T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
dziwny świst https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=5644 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Johny_Mnemonik [ czwartek, 15 listopada 2012, 08:24 ] |
Tytuł: | dziwny świst |
Witam po długim czasie mojej nieobecności na forum ( oczywiście nie było mnie bo t4 sprawowała się rewelacyjnie do dziś) zgłaszam się do was z problemem. Mam t4 2001 2,5TDI SYNCRO 9 osobowy, Auto ma przejechane 230tyś. Przez większość czasu jeździłem sam lub w 2 osoby ( bardzo lubię t4), czasami przewoziłem coś bez foteli. Od niedawna słyszę dziwny świst przy odejmowaniu nogi z gazu, po chwili cichnie ( dodatkowo miga kontrolka pomarańczowa oleju pięć razy przed odpaleniem) olej sprawdzałem i jest ok, nawet trochę na wszelki wypadek dolałem. Dźwięk trochę przypomina jazdę autobusem. Wydaje mi się że auto po odpaleniu jest głośniejsze - stojąc na zewnątrz ( ale to może tylko tłumik). Nie stracił mocy i nie puka pedał sprzęgła przy lekkim dociśnięciu. Proszę pomóżcie. |
Autor: | maja [ czwartek, 15 listopada 2012, 08:51 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Jakieś nagranie z pewnością pomogłoby określenie przyczyny. |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 15 listopada 2012, 09:13 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Johny_Mnemonik napisał(a): ( dodatkowo miga kontrolka pomarańczowa oleju pięć razy przed odpaleniem) tego bez podłączenia VAGa nie sprawdzisz, nie ma to nic wspólnego z ilością oleju ostatnio taki objaw miał kolega Sintra i jak podłączyłem laptopa to wyszło uszkodzenie czujnika temperatury oleju Johny_Mnemonik napisał(a): Od niedawna słyszę dziwny świst przy odejmowaniu nogi z gazu, po chwili cichnie w czasie jazdy na biegu czy na postoju na luzie jak przegazujesz też ?? |
Autor: | Johny_Mnemonik [ czwartek, 15 listopada 2012, 09:34 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Nagram filmik ipadem I puszcze linka to moze pomoze rozszyfrowac. Dzwiek slychac na luzie, w czasie postoju I jazdy. |
Autor: | stamart [ czwartek, 15 listopada 2012, 16:28 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Hejka ja miałem podobny objaw. Było słychać świst turbiny po odpuszczeniu gazu. A jak przyśpieszałem to był bardzo głośny szum. U mnie problemem był pęknięty wąż zaraz za intercoolerem. Po wymianie wróciło do normy. Jeśli masz ACV to sprawdziłbym to w pierwszej kolejności. |
Autor: | Johny_Mnemonik [ czwartek, 15 listopada 2012, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
ok a więc materiał poglądowy : http://youtu.be/qNQ3AytBbTE zaraz wkleję zdjęcia silnika ( trochę ciemne bo przy oświetleniu latarki ale może ktoś podpowie co to za silnik) Uploaded with ImageShack.us |
Autor: | Probe041 [ czwartek, 15 listopada 2012, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Wygląda jakbyś miał FMICa, pewnie zdławiona 151km czyli AXL. Co do gwizdu to się nie wypowiem http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?p=29552#p29552 |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 15 listopada 2012, 22:23 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
jak trzymasz na obrotach to ten dźwięk też da radę słyszeć pomimo silnika ? niby coś jak turbina ale ciężko tak na 100% stwierdzić nie udałoby ci się jakoś określić konkretniej z którego miejsca ten dźwięk dochodzi ?? |
Autor: | maja [ czwartek, 15 listopada 2012, 23:02 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Też mi to podchodzi na turbinę.Po dodaniu gazu wchodzi na obroty,ale silnik szybciej spada z obr. to wtedy ją słychać. Tak jak stamart napisał - sprawdź węże.Może jakaś opaska spadła lub nie trzyma. |
Autor: | Probe041 [ czwartek, 15 listopada 2012, 23:03 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Sprawdź luzy na wirniku turbo |
Autor: | stamart [ czwartek, 15 listopada 2012, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Kolego napisz jaki to masz silnik bo na pewno nie ACV. Nie wiem jak wygląda wersja 151, Ale ty chyba masz 88km i tam intercoolera nie ma. A ten dźwięk to ja bym obstawił na padającą turbinkę. Sprawdź kolego czy ci oleju nie ubywa i podjedź do konkretnego mechanika. U mnie świst był tylko podczas jazdy na obciążeniu. Na postoju nie dało się tego słyszeć. Dziwna sprawa ale u mnie tą turbinkę było słychać tak o ton dwa wyżej:) być może pada już wirnik. Co jest bardzo prawdopodobne przy twoim przebiegu. Ja pierwszą wpadkę turbiny zaliczyłem przy 250kkm. |
Autor: | Kenobi [ piątek, 16 listopada 2012, 07:11 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
stamart napisał(a): Kolego napisz jaki to masz silnik bo na pewno nie ACV. u niego siedzi AXL - jak w każdym Syncro 2.5TDI od 2001 roku |
Autor: | Johny_Mnemonik [ piątek, 16 listopada 2012, 07:50 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Dzieki za pomoc. dżwięk najlepiej jest słyszalny w okolicach drzwi pasażera oczywiście w środku auta. przy małych obrotach do 2000 dodawanych spokojnie nie jest słyszalny tylko jak depnę no i powyżej 2000. czyli sprzęgło tak nie brzmi? sprawdzę te luzy i szczelność rur , czy się nie obluzowały. no i pewnie przejadę się do jakiegoś mechanika na komputer. |
Autor: | Kenobi [ piątek, 16 listopada 2012, 11:17 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Johny_Mnemonik napisał(a): czyli sprzęgło tak nie brzmi? to łatwo sprawdzić, dodawaj gazu raz na wciśniętym raz na puszczonym pedale sprzęgła, jak będą jakieś zmiany w dźwięku to można się zastanawiać jeśli nie będzie różnicy to moim zdaniem to nie sprzęgło ogólnie to tak na prawdę może być i inna rzecz, wszystko co się kręci w rytm obrotów , a od strony pasażera oprócz turbiny jest alternator, pompa wspomagania no i elementy rozrządu |
Autor: | Johny_Mnemonik [ piątek, 16 listopada 2012, 17:49 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
nowe zdjęcia do rozpoznania silnika. Uploaded with ImageShack.us sprawdziłem przewody, jeden wąż ten górny gruby trochę był obluzowany więc go dokręciłe. bez zmian. sprawdziłem ten "test" ze sprzęgłem i bez zmian czy z wciśniętym czy nie i tak samo brzmi. znalazłem firmę która naprawia turbiny w miejscowości obok i zobaczymy co powiedzą. na plakietce widzę napis z boku AXL ale wolę się upewnić bo ostatnim razem fachowiec od dogrzewacza powiedział że to wersja 130km. tu odnośnik: Uploaded with ImageShack.us proszę o kolejne wskazówki i rady. |
Autor: | Probe041 [ piątek, 16 listopada 2012, 17:52 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Mark: VOLKSWAGEN Model: TRANSP. унив. SYNCRO Build Date: 03.08.2001 Engine's type: AXL Capacity (cc): 2461 Horsepowers: 102 |
Autor: | Johny_Mnemonik [ piątek, 16 listopada 2012, 17:56 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Probe041 napisał(a): Mark: VOLKSWAGEN Model: TRANSP. унив. SYNCRO Build Date: 03.08.2001 Engine's type: AXL Capacity (cc): 2461 Horsepowers: 102 no kolego to mnie zaskoczyłeś. napisałeś z prędkością światła. dzięki wielkie a tak przy okazji ile kosztuje regeneracja turbiny jeżeli to jej wina czy w ogóle się opłaca czy lepiej kupić nową? |
Autor: | Kenobi [ sobota, 17 listopada 2012, 09:30 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
jako, że masz silnik AXL to u ciebie siedzi turbina ze zmienną geometrią, a takich niektóre warsztaty w ogóle nie regenerują ( oficjalnie producent Garret twierdzi, że jest to nie wykonalne ) oczywiście są tacy co to robią ale szukaj na prawdę dobrych fachowców w wa-wie za pełną regenerację takiej turbiny u dobrych fachowców to wydatek 1500zł ps. o silniku AXL jest na forum temat w którym wszystko było rozgryzane |
Autor: | stamart [ sobota, 17 listopada 2012, 14:00 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
Co do regeneracji to rok temu ogarniałem temat z moją bemką. Turbinka Garet ze zmienną geometrią. Sprawa wygląda tak że Garet nie produkuje zestawów naprawczych i twierdzi że takich turbin się nie regeneruje. Jednakże da się to zrobić jak turbiniarz ma jakieś pojęcie to da radę. Szkopuł w tym że zestawy naprawcze pochodzą z Chin i nie są zbyt dobrej jakości. Po takiej regeneracji może pojawić się problem z niedoładowaniem. A co za tym idzie auto będzie zmulone. Zwłaszcza jak turbinka sterowana jest elektronicznie. Koszt to około 1500zł. Uszczelki i oleje z 400-500. Do tego robocizna 600. Jak masz kaskę to szukaj nowej. No i mechanik musi mieć pojęcie. Już raz to przerabiałem partacz nie wyczyścił odmy i cała zabawa od nowa! |
Autor: | Johny_Mnemonik [ sobota, 17 listopada 2012, 22:32 ] |
Tytuł: | Re: dziwny świst |
A jaki jest koszt nowej, lub jakiej mam szukać? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |