T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 01:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 czerwca 2016, 17:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 maja 2014, 10:19
Posty: 31
model: T4
silnik: 2.0 b+g

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Rozebrałem silnik i okazało się, że tłoki zajeżdżone.
Mechanik (szwagier) stwierdził, że trzeba je wymienić.
Szukałem na allegro ale nie ma tłoków, byłem w kilku szrotach w okolicy Olsztyna ale nie mają.
Nowe są w necie po 400zł za sztukę trochę dużo 1200zł za same tłoki.
Penie zdecyduję się na kupno drugiego silnika 2.0 AAC 8V
Oznaczenia jakie mam wewnątrz tłoka to:
znaczek logo audi pod nim numer R021
po drugiej stronie od lewej cztery plusy ++++ a pod nimi numer 81V76 z prawej strony napis DE MAHLE
Sprawdzałem w necie, że takie tłoki występują też w silnikach benzynowych 2,5L o symbolach AAF i AUE oraz w VENTO (1H2) 2.0 GL (1991-11 » 1998-07), mot. AAC, 62kW, 84HP, 1968ccm
Czy ma ktoś z użytkowników forum może zbędne w dobrym stanie?
Jeżeli nie zdobędę tłoków to będę zmuszony kupić używany silnik AAC
Czy pasuje jeszcze jakiś silnik do tego modelu jeżeli tak to z jakiego i jakiej pojemności?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 czerwca 2016, 20:41 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
pasuje od osobowek silnik o oznaczeniu 2E
jest o wiele tanszy i bardziej dostępny
występuje min. w
seacie toledo, cordoba.
passat b4
golf 3

jest o wiele tanszy
troche trzeba przerobic przekaladasz miske ze swojego, bagnet, korciec wody
sam to kiedys robilem ale teraz dokladnie nie pamietam co i jak tam po kolei bylo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 czerwca 2016, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 maja 2014, 10:19
Posty: 31
model: T4
silnik: 2.0 b+g

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czy ma kupić sam słupek bez osprzętu, czy szukać z osprzętem?
Przełożę miskę olejową, bagnet oleju i króciec wody od swojego.
Czy przepustnica, pompa wspomagania, alternator i aparat zapłonowy od VW T4?
A czy komputer też trzeba przekładać?
Jak z kostkami elektrycznymi czy będą pasować?
Czy kolektory od T4 się przekłada czy będą pasować od seata?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 czerwca 2016, 23:32 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
wszystko z osprzetu zostaje

zmieniasz ino miskę olejową, bagnet oleju i króciec wody

komp kostki kolektory wszystko od t4 zostaje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 czerwca 2016, 23:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 maja 2014, 10:19
Posty: 31
model: T4
silnik: 2.0 b+g

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czy mam szukać seatowski silnik z osprzętem czy bez?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 czerwca 2016, 11:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
https://youtu.be/0yAx_gnJwVk


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2016, 08:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 24 czerwca 2016, 11:40
Posty: 19
Lokalizacja: ŁÓDŹ
model: t4
silnik: 1,9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Ale co niby jest zajezdzone? Półki popękaly czy po prostu Nangar u góry jest i nie ma pomysłu jak go oczyścić. Chyba ze pęknięty stopione, ale to raczej wyczyn w niemodzonym silniku.
A jak ścianki cylindra? Jeśli tłok padł to pewnie one też dostały. To blok na pomiary i przygotowanie na nadwymiar, czyli tłoki też nadwymiarowe.

Dodatkowo sprawdziłem w moim katalogu czesci jaki jest pelny nr tloka
standard to 029 90 00


Parametry:
pokryty dodatkową warstwą
z pierścieniami tłokowymi
Długość [mm] : 65,45
Średnica cylindra [mm] : 81,01
Sworzeń o śr. [mm] : 24
Numer produkcyjny : 81 V 76
Wielkość kompresji [mm] : 38,35
Średnica wyżłobienia [mm] : 62
Długość trzpienia [mm] : 56
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] : 10,5
Wymiar standardowy [STD]

pierwszy nadwymiar to 029 90 01

inne marki z katalogu do twojego silnika
90942600 - KOLBENSCHMIDT
56 10748 0 - PERFECT CIRCLE
WG1022145 - WILMINK
niestety nie widze ich cen w katalogu,

tutaj masz nr pierscieni standard sa łatwo dostępne i cena ok 60zl za 1 tlok (komplet na jeden) uznanej marki
08-502000-00 - GOETZE

Zrob fotki twojego z kazdej strony z bliska, i co on widzial napisz. to sie wypowiem czy faktycznie bym szukał.
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano niedziela, 26 czerwca 2016, 11:17 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 14:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 maja 2014, 10:19
Posty: 31
model: T4
silnik: 2.0 b+g

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kupiłem używane tłoki w dobrym stanie jak nówki zero zatarć.
Złożyłem silnik ale mam problem z ciśnieniem oleju.
Odpaliłem chodził na wolnych obrotach jak dodawałem gazu zaczęło coś stukać i po chwili zapaliła się kontrolka oleju a po chwili jeszcze zaczoł piszczeć.
Zdjąłem ponownie miskę oleju przeczyściłem pompę oleju i posmarowałem podstawę pompy silikonem i przykręciłem, odczekałem kilka godzin i zalałem olej.
Odpalił bez problemu alei ponownie świeci kontrolka oleju i piszczy sygnał dźwiękowy.
Będę teraz mierzył ciśnienie na podstawie filtra oleju.
Ale z podstawą tez był problem jak wykręciłem czujnik to wyszedł z całym gwintem.
Pewnie poprzednik za mocno wkręcił, wiec zakup na szrocie używki i nowa uszczelka i silikon i złożone.
Odczekam z 2 lub 3 godziny żeby silikon stwardniał.
Założyłem też nowy filtr paliwa, bo poprzedni miał przejechane tylko 800 km bo 3 tygodnie temu zmieniałem olej i filtr.
Może jakieś brudy dostały się do filtra i go zatkały.
Okaże się za kilka godzin napiszę czy wszystko dobrze czy znowu problem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 17:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 maja 2014, 10:19
Posty: 31
model: T4
silnik: 2.0 b+g

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Okazało się, że po wymianie filtra oleju ciśnienie jest OK.
Trochę syfu z uszczelki pewnie wpadło do bloku.
Jutro pochodzi sobie na ciepło zobaczę czy utrzymuje ciśnienie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2016, 18:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 24 czerwca 2016, 11:40
Posty: 19
Lokalizacja: ŁÓDŹ
model: t4
silnik: 1,9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
dobrze ze dobrze
oby działał. bałem się że masz rozwiercony na nadwymiar a tłok nominał dałeś i skacze ciśnienie oleju czy coś. pierwsza myśl. W
Ważne ze jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 15:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 maja 2014, 10:19
Posty: 31
model: T4
silnik: 2.0 b+g

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Już mnie coś zaczyna trafiać.
Pochodził 15 minut i stracił ciśnienie, znowu zaczęło migać i piszczeć.
Na pomiarach ciśnienie na 1 na wolnych obrotach jak dodawaliśmy gazu to podnosiło się ciśnienie do 3
Przy zimnym silniku było na 4 a jak się rozgrzał to spadło na 2 ale jak dłużej pochodził to ciśnienie spadło do 1 i zaczęło piszczeć.
Wymieniłem dodatkowo ze szrotu pompę paliwa ale to samo.
Zaczęło jeszcze coś stukać jak dodawaliśmy gazu takie głośne chrobotanie.
Znów muszę miskę odkręcić i zobaczyć czy na panewkach coś się nie stało.
Mimo, że panewki założyłem nowe.
Tłoki miały taką samą średnicę co stare.
Żałuje, że nie kupiłem silnika 2e bo szkoda mi czasu który poświęciłem.
Nie wiem co się dzieje, przed wymianą uszczelki silnika tylko woda uciekała, nie stukał tak na starych panewkach jak teraz na nowych, pierścienie tez nowe.
Mieliście taki przypadek?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lipca 2016, 16:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 maja 2014, 10:19
Posty: 31
model: T4
silnik: 2.0 b+g

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Chyba w końcu znalałem przyczynę.
W sklepie sprzedali mi panewki nominalne.
Okazuje się, że sa oryginalne na 3 szlif wału.
Ciekawe ile musiał mieć przebiegu, że aż na 3 szlif są panewki.
Na liczniku tylko 280 tyś.
Na miejscu nie ma takich panewek, muszę śmignąć do Olsztyna tam je mają.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lipca 2016, 12:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 24 czerwca 2016, 11:40
Posty: 19
Lokalizacja: ŁÓDŹ
model: t4
silnik: 1,9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Zadzwon do motorexu znaja się na rzeczy
http://www.motorex-krakow.pl/

mierzyłeś pierścienie szczelinomierzem w bloku? wkładasz nowy pierścień w blok i szczelinomierzem patrzysz na zapince.
honowałeś blok?

Z panewkami na korbowodzie słabo, ciekawe czy nic nie uszkodziło jak za małe panewki dałeś. ważne ze znalazłeś, jednak nadal panewka nie moze byc przyczyną skoków ciśnienia. Według mojego rozumu to nie możliwe.
A jakie ciśnienie powinno być? w mojej mazdzie mam fabryczny wskaźnik na desce to jak odpalam mam z 7barów na zimnym rozruchu. Jak się rozgrzeje to mam na wolnych ok 3bary jak cisnę to zbliża się do 6bar. 1 bar to mega słabo aż się boje czy idzie olej na wałki.

pamiętaj ze silniki niby wszystkie idalne jak sprzedają. potem też się okazuje co innego. Sam przerabiałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lipca 2016, 10:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Po odpaleniu ten silnik powinien się tłuc jak powalaony gdyby było jak piszesz z tymi panewkami i ciśnienie dużo mniejsze, a i najważniejsze nie dawaj silikonu pod pompę później są zdziwienia że filtr zatyka


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2016, 18:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 9 maja 2014, 10:19
Posty: 31
model: T4
silnik: 2.0 b+g

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panewki do 3 szlifu założone rozmiar 0,75 takie jak były które zdemontowałem.
Poskładałem i odpaliłem chodzi ładnie i równo i najważniejsze nie tłucze się po dodaniu gazu.
Ciśnienie oleju jak w książce.
Ale kolejny powstał problem jak pochodził 20 minut.
Zaczęło coś bardzo piszczeć.
Na szczęście szwagier mechanik wrócił z chorobowego do pracy.
Podszedł i stwierdził, że pompa wody.
Zrzuciłem pasek zakręciłem parę razy pompę ręką i słychać jest dziwny dźwięk.
Szwagier już poszedł do domu jutro będzie.
Próbowałem odkręcić pompę ale chyba bez zdjęcia rozrządu się nie da.
Ciekawe co się jeszcze popsuje jak wymienię pompę.
Pompę wody i rozrząd wymieniałem w poprzednim roku przejechałem 25tyś i padła.
Kupiłem jakąś tanią za 70zł na allegro i teraz się wyszło bokiem oszczędzanie.
Czy jest sposób na wymianę pompy bez demontażu rozrządu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB