T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 13:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 11:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! - mam taki problem:

Po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu dokladnie na 1000obr stuka "klekocze" od prawej strony (strona rozrzadu tam gdzie pompa wody) - klekotanie tylko i wyłacznie jest na biegu jalowym przy tych obrotach..

(nie zmienia faktu ciepły czy zimny silnik)
Na desce nic nie swieci.
Nie odczuwalne podczas jazdy, niby nie przeszkadza, ale cały czas martwi kiedy stanę na srodku drogi i bede szukal silnika na wymiane..

Powiem tylko jeszcze ze rozrzad był wymieniany 50tys temu oleje co 10 tys sumiennie..

Byłem juz u 3 mechaników kazdy mówi co innego


Najpierw chciałbym opinie od Was a pozniej przedstawie co mówia "flachowcy"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 11:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Kolego jak to co ja myślę to dobrych informacji nie mam dla ciebie ........bo to może być wszystko.
1 Szklanki
2 Wtryski
3 Pompa wtryskowa
4 Zawory (prowadnice zaworów)
5 Sprzęgło ( tarcza)
6 Tuleje na tłokach
8 Panewki (na korbie , wale korbowym)
9 Wałek rozrządu (krzywki )
10Tłok ( np. Zatarty)

Czeka cię rozbieranie po kolei wszystkiego i sprawdzanie...innej opcji nie ma , no chyba że uda ci sie za pierwszym razem trafić...
Spróbuj tak ... weź kołek drewniany (taki jak od łopaty itp.) z jednej stony przykładaj do silnika z drugiej przykładaj ucho i może wyczaisz w którym miejscu stuka najbardziej...
Powodzenia


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 11:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Jeden mechanik powiedział ze cos z rozrzadem sie dzieje,drugi zaś ze raczej rozlatuje sie pompa oleju ktora napedzana jest łancuchem i to własnie ten łancuch wydaje taki dzwiek, dzisiaj bedzie rozbierany silnik - zdam relacje


jak ktos ma jakies sugestie to czekam zanim pojade do mechaniorów..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 11:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Może pompa Vacum poszukaj na forum częsta usterka w 2,5 TDI


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 11:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Wymieniona 3 miesiace temu na nówke - porównując stukanie vacum do tego to te stukanie jest 3 razy powazniejsze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 11:58 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
chmielik napisał(a):
weź kołek drewniany (taki jak od łopaty itp.) z jednej stony przykładaj do silnika z drugiej przykładaj ucho i może wyczaisz w którym miejscu stuka najbardziej...
Powodzenia


Lub rura od odkurzacza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 14:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
deca247 napisał(a):
drugi zaś ze raczej rozlatuje sie pompa oleju ktora napedzana jest łancuchem i to własnie ten łancuch wydaje taki dzwiek,

Pierwszy mechanik to mechanik. <brawo>
Temu drugiemu mechanikowi,przydałby się kurs doszkalający(pompa napędzana jest łańcuchem.... <59> chyba od piły motorowej. )
Według mnie prawdopodobnie napinacz paska rozrządu.Podobnie się zachowuje jak poleci gwint w bloku od napinacza i jest luźny(oczywiście do czasu).Sam kiedyś zrobiłem 1000 km z takim hałasem,az pasek w końcu zleciał i zrobiła się gemela pod głowicą.Ale od razu można było stwierdzić co hałasowało. <38>

Nie wiemy czy to stuka,czy to cyka,czy puka,czy to rzęzi. Każdy odgłos może być czymś innym.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...



Za ten wpis autor motoria podziękował: deca247 (sobota, 26 stycznia 2013, 21:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 19:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Koło pasowe wału ktoś sprawdzał?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
motoria napisał(a):
deca247 napisał(a):
drugi zaś ze raczej rozlatuje sie pompa oleju ktora napedzana jest łancuchem i to własnie ten łancuch wydaje taki dzwiek,

Pierwszy mechanik to mechanik.
Temu drugiemu mechanikowi,przydałby się kurs doszkalający(pompa napędzana jest łańcuchem.... <59> chyba od piły motorowej. )
Według mnie prawdopodobnie napinacz paska rozrządu.Podobnie się zachowuje jak poleci gwint w bloku od napinacza i jest luźny(oczywiście do czasu).Sam kiedyś zrobiłem 1000 km z takim hałasem,az pasek w końcu zleciał i zrobiła się gemela pod głowicą.Ale od razu można było stwierdzić co hałasowało.

Nie wiemy czy to stuka,czy to cyka,czy puka,czy to rzęzi. Każdy odgłos może być czymś innym.



Potwierdzam !!!!!!!!!- rozleciał sie rozrzad a dokladnie napinacz paska - przebieg na rozrzadzie 53tys km - w planach miałem wymiane na wakacjach, ale niestety wymieniam w poniedzialek - piwko dla motoria
<beer>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 22:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
wymiana to początek, bo to stukanie to już pewnie tłoki o zawory klepały,
jak będziesz miał szczęście to tak jak ja gdy mi się rolka napinająca rozsypała nic się nie stało
ale ja po minucie słuchania i zrobieniu nagrania wyłączyłem silnik i na lawecie do warsztatu
tu nagranie dźwięku:
http://kenobi1974.wrzuta.pl/film/0Kk2yF ... y_dzwiek_1
po wymianie do sprawdzenia kompresja bo mogło już pokrzywić zawory lub najprościej to sprawdzić korekcję na wtryskach

nie wiem jaki rozrząd montowałeś ale jeśli jakiś markowy to rolka produkcji Lietens jest, a one się same z siebie nie rozsypują - u mnie był to błąd montażu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 09:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Pusciły uszczelniacze na wale i wałku rozrzadu - cały mokry pasek

(Pasek Gates napinacze i rolki INA pompa wody metelli) - taki był zamontowany

grzesiex napisał(a):
Koło pasowe wału ktoś sprawdzał?



Jak je sprawdzić ?

Bo cos tam sprawdzali i mówili ze nie ma luzu..


Ostatnio edytowano niedziela, 27 stycznia 2013, 11:26 przez deca247, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 10:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Ja bym proponował pasek Gates lub Conti reszta Febi,Lietens,Skf sumie nie wychodzi dużo drożej od innych zamienników typu Ina z koreańskimi łożyskami. Osobiście jeżdżę na tym i nie miałem nigdy problemu.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 11:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Rozrząd założę na pewno dobrej firmy - bo na tym nie oszczędzam akurat - ale cały czas nie mogę przestać myśleć czy to tylko rozleciał się rozrząd - czy reszta silnika będzie dobra - jeździłem z tym problem jakieś 10 tys km na pewno - trochę zlekceważyłem sprawę, bo nie myślałem o rozrządzie po takim przebiegu - ale niestety te dzisiejsze części słabej jakości - nie wiadomo co zakładać


Edit:

Dzisiaj wymieniony cały rozrząd - wszystko działa tak jak trzeba
Dokładna usterka to:
rozleciał się napinacz rozrządu, prawdopodobnie przyblokował się i zerwał czpień blokujący go, cala rolka była przytopiona jakiś mm na całym obwodzie, pasek tez juz za ciekawie nie wyglądał - wiec po prostu zdążyłem na czas wymienić


Ostatnio edytowano niedziela, 27 stycznia 2013, 16:15 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
literówki bardzo liczne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB