T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 10:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 21:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,

Podczas jazdy odkręciło mi się koło pasowe wału korbowego. Auto przywiozła laweta. Nie bardzo wiem od czego zacząć. Poczytałem trochę i liczę się z tym, że niektóre tłoki mogły spotkać się z zaworami.

Chciałbym na początek przykręcić to koło pasowe do wału i może ruszy? Nigdy nie ustawiałem rozrządu w takim silniku. Znalazłem na forum: Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI, którą napisał Kenobi.

Jest to moje pierwsze t4 i nie mam jeszcze żadnych narzędzi do silnika 2,5 tdi ACV a chciałbym nabyć wszelkie, jakie będą niezbędne do zabawy z takim silniczkiem.

Na początek mam takie pytania: gdzie można zdobyć narzędzia opisane w instrukcji zawieszonej przez Kenobiego:
- przyrząd 3248/A do przytrzymania koła pasowego wału korbowego
- przyrząd 3036 do przytrzymania tylnego koła rozrządu
- liniał nastawczy nr 2065A
- przyrząd 3355 do rolki napinającej pasek
- nasadkę 3313 do pompy wtryskowej pod czujnik zegarowy

Czy można to wszystko kupić gdzieś w jednym miejscu w pakiecie? [ poza ASO VW ]

Np chciałem kupić blokadę rozrządu ale patrzyłem na Allegro i nie wiem co wybrać bo niektóre blokady bardzo się różnią od siebie choć w opisie mają napisane VW 2,5 TDI.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 21:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
moja rada,zawieść do kogoś kto się na tym zna będzie szybciej i taniej! ale głowica na pewno do zrzucenia i parę zaworów do roboty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2013, 00:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
t4vw napisał(a):

Na początek mam takie pytania: gdzie można zdobyć narzędzia opisane w instrukcji zawieszonej przez Kenobiego:
- przyrząd 3248/A do przytrzymania koła pasowego wału korbowego
- przyrząd 3036 do przytrzymania tylnego koła rozrządu
- liniał nastawczy nr 2065A
- przyrząd 3355 do rolki napinającej pasek
- nasadkę 3313 do pompy wtryskowej pod czujnik zegarowy

Czy można to wszystko kupić gdzieś w jednym miejscu w pakiecie? [ poza ASO VW ]



Masz tutaj na allegro , ta duza blokada to jest od koła pasowego własnie.
Niestety wykonanie tej blokady jest tandetne i się poprostu gnie , robiłem taką blokadą i powyginala sie jak precel, dopiero blokada dorobiona przez znajomego tokarza to jak ruskie gniotsa nie łamiotsa...
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-t ... 79538.html To jest blokada 3248/A , w komplecie masz klucz napinający 3355 oraz liniał 2065A

Blokada wałka rozrządu , nie trzeba przy niej demontować obudowy walka od góry. Uzywa się zamiast liniału 2065A.
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-a ... 61289.html

Tu sam liniał 2065A
http://allegro.pl/blokada-walka-rozrzad ... 35978.html

Brakuje jeszcze blokady 3036 koła zębatego walka rozrządu ale nie widze takiego na allegro.


Jezeli nie chcesz tych powyzszych to mozesz taki kpl sobie kupic ale... no wlasnie... i tak bedziesz musial sobie dorobic ramię do blokady kola pasowego bo jest jakas taka strasznie uboga , blokade walka rozrządu masz w kpl 2065A , czyli ten linial . Blokada pompy w 2,5TDi co jest na fotce Ci się nie przyda.
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-t ... 96456.html

Kolejny zestaw:
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-i3420760969.html


Ja jednak an Twoim miejscu oddal bym auto gdzies do sprawdzenia aby zrobil to warsztat porządnie jezeli nie masz pojęcia jak się za to zabrac.



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: t4vw (niedziela, 22 grudnia 2013, 08:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2013, 19:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 110
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 12 razy
T4VW może napisz skąd jesteś,jeżeli z warszawy to moge pomóc bo jest duże ryzyko ze zepsujesz ;) .Te narzędzia zrobiłem przy pierwszej wymianie rozrządu,miały być tylko na jeden raz zanim zamówie sobie lepsze na allegro :) blokada koła pasowego pasowego Obrazek i blokada kół wałka rozrządu Obrazek



Za ten wpis autor darkob podziękował: t4vw (niedziela, 22 grudnia 2013, 08:20)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2013, 22:36 
pewnie z cięło klin na wale ,słabo to widzę


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 sierpnia 2013, 18:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
Sterciu
Dziękuję za wyszukanie zestawów. Skopiowałem sobie zdjęcia narzędzi z tych aukcji ponieważ niedługo znikną z netu a na forum zostaną nam same linki. Chyba zdecyduję się na ten zestaw ostatni z Twojej listy ale:
Piszesz, że blokada może się giąć. Może lepiej kupić taką blokadę bez tej długiej lagi z kwadratowym otworem na włożenie jakiegoś konkretnego pokretła?
http://allegro.pl/blokada-walu-korboweg ... 55219.html
Jak myslisz?


Nie mam za bardzo czasu na naprawę tego auta a stoi już kilka miesięcy. Sugerujecie abym oddał auto do naprawy. Zgadzam się z Wami, że to byłoby szybciej i taniej. Postanowiłem jednak zrobić to samodzielnie i oczekuję Waszej pomocy. Nie zniechęcajcie mnie proszę, oczekuję motywacji, nie gaście mojego zapału. Jak coś zepsuję to bedę potem lepiej pamietał.


Do tej pory kupiłem w InterCarsie zestaw do ustawienia pompy.
http://www.zup.com.pl/produkt/przyrzad- ... otacyjnych


darkob
Liczę na Twoją pomoc. Jak zgromadzę narzędzia to odezwę się do Ciebie na priv.
.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 sierpnia 2013, 20:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
nikt Cię kolego nie zniechęca,pamiętaj że nie każdy jest od razu pilotem, kierowcą tira itp. radzimy Ci jako pewni znawcy tematu gdzie doświadczenie nabywa się latami 5,10,15... lat to już można coś powiedzieć o mechanice itp.jak ja zaczynałem to narzędzia robiło się samemu,wiedzę przekazywał majster warsztatu i naprawiało różne rzeczy teraz to bajka a nie robota tyle że doświadczenie już zdobyte jest bezcenne co w Twoim przypadku obawiam się jest piętą achillesa ...próbuj tyle że nauka w tym przypadku naprawdę może duuuużo kosztować!!!

pzdr.edibus


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 sierpnia 2013, 09:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 110
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 12 razy
T4vw zamiast tego zestawu lepszy jest kabel do ustawiania.Jak już śruba sie odkręciła i zamierzasz robić to sam to zdemontuj koło pasowe i podjedź do kogoś kto Ci taką blokode dorobi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 20:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
Witam.

Mam już wszystkie narzędzia do tego silnika (raczej wszystkie).

Ścięło klin w kole rozrządu na wale korbowym (mam koło zdjęte).

Pytanie:

Czy teraz warto założyć nowe koło z klinem i sprawdzić ciśnienie - czy należy od razu zdjąć głowicę?
.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 20:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
możesz poskładać i sprawdzić ale i tak bez zdjęcia głowy się nie obejdzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 20:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A frezowanie płaszczyzny czoła wału?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2013, 03:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
1. W jaki sposób sprawdzić czy frezowanie płaszczyzny czoła wału jest konieczne?


2. Skoro bez zdjęcia głowy się nie obejdzie to nie widzę sensu w składaniu rozrządu aby go zaraz potem rozbierać. Czy z jakichś powodów warto to zrobić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2013, 08:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Pierwsza twoja praca to zdjęcie głowicy i jej naprawa,W między czasie kontrola lub naprawa czoła wału.Jak to będzie gotowe wtedy możesz składać i dopytywać bo będziesz miał już jakieś pojęcie co z czym w tym silniku.
Jak najbardziej rób sam jeżeli masz trochę pojęcia o mechanice.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 grudnia 2013, 23:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
A jak już będziesz składał wszystko do kupy to nie zapomnij sobie kupić w InterCarsie tej części o nr. SW30931815 i zamontować jej tam, gdzie jej miejsce :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)



Za ten wpis autor Radauskas podziękował: t4vw (niedziela, 22 grudnia 2013, 08:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 05:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
Radauskas

Dzięki Twojej poradzie moje auto zyska na wartości z tymi diamentami na podkładce.

A tak trochę poważniej to chciałem zapytać czy ta podkładka zabezpiecza może trochę silnik przed kolejnym zerwaniem klina na kole pasowym?

W ogóle co mogę zrobić aby ten klin się już przenigdy nie zerwał?

Już tak sobie nawet myślę ale to tak "na chłopski rozum" z jakiego powodu te kliny się obrywają w silnikach? Może takie zerwanie się tego wstrętnego klina ma w pewnych przypadkach zabezpieczyć silnik przed jakimś jeszcze większym zniszczeniem niż naprawa zaworów (bo jak nie to chyba przyspawam kolo pasowe do wału i opatentuję tę metodę)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 14:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Ta podkładka teoretycznie idzie między koła rozrządu i koło pasowe coby te drugie się pewniej trzymało. Ale zastanwiam się czy takiej podkładki nie da rady też wsadzić między wał, a koło rozrządu. Wtedy byłoby wzmocnione trzymanie ( przyleganie ) tego koła do wału i może klin by się nie zrywał.
A tak przy okazji - jest jakaś pewna technologia naprawy wału? Bo to chyba on się wykrusza, a nie klin pęka?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 19:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
W przypadku mojego silnika wycięło zupełnie klin z koła. Koło tak wygląda jakby nigdy nie było tam żadnego klina tylko dwa małe nacięcia. U mnie wał wydaje się nienaruszony. Na moje oko nawet nie trzeba będzie go frezować (frez mam, zobaczymy). Na wale miejsce na klin i płaszczyzna przylegająca do koła rozrządu wydają się w porządku. Nie znam jeszcze pewnego sposobu na zweryfikowanie tej części wału.

Wyczytałem u nas na forum, że to nie klin trzyma koło rozrządu ale przylgnia dokręcona ogromną siłą. Ciekawi mnie z jakiego powodu ta przylgnia, powierzchnia styku koła z wałem nie jest bardziej porowata, chropowata aby większe tarcie mocniej trzymało ze sobą te dwa elementy (to takie moje wymysły).

Cały czas szukam sposobu na pewne umocowanie koła rozrządu do wału. (nikt nie skomentował mojego zaczepnego pomysłu z przyspawaniem).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 20:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
t4vw napisał(a):
Cały czas szukam sposobu na pewne umocowanie koła rozrządu do wału. (nikt nie skomentował mojego zaczepnego pomysłu z przyspawaniem).


bo to nie ma sensu, jak wszystko jest zmontowane zgodnie ze sztuką nic się nie odkręca,
mała podpowiedź, śrubę centralną zazwyczaj wkręca się na klej ( tak robi dużo warsztatów ), jeśli tak było zrobione to trzeba dokładnie oczyścic gwint wewnętrzny przed ponownym wkręceniem śruby ( powinna ona byc za każdym razem nowa ) bo inaczej to nie ma możliwości poprawnego wkręcenia śruby, częśc momentu dokręcenia gubi się na starym kleju który pozostał w gwincie
jeśli ktoś dał starą śrubę i do tego nie wyczyścił gwintu po starym kleju to takie są efekty


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 21:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 21:22
Posty: 419
Lokalizacja: Górny Śląsk
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 50 razy
Kenobi napisał(a):
t4vw napisał(a):
Cały czas szukam sposobu na pewne umocowanie koła rozrządu do wału. (nikt nie skomentował mojego zaczepnego pomysłu z przyspawaniem).


bo to nie ma sensu, jak wszystko jest zmontowane zgodnie ze sztuką nic się nie odkręca,
mała podpowiedź, śrubę centralną zazwyczaj wkręca się na klej ( tak robi dużo warsztatów ), jeśli tak było zrobione to trzeba dokładnie oczyścic gwint wewnętrzny przed ponownym wkręceniem śruby ( powinna ona byc za każdym razem nowa ) bo inaczej to nie ma możliwości poprawnego wkręcenia śruby, częśc momentu dokręcenia gubi się na starym kleju który pozostał w gwincie
jeśli ktoś dał starą śrubę i do tego nie wyczyścił gwintu po starym kleju to takie są efekty

I z tą wypowiedzią bym się zgodził, choć doświadczenia w tym temacie niewielkie to jednak wyobrażnia techniczna podpowiada , że takie myślenie może zapewnić sukces. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 23:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
ja nie daję kleju tylko nowa śrubę smaruję delikatnie olejem,czysty gwint i dokręcenie wg.sztuki.amen!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB