T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 23 kwietnia 2024, 23:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2016, 22:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 września 2010, 16:00
Posty: 246

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 11 razy
Witam.
Chcę nabyć VW T4. Dotychczasowy 1,9D został sprzedany na części. Teraz trafia się VW ale w benzynie , z niemcowni.Nie dopytałem o silnik ani inne takie. Chcę najpierw zapytać czy warto kupić VW w benzynie.
Czy opłacalne było by zamontowanie gazu? Jazda tylko na wyjazdy turystyczne z przyczepą kempingową.
Na co zwrócić uwagę? czy lepiej odpuścić i szukać VWT4 Diesel.
Środki na ten cel to 10.000 - 12.000
Aby nie rozciągać tematu proszę o rzeczową poradę.


_________________
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.

Pozdrawiam z Wrocławia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2016, 22:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Dlaczego nie, w benzynie nie podoba mi się a raczej w gazie że butla zajmuję za dużo miejsca i trzeba częściej tankować, jedne z aut miało zbiornik w miejscu koła zapasowego i tankować musiałem co trzysta km wskaźnika nie było więc trzeba było ciągle zerkać na licznik Ale jeżeli jeździsz z przyczepną to o miejsce nie musisz się martwić, bierz śmiało.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.



Za ten wpis autor Victus podziękował: b.b tulipan (sobota, 23 kwietnia 2016, 06:52)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2016, 22:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Mój Multek, kupiony w grudniu ub.r. to mój pierwszy w ogóle "dyzel", wiec mam chyba świeże spojrzenie. Na LPG w benzyniaku 2,4 litra przejechałem blisko 100kkm. Ponadto zagazowałem koledze busa T2 z silnikiem chłodzonym powietrzem w okresie gdy wyklęte było już podgrzewanie LPG spalinami. Jedyny problem jaki widzę to miejsce na butlę ale skoro ma być to tylko ciągnik przyczepy kempingowej to chyba żaden problem. W zależności od planowanych przebiegów, może Ci się w ogóle nie opłaca gazowanie bo sam instalacja kosztuje, droższe są przeglądy roczne i wbrew przekonaniu niektórych LPG nie jest za darmo ;)



Za ten wpis autor Adampio podziękował: b.b tulipan (sobota, 23 kwietnia 2016, 06:52)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2016, 22:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Na dobra instalacje lpg,montowana w dobrym warsztacie,conajmniej 4000 pln trzeba przygotowac.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: b.b tulipan (sobota, 23 kwietnia 2016, 06:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2016, 22:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
kurol napisał(a):
Na dobra instalacje lpg,montowana w dobrym warsztacie,co najmniej 4000 pln trzeba przygotowac.
Dokładnie to miałem na myśli. Silnik gaźnikowy gazowałbym bez zastanowienia bo instalacja jest banalna ale LPG na wtrysku to już grubsza sprawa. Z tego samego powodu nie gazuję posiadanego od nowości Pololota GSI, który od roku 1998 wyjeździł ok. 110kkm i to w zasadzie tylko w trasie.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: b.b tulipan (sobota, 23 kwietnia 2016, 06:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 00:41 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
t4 w benzynie z niemcowni? ...trza brać!

dwolitrowka benzynowa spalanie 11L/100km to jest koszt przejazdu 100km jakies 16,5pln który diesel pobije ten wynik?



Za ten wpis autor Miętus89 podziękował: b.b tulipan (sobota, 23 kwietnia 2016, 06:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 01:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 kwietnia 2016, 05:41
Posty: 4
model: Multivan
silnik: 2,5l

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Według mnie warto, sam mam 2,5l 110Km z 1994, przy spokojnej jeździe 100-120km/h spalanie 11l (co jak na busa i jeszcze w syncro uwazam za bardzo doby wynik). Nie myślę nawet o gazowaniu. Dodatkowo benzyniaki z reguły były mniej eksploatowane niż diesle. Benzyniakiem też wszędzie wjedziesz (niektóre miasta na zachodzie mają obostrzenia dla starych diesli).



Za ten wpis autor bocianbob podziękował: b.b tulipan (sobota, 23 kwietnia 2016, 06:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 06:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 września 2010, 16:00
Posty: 246

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 11 razy
Witam.
Troszkę koledzy podgrzaliście mnie. Już nabrałem zaufania do benzyny.
Właśnie o takie wypowiedzi chodziło. Teraz szybciutko zapytam o dane samochodu i będę próbował sprowadzać.
Faktycznie będzie troszkę kłopot z butlą gdyż zajmie troszkę miejsca. Miejsca mi szkoda gdyż muszą być fotele [6] dla rodzinki. Ale coś za coś.
Dzięki wszystkim kolegom za rzeczowe podpowiedzi i może ktoś coś jeszcze w temacie?


_________________
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.

Pozdrawiam z Wrocławia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 07:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Teraz jest już tyle stacji LPG, że wielkość baniaka to tylko kwestia wygody.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 18:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
|Pod auto wchodzi 108l butla, na podgiętym pływaku będzie wchodziło do pełna, i zasięg będzie jak na pb


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 20:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Adampio napisał(a):
Teraz jest już tyle stacji LPG, że wielkość baniaka to tylko kwestia wygody.

Tu, ale np. w Szwecji nie ma w zasadzie wcale.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 07:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ale zagazowany pojazd zachowuje przecież zdolność jazdy na benzynie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 17:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 września 2010, 16:00
Posty: 246

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 11 razy
Witam.
Najprawdopodobniej jutro rozwiąże się sprawa mojego VW.
Dam znać co i jak. Nie będę zapeszał.


_________________
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.

Pozdrawiam z Wrocławia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2016, 22:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 września 2010, 16:00
Posty: 246

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 11 razy
Witam.
No i sprawa się wyklarowała.
Zamiast benzyny będzie diesel. Wszelkie za i przeciw zaważyły na zmianie decyzji.
W dniu wczorajszym dojechał piękny lecz troszkę wiekowy VW T4 1,9 diesel.
Rocznik 1999, 9-cio osobowy. Fotki zamieszczę
w późniejszym czasie ze względu na konieczność rejestracji.Samochód stoi w garażu poza domem.
Na pierwszy plan idzie montaż haka holowniczego gdyż będzie ciągana przyczepka ta z awatara.
Następnie światła do jazdy dziennej, św. p/mgłowe itp itd.
Cdn nastąpi niezwłocznie.


_________________
Najlepiej to nic nie robić a potem odpocząć.

Pozdrawiam z Wrocławia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB