T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 14:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 października 2014, 04:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 03:03
Posty: 5
model: t4
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, od pewnego czasu mialem problem z odpaleniem swojego vw T4. Zawieszał się rozrusznik, generalnie prąd był bo po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki działały, szyby, nawiew również.
Po przekręceniu kluczyka słychać było cyknięcie po czym następował całkowity brak reakcji. Stukanie po rozruszniku pomogło, odpaliła raz drugi trzeci, czasami palił od sztycha. Zauważyłem jednak, że po wyłączeniu silnika słychać było pracujące przekaźniki. Nie raz po nocy na postoju akumulator był całkowicie rozładowany. Wobec tego zdejmowałem klemy na dłuższym postoju. Generalnie samochód nadawał się do jazdy, w związku z tym przekładałem wizytę w warsztacie.
Dzisiaj rano auto oszalało. Mimo iż nie odpiąłem klem aku sie nie rozładował, działał nawiew, szyby itd. Rozrusznik nie trybił po przkręceniu kluczyka. Postukałem go delikatnie młotkiem po czym po przekręceniu stacyjki kontrolki na zegarze zacząły migać, zaś charakterystyczne 'cyknięcie' pojawiające się po przekręceniu kluczyka pojawiało się z częstotliwością stroboskopu proporcjonalnie do migotań kontrolek. Zostawiłem aku do ladowania na noc co wątpie żeby pomogło. Generalnie przez weekend mocno padało klema dodatnia była zaśniedziała. Przeczyszczenie nic nie dało, stukanie w rozrusznik także.
Tu moje pytanie czy możliwe że to "cykanie z częstotliwością karabinu" może być przyczyną zwarcia przekaznika rozrusznika, czy problemu trzeba szukać w samym rozruszniku.

Proszę wybaczcie niefachowe zwroty i porównania, mam nadzieje że mniejwięcej odwzorowałem problem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 października 2014, 07:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Może być prawie rozładowany akumulator. A to że się rozładowuje przez noc, to źle podłączone radio i do tego na wykończeniu akumulator. Wymiana akumulatora może załatwić sprawę, ale nie musi. Najpierw sprawdź akumulator pod obciążeniem u elektryka (albo sam).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB