T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 08:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 lutego 2013, 12:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 sierpnia 2012, 09:07
Posty: 55
Lokalizacja: Stawiszyn-Kalisz wlkp.
opis: TRANSPORTER 1.9 TDI
model: T 4
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Kto widział kto ma zamontowane
Bo ja wczoraj miałem przyjemność czymś takim się przejechać <szok>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2013, 00:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2013, 02:57
Posty: 57
Lokalizacja: Elbing
model: eurovan
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
to podziel sie wrazeniami. i ciekawi mnie jak wyglada spalanie, jakie proporcje na 100, bo zawsze interesowal mnie temat gazowania klekotow, ale raczej slyszalem o duzych silnikach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2013, 00:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 stycznia 2013, 19:35
Posty: 54
Lokalizacja: Zielona Góra
model: T4 Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Witam. Ja zamontowane mam to w czterech autobusach (nie swoich a firmowych niestety). Koszt montazu to okolo 13 tys szt. Zakladajac ze spala 25L ON to domieszka gazu to okolo 6L na 100 km czyli w trasie 19 ON+6 LPG. Napewno dodaje mocy i to odczuwalnej - okolo 20%. Z rozmowy z gazownikami ktorzy to montowali - nieuzasadnione ekonomicznie do malych pojemnosci. Ale mimo wszystko ciekaw jestem opini jak to faktycznie wyglada.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lutego 2013, 02:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2013, 02:57
Posty: 57
Lokalizacja: Elbing
model: eurovan
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
na allezlo maja taka instalacje mieszalnikowa.
http://moto.allegro.pl/instalacja-gazow ... 88867.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 09:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 sierpnia 2012, 09:07
Posty: 55
Lokalizacja: Stawiszyn-Kalisz wlkp.
opis: TRANSPORTER 1.9 TDI
model: T 4
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Kolega zamontował sobie to sam ,jest to bardzo proste że każdy co ma troche pojęcia z mechaniki zrobi to samemu w domu .
Wrażenia takie że ma kopa nie z tej ziemi ,co do spalania mówi że idzie 60%-40% lpg
Byłem pod wrażeniem ,to jest nic z porównaniem podkręcania na pompie czy jakieś tam modyfikacje ,on ma zwykłą serie +LPG


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 12:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2013, 21:55
Posty: 52
Lokalizacja: White
opis: AAB + DCW
model: Kombi
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
przemekcrx napisał(a):
każdy co ma troche pojęcia z mechaniki zrobi to samemu w domu


Hmm, a można tak?
Może nie jestem na czasie z LPG, ale jak kolega kolegi sam sobie wstawił do benzyniaka to po tel uczynnego sąsiada Policja, Straż, laweta. Zakończenia sprawy nie znam, ale pewniej było dużo taniej założyć w serwisie.

Przy takim zmniejszeniu kosztów to bardzo kusi. Tym bardziej jak wzrasta dynamika. Tylko te paragrafy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 15:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jakieś fotki z pod maski by się przydały z opisem co, gdzie i jak właściciel zrobił ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 sierpnia 2012, 09:07
Posty: 55
Lokalizacja: Stawiszyn-Kalisz wlkp.
opis: TRANSPORTER 1.9 TDI
model: T 4
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Jak będę u niego to może zerknę i cyknę fotki
Co do lpg. miałem w CRX-ie przez 10 prawie lat nowy lpg lecz nie bity w dowód ,na 100 kontroli policii nikt nie czepiał się, a zaglądali pod maskę nie 1den raz , także chyba życzliwy sąsiad by się pochwalił odpowiednim władzom


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 21:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
przeglądy robiłeś czy kupowałeś ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 sierpnia 2012, 09:07
Posty: 55
Lokalizacja: Stawiszyn-Kalisz wlkp.
opis: TRANSPORTER 1.9 TDI
model: T 4
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Wiesz jakie są przeglądy można wszystko ,jestem mechanikiem mam swój warsztat także robię wszystko na bieżąco..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2013, 23:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Co do lpg w aucie to sąsiad może dzwonić ile chce jedyne co policja może zrobić to zabrać dowód i tyle


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lutego 2013, 23:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Ale w przypadku kolizji i perypetii odpowiedzialno/ubezpieczeniowych wygląda to tak.
Nie moja wina ubezpieczyciel stwierdza gaz nie wbity w dowód auto niezgodne z papierami więc nici z ubezpieczenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lutego 2013, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Nie tak do końca jest, wiem bo miałem kolizję i taka sytuację


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 00:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 stycznia 2013, 19:35
Posty: 54
Lokalizacja: Zielona Góra
model: T4 Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Sorki chlopaki ale prawimy o gazie w dizelku czy o tym jak kogo ... <up> Kazdy z nas ma cos na sumieniu. Dalej nic nie wiemy jak i czy dziala. Wg mnie to chyba nie tak siup. Gdyby to bylo oplacalne to chlopaki latajacy z ludzmi do pracy w Holandi czy Franji dawno by to zalozyli. Albo firmy kurierskie. Pozatym napewno wszyscy sie zgodzicie ze nie poto kupujemy takie cudo jak 2,5 np. ACV <vw> zeby go puzniej gazowc. Z calym szacunkiem dla kolegow od tego sa benzyniaki. Napewno cos w tym jest ale czy warto ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 08:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2013, 21:55
Posty: 52
Lokalizacja: White
opis: AAB + DCW
model: Kombi
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Zapewne działa chociażby z tego powodu, że są takie instalacje. Przejrzałem alledrogo i tam dla takiej instalacji podają zmniejszenie kosztów zużycia paliwa o 10-30%.
Teoretycznie:
Załóżmy oszczędność 20%. Najtańsza instalacja kosztuje 6500zł z montażem. Załóżmy, że nasza teczka pali 8l/100km.
Czyli zysk 20% to daje spalanie ON 6,4l/100km. Zyskaliśmy 1,5l.
W przyrodzie nic nie ginie więc trzeba zamiast tego zaoszczędzonego ON spalić LPG, a że jest mniej wydajny to załóżmy, że spali 2,0l/100km.
Czyli na każde 100km kupujemy 2l gazu (2,50złx2=5zł), a zaoszczędziliśmy 1,5l ON (1,5x5,5zł=8,25zł).
Instalacja zwróci się dopiero po 200 tys km, a nie jak w benzynie, że po 20-40 tys km. Czyli trzeba naprawdę dużo jeździć, aby było warto wstawić LPG do diesla.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 12:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2013, 02:57
Posty: 57
Lokalizacja: Elbing
model: eurovan
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dlatego wstawilem linka, do jakiejs taniej instalacji przystosowanej do ON, obstawiam, ze jest to instalacja parownikowa, 2 generacji, tylko podzespoly dobrane do ON. i przy cenie ok 1500 pln a nie 6, zwroci sie duzo szybciej, zasada dzialania jest taka sama jak w benzynie, dostosowujesz dawke gazu, tylko musisz ograniczyc dodatkowo dawke ON i dobrac dawke powietrza. mysle, ze starych dieslach z taka zwykla instalacja powinno zdac to egzamin i jesli daje to mozliwosci oszczednosci rzedu 40%, to i frytki sie nie beda juz oplacaly nawet :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 13:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Holzgas.
Idea zasilania częściowo gazem silników disla jest bardzo stara, można przeczytać tu:

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/
http://retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=120

Pozdrawiam
Cezary


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 lutego 2013, 14:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 stycznia 2013, 19:35
Posty: 54
Lokalizacja: Zielona Góra
model: T4 Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Fajny temat cezarypl. Ten drugi kojarzy mi sie z filmem Powrot do przyszlosci i szalonym doktorkiem ktory pakowal smieci do Deloriana zamiast paliwa. Ale nie o tym. Ok robfra czyli zgadza sie ze trzeba duuuzo ganiac zeby byly wyniki. sexo niezgadzam sie ze jest tak jak w benzynie bo to zupelnie inna zasada dzialania. Albo Pb albo LPG. W dizlu to tylko domieszka. Wiec nie mozemy ingerowac w powietrze a tym bardziej zmniejszac dawki paliwa bo co w przypadku gdy braknie gazu ? Pozostanie tylko ON ale jak pojedzie kiedy jest zmniejszona dawka. Tutaj oszczednosci wynikaja tylko i wylacznie z tego jak ciezka masz noge. Im delikatniej tym lepiej bo mocy i tak masz wiecej. Podniesc ACV z 102 do 130 a zuzycie to samo. Moje silniki w FR1 nie maja zadnej elektroniki. Zwykla pompa. Ale gaz to dwa wtryskiwacze, czujnik cisnienia doladowania, czujnik temperatury na kolektorze wydechowym, impuls z obrotomierza, parownik i STEROWNIK. Podejrzewam ze ten podnosi koszty. Wydaje mi sie ze tam gdzie jest duza dynamika jazdy nieobejdzie sie bez kosztownej instalaji. Sorki za gledzenie ale nurtuje mnie ten temat bo chcialbym podniesc swoja teczke a z gazem mialbym i oszczednosci i moc. Tylko koszty narazie nie adekwatne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 lutego 2013, 15:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2013, 21:55
Posty: 52
Lokalizacja: White
opis: AAB + DCW
model: Kombi
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Bercik napisał(a):
Albo Pb albo LPG. W dizlu to tylko domieszka. Wiec nie mozemy ingerowac w powietrze a tym bardziej zmniejszac dawki paliwa bo co w przypadku gdy braknie gazu ?


Co racja to racja bercik. Zgadzam się.

Hmm, a ta tania instalacja do samodzielnego montażu to chyba do zwykłego diesla. Nie znam się na LPG, ale to mi wygląda na podawanie gazu do kolektora dolotowego w zależności od otwarcia przepustnicy (gazu). Czyli im bardziej się otworzy to tym więcej idzie powietrza (z gazem). Pompa nie ruszana, więc daje odpowiednią dawkę. Odpowiednią bo jak dojdzie moc gazu to regulator odejmie dawkę (tak mi się wydaje). To jakby jechać z górki bo jest prędkość i moc pod stopą.

Nurtuje mnie tylko jedno. Temperatura samozapłonu mieszanki LPG-powietrze to 490-510 st C. A temp. samozapłonu ON to ok. 270 st C tylko on jest podawany (wtryskiwany) wtedy kiedy ma nastąpić zapłon (odpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu). Temperatura powietrza w silniku diesla pod koniec cyklu sprężania to ok. 550 st C (jak dobrze pamiętam). Jak wtryśniemy ON to wiadomo, że zapala. A kiedy zapala się LPG? Od zapłonu ON czy wcześniej? Jeśli wcześniej to o ile?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 lutego 2013, 16:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 stycznia 2013, 19:35
Posty: 54
Lokalizacja: Zielona Góra
model: T4 Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
A do czego zmierzasz robfra ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB