T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2016, 23:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Odkąd wymieniono silnik w mojej teczce wydaje mi się, że występuje w nim spalanie stukowe. Na benzynie jest ono bardzo wyraźne i jakby dzwoniły dzwony w kościele. Na gazie dźwięk ten występuje znacznie mniej intensywnie wręcz trzeba się wsłuchać żeby go wyłapać. Z tego co czytam jednym z czynników mających wpływ na spalanie stukowe jest liczba okatanowa paliwa. Jak wiadomo gaz ma ją wysoką bo 110 więc to by tłumaczyło dlaczego na gazie dźwięk jest znacznie cichszy. Na początku myślałem, że to zastane zawory w silniku, który kupiłem ale już 1000km przejechałem i dzwięk się nie zmienił

Wymieniłem:
- świece na trzy elektrodowe
- wymieniona przepustnica na nową
- próbowałem regulować zapłon ponieważ obroty na jałowym wahały się w granicach 1000-1050obr. Teraz oscylują w granicach 850obr ale czasami stabilizują się na 800 innym razem 900.
- katalizator jest pusty
- skanując błędy w komputerze nie wyrzuca żadnego błędu oprócz 740 czyli Halla. Skanuje na wyłączonym silniku więc z tego co czytałem to standard. Halla sprawdzałem już dwa razy i jest sprawny.

Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach mam wrażenie, że z rury wydechowej wydobywa się dosyć intensywny zapach benzyny.
Zastanawiam się jakie podzespoły w silniku ACU mogą odpowiadać za występowanie tych objawów, które wg. mnie wskazują na spalanie stukowe?

Map sensor
Sonda lambda?

W najbliższym czasie chcę się wybrać na regulację zapłonu ale jedyny znany mi kompetentny mechanik ma urlop do końca miesiąca. Z tym, że już sam próbowałem regulować i nic się nie zmieniło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2016, 12:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
A jak z nagarem na sstarych świecach ? Jak rozgrzejesz silnik to czy zmienia dźwięk intensywność?
Czy silnik Ci się grzeje?
Jest też taka możliwość że wcześniej robiony był silnik i uszczelka włożoną za cienką


Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 września 2016, 13:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2014, 22:52
Posty: 118
model: long
silnik: acu 2.5

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć na wyłączonym silniku u mnie nie pokazuje błedu czujnika hala też mam Acu.Na poczatek sprawdził bym czujnik halla pózniej kąt wyprzedzenia zapłonu jeszcze zostaja dwa czujniki (jeden z brazowa wtyczką drugi podajże z czarną). Map sensor bym wykluczył jak wysiadzie to samochód strasznie przerywa i wyskakuje bład na vagu press cos tam .Najpierw zacznij od zapłonu u mnie byl zle wyregulowany i też za samochodem smierdziało strasznie benzyna.Jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia to na aparacie zapłonowym takie plastikowe kółko z tyłu aparatu czy nie jest pękniete.

Sprawdzenie kata wyprzedzenia zapłonu :
viewtopic.php?f=7&t=13409


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 września 2016, 18:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Smród paliwa norma sam napisałeś że kat pusty, co do zapłonu cofnij go troszku i sie przejedź, jeszcze za stukowe odpowiadają czujniki spalania stukowego


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2016, 20:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Czujniki stukowe podmienione z wcześniejszego silnika i problem nadal występuje.
Zamieniałem też świece na stare dwuelektrodowe ale któraś jest trafiona bo wypadał zapłon.
Generalnie świece (nawet te na których wypadał zapłon) są elegancko wypalone.
Silnik raczej się nie grzeje, co prawda walczę z nie załączaniem się pierwszego biegu wentylatorów ale to dlatego, że mnie wk#$@ jak coś nie działa jak powinno. We Wrocku za diagnostykę u gościa na Krzemienieckiej zawołali 250zł ... więc szukam problemu sam.
Jest też problem, że nie trzyma obrotów na luzie tzn. raz jest wszystko ok i ma 800obr. ale bez zależności czasami ma odrobine wyższe lub w granicach 900obr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 kwietnia 2017, 09:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 1 stycznia 2016, 22:52
Posty: 167
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Multivan
silnik: ACU PB/LPG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Rozwiązanie problemu dla potomnych:
spalanie stukowe występowało ponieważ rozrząd był przestawiony od dwa zęby ... Robotę wymoderowano gościu co przekładał silnik, po nim trafili się następni fachowcy (dałem ponoć do dobrego serwisu) co pół silnika rozebrali, trzymali 3 tygodnie i oddali go nie wiedząc co jest przyczyną. Trafiłem w końcu do fachury, który wyłapał co jest przyczyną, włącznie z tym, że wcześniejsi fachowcy założyli przewody zapłonowe nie w tej kolejności co trzeba ....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 kwietnia 2017, 06:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Daj namiary na tego fachowca, może też się komuś przyda


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 kwietnia 2017, 10:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Poprosimy o adresy, które omijać. Na pewno się przydadzą ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB