T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 13:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 15:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2016, 14:04
Posty: 51
Lokalizacja: 68-213 Lipinki Łużyckie
model: Multivan
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Witam, chciałem poruszyć kwestię mocy silnika VR6 montowanego w T4-kach a tego samego motoru montowanego w Golfach passtach sharanach itd.

Czy ktoś ma wiedzę i pragnie się nią podzielić dlaczego Np. Vito z silnikiem VW legitymuje się mocą jak sharan 174 Km, a T4 zostało zdławione do 140 KM ?
Jeżdżę VR-em i moc nie jest mała, ale jak to mówią nigdy za wiele.
Domyślam się, że inna (mniejsza) moc jest wynikiem innym kolektorem ssącym i wydechowym.
Kolektor wydechowy uważam, że jest fabrycznie ZEPSUTY ;/
Ssący też wymaga przeróbek, zamierzam odkryć winowajcę dławienia mocy tego wspaniałego motoru i mam nadzieję, że mi w tym pomożecie :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 15:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Tutaj co nieco wyjaśnione
Cytuj:
Der ursprüngliche VW-VR6-Motor wurde für den Einsatz im T4 erheblich modifiziert. Zum einen wurde die Leistungscharakteristik (insgesamt geringere Leistung, höheres Drehmoment im mittleren Drehzahlbereich) durch ein neues Saugrohr, eine bezüglich der Steuerzeiten geänderten Nockenwelle und eine Überarbeitung der Motorsteuerung dem höheren Gewicht des T4 angepasst. Zum anderen wurde die Anordnung der Zusatzaggregate und Nebentriebe der Einbaulage des Motors angepasst.

Na angielski
Cytuj:
The original VW VR6 engine was modified significantly for use in T4. First, the performance characteristics (overall lower power, higher torque in the medium engine speed range) has been adjusted by a new intake manifold, a relative to the timing amended camshaft and a revision of the engine controller to the additional weight of T4. Second, the arrangement of the ancillaries and side shoots of the mounting position of the engine has been adjusted.

http://t4-wiki.de/wiki/AES

Czyli zmniejszyli moc maksymalną ale zwiększono moment obrotowy w średnim zakresie obrotów poprzez zmieniony kolektor ssący i wałek rozrządu plus zmienione oprogramowanie ze względu na masę auta. Poza tym chyba uznali, że nikt nie będzie krzesał ognia z wydechu w takim aucie <01>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Gregorek89 (niedziela, 8 maja 2016, 22:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 15:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Sam napisałeś, do tego inna przepustnica, wtryski, komp, i jeśli dobrze pamiętam to wałek, a miało to na celu aby silnik lepiej ciągnął z dołu


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 21:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2016, 14:04
Posty: 51
Lokalizacja: 68-213 Lipinki Łużyckie
model: Multivan
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Wtryski Vito i t4 mają takie same :-) więc nie one mają wpływ.
Co zamierzam zrobić w 1 kolejności to dam mu lepiej oddychać, czyli po pierwsze według zdjęcia usunę ten rogal który niepotrzebnie zawija powietrze
w wersji 24V jest na prosto i ja zrobie podobnie. Póki co wyjąłem z filtra powietrza 2 plastykowe trąbki które zwężały dopłyt powietrza do ssącego. i teraz JAK BRZMI <yes>.
Potem trzeba będzie się dowiedzieć czy sportowy kolektor wydechowy do golfa III VR6 pasuje do T4 ? Może ktoś już tego próbować, bo oryginalny kolektor robi -30% Power :D
Jeśli nie pasuje trzeba będzie myśleć kto by mógł wykonać takiego barana...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 22:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Te trąbki jak to nazwałeś dodają właśnie mocy, usunięcie ich tylko pogarsza przebieg momentu i mocy, co innego jak będziesz cały silnik modyfikował i stroił kompa w tedy je należy usuwać przy seryjnym tylko na minus , co do wtrysków to ciekawa sprawa gdyż kiedyś robiłem vito i tam było dokładnie jak w golfie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 22:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2016, 14:04
Posty: 51
Lokalizacja: 68-213 Lipinki Łużyckie
model: Multivan
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Vito ma dokładnie takie same wtryski jak T4 IWP 076 lub IWP 022 to takie same, w golfach, sharanach itd. idą inne

Wytłumacz proszę jak przewężenie powietrza przy filtrze powietrza ma powodować wzrost mocy.
Na logikę rozumując więcej tlenu do komory spalania = więcej mocy a nie mniej

Zrozumiałym oczywiście jest to, że jak dajemy więcej tlenu powinniśmy mieć lepsze wydalanie spalin, oraz inną mapę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2016, 09:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
A propos tematu to ja bym raczej rozpatrywał różnice z silnikiem z T4 205KM AMV


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2016, 12:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2016, 14:04
Posty: 51
Lokalizacja: 68-213 Lipinki Łużyckie
model: Multivan
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Główna różnica polega na innej głowicy zamiast 12 mamy 24 zawory :-) Ot chyba cała różnica

Tylko z tą krzywą momentu obrotowego zagadka jest nietypowa.
Niby zwiększyli moment obr. kosztem zmniejszenia mocy, jednak wikipedia twierdzi że golf mk3 vr6 ma 240nM, i T4 VR6 też ma 240Nm. Więc gdzie ten przyrost się pytam ??

A jeśli w silniku AES moc została zdławiona to dlaczego nie uczynił tak mercedes w Vitku ?
Idąc dalej jeśli AES ma 140 KM (a powinien 174) to czemy AMV ma 204 jak bliźniak golf a nie np.170?
W AMV dało się zrobić taką moc a w AES nie... Bardzo dziwne, zamierzam zgłębić ten temat i będę dążył do 174 KM :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2016, 12:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Przyrost jest w dolnej partii obrotów


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2016, 12:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2016, 14:04
Posty: 51
Lokalizacja: 68-213 Lipinki Łużyckie
model: Multivan
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Najchętniej obejrzałbym jak to jest zrobione w Vitku wówczas miałbym porównanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2016, 23:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Co do zwężki już ci odpowiadam w silniku z turbo masz rację ale wolnosaku już nie gdyż powoduje ona zwiększenie podciśnienia a przy okazji zawirowanie , co powoduje zwiększenie prędkości przepływu powietrza, lepszą reakcję na gaz,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 maja 2016, 08:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2016, 14:04
Posty: 51
Lokalizacja: 68-213 Lipinki Łużyckie
model: Multivan
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Możliwe, że tak to wygląda, jednak ja tego pogorszenia nie odczułem, może na biegu jałowym jak silnik chodzi na wolnych obrotach, i zrobisz mu nagle WOT to ma przez ułamek sekundy lekkie zastanowienie i dopiero się wkręca, ale przy jeździe jest to całkowicie nieodczuwalne. Ja więc tak póki co zostawiam. A Orientuje się ktoś czy wałki rozrządu będą pasowały np. od Golfa lub Sharana?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2016, 11:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 25 kwietnia 2014, 16:07
Posty: 2
model: T4
silnik: 1.9 T

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przede wszystkim chciałbym się przywitać. Zalogowałem się na forum już jakiś czas temu i wiele ciekawych rzeczy się dowiedziałem na temat vw. Całe życie jeździłem toyotami i nadszedł czas na zmiany. Od ok 2 lat mam vw t4 1.9 td transporter który niesprawia mi żadnych problemów (ale nie jeździ zarobkowo tylko dla własnych potrzeb) zakup całkowicie przypadkowy od sąsiada który przez 8 lat zrobił tylko 50 tyś. Niedawno zakupiłem multivana vr6, i też zastanawiam się jak go można usprawnić silnikowo. Będę zmieniał katalizator bo pewnie ten co mam jest już zużyty i dodatkowo coś w nim dzwoni. Czy jest sens wstawiać filtr powietrza sportowy? Prośba dla posiadaczy vr6 o dokładne zdjęcia komory silnika bo mam trochę pomieszane z podciśnieniami i chcę to doprowadzić do ładu i składu, a potem też będę podejmowane próby zwiększenia mocy autka. Zdjęcia jeżeli to możliwe poproszę na skuterek@gmail.com


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB