T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

dziwny świst
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=5644
Strona 1 z 2

Autor:  Johny_Mnemonik [ czwartek, 15 listopada 2012, 08:24 ]
Tytuł:  dziwny świst

Witam po długim czasie mojej nieobecności na forum ( oczywiście nie było mnie bo t4 sprawowała się rewelacyjnie do dziś)
zgłaszam się do was z problemem.
Mam t4 2001 2,5TDI SYNCRO 9 osobowy,
Auto ma przejechane 230tyś. Przez większość czasu jeździłem sam lub w 2 osoby ( bardzo lubię t4), czasami przewoziłem coś bez foteli.
Od niedawna słyszę dziwny świst przy odejmowaniu nogi z gazu, po chwili cichnie ( dodatkowo miga kontrolka pomarańczowa oleju pięć razy przed odpaleniem) olej sprawdzałem i jest ok, nawet trochę na wszelki wypadek dolałem. Dźwięk trochę przypomina jazdę autobusem. Wydaje mi się że auto po odpaleniu jest głośniejsze - stojąc na zewnątrz ( ale to może tylko tłumik).
Nie stracił mocy i nie puka pedał sprzęgła przy lekkim dociśnięciu.
Proszę pomóżcie.

Autor:  maja [ czwartek, 15 listopada 2012, 08:51 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Jakieś nagranie z pewnością pomogłoby określenie przyczyny.

Autor:  Kenobi [ czwartek, 15 listopada 2012, 09:13 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Johny_Mnemonik napisał(a):
( dodatkowo miga kontrolka pomarańczowa oleju pięć razy przed odpaleniem)


tego bez podłączenia VAGa nie sprawdzisz, nie ma to nic wspólnego z ilością oleju
ostatnio taki objaw miał kolega Sintra i jak podłączyłem laptopa to wyszło uszkodzenie czujnika temperatury oleju

Johny_Mnemonik napisał(a):
Od niedawna słyszę dziwny świst przy odejmowaniu nogi z gazu, po chwili cichnie


w czasie jazdy na biegu czy na postoju na luzie jak przegazujesz też ??

Autor:  Johny_Mnemonik [ czwartek, 15 listopada 2012, 09:34 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Nagram filmik ipadem I puszcze linka to moze pomoze rozszyfrowac. Dzwiek slychac na luzie, w czasie postoju I jazdy.

Autor:  stamart [ czwartek, 15 listopada 2012, 16:28 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Hejka ja miałem podobny objaw. Było słychać świst turbiny po odpuszczeniu gazu. A jak przyśpieszałem to był bardzo głośny szum. U mnie problemem był pęknięty wąż zaraz za intercoolerem. Po wymianie wróciło do normy. Jeśli masz ACV to sprawdziłbym to w pierwszej kolejności.

Autor:  Johny_Mnemonik [ czwartek, 15 listopada 2012, 21:49 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

ok a więc
materiał poglądowy : http://youtu.be/qNQ3AytBbTE


zaraz wkleję zdjęcia silnika ( trochę ciemne bo przy oświetleniu latarki ale może ktoś podpowie co to za silnik) :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Autor:  Probe041 [ czwartek, 15 listopada 2012, 21:58 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Wygląda jakbyś miał FMICa, pewnie zdławiona 151km czyli AXL. Co do gwizdu to się nie wypowiem
http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?p=29552#p29552

Autor:  Kenobi [ czwartek, 15 listopada 2012, 22:23 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

jak trzymasz na obrotach to ten dźwięk też da radę słyszeć pomimo silnika ?

niby coś jak turbina ale ciężko tak na 100% stwierdzić

nie udałoby ci się jakoś określić konkretniej z którego miejsca ten dźwięk dochodzi ??

Autor:  maja [ czwartek, 15 listopada 2012, 23:02 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Też mi to podchodzi na turbinę.Po dodaniu gazu wchodzi na obroty,ale silnik szybciej spada z obr. to wtedy ją słychać.
Tak jak stamart napisał - sprawdź węże.Może jakaś opaska spadła lub nie trzyma.

Autor:  Probe041 [ czwartek, 15 listopada 2012, 23:03 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Sprawdź luzy na wirniku turbo

Autor:  stamart [ czwartek, 15 listopada 2012, 23:36 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Kolego napisz jaki to masz silnik bo na pewno nie ACV. Nie wiem jak wygląda wersja 151, Ale ty chyba masz 88km i tam intercoolera nie ma. A ten dźwięk to ja bym obstawił na padającą turbinkę. Sprawdź kolego czy ci oleju nie ubywa i podjedź do konkretnego mechanika.

U mnie świst był tylko podczas jazdy na obciążeniu. Na postoju nie dało się tego słyszeć. Dziwna sprawa ale u mnie tą turbinkę było słychać tak o ton dwa wyżej:) być może pada już wirnik. Co jest bardzo prawdopodobne przy twoim przebiegu. Ja pierwszą wpadkę turbiny zaliczyłem przy 250kkm.

Autor:  Kenobi [ piątek, 16 listopada 2012, 07:11 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

stamart napisał(a):
Kolego napisz jaki to masz silnik bo na pewno nie ACV.


u niego siedzi AXL - jak w każdym Syncro 2.5TDI od 2001 roku

Autor:  Johny_Mnemonik [ piątek, 16 listopada 2012, 07:50 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Dzieki za pomoc. <england>
dżwięk najlepiej jest słyszalny w okolicach drzwi pasażera oczywiście w środku auta.
przy małych obrotach do 2000 dodawanych spokojnie nie jest słyszalny tylko jak depnę no i powyżej 2000.
czyli sprzęgło tak nie brzmi?

sprawdzę te luzy i szczelność rur , czy się nie obluzowały.
no i pewnie przejadę się do jakiegoś mechanika na komputer.

Autor:  Kenobi [ piątek, 16 listopada 2012, 11:17 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Johny_Mnemonik napisał(a):
czyli sprzęgło tak nie brzmi?


to łatwo sprawdzić, dodawaj gazu raz na wciśniętym raz na puszczonym pedale sprzęgła, jak będą jakieś zmiany w dźwięku to można się zastanawiać
jeśli nie będzie różnicy to moim zdaniem to nie sprzęgło
ogólnie to tak na prawdę może być i inna rzecz, wszystko co się kręci w rytm obrotów , a od strony pasażera oprócz turbiny jest alternator, pompa wspomagania no i elementy rozrządu

Autor:  Johny_Mnemonik [ piątek, 16 listopada 2012, 17:49 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

nowe zdjęcia do rozpoznania silnika.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


sprawdziłem przewody, jeden wąż ten górny gruby trochę był obluzowany więc go dokręciłe. bez zmian.
sprawdziłem ten "test" ze sprzęgłem i bez zmian czy z wciśniętym czy nie i tak samo brzmi.

znalazłem firmę która naprawia turbiny w miejscowości obok i zobaczymy co powiedzą.

na plakietce widzę napis z boku AXL ale wolę się upewnić bo ostatnim razem fachowiec od dogrzewacza powiedział że to wersja 130km.
tu odnośnik:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

proszę o kolejne wskazówki i rady.

Autor:  Probe041 [ piątek, 16 listopada 2012, 17:52 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Mark: VOLKSWAGEN
Model: TRANSP. унив. SYNCRO
Build Date: 03.08.2001
Engine's type: AXL
Capacity (cc): 2461
Horsepowers: 102

Autor:  Johny_Mnemonik [ piątek, 16 listopada 2012, 17:56 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Probe041 napisał(a):
Mark: VOLKSWAGEN
Model: TRANSP. унив. SYNCRO
Build Date: 03.08.2001
Engine's type: AXL
Capacity (cc): 2461
Horsepowers: 102



no kolego to mnie zaskoczyłeś. napisałeś z prędkością światła. dzięki wielkie a tak przy okazji ile kosztuje regeneracja turbiny jeżeli to jej wina czy w ogóle się opłaca czy lepiej kupić nową?

Autor:  Kenobi [ sobota, 17 listopada 2012, 09:30 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

jako, że masz silnik AXL to u ciebie siedzi turbina ze zmienną geometrią, a takich niektóre warsztaty w ogóle nie regenerują ( oficjalnie producent Garret twierdzi, że jest to nie wykonalne )
oczywiście są tacy co to robią ale szukaj na prawdę dobrych fachowców
w wa-wie za pełną regenerację takiej turbiny u dobrych fachowców to wydatek 1500zł

ps. o silniku AXL jest na forum temat w którym wszystko było rozgryzane

Autor:  stamart [ sobota, 17 listopada 2012, 14:00 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

Co do regeneracji to rok temu ogarniałem temat z moją bemką. Turbinka Garet ze zmienną geometrią. Sprawa wygląda tak że Garet nie produkuje zestawów naprawczych i twierdzi że takich turbin się nie regeneruje. Jednakże da się to zrobić jak turbiniarz ma jakieś pojęcie to da radę. Szkopuł w tym że zestawy naprawcze pochodzą z Chin i nie są zbyt dobrej jakości. Po takiej regeneracji może pojawić się problem z niedoładowaniem. A co za tym idzie auto będzie zmulone. Zwłaszcza jak turbinka sterowana jest elektronicznie.


Koszt to około 1500zł. Uszczelki i oleje z 400-500. Do tego robocizna 600.

Jak masz kaskę to szukaj nowej. No i mechanik musi mieć pojęcie. Już raz to przerabiałem partacz nie wyczyścił odmy i cała zabawa od nowa!

Autor:  Johny_Mnemonik [ sobota, 17 listopada 2012, 22:32 ]
Tytuł:  Re: dziwny świst

A jaki jest koszt nowej, lub jakiej mam szukać?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/