T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 02:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 marca 2014, 21:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Czy ktoś się już mierzył z naprawą łącznika elastycznego dzielonego kolektora wydechowego w t4 z silnikiem AAF? Mnie się to trafiło i poszło to tak: Demontaż kolektora ssącego, owinięcie Łącznika sznurkiem azbesto podobnym i założenie dwóch blaszanych pasków na mijankę zaciśniętych opaskami. Na chwilę obecną nie puszcza, ale sądzę że ta prowizorka nie pociągnie za długo. Część ta w etce jest osobna ale nie dostępna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 marca 2014, 22:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Robił to Arek z naszego forum, wystarczy zakupić zwykłą plecionkę do wydechu jedyny minus to wydech do wyciągnięcia


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 13:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
To już w tedy będzie głowica do zdjęcia. 3 z 10 nakrętek powiedziały nie, bo za mocno się zżyły ze szpilkami. Na chwilę obecną polatam z prowizorką do czasu jak nie puści ponownie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 22:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Urwałeś czy obrobiłeś?? bo jak tylko obrobione to nie ma problemu tak dla przypomnienia te nakrętki sa na klucz 12 a dużo osób próbuje je odkręcać 13mm a co do obrobionych to sa klucze do wykręcania


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 22:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Temat z nakrętkami jest mi znany. W moim przypadku zaczęły miękko iść, więc groziło ukręceniem. Jak już się urwą to przy głowicy. Nie szedłem dalej bo akurat skończył się acetylen i nie miałem jak podgrzać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 09:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
u mnie w AAF kolektor to jedno, a rura za portkami z elementem elastycznym to drugie.

Obrazek

wlasnie wymienialem ten element - po 22 latach zaczal puszczac - slychac bylo "cykanie". Kupilem podrobe za 106€, 4 nakretki odkrecily sie na szczescie bez problemu ze szpilek kolektora, jedyne co nie pasowalo to lapa do wieszaka. Mam nadzieje, ze lapa od kata utrzyma calosc w swoim miejscu.

Mozna sie oczywiscie bawic w naprawe oryginalnej rury, ale na to trzeba wiecej czasu na podnosniku - u mnie temat deficytowy :( Wymienilem tez cala reszte ukladu poza portkami..


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 10:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
Jeszcze możesz pokombinować tak ja tak zrobiłem w Passacie.
Wejściowa stroną wspawany kielich pod cybant, a druga strona wspawana do rury
i zrobiło robotę.
Kielichy uniwersalne na średnice rury dostępne bez problemu.
W takim przypadku nie demontujesz rury od głowicy, tylko ucinasz przed plecionką dopasowujesz kielich z cybantem i tu masz nowe łączenie z cybantem.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 11:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
chemik211 napisał(a):
Robił to Arek z naszego forum


prawda, niestety nie mam fotek a w sieci już zniknęły, edytowałem posta z innego forum, może się przyda

Przy zimnym układzie wydechowym było zdecydowanie głośniej a w miare rozgrzewania hałas malał, puścił odprężnik na rurce kolektora ten od ostatniego cylindra, dopiero zalanie kolektora naftą pozwoliło to zlokalizować

ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

tu zdjecie po fachowej naprawie, która trzyma do dziś

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 12:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
O widzę ze powróciłeś do starego niku,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 12:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
stary nick jest u niebieskich ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB