T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 marca 2014, 20:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Zostaw tą wtyczkę luźną, od czego jest nie wiem, gdybyś podał na którym pinie jest ten fioletowo-biały było by łatwiej znaleźć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 marca 2014, 20:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Właśnie skubana łączy mi instalacje silnikową i oświetleniową poprzez te dwa kabelki do wtyczek z pozycji A1 i A2 i bez cięcia tych kabelków nie mogę rozdzielić obu instalacji. Jutro sprawdzę do którego pinu leci ten fioletowo-biały kabelek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 marca 2014, 22:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Johnny napisał(a):
Pin 1. Czarno-zielony kabelek idący do kostki z pozycji A2 skrzynki bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ddd ... f93f3.html
Pin 2. Czarno-biały kabelek idący do kostki z pozycji A1 skrzynki bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0db ... d1a36.html
Z tego co mi wychodzi są to kabelki do kontrolek kierunkowskazów, więc możesz je odciąć, w T4 masz to podłączone.
Tak że właściwie, zostaw tylko ten kabelek fioletowo biały.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 marca 2014, 12:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Kabelek fioletowo-biały leci na pin 9 wtyku sterownika silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 marca 2014, 18:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Teoretycznie ma iść na licznik, nie mam dokładnych schematów, nie sądzę aby był konieczny, na czasie zobaczę czy u siebie mam to podłączone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 marca 2014, 23:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Posiłkując się angielskimi źródłami ;)
Cytuj:
7) Fuel Consumption signal
Black 3 pin connector
Pin 1 purple/white -> pin9 ECU
Pin 2 black/white -> fusebox or lighting somewhere
Pin 3 green/black -> fusebox or lighting loom somewhere
This is connected to pin 9 of the ECU and is a PWM signal which is generated by the ECU based on the amount of fuel injected at any given instance. It is used in conjunction with the VSS (vehicle speed signal) by the high-end instrument clusters to calculate Miles-Per-Gallon. This wire can be omitted if you do not have an MFA (multifunction display) cluster, (or do not intend to install one in the future). When separating the lighting harness from the engine one you will need to cut the wires that lead to pins 2 and 3 of this connector. Note: this signal/connector may be missing in some donor vehicles, so don't be too-surprised if you can't find it!
Źródło http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=61313

Jak nie planujesz zegarów z MFA pokazujących spalanie to możesz sobie ten kabelek zostawić wolny :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 czerwca 2014, 00:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Powpinałem kostki do skrzynki bezpieczników i zostało mi kilka luźnych wtyczek z którymi nie wiem co zrobić:

1. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0dc ... ae6ff.html - czarno-zółty kabelek z szarą wtyczką (opisana na zdjęciu "D1") wychodzący z pinu 7 (o ile dobrze czytam) zielonej kostki D. W T4 był podpięty do wtyczki opisanej na zdjęciu jako "D pin7 T4". Tutaj mam dwie żeńskie, w T4 z kostki D wychodziła męska wtyczka. Od czego to jest i czy jest po co przerabiać na męską żeby je spiąć?

2. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00f ... 6deff.html - biało-czarny kabelek z białą wtyczką wychodzący z pin 4 (o ile dobrze czytam) zielonej kostki D. Od czego to i gdzie podpiąć (czy w ogóle)?

3. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ff5 ... 8c80e.html - czarno-czerwony kabelek z zieloną wtyczką męską. Wychodzi ze ściany grodziowej wraz z wiązką silnikową, która jest już zaizolowana, wiec ciężko powiedzieć skąd biegnie.

Ktoś pomoże?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 czerwca 2014, 01:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Swap ukończyłem, powyższe wtyczki zostały nadal niepodpięte, ale jeździ normalnie, więc się nie przejmuję zanadto. Jedynie co,
to jak go rozpędzam na piątce, to gdzieś przy 100-110km/h odcina mi gaz (jakby nie chciał szybciej pojechać, baardzo powoli się rozpędza dalej, mimo ciśnięcia pedału do dechy) i po drugie gdzieś po 10 min jazdy zaczyna mi mrygać kontrolka świec żarowych. Z tego co przeczytałem, to szukanie przyczyn obu problemów należy rozpocząć od podpięcia się pod komputer, ale u mnie zostało jeszcze do podłączenia gniazdo diagnostyczne, bo nie wiem jak je zrobić i tu pytanie:

została mi w aucie wtyczka z ABL-a:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22a ... ab575.html

i luzem wtyczka z 1Z-a:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/602 ... 1c0ce.html

jak to teraz najlepiej zrobić, żeby łączył się z komputerem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 czerwca 2014, 11:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Johnny napisał(a):
3. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ff5 ... 8c80e.html - czarno-czerwony kabelek z zieloną wtyczką męską. Wychodzi ze ściany grodziowej wraz z wiązką silnikową, która jest już zaizolowana, wiec ciężko powiedzieć skąd biegnie.
Ten kabelek biegnie zapewne do pinu 44 wtyczki sterownika silnika i ma być podpięty pod złącze W4 skrzynki bezpieczników (jeżeli takiego nie posiadasz, to podepnij bezpośrednio pod czujnik hamulca czarny http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elektrik_Schalter_Bremslicht_F_Einbauort_1fach.jpg w kabel czerwony z czarnym paskiem)
pozbędziesz się mrygających świec żarowych
Johnny napisał(a):
została mi w aucie wtyczka z ABL-a:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22a ... ab575.html
Do tej wtyczki do kabelka szarego z białym paskiem dołącz taki sam idący z puszki immo, trochę było też opisywane Tytuł: silnik AFN, 1Z, AHU 1,9 TDI z seata do T4-co z elektryką



Za ten wpis autor mikoli podziękował: Johnny (środa, 9 lipca 2014, 18:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 lipca 2014, 18:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
mikoli napisał(a):
Ten kabelek biegnie zapewne do pinu 44 wtyczki sterownika silnika i ma być podpięty pod złącze W4 skrzynki bezpieczników (jeżeli takiego nie posiadasz, to podepnij bezpośrednio pod czujnik hamulca czarny http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elekt ... _1fach.jpg w kabel czerwony z czarnym paskiem)
pozbędziesz się mrygających świec żarowych


Było tak jak napisałeś, zrobiłem tak jak napisałeś i jest tak jak napisałeś - czyli już nie mryga ;)

mikoli napisał(a):
Do tej wtyczki do kabelka szarego z białym paskiem dołącz taki sam idący z puszki immo, trochę było też opisywane


Te kabelki są wpięte razem w czarną listwę, taką jak na tym zdjęciu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/602 ... 1c0ce.html , czyli są połączone. Pozostaje sprawa żółtego kabelka - jak rozumiem linia L, której u mnie nie ma a w golfie była. Gdzieś pisałeś, że nie jest ona potrzebna do diagnostyki silnika, do czego zatem? Czy tak jak mam teraz podpięte, to już będzie się łączył z programem diagnostycznym?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 lipca 2014, 18:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Johnny napisał(a):
Te kabelki są wpięte razem w czarną listwę, taką jak na tym zdjęciu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/602 ... 1c0ce.html , czyli są połączone.
Tego to nie bardzo rozumiem, masz to podpięte w T4 czy tylko to leży na siedzeniu.
Johnny napisał(a):
Pozostaje sprawa żółtego kabelka - jak rozumiem linia L, której u mnie nie ma a w golfie była. Gdzieś pisałeś, że nie jest ona potrzebna do diagnostyki silnika, do czego zatem?
Zapewne do ABS-ów, może poduszek, nie wnikałem w to specjalnie, te silniki o których piszemy komunikują się tylko linią K


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 lipca 2014, 20:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
To co jest na zdjęciu (czyli złącze z kabelkami z golfa) tylko leży a siedzeniu a w aucie mam stare złącze, które już było w nim przed swapem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22a ... ab575.html

Taką czarną listwę co jest na zdjęciu i leży na siedzeniu mam też drugą identyczną w aucie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/267 ... a917e.html

szaro-biały kabelek/brązowa wtyczka -> immo
szaro-biały kabelek/biała wtyczka -> złącze diagnostyczne (linia K)
biały kabelek/czerwona wtyczka -> gdzieś tam ginie w gąszczu, nie sprawdzałem, ale już był w instalacji ABL-a

Czy to już wystarczy aby łączył się z programem diagnostycznym?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 lipca 2014, 20:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
A widzisz takiego złącza nie znam, o ile ta linia cała jest zwarta (szaro-biały kabelek/brązowa wtyczka -> immo ,szaro-biały kabelek/biała wtyczka -> złącze diagnostyczne (linia K), biały kabelek/czerwona wtyczka ->) powinien się łączyć, jak będą problemy odepnij ten niewiadomy: biały kabelek/czerwona wtyczka -> gdzieś tam ginie w gąszczu, nie sprawdzałem, ale już był w instalacji ABL-a


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lipca 2014, 00:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Połączył mi się z programem, także tutaj wszystko gra. Jedyne co, to wywala mi błędy 00625 i 00575, ale widzę, że nie pierwszy się z nimi spotykam: viewtopic.php?p=47849

Licznik pokazuje prędkość, więc pierwszym błędem się zanadto nie przejmuję, ale notlauf jest irytujący, więc będę sprawdzał jeszcze wężyki podciśnienia i N75 i mam nadzieję, że tutaj tkwi problem a nie w turbinie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lipca 2014, 15:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Zauważyłem, że nie pali mi się kontrolka od oleju, tzn. na włączonym zapłonie (od wody i rezerwy paliwa się zapalają a ta nie). Nie pamiętam jak było wcześniej - czy ona ma się zapalić przed odpaleniem na chwilę czy nie?

Ponadto straciłem brzęczyk pozostawionych zapalonych świateł - ktoś wie gdzie szukać rozwiązania?

No i jeszcze jedna śmieszna sprawa - zamiast lampki w przycisku awaryjnych miga mi lampka od haka :D (kierunkowskazy migają, strzałki od kierunkowskazów na zegarach też, ale a desce rozdzielczej się nie zgadza)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lipca 2014, 23:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Johnny napisał(a):
Zauważyłem, że nie pali mi się kontrolka od oleju, tzn. na włączonym zapłonie (od wody i rezerwy paliwa się zapalają a ta nie). Nie pamiętam jak było wcześniej - czy ona ma się zapalić przed odpaleniem na chwilę czy nie?


Nie podpięty lub niesprawny czujnik ciśnienia oleju (ten na filtrze oleju albo ten na głowicy - już nie pamiętam) sprawdź.

Johnny napisał(a):
No i jeszcze jedna śmieszna sprawa - zamiast lampki w przycisku awaryjnych miga mi lampka od haka :D (kierunkowskazy migają, strzałki od kierunkowskazów na zegarach też, ale a desce rozdzielczej się nie zgadza)


Rozwiązania są dwa: u mnie pod kontrolkę haka jest podpięty też alarm i centralny zamek - sprawdź to (ja musiałem na nowo zaprogramować pilota i zgasło) albo powodem jest zwiększone obciążenie na obwodzie kierunkowskazów. Podpinałeś jeszcze coś pod obwód kierunkowskazów ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lipca 2014, 23:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Czujnik w głowicy sprawdzałem i sprawny, ale zapomniałem o tym przy filtrze (chłodniczce oleju) więc jeszcze go sprawdzę. Jednym słowem powinna się świecić ta kontrolka?

Alarmu ani centralnego nie mam więc to raczej nie to. Nic w tej instalacji nie ruszałem, zostało tak jak było, z tym że teraz mryga nie to co trzeba ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lipca 2014, 00:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Jak włączysz zapłon powinno świecić ładowanie i olej. Jak odpalisz silnik powinno zgasnąć ładowanie i olej (o ile wszystko jest ok).
Nie masz alarmu ani centralnego to z jakiegoś powodu masz większe obciążenie na kierunkach. Ta dioda z hakiem zaczyna migać jak wykrywa dodatkowe obciążenie na wtyczce z haka. Nie wsadziłeś mocniejszych żarówek do kierunków ? ;) Albo coś pokręciłeś z przekaźnikiem kierunkowskazów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lipca 2014, 15:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Podmieniłem dzisiaj czujnik na chłodniczce oleju i nadal tak samo, czyli lampka od oleju się nie pali. Jeszcze jakieś pomysły? Może coś nie podpiąłem (tylko co?) skoro nie mam też brzęczka od pozostawianych świateł, który brzęczy również (bo chyba to ten sam) jak jest za mało oleju?

A swoją drogą, to rozprawiłem się z notlaufem - stała sztanga przy gruszce od turbiny. Trochę odrdzewiacza i powietrze z kompresora w wężyk do gruchy i się rozruszała, potem dla pewności jeszcze smar w spreju na ten zawias przy sztandze i bez problemu idzie teraz do 150km/h bez zdławienia ;) A zapiekła się pewnie dlatego, że wcześniej w golfie na zaworku N75 były pozamieniane miejscami wężyki podciśnienia idące od turbiny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lipca 2014, 19:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Masz w ogóle masę na silniku ? ;)
No i te kierunkowskazy.
Brzęczyk jest wpięty w masę przez krańcówkę drzwi (chyba, że masz inaczej), czujnik oleju jest zwarty do masy (dlatego świeci), a po podaniu ciśnienia otwiera się. Podaj masę na sam przewód ciśnienia oleju i zobacz czy się oświeci. Jak się oświeci to spróbuj dotknąć masy na silniku, jak się oświeci to winny czujnik, jak się nie oświeci to brak masy na silniku, jak w ogóle nie zaświeci nawet po podaniu masy z aku to coś na grzebane w układzie.
Być może masę próbuje zamknąć przez kierunki stąd wykrywa większe obciążenie ;)
Coś mi się jeszcze przypomniało, musiałem podpiąć przewód masowy z wiązki z czujnika temperatury.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB