T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Blokada rozrządu 2.4D
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=7410
Strona 1 z 2

Autor:  tipres [ niedziela, 18 sierpnia 2013, 14:13 ]
Tytuł:  Blokada rozrządu 2.4D

Witam Wszystkich , Grzegorz z Mikołowa, czytam forum od jakiegoś czasu jednak dopiero niedawno udało mi się nabyć wymarzone T4 więc jestem z pytaniem :)
Czy do wymiany rozrządu w T4 2,4d potrzebne są blokady czy można sobie poradzić w inny sposób?
Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-t ... 96456.html i jednocześnie dowiedziałem się na giełdzie w Gliwicach że nie jest to potrzebne .......

Autor:  FocusMED [ poniedziałek, 19 sierpnia 2013, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

Da się to zrobić bez blokad, pytanie po co się męczyć i kombinować z jakąś rzeźbą jak blokady kosztują 70pln.

Autor:  tipres [ poniedziałek, 19 sierpnia 2013, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

...czyli ten zestaw za 70 zł wystarczy ?

Autor:  Radauskas [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 00:20 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

Wprawdzie nigdy nie miałem jeszcze okazji wymieniać rozrządu i ustawiać zapłonu ale zdaje misię, że te blokady na gwizdek się przydadzą jak ktoś kiedyś wcześniej ustawił pompę "po swojemu". Koło wałka rozrządu napędzające pompę jest bez klina. Można nim obracać dowolnie. I jeśli wcześniej nie było to ustawiane na blokady to uzywając blokad teraz ustawienie pompy może się totalnie rozjechać. Więc do zestawu blokad za 70,- należy sobie dokupić zestaw z zegarem do ustawienia zapłonu i posiąść wiedzę jak to zrobić. Bo chyba tylko w przypadku, że obecnie jest wszystko ustawione na blokady wymiana pasków i ponowne uzycie blokad daje nam szanse, że silnik w miare prawidłowo odpali. Czy może się mylę ?

Autor:  FocusMED [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 11:11 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

Mylisz się, pompę zawsze trzeba zablokować, czy to wiertłem czy blokadą. Poza tym pompę ustawia się względem wału a nie wałka rozrządu.
Nie ma takiej opcji żeby po wymianie rozrządu pompa była ustawiona idealnie, ale z drugiej strony ciężko jest ustawić tak żeby silnik nie odpalił.

Autor:  tipres [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 12:00 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

... no tak , a zegar do ustawienia pompy jest gdzieś do nabycia za rozsądną kwotę?

Autor:  Radauskas [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 14:18 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

2 tyg. temu miałem wymienianą pompę wtryskową. Ja pompę zdemontowałem, a mechanik ( Węgier - prawie zero kontaktu :) ) montował drugą. Pierwsze co zrobił to poluzował koło napędu pompy na wałku rozrządu. Potem ustawił wał,.. choć zdziwiło mnie, że patrzył na cos od dołu z kanału, a znak i wziernik są od góry (?). Potem zamontował pompę i zapytał mnie czy dobrze ( ???!!! ). Pokazałem mu, że chyba trochę musi dac do góry więc przesunął i dokręcił. Potem na coś tam patrzył i ustawiał zapłon na poluzowanym kole napędu na wałku rozrządu. W końcu skręcił i odpalił. Zapytał mnie czy ok. Na słuch stwierdziłem, że chyba za wczesnym zapłon i trzeba ciut opóźnić. Znowu poluzował koło, przestawił, skręcił, odpalił. Było OK. Nie używał, żadnych blokad ( wału, wałka,i pompy ) ani zegara.

Autor:  FocusMED [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 16:47 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

"Na słuch....", "że chyba....." No to teraz masz na słuch że chyba dobrze. Jak tak się naprawia samochody to ja gratuluję. <england>

Autor:  Radauskas [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 17:42 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

Smiej sie smiej. Ciekawe gdzie Ty bys szukal fachowca z blokadami i zegarem gdyby Ci auto stanelo na wegierskiej autostradzie. Zholowali do jakiegos okolicznego mechanika I dzieki Bogu dal rade auto naprawic. Tylko Musial poczekac az mu dostarczylem druga pompe. Dobrze ze Wizzair znowu Lata do Budapesztu :)
P.S.
Jak dobrze znasz swoje auto ( a ja znam ) i masz dobry słuch ( a ja mam ) to bez problemu ocenisz czy silnik pracuje tak jak przed wymianą pompy czy inaczej. Dodatkowo posłuchasz jak reaguje na wyciągnięcie "ssania" i już jesteś bardzo blisko ustawień zegarowych,.. które zresztą nie zawsze sa optymalne i wielu mechaników po zegarze koryguje na słuch :).

Autor:  czarny1x1x [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

na słuch to się badanie u laryngologa robi <01> pompę ustawia się na zegar rozrząd na znaki takie celowanie to jak kijem w płot

Autor:  FocusMED [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

Będąc zupełnie obiektywnym to Radauskas ma trochę racji bo moja 2.4D z przebiegiem 570000 po ustawieniu na zegar nie najlepiej pracuje, trzeba ją trochę wyprzedzić żeby dobrze odpalała.

Autor:  czarny1x1x [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

Tak tylko kolega to miał pierepałki z tą pompą ,cyknąć delikatnie ale samo ustawienie ? na słuch

Autor:  Probe041 [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

Przygody przygodami ale to forum czyta wiele osób, które się nie wypowiadają i potem się wzoruje grzebiąc przy swoich autach, rozmawiając z mechanikami itd. W końcu to dział techniczny, więc poziomu trzeba pilnować.

Nie ma co się dziwić, że jest sprzeciw wobec ustawiania rozrządu bez blokad czy kąta wtrysku na słuch. Jak dla mnie to zwykłe druciarstwo, ratować się można w nagłej sytuacji ale publicznie się tym chwalić zbytnio już nie wypada.

Co do pytania z pierwszego postu, tak warto kupić blokady jak robi się dla siebie ale jak widać można robić bez. Każdy zrobi jak uważa.

Autor:  Radauskas [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

Probe041 napisał(a):
Nie ma co się dziwić, że jest sprzeciw wobec ustawiania rozrządu bez blokad czy kąta wtrysku na słuch. Jak dla mnie to zwykłe druciarstwo, ratować się można w nagłej sytuacji ale publicznie się tym chwalić zbytnio już nie wypada.

No też nie przeginaj. Bo później komuś auto stanie w trasie i tak się naczyta na forum o niemożliwości ustawienia zapłonu bez blokad i zegara, że człowiek zjeździ całe województwo ( albo land w innym kraju ) w poszukiwaniu odpowiedniego warsztatu. A tymczasem w sytuacji awaryjnej ktoś z doświadczeniem ( tak jak mój węgierski mechanik w przyautostradowej wsi ) uruchomi auto swoimi metodami i sposobami bez blokad i zegara.
Żeby nie było - jestem "za". Jak auto wróci do kraju i naprawie uszkodzoną pompę to po zamontowaniu ustawie ją na zegar. Ale jestem bardzo szczęśliwy, że udało się "na słuch" i auto pojechało dalej. Tak jak pisałem wcześniej. Żle ustawiony zapłon jest " do usłyszenia ". Ale trzeba mieć wyczulony słuch i rozumieć co się słyszy.

Autor:  chemik211 [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 22:50 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

A po co blokada w 2,4d ??? wał na znak, wałek na płaskownik np.suwmiarka, pompa sruba , reszta to doświadczenie których blokady niezastapią

Autor:  czarny1x1x [ wtorek, 20 sierpnia 2013, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

<01> AMEN

Autor:  FocusMED [ środa, 21 sierpnia 2013, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

chemik211 napisał(a):
A po co blokada w 2,4d ??? wał na znak, wałek na płaskownik np.suwmiarka, pompa sruba , reszta to doświadczenie których blokady niezastapią


Ty chyba nie bardzo złapałeś istotę problemu, to czy ty sobie tą blokadę zrobisz czy kupisz to ma akurat najmniejsze znaczenie.
Kwestią było czy blokować rozrząd czy nie, a nie czym blokować.

Autor:  mariuszgim [ środa, 21 sierpnia 2013, 13:46 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

czarny1x1x napisał(a):
na słuch to się badanie u laryngologa robi <01> pompę ustawia się na zegar rozrząd na znaki takie celowanie to jak kijem w płot


później post chemika

chemik211 napisał(a):
A po co blokada w 2,4d ??? wał na znak, wałek na płaskownik np.suwmiarka, pompa sruba , reszta to doświadczenie których blokady niezastapią


i

czarny1x1x napisał(a):
<01> AMEN


Czyli jakie jest twoje zdanie?

Autor:  czarny1x1x [ środa, 21 sierpnia 2013, 18:24 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

że nie na słuch ,czy sobie kupisz blokady czy sobie je zrobisz dowolność wyboru .

Autor:  chemik211 [ środa, 21 sierpnia 2013, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Blokada rozrządu 2.4D

Tylko co do pompy to wiecie dobrze że na zegar nic nie da, tylko słuch = doświadczenie , chyba że mamy igiełke silniczek, a nie jakis kombinowany

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/