T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

1.9 tD uszczelka pod głowicą ?
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=9410
Strona 1 z 1

Autor:  herman [ wtorek, 10 czerwca 2014, 00:33 ]
Tytuł:  1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Witam panowie.
Opiszę najpierw co się dzieje.
Wydawało mi się, że od kilku dni odrobinkę głośniej pracował ale żadnych innych objawów.
Dzisiaj dojechałem do firmy i zauważyłem nierówną pracę na wolnych obrotach i więcej niż zwykle białego dymu na wolnych obrotach.
Problem zaczął się kiedy chciałem wrócić do domu. Na wolnych obrotach nierówno pracuje, kopci na biało (dość gryzący dym, śmierdzi parafiną), na przyspieszonym wtrysku ("ssanie") pracuje nawet równo i nie gaśnie. Pracuje dużo głośniej i jest słabszy. Po dojechaniu (dowleczeniu się) do domu otwarłem maskę i poza bąbelkami powietrza w zbiorniku wyrównawczym nie znalazłem innych objawów, o których czytałem w innych postach (wtrysk nie leje, pasek cały, temperatura dobra, pompa wtryskowa czysta). Nie było sytuacji przegrzania silnika. O dziwo dzisiaj nawet go nie przegoniłem.
Na razie wygląda mi to na uszczelkę. Czasu mam malutko, auto jest mi niezbędne (pracuję w serwisie) i nie mam garażu. Jak wyeliminować ewentualne przyczyny takiego zachowania ?
Jeszcze nie wymieniałem uszczelki w diesel'u ale jak się przyjrzałem to roboty chyba mnóstwo ? Ogarnę ewentualnie w jeden dzień pod blokiem ? Nie wiem czy sobie z tym sam poradzę, wtryski, turbina, kolektory to trzeba zdemontować z głowicy, jeszcze coś ? Z tego co widziałem, to chyba nie trzeba będzie ustawiać kąta wtrysku jak ustawię na znakach przed demontażem paska rozrządu ? Jesteście bardziej doświadczeni, dam radę sam ? Wymieniałem już w Wartburgu głowicę ( to zupełnie inna bajka) więc nie obca mi jest kolejność dokręcania i moment dokręcania. Reszta mnie trochę przeraża.

Autor:  staszek [ wtorek, 10 czerwca 2014, 07:54 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

W jeden dzień dasz radę ale jest jedno ale zależy jak ci pójdzie odkręcanie śrub itd .No i przydało by się dać głowice do sprawdzenie czy nie jest gdzieś pęknięta krzywa w razie czego splanują .

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 10 czerwca 2014, 08:47 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Robota nie na 5 minut i do tego jeszcze pod chmurką. Załatw se lepiej kawałek dachu.
Co do reszty to wszystko trzeba zdemontować, głowica ma być czysta, bez kolektorów itp bo se doliczą za poodkręcanie do szlifu.
Co do regulacji to jest oczywiste że trzeba będzie zrobić to ponownie, przy takich pracach zawsze wychodzi coś jeszcze do wymiany, np. rorząd, uszczelki itp. więc i budżet trzeba wziąść na wyrost.
Tak więc powodzenia.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 10 czerwca 2014, 09:01 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

A dolne koło zębate rozrządu na wale sprawdzone? Jak dla mnie wróżąc z "fusów" tam najpierw należy zajrzeć.

Autor:  herman [ wtorek, 10 czerwca 2014, 09:27 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Probe041 napisał(a):
A dolne koło zębate rozrządu na wale sprawdzone? Jak dla mnie wróżąc z "fusów" tam najpierw należy zajrzeć.


Już miałem przestawione kiedyś przy wymianie rozrządu i objawy były zgoła inne; dym z rury był czarny poza tym problem z przeskoczonym rozrządem raczej nie narasta tylko przeskoczy i już. Jak pisałem pewne objawy dostrzegałem już jakiś czas temu. Dzisiaj nawet na przyspieszonym wtrysku nierówno pracuje i głośno klekoce (wczoraj w nocy na zimno pracował równo). Mam wrażenie, że głośna praca jest na cylindrach z lewej strony (patrząc od przodu). Ubyło trochę oleju ale w zbiorniczku wyrównawczym dzisiaj nie widziałem baniek powietrza i spalinami nie czuć. Mocniej za to dmucha z pod korka oleju. Przypuszczam, że wydmuchało uszczelkę pomiędzy cylindrami. No cóż jak się wysoko kręci to trzeba mieć takie awarie na pamięci ;) .
ostryt4: łatwiej mi oddać auto na warsztat niż załatwić kawałek dachu ...

Autor:  Probe041 [ wtorek, 10 czerwca 2014, 09:35 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Osobiście miałem luźne dolne koło (przestawiony dosyć kąt wtrysku/rozrząd) i objawy takie jak opisujesz...

Tu nie chodzi o przeskoczenie rozrządu, tylko dolne koło jak się przestawia to zmienia się kąt wtrysku i zawory też w innym momencie się mogą otwierać i wtedy dymi na szaro + to co opisałeś wyżej.

Poza tym wątpię aby wyciągnięcie przyspieszacza coś zmieniało przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą, co innego przy uszkodzeniu koła na wale.
Dopóki tego nie sprawdzisz dokładnie to nie ma co dalej gdybać.

Autor:  herman [ wtorek, 10 czerwca 2014, 10:08 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

To idę sprawdzić. Mam nadzieję, że masz rację. Właśnie poznałem koszty wymiany uszczelki (i wszystkiego co z tym związane) i cieszę się ... nie bardzo.
Więc tak: bocznych luzów - brak, innych na razie nie mam jak sprawdzić. Całe koło pasowe siedzi twardo (na nim jest pasek wspomagania i vacum). Znaki się zgadzają.
Przyspieszacz wtrysku w przypadku przestawionego kąta dawał by obroty takie jak na biegu jałowym. Zaciągnięty dawał jak zawsze ok 1000 rpm. Myślę, że to bardziej obroty silnika niż przyspieszenie wtrysku. Na wyższych chodził w miarę dobrze nawet bez przyspieszania kąta.

Probe041 - chylę czoło i biję się w pierś. Miałeś absolutną rację (będę się słuchał starszych użytkowników). Niestety sprawa wygląda gorzej niż miałem nadzieję gdyż zerwany klin przesunął o taki kąt koło paska, że tłoki weszły na kurs kolizyjny z zaworami ... <płacz>
Efekt ? Silnik właściwie do wymiany. Czytałem już posty na temat małego swapa z passata tylko mam wątpliwość odnośnie instalacji elektrycznej itp. Nie chciał bym aż tak głęboko ingerować. Poza tym: nie ma ktoś na stanie takiego silnika (najlepiej ze skrzynią biegów z 2.5 tdi) ? ;)
To by było właściwie tyle w temacie uszczelki pod głowicą ... chociaż nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie: co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Znacie jakieś najczęstsze przyczyny ścięcia tego klina ? Chciał bym na przyszłość uniknąć takich niespodzianek.

Autor:  majki [ piątek, 13 czerwca 2014, 11:07 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Współczuję awarii. Z opinii, które słyszałem ścięcie klina powodują 2 czynniki: starość i zmęczenie materiału, a proces radykalnie przyspiesza pałowanie silnika do czerwonego pola.

Autor:  ostryt4 [ piątek, 13 czerwca 2014, 11:19 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Herman. Jak byś szukał silnika ABL to pisz na priv.

Autor:  herman [ poniedziałek, 16 czerwca 2014, 17:42 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Prawdopodobnym powodem było poluzowanie śruby trzymającej to koło w ryzach. W następstwie pojawienia się luzu ścięło klina.
Ostry4 jak już mam wymieniać silnik to chcę coś mocniejszego, teściów mam w górach i ABL poniżej średniej radził sobie z ostrymi podejściami, a nie lubię kiedy na mnie trąbi ćwikła w błyszczących furach, których właścicielem jest jeszcze bank.

Autor:  ostryt4 [ poniedziałek, 16 czerwca 2014, 18:02 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Spoko, widziałem Twój plan w temacie o swapie, działaj.

Autor:  Phil [ czwartek, 10 lipca 2014, 19:41 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Panowie, taka sytuacja: na początku wywalało mi trochę płynu przez odpowietrznik zbiorniczka wyrównawczego, po wymianie korka (sprawdzone na 2 różnych) ustało, ale teraz po dłuższym jeżdżeniu spada mi poziom płynu w zbiorniczku poniżej minimum (świeci kontrolka), po odkręceniu korka wyraźnie schodzi ciśnienie i gwałtownie poziom podnosi się do właściwego stanu. Na wolnych obrotach i odkręconym korku można zauważyć jak w zbiorniczku wypływają delikatne bąbelki powietrza. Po przegazowaniu widać jak płyn przelewa się w zbiorniczku.

Nie znam się, ale mi to wygląda na przedmuch w głowicy? Te testy na zawartość CO2 w układzie chłodzenia są jakoś wiarygodne? I ile takie sprawdzenie kosztuje?

Będę wdzięczny za odpowiedzi, pozdrawiam.

DODANO 12.07.14:

Auto w warsztacie. Po zrobieniu napiszę coś więcej i podam koszta dla potomnych.

Autor:  Adampio [ czwartek, 26 maja 2016, 02:35 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

@Phil: no i jakie były konkluzje. U mnie to samo czyli spada poziom w zbiorniczku na gorąco i uruchamia czerwoną mrugajkę :(

Autor:  Victus [ czwartek, 26 maja 2016, 10:26 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Adampio napisał(a):
@Phil: no i jakie były konkluzje. U mnie to samo czyli spada poziom w zbiorniczku na gorąco i uruchamia czerwoną mrugajkę :(

Przyczyną mogą być przewody w układzie chłodzenia ,które puchną pod wpływem wzrastającego ciśnienia i następuję cofanie się płynu, co do bąbelków to przyjrzyj się skąd się wydostają, ponieważ płyn spadający z powrotu (pieni się) weźcie dwie szklaki z wodą i z jednej do drugiej przelewaj, w dolnej szklance pojawią się bąbelki

jak na zlocie chciałem zajechać w nocy ale ikt ie odpisał co będziecie robić ?

Autor:  Adampio [ czwartek, 26 maja 2016, 10:45 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Victus napisał(a):
Przyczyną mogą być przewody w układzie chłodzenia ,które puchną pod wpływem wzrastającego ciśnienia i następuję cofanie się płynu
Dzięki, wreszcie zrozumiałem czemu ten poziom spada, a po ostygnięciu wraca do normy


Victus napisał(a):
jak na zlocie chciałem zajechać w nocy ale ikt ie odpisał co będziecie robić ?
Skończyłem prowizoryczne motanie busa o 2-giej w nocy więc do Julinka jadę dzisiaj po 17-tej. Wypytam Orgów i dam znać :)

Autor:  Victus [ czwartek, 26 maja 2016, 11:07 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

mam gdzieś zdjęcie jednego przewodu w którym popękał oplot, to wstawię póżniej
Po lewej stronie masz napuchnięty przewód

Autor:  Adampio [ piątek, 27 maja 2016, 20:02 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Na razie jest koncepcja że walnięty mam korek od zbiorniczka. Na korku od @szczepka76 takich jaj nie było, a przy odkręcaniu na gorąco wrzątek poszedł tylko tyłem. Po założeniu nazad mojego korka problem wrócił, to znaczy poziom wody pod ciśnieniem obniża się bardziej niż na korku pożyczonym. Korek wymienię i mam nadzieję, że to tylko korek

Autor:  ostryt4 [ piątek, 27 maja 2016, 20:41 ]
Tytuł:  Re: 1.9 tD uszczelka pod głowicą ?

Adampio napisał(a):
Korek wymienię i mam nadzieję, że to tylko korek

Życzę Ci tego, szczególnie przy AAB. <cisza>

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/