi jeszcze kupno wiązki do manetki i kupno samej manetki wycieraczek z MFA.
Ostatnio na allegro były 2 niebieskie liczniki bez can i z MFA za 300zł sztuka i jeden z wiązką do licznika nawet. Tzw. białe kruki 7D0920820B a drugi 7D0920820E (ten jest od 151KM), którego jeden z szanowanych forumowiczów jak głosi legenda szukał przez 7 lat :)

W każdym przypadku jednak czeka Ciebie zapoznanie się ze schematem z t4-wiki i zabawa z dopasowaniem wiązki od licznika pod Twoje auto (co wbrew pozorom nie jest wcale takie straszne). Tak samo z kodowaniem licznika za pomocą vag-com.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 16:32 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
W przypadku auta bez CAN dochodzi jeszcze dołożenie przewodu do wiązki komputera. Oryginalna nie ma przewodu sygnału spalania.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 października 2014, 17:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Probe041 napisał(a):
Ostatnio na allegro były 2 niebieskie liczniki bez can i z MFA za 300zł sztuka i jeden z wiązką do licznika nawet.


Tjaaa... był, ale się zmył...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 listopada 2014, 19:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
waldek_T4syncro napisał(a):
stefany napisał(a):
triada5000 napisał(a):
Witam ponownie
Jestem w trakcie zmiany licznika z zielonego na niebieski z fis z can i napodkałem kilka problemów a mianowicie:

-po odpaleniu nie gaśnie mi kontrolka ładowania,musze dać na 1500 obrotów i wtedy dopiero gaśnie

-na przewod 1 i 12 we wtyczce niebieskiej podpinasz zaroweczke 1,2 WAT-a i to powinno zalatwic sprawe.
Jezeli nie zalatwi to sprawy i nadal po odpaleniu bedziesz musial lekko dodawac gazu to spróbować mozna z dwiema zaroweczkami ale max 2,5 WAT

stosując tą zasadę można żaróweczki zastąpić rezystorami tzn. 1.2 W-2,5 W( żaróweczki) odpowiednio 120 Ohm- 72 Ohm(rezystorki)

Witam, spotkał mnie ten problem po ostatniej zmianie alternatora z 90A na 120A. Na starym słabszym altku wzbudzenie działało bez zastrzeżeń a po zmianie na większy niestety już nie.

Ktoś w międzyczasie przerabiał ten temat i może coś dodać w tej kwestii? Lepiej dać tam żaróweczkę czy rezystor? Rozumiem, że jeden styk żarówki trzeba wpiąć na 1 a drugi na 12pin niebieskiej wtyczki?

1pin kl.15 czyli plus po zapłonie
12pin kl.61 czyli sygnał D+ i kontrolka na zegarach

Ktoś bieglejszy prądowo może wyjaśni mi zasadę działania takiej żaróweczki w tym przypadku?

Pozdrawiam :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 listopada 2014, 19:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Podmień regulator napięcia, regulatory się w środku różniły stąd różnice wzbudzenia


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 listopada 2014, 20:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Można tak bezproblemowo przekładać regulatory między różnymi altkami? Wydawało mi się, że nie bez powodu mają inne numery 90A vs 120A


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 listopada 2014, 20:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Stary typ nowy różniący się wzbudzeniem,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 listopada 2014, 21:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 20:16
Posty: 74
Lokalizacja: Gowarczów
model: multivan 1991r
silnik: 2.4 d

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Mam Mulitika 1991 2.4d świeżo kupionego stan no do doprowadzenia do stanu chce wsadzić niebieskie liczniki bez can bez fis tylko ma być swiezy licznik . Jaki to licznik moge wsadzic?

http://allegro.pl/vw-t4-2-5-tdi-licznik ... 99248.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 listopada 2014, 22:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Czytaj wątek od początku, bo tego nie zrobiłeś. Nawet ostatnia strona wystarczy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 listopada 2014, 18:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 16 sierpnia 2012, 18:44
Posty: 194
Lokalizacja: WGM
model: T4 x 2
silnik: AJT, ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 3 razy
slimak napisał(a):
W przypadku auta bez CAN dochodzi jeszcze dołożenie przewodu do wiązki komputera. Oryginalna nie ma przewodu sygnału spalania.

Czy to się tyczy również tych aut z niebieskimi licznikami 98-04/99 bez can?? Trzeba szukać sygnału spalania??
Wpadly mi w ręce zegary z passata z mfa bez can, mam też pływak z tego passata i myślałem, że już...(manetki z wiązką też już są)
Czy wtedy będzie trzeba zakodować licznik kodem 08151??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 listopada 2014, 10:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 kwietnia 2010, 21:33
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za pomoc w temacie zmiany licznika na niebieski.
Wszystko byłoby ok tylko jest mały problem ze znalezieniem licznika z MFA bez CAN tak jak pisał kolega.
Probe041 napisał(a):
Tzw. białe kruki 7D0920820B a drugi 7D0920820E (ten jest od 151KM), którego jeden z szanowanych forumowiczów jak głosi legenda szukał przez 7 lat :)

Jeżeli adapter CAN jest trudno kupić, może ma ktoś schemat lub pomysł jak go wykonać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 stycznia 2015, 16:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Chciałbym się tylko upewnić czy po przeczytaniu tego tematu dobrze zrozumiałem co i jak. Mam T4 z 97r Jest to 2.4D z zielonym licznikiem bez obrotomierza i wyświetlaczem przebiegu. Jest to goła wersja bez żadnych bajerów typu abs czy poduszki powietrzne. Wpadł mi w ręce licznik niebieski 7D0 920 801H jest to licznik bez can-a i z wersji 2.4D 99r. Dodatkowo mam dwie wtyczki do nowego licznika ( zielona i niebieska z kawałkami kabli ) Czy wystarczy jak według schematu poniżej wytnę swoją wtyczkę i w odpowiednie miejsca powpinam piny do nowych wtyczek ?? Pomijam tutaj poziom płynu ham. i kontrolkę ręcznego gdzie będę musiał dodatkowo przerobić wiązkę. ( według tego co wyczytałem )

http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elekt ... ht_neu.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB