T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2018, 20:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Witam

Moje T4 to California, więc zimą raczej stała, ewentualnie jeździła na krótki lokalne przejażdżki.
W weekend zrobiła pierwszą trasę po zimie. Dojechała bez problemu z Wawy do Wrocławia i nagle po gwałtowniejszym hamowaniu całkowicie straciła moc.
Ponieważ mam dołożony wskaźnik doładowania to od razu zauważyłem, że całkowicie przestała ładować turbina - wskazówka dochodziła najwyżej do 0,1 Bar.
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika zaczęło działać, ale mam wrażenie, że teraz to chyba przeładowuje - wydaje mi się, że wcześniej wskazówka nie przekraczała 1,5Bar.

VAG odczytał zapamiętany błąd 17965 - Regulacja ciśnienia doładowania P1557 - 35-00 - przekroczona granica regulacji

Czy dobrze kombinuję, że to się przyciął zawór N75? Coś z nim można zrobić? Wyczyścić? Co jeszcze powinienem sprawdzić, żeby się problem nie powtarzał?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Zrobiłem też logi - linki poniżej:

Statyczny:
Grupy 000, 001: http://vaglogi.pl/log-000_001_r2iE31J.html
Grupy 003, 004: http://vaglogi.pl/log-003_004_194Le.html
Grupy 007, 023: http://vaglogi.pl/log-007_023_fXtX5.html
Dynamiczny:
Grupy 000, 001: http://vaglogi.pl/log-000_001_WP5g8.html
Grupy 003, 004: http://vaglogi.pl/log-003_004_fZ0l122.html
Grupy 008, 010: http://vaglogi.pl/log-008_010_37MGj3.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_1CVj38.html
Basic settings:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_BvDn8n.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_w4TY9.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_3Hk6DBt.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_pR6QbR.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2018, 00:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Turbo bardzo przeładowuje, geometria wygląda na to, że jest sprawna, n75 też. Sztanga chodzi luźno? Jak włączysz 011BS to sztanga chodzi góra dół? Na wyłączonym możesz ją poruszyć ręką bez oporów w pełnym zakresie? Ile lat ma wydech?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2018, 01:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Probe041 napisał(a):
Turbo bardzo przeładowuje, geometria wygląda na to, że jest sprawna, n75 też. Sztanga chodzi luźno? Jak włączysz 011BS to sztanga chodzi góra dół? Na wyłączonym możesz ją poruszyć ręką bez oporów w pełnym zakresie? Ile lat ma wydech?


Sztangę sprawdzę jutro, dzisiaj nie będę sąsiadom hałasował po nocy. Nie wiem ile lat ma wydech. Ja mam auto od 3 lat.

Cokolwiek by to nie było to coś się stało nagle. Mam wskaźniczek turbo na desce i o ile pamiętam to normalnie sobie chodziło w zakresie do 1Bar przez całą trasę wawa-wroc.
A potem nagle najpierw całkowity brak turbo a po restarcie silnika jest jak widać...
Przypuszczam, że to musi być albo coś ze sterowaniem turbiną, albo kierownice się przycinają.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2018, 11:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprawdź jeszcze wężyki od podcisnień


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2018, 12:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
W 011BS sztanga chodzi bardzo ładnie, tak ponad 1cm wygląda na to że w pełnym zakresie.
Ręką nie bardzo się rusza, ale to sprawia wrażenie że sprężyna w gruszce trzyma a nie chciałem używać za dużo siły.
Podciśnienia wyglądają na szczelne, niemniej są już trochę zmęczone (ten materiałowy oplot jest podarty) więc je profilaktycznie i tak wymienię.

Jakieś dalsze pomysły w czym może być problem?

I czy mógłbyś napisać jakie i w której grupie powinny być wartości prawidłowo ładującego turbo? W ogóle przydałby się na forum jakiś instruktarz czytania logów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2018, 14:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Poczekaj na Kenobiego, turbo w logach dmucha aż za dużo. Albo sterowanie albo zatkany wydech lub coś z map sensorem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2018, 21:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Na razie wymieniłem wszystkie podciśnienia. Oczywiście nic to nie dało, ale przynajmniej mam to z głowy.
Ponieważ i tak akurat nadszedł czas przeglądu to przy okazji wymiany filtra rozebrałem i sprawdziłem dolot. Wszystko jest ok, przepływka też czysta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 kwietnia 2018, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Przy okazji zgłębiając temat znalazłem ciekawą stronę z forum passata gdzie jest opis jak interpretować logi:
https://forum.vw-passat.pl/topic/25587-samodzielna-analiza-tdi/
oraz jakie powinny być prawidłowe wartości:
https://www.dieselschrauber.org/Solldaten_5_Zylinder_VE.html
Nie ma co prawda AXG ale przypuszczam, że AHY będzie prawie identycznie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2018, 20:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Chwilowo jestem czasowo w czarnej... proszę o chwilę cierpliwości na głębszą analizę, bo dziwne jest to ,że turbina przeładowuje, a na przepływce jest za mało powietrza i ECU tnie dawkę powodując utratę mocy. Niektóre logi są źle zrobione bo zapis zaczyna się od 2400obr zamiast od 1600. Proponowałbym zrobić logi z diodą, czyli tzw test diody - opisany na forum aby wyeliminować usterkę przepływki. Do tego dawka mocno uboga 6.8 - 7 wypadałoby by mieć 4.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2018, 22:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Kenobi napisał(a):
Chwilowo jestem czasowo w czarnej... proszę o chwilę cierpliwości na głębszą analizę, bo dziwne jest to ,że turbina przeładowuje, a na przepływce jest za mało powietrza i ECU tnie dawkę powodując utratę mocy. Niektóre logi są źle zrobione bo zapis zaczyna się od 2400obr zamiast od 1600. Proponowałbym zrobić logi z diodą, czyli tzw test diody - opisany na forum aby wyeliminować usterkę przepływki. Do tego dawka mocno uboga 6.8 - 7 wypadałoby by mieć 4.


Wszystkie poradniki analizy logów pokazują zgodnie, że jest problem z przepływką. Więc przepływka na pewno do wymiany. W poniedziałek (mam nadzieję) zrobię logi z nową przepływką.
Wyeliminowałem też N95 podmieniając go z N18 - nic się nie zmieniło.

To co mnie najbardziej dziwi to fakt, że to się stało nagle...
Czy jest możliwe, że się coś np. w katalizatorze urwało i przytkało?
Generalnie auto jeździ bez zastrzeżeń, gdyby nie to, że wskaźnik turbo mnie zaniepokoił to bym nawet nie próbował robić logów i szukać usterek :)

Dodatkowy problem polega na tym, że w sobotę za tydzień zabieram auto za granicę (HU) i do polski go przytargam pewnie dopiero na zimę. I o ile tutaj w Wawie mam całkiem nieźle wyposażony garaż z kanałem to tam w zasadzie nie będę miał szans nic przy aucie zrobić...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2018, 22:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
stormy napisał(a):
Czy jest możliwe, że się coś np. w katalizatorze urwało i przytkało?

Przytkany katalizator powoduje niedoładowanie. Właściwie to trochę to wszystko rozchwiane, jakby kierownice się przycierały. Do tego przeładowanie ( szczególnie potwierdzone niezależnym wskaźnikiem ) to właściwie nie ma innej możliwości jak N75, gruszka turbiny lub kierownice.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 kwietnia 2018, 22:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
No to N75 raczej nie skoro po zamianie z zaworem EGR nic się nie zmieniło. Pozostaje turbina.
Tyle że sztanga chodzi zarówno ręką jak również próbowałem podłączyć go gruszki strzykawkę (taką 100ml) z wężykiem i jak robią nią podciśnienie to mogę dowolnie ustawiać sztangę w każdej pozycji.
Więc nie wygląda żeby się przycinało. Chyba że tam się coś rozsypało.
Ale niestety turbiny do czyszczenie nie dam rady sam wyjąć - przymierzałem się, ale te śruby się prędzej omkną na okrągło niż odkręcą...


Ostatnio edytowano niedziela, 15 kwietnia 2018, 09:34 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
Jeżeli odpowiadasz na ostatni post - to nie ma potrzeby cytować go w całości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 15:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Przeplywka wymieniona?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 20:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Tak, przed chwilą wymieniona. Ale dzisiaj już logów nie zrobię. Robienie tego jednoosobowo, po ciemku i do tego w mojej okolicy (zwierzyna) jest zbyt niebezpieczne.
Za to byłem dzisiaj u tłumikarzy i przy okazji wymiany skorodowanego fragmentu rury miałem okazję zajrzeć do katalizatoraz obu stron. Nie jest wycięty i wkład jest w niezłym stanie. Na pewno nie jest zatkany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2018, 13:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Logi z nową przepływką:

Dynamiczny:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_bvQ3zNQ.html (Po wymianie MAF)
Grupy 003, 008: http://vaglogi.pl/log-003_008_r9Koq.html (Po wymianie MAF)
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_kWk4j.html (Po wymianie MAF)

Z tego co widzę przepływomierz działa teraz poprawnie. W kwestii turbiny (tak jak podejrzewałem) nic to nie zmieniło.

Niestety, temat turbiny muszę odpuścić - w sobotę wyjeżdżam i już zwyczajnie nie zdążę nic zrobić.
Przytargam samochód na zimę do PL to wtedy wrócę do tematu.
Na szczęście auto jeździ poprawnie, to przeładowanie też nie jest tak duże, żeby było groźne dla silnika i prawdę mówiąc gdyby nie wskaźnik to bym nawet nie wiedział, że coś jest nie tak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2018, 18:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Czyli w zasadzie winna byla przeplywka?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2018, 18:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Chyba nie przeczytałeś tego co napisałem :)

Turbina jak przeładowywała tak przeładowuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2018, 19:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Wydawalo mi sie, ze nie ladowala wcale ;)


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2018, 19:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Przeczytaj może pierwszy post w wątku? :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2018, 21:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
stormy napisał(a):
Przeczytaj może pierwszy post w wątku? :)


Zepsules auto i tyle :-P btw dla starego kumpla mogl bys zrobic podsumowanie.. ;)


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB