T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

2.4D zerwany pasek alternatora, problem z pracą silnika
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=6298
Strona 1 z 1

Autor:  Krzak [ środa, 20 lutego 2013, 22:44 ]
Tytuł:  2.4D zerwany pasek alternatora, problem z pracą silnika

Na początek witam wszystkich forumowiczów!

Posiadam t4 z silnikiem 2.4d od ok. trzech tygodni, zrobiłem w tym czasie 2tys. km i nie było z nią większych problemów ( zdarzało się , że nie odpalał na zimnym silniku za pierwszym razem, tylko trzeba było trochę pokręcić rozrusznikiem).

Jadąc dzisiaj zerwał mi się pasek klinowy alternatora i zawinął pod koło pasowe na wale korbowym i dosyć mocno zaklinował. Silnik zgasł, po dopaleniu jego praca była głośna i nierówna, więc szybko go zgasiłem. Czy mógł się przestawić rozrząd?

Chcę sprawdzić, czy rozrząd jest poprawnie ustawiony. Na kole zamachowym mam ustawić na "0" czy na "T"? W tym momencie wycięcie na wałku rozrządu ma być równoległe do przylgni pokrywy zaworowej, a w pompę wtryskową można włożyć trzpień blokujący? Mam dobry tok rozumowania?

Autor:  cybkryst [ czwartek, 21 lutego 2013, 21:49 ]
Tytuł:  Re: 2.4D zerwany pasek alternatora, problem z pracą silnika

Bardzo dobry.
Punkt 0 a całą resztę wiesz sam.
Jak przeskoczył to nie zapomnij go wymienić.

Autor:  gjenio [ czwartek, 21 lutego 2013, 21:54 ]
Tytuł:  Re: 2.4D zerwany pasek alternatora, problem z pracą silnika

Dokładnie, napinacz też do skontrolowania, czasem potrafi pod krzywić łapkę od napinacza.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/