T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 grudnia 2015, 23:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 września 2014, 21:54
Posty: 16
model: T4 SYNCRO
silnik: 2.5L BENZYNA

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam mały problem z moim T4 2.5l benzyna. Do obecnej chwili auto chodziło idealnie. Dzisiaj rano odpalam silnik i okazuje się że pracuje nierówno, lekko trzęsie się, słabiej wkręca się na obroty a przy mocniejszym przegazowywaniu co jakiś czas strzeli w tłumik. Oczywiście zauważalny spadek mocy i zapach nieprzepalonego gazu (na benzynie chodzi tak samo a może nawet gorzej). Na domiar złego wybiłem kciuka i nie bardzo mogę pogrzebać...
Może ktoś podrzuci jakąś sugestię...
Przewody, kopułka, cewka, a może czujnik położenie wału korbowego...?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 grudnia 2015, 23:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kod silnika


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 grudnia 2015, 23:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 września 2014, 21:54
Posty: 16
model: T4 SYNCRO
silnik: 2.5L BENZYNA

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Kod silnika

AVT 85KW


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 23:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 września 2014, 21:54
Posty: 16
model: T4 SYNCRO
silnik: 2.5L BENZYNA

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Auto dzisiaj podłączone do komputera. Informacja o niskim ciśnieniu na pierwszym cylindrze. Kompresja na tym cylindrze jest jednak wysoka (wykonany pomiar). Wymienione zostały świece oraz przewody wysokiego napięcia. Niestety po tym zabiegu silnik chodzi tak jak przedtem, czyli trzęsie się i nie przepala mieszanki (zapach). Mechanik zasugerował że to wina wtryskiwacza pierwszego cylindra. Objawy są jednak takie same na benzynie jak i na gazie więc moim zdaniem wtryskiwacz nie ma tu nic do rzeczy...
Tak czy inaczej dolałem do benzyny uszlachetniacz i mam zamiar przez jakiś czas jeździć na benzynie.
Co sugerujecie? Może kopułka? A może poszła uszczelka pod głowicą? Znacie jakiegoś dobrego fachowca w Lublinie lub okolicach?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 23:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Dziwna sprawa z tym ciśnieniem zwłaszcza że sterownik nie ma jak tego sprawdzić, podejrzewam że chodzi o czujnik spalania stukowego masz ich aż dwa


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 14:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Po wymianie uszkodzonego wtryskiwacza benzyny wszystko powinno wrócić do normy.



Za ten wpis autor ronin36 podziękował: krzysiek90210 (sobota, 19 grudnia 2015, 21:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 14:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Do gazu wtryskiwacz nie ma nic


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 15:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
podaj kod błędu, coś mi tu śmierdzi problemem z podciśnieniem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 15:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
W tym silniku nie ma podcisnienia


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 15:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ups sorry <59>
regulatora ciśnienia paliwa też nie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 19:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jest regulator ale to co opisane z tym nie ma związku ,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 23:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Kompresja dobra więc głowica na tym cylindrze powinna być dobra. Objjawy wyskakującego zapłonu, zdejmij przewód odpal silnik i przysuń go do metalowej części iskra musi być mocna, możesz też wykręcić świecę na tym cylindrze to zrób nawet w pierwszej kolejności i dotknij do metalowej części, jeżeli świeca dobra to sprawdzasz po kolei resztę. Weź butelkę z wodą najlepiej wieczorem i popsikaj na przewód w ciemności może okazać się że przeskakuję iskra na przewodach więc wtedy przewody do wymiany,
Więcej kolego Ci nie pomogę bo nie miałem styczności z silnikami benzynowymi w T4


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 grudnia 2015, 21:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 września 2014, 21:54
Posty: 16
model: T4 SYNCRO
silnik: 2.5L BENZYNA

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
ronin36 napisał(a):
Po wymianie uszkodzonego wtryskiwacza benzyny wszystko powinno wrócić do normy.

Masz rację, jednak to uszkodzony wtryskiwacz. Jeżeli odpalę go na gorącym silniku i od razu przełączę go na gaz (zanim benzyna zaleje świecę) to silnik pracuje idealnie. Znalazłem sposób jak można (na krótką metę) jeździć. Wystarczy odpalić silnik, przejechać 1 km na benzynie żeby się nagrzały cylindry i na moment stanąć i wyłączyć silnik. Z zalanej świecy w wysokiej temperaturze po kilkunastu sekundach odparuje benzyna. Odpalam auto na gazie i już jest ok.
Od kilku dni jeżdżę tylko na benzynie. Dodałem specjalny dodatek, może ruszy sklejony wtryskiwacz. Jeżeli to nie pomoże to czeka mnie wymiana. Sam się troszkę do tego przyczyniłem jeżdżąc tylko na gazie. Jeżeli macie instalacje LPG lub CNG to warto co pewien czas pojeździć na benzynie ze specjalnym dodatkiem (nie chcę reklamować producentów). Unikniecie takich niespodzianek.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Jeżeli wtryskiwacz się "rozklei" to dam znać, może komuś ta wiedza przyda się.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 grudnia 2015, 23:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Poszukam filmik który ostatnio widziałem o czyszczeniu wtrysków to wkleje
Oto on
https://www.youtube.com/watch?v=_NMM6Mk79rg
Przy okazji znalazłem prostszy sposób
https://www.youtube.com/watch?v=37KvpanDfwc


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 grudnia 2015, 13:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Nie sadze abyś miał rację nawet jak świece zalejesz to po przełączeniu na gaz ona bardzo szybko by zadziałała ,prędzej się zgodzę że układ zapłonowy a dokładnie moduł pada


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 lutego 2016, 23:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 września 2014, 21:54
Posty: 16
model: T4 SYNCRO
silnik: 2.5L BENZYNA

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Najprawdopodobniej udało się ustalić przyczynę niedomagania - wyłamane gniazdo we wtryskiwaczu (to na wtyczkę z kablami). Obawiam się że nie da się tego naprawić. Jeżeli ktoś ma namiary gdzie mógłbym kupić wtryskiwacz do T4 2.5L Benzyna 85KW AVT to będę wdzięczny za namiary.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lutego 2016, 00:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Z bory 2.3 v5 pasują


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: krzysiek90210 (piątek, 12 lutego 2016, 21:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lutego 2016, 00:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tylko mają większą wydajność i należy wymienić wszystkie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: krzysiek90210 (piątek, 12 lutego 2016, 21:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 lutego 2016, 14:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
krzysiek90210 napisał(a):
Najprawdopodobniej udało się ustalić przyczynę niedomagania - wyłamane gniazdo we wtryskiwaczu (to na wtyczkę z kablami). Obawiam się że nie da się tego naprawić. Jeżeli ktoś ma namiary gdzie mógłbym kupić wtryskiwacz do T4 2.5L Benzyna 85KW AVT to będę wdzięczny za namiary.

Miałem ten sam problem z wyłamanymi gniazdkami i nie boję się powiedzieć, że jest to skutek partactwa instalatorów LPG.
Oryginalne wtryskiwacze WEBER 021906031D/B IWP022(=IWP076)
Zamiennik Magneti Marelli 805000346108
To są wtryskiwacze stosowane w silnikach o kodzie: AET, AEU, APL, AVT, oraz 2,8 AES, AFP
Taki, tylko przypadkiem nie kupuj go, sprzedawca chce się pozbyć wtryskiwaczy po naprawie, widać ewidentnie, że wtyczki są klejone.



Za ten wpis autor ronin36 podziękował: krzysiek90210 (piątek, 12 lutego 2016, 21:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 lutego 2016, 21:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ten klej to jest org i nie powiedział bym ze po naprawie, i nie wprowadzaj w błąd pisząc że to te same wtryski !!! można je stosować ale wszystkie muszą być o tym samym oznaczeniu różna wydajność IWP 022 215 cc/min 5 bar 14.5 ohm i IWP076 215 cc/min 3.0 bar 14.0 ohm


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB