T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 16:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 stycznia 2016, 02:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie, u mnie dzieją się ostatnio dziwne rzeczy z mocą. ACV 2.5 TDI 102 KM. Wcześniej szedł 160 km/h bez problemu (z górki to i 180).
Zaczął kopcić - wymieniłem wtryski na nowe. Przestał kopcić, brzmi trochę łagodniej. Na nowych szedł tak 155 km/h. Ale czuję że słabnie. Stracił kopa przy 2200 rpm, jakiego miał wcześniej (jakby turbo słabo ładowało. Mechanik stwierdził, że przepływomierz - wstawiłem nowy. Teraz dostaje mocy przy 2500 rpm, a moc zauważalnie spada 3200 rpm. Zmieniłem zawór podciśnienia od sterowania gruszki - bez efektu. Teraz ciągnie od 2500 do 3200 i jedzie max 130 (przy ok 3400 rpm). Jakieś pomysły?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 stycznia 2016, 08:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Logi + Kenobi ;)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 stycznia 2016, 11:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 7 razy
A przewody podciśnienia do gruszki?? i inne też?? Zmienione?? A dźwignia kierowniczek strug spalin działa w pełnym zakresie i bez zacięć??


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 stycznia 2016, 12:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
paluch napisał(a):
Wcześniej szedł 160 km/h bez problemu (z górki to i 180).

Syncro ?
Ogólnie logi by się przydały, bo jak nie raz już napisano na forum inaczej to jest wymianologia metodą chybił trafił, ty już dwa razy chybiłeś, zapewne nie za darmo
Podstawy już nie raz opisywane na forum to:
brak mocy na wysokich obrotach pow. 3000 - gruszka, sztanga i układ wężyków ciśnieniowych zaworu N75
brak mocy na niskich - katalizator, EGR, dolot, luzy na rurze doprowadzającej powietrze do turbiny, nieszczelny lub zapchany dolot
w obydwu przypadkach padnięta turbina


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 stycznia 2016, 03:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak Syncro - mam w nim przełożoną skrzynię z najdłuższymi biegami od Caravelle nie-syncro ACV

A co do logów to proszę o podpowiedź jak je zrobić?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 stycznia 2016, 07:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
paluch napisał(a):
Tak Syncro - mam w nim przełożoną skrzynię z najdłuższymi biegami od Caravelle nie-syncro ACV

A co do logów to proszę o podpowiedź jak je zrobić?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka


viewtopic.php?f=15&t=2850


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 stycznia 2016, 18:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
W moim Volvo V70 2,5 TDI podobny objaw występował przy zatkanym wyjściu na czujnik ciśnienia doładowania. Udrożniłem go i po 5 minutach pracy autko odzyskało wigor.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 lutego 2016, 01:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 lutego 2016, 05:07
Posty: 4
model: 7dz
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Masz zapchany wydech


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 maja 2016, 00:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak był zapchany wydech


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB