T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 16:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 16:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 marca 2013, 09:14
Posty: 17
Lokalizacja: białystok
model: t4
silnik: aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie
Panowie jak zwykle problem,proszę o jakieś sugestie .Właśnie mierzyłem ciśnienie na cylindrach i szczęścia tu niema 1-28, 2-26, 3-35 ,4-28 ,5-22 na 5 po wlaniu oleju podskoczyło do 32. Oleju ubywa ok 3l na 2tys km sa też jakieś tam wycieki. Po odłączeniu odmy i zatkaniu palcem momentalnie zbiera się ciśnienie.Z wydechu dymi średnio lub wcale-chyba w zależności od humoru.Silnik pracuje cicho i równo a praca jest miękka. Moje pytanie brzmi co robić bo szkoda mi trochę auta mimo że jest trochę pordzewiałe a robić silnik i blacharkę to trochę ponad moje możliwości finansowe i w tym momencie zgłupiałem i nie wiem czy warto nawet rozrzad zmieniać -inwestować i czy to jeszcze pojeżdzi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 17:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Głowica w górę nowe pierścienie zrobić głowicę i jeździć


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 18:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 marca 2013, 09:14
Posty: 17
Lokalizacja: białystok
model: t4
silnik: aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Teoretycznie dobra rada ale czy warto? auto 92rok-progi do wymiany szyba do wyjęcia bo trzeba słupek wyspawać koszt ok 2tys w silniku panewki pierścienie głowica i robota i też ok 2tys się nazbiera .Niewiem czy da się z tym z rok pojezdzić auto mam 2 mies i taka kasa z miejsca to trochę sporo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 19:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
Skoro ma pojeździć rok , to spróbuj chemicznej naprawy.
Zalać ceramizerem , za drogie to nie jest a chyba nie zaszkodzi.


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 19:29 
Ale pewnie pomoże jak umarłemu kadzidło


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 19:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
czarny1x1x napisał(a):
Ale pewnie pomoże jak umarłemu kadzidło

Z doświadczenia wiem że Xeramic pomaga, sam używałem we własnym starym aucie. do tego doktor albo nawet dwa i da się jeździć , tylko że w zimie akumulator musi byc dobry


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 20:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Mi Xado nic nie pomogło. Jak kompresja ucieka zaworami to ceramizery nic nie dadzą. Warto zrzucić głowice i więcej bedzie wiadomo.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 22:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Xado nie używałem nigdy, a co do zaworów to wyraźnie napisał że po zalaniu olejem ciśnienie wzrosło więc ewidentnie pierścienie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 22:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
chemik211 napisał(a):
wyraźnie napisał że po zalaniu olejem ciśnienie wzrosło więc ewidentnie pierścienie


Fakt,.. umknęło..


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 22:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 marca 2013, 09:14
Posty: 17
Lokalizacja: białystok
model: t4
silnik: aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeszcze załapałem trochę mrozów i przy -20 palił normalnie także z tym niema problemu spróbuję tego specyfiku-napewno napiszę czy to działa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 09:48 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Pierścienie na 100% do wymiany pewno panewki też głowicy remont by się też przydał . Nie wiem jaki tam masz silnik.
Tak mniej więcej zestaw pierścieni na tłok ok 70 zł x 4 = 280 zł
panewki ok 220 zł sztuka = 880zł
uszczelka głowicy 200 zł
zestaw śrub do głowicy ok 60 zł
olej i filtry ok 250 zł
płyn chłodniczy ok 150
nowy rozrząd też by się przydał komplet ok 1000 zł
już ci daje to kwotę 2820 zł

do tego jak będzie trzeba robić remont głowicy ok 1000 razem z częściami to same części to masz 3820 zł do tego musisz jeszcze robociznę do liczyć minimum 1000
Czyli jak tylko te rzeczy będą padnięte to ok 5000zł budżet trzeba szykować bo jak robić remont to porządnie a nie po łepkach , musisz przemyśleć czy inwestować w tak stare auto tak jak piszesz że jest pordzewiałe itd , czy nie lepiej sprzedać i dołożyć do czegoś nowszego lepszego .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 09:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Ja jestem obecnie po kapitalnym remoncie silnika w podrdzewiałym aucie. Tłoki, szlify i wszystko co potrzeba.
Poszło ponad 6 tys. zł. Mało kto był w stanie zrozumieć moją decyzję :)
Mając alternatywę sprzedania 20-to letniego auta i dołożenia 6 tys. kupie auto 16-to letnie. Jaki przebieg może mieć silnik w 16-to letnim aucie dostawczym? Pewnie tradycyjnie 150 tys. km. :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 09:58 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Ja napisałem żeby kolega miał jasność ile mniej więcej może to kosztować ale znając życie jeszcze coś dojdzie do tego , musi podjąć decyzję czy się w to pchać czy kupować coś innego . Zawsze blacharkę można potem zrobić .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 10:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
staszek skąd ty masz te ceny, panewki wychodza taniej, i dlaczego tak się kazdy upiera przy nich, do tego jak widze wasze podejście to większość osób by nie robiła silników, najpierw głowica w dół później tłoki na wierzch i ocena, sadze max 2tzł i gotowe


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 10:08 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Można zawsze kupić coś najtańszego nie ma problemów dawałem średnie ceny . Zapomnij że zamknie się w 2000


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 10:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Sądze że się zamknie a nawet jestem pewien


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 10:37 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Zamknie jak zrobi po łepkach . Remont remontowi nie równy wszystko zależy jak będzie zrobiony z jakich części itd . Ja jak robiłem remont po strzale paska rozrządu to robiłem już wszystko co było trzeba łącznie z alternatorem żeby potem drugi raz silnika nie rozbierać i mieć wszystko w porządku . Kolega pisał że progi i słupek z szybą ma do roboty i za to 2000zł . to za silnik za robociznę 1000 zł pewnie mu wezmą i do tego części wątpię że za 1000 zł kupi
na pewno by trzeba było rozrząd wymienić to już ma kwotę ok 1000 zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 11:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 marca 2013, 09:14
Posty: 17
Lokalizacja: białystok
model: t4
silnik: aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie rozmawiałem z mechanikiem powiedział że całość remontu silnika wyjdzie do 2tys oczywiście bez żadnych szlifów tylko wymiana pierścieni panewek i ewentualna robota głowicy w tym robocizna 600zł silnik aab .Poza tym nie wiem skąd kolega ma tę cenę rozrządu 1000zł blacharkę liczę malowanie do rantu z wymianą blach na ocynk i nie oczekuję tu salonowej jakości to auto do pracy.
A tak poza tematem 2 lata temu a audi a6 1,9tdi za planowanie głowicy+sprawdzanie szczelności+wymiana uszczelniaczy i dotarcie gniazd płaciłem w dobrym warsztacie 125zł. Zdale sobie sprawę zę dojdą koszty oleje filtry i inne pierdoły ale to są rzeczy eksploatacyjne i tego nie liczę -remont niestety raczej mało opłacalny z drugiej zaś strony wiesz co masz -disla niestety ciężko sprawdzić przy zakupie niezależnie czy kosztuje 2 czy 20 tys.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 11:41 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Zestaw paska rozrządu +pompa wody 500 zł RUVILLE
Rolka napinająca 150 zł
rolka zwrotna 140
790 zł
Nie pisałem że 1000zł tylko że ok 1000zł
u nas biorą za remont głowicy kompletny robocizna 200 zł i części się daje ja wymieniałem wszystko w głowicy oprócz wałka wyszło mnie to 900 zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 maja 2013, 11:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
No cóż,.. warszawskie ceny są nieco inne :) 3 lata temu za zrobienie głowicy, wymianę pierścieni + jeden nowy tłok, uszczelnienie pompy ( dekla na aucie ) zapłaciłem 3.500,-. Po tym przejechałem z 15 tys. km. i remont kapitalny.
Tak więc wymiana pirścieni to półśrodek. Jedemu pomoże drugiemu nie.
P.S.
Przed kapitalką silnik działał prawie ok. Zapalał nie brał oleju, tylko nieco kulawo pracował i ubywało mi płynu. W zasadzie mogłem jeździć dalej ale zdecydowałem się na rozbiórkę. I okazało się, że gładzie cylindrów już mają progi, a 2 tłoki przytarte.
Taki więc silnik może działać, a w środku może już być nie za dobrze..


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB