T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

układ chłodzenia - 2 pytania
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=529
Strona 5 z 9

Autor:  peters [ poniedziałek, 2 września 2013, 22:14 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Ja pamietam ze dalem chyba do pompki dodatkowy plus,gdyz orginalny gdzies przepadl.Tez mialem problem z tym czujnikiem,ale na tr wiki jest ladnie to rozrysowane.Tym sie kierowalem.Odtad dziala mi gdy tylko temperatura jest bliska wlaczenia sie wiatrakow na chlodnicy.
Gdy brakuje ci plusa badz minusa to zapodaj dodatkowy i niech ci pompka pracuje.Tylko daj przez czujnik,aby mialo to rece i nogi.
Pisze o podlaczeniu 4 pinowego czujnika.W TDi jest inaczej.

Autor:  czarny1x1x [ poniedziałek, 2 września 2013, 22:23 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

zdejmij wtyczkę ze zbiorniczka i zobacz czy przestanie lub brak płynu często zbiorniczki mają awarię czujnika w środku jak masz stan płynu śmigaj ale sprawdzaj stan

Autor:  mikoli [ poniedziałek, 2 września 2013, 22:35 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

czarny1x1x napisał(a):
na kompa ten dwa piny .
Nie koniecznie, po 1999 roku ten dwupinowy jest od dodatkowej pompki wody.
Podawałem kilka postów wyżej :Tytuł: układ chłodzenia - 2 pytania
czarny1x1x napisał(a):
nie po skosie obok siebie one są parami może masy nie ma na czujniku ,nie pamiętam na szybko jakie tam masz kolory
Teoretycznie po skosie, a praktycznie to nie ma znaczenia w przypadku 2,5 Benzyna do 1999 r. Schemat
i wygląd czujnika:

Obrazek
krzysiekbyd napisał(a):
tak cos jest popitolone bo jak styknołem równo w lini to bylo zwarcie i bezpiecznik sie przepalił ;/ czyli oznacza ze gdzies tam jest (+) a nie powinien ??!!
Pisz które piny styknąłeś, bo z tego co piszezs to ciężko się połapać, jeżeli spiąłeś pin 1 z 4, albo 1 z 3 i spalił się bezpiecznik znaczy że pompka jest walnięta i zwiera.
Poza tym warto podać z którego roku fura, domniemam że do 1999r
Co do reszty to przeglądnij sobie instalacje wedle schematu, co go wyżej podałem.
Lampka wody mruga przy braku płynu lub przy jego niskim poziomie, ewentualnie uszkodzony jest czujnik G 32 http://www.t4-wiki.de/wiki/G32

Autor:  czarny1x1x [ poniedziałek, 2 września 2013, 22:50 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

3 i 4 masz masę zobacz kontrolką czy na obydwóch jest masa .jak kolega zauważył odłącz tą pompkę i sprawdzaj

Autor:  krzysiekbyd [ wtorek, 3 września 2013, 06:17 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

no wlasnie czujnik dziala po podlaczeniu 1i4 albo 1i3 poznije sprawdze teraz nie mam czasu ;/ jak sie rozleci w trasie to sie rozleci ;( kierunek Bydgoszcz Gdansk a co do pompki to dziala stale po wlaczeniu stacyjki

Autor:  krzysiekbyd [ wtorek, 3 września 2013, 19:31 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Wróciłem caly bez awarii odpiolem wtyczke przy zbiorniczu ale itak mruga lampkaod wody ;/ wskazówka zajme sie jutro
czarny1x1x napisał(a):
3 i 4 masz masę zobacz kontrolką czy na obydwóch jest masa .jak kolega zauważył odłącz tą pompkę i sprawdzaj

we wtyczce jest masa bo po odlączeniu i wtyknieciu kabelka do wtyczki 1-3 wskazówka poszla do góry to poradzicie ??
przepraszam ze tyle razy edytuje ;) mam plan czyli ze schematu
http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 1001083721
1 i 4 podłącze do masy
a 1 idzie na silniczek ??
a 2 na licznik- wskazówke ??

Autor:  kuczypies [ wtorek, 3 września 2013, 23:54 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Ja zamontowałem sobie przełącznik pod kierownicą i gdy widzę wysoką temp lub jak gaszę auto,które dostało po zaworach to uruchamiam sobie pompkę obiegu. Pompka podłączona "na krótko" z przełącznikiem ponieważ normalnie nie działała.Po paru minutach postoju wyłączam pompkę. Czujnik 4 pinowy mam granatowy,kupiłem nowy bo wskazówka leżała.Teraz wstaje ale czasem mruga kontralka płynu.Stan jest ok.

Autor:  czarny1x1x [ środa, 4 września 2013, 06:38 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

3 i 4 Masy 1 silniczek pompka 2 wskaźnik .tak masz na schemacie

Autor:  krzysiekbyd [ środa, 4 września 2013, 20:06 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

podłaczyłem :) jakis osioł podłączył tam (+) teraz wskazówka działa:) ale tak sie zastanawiam czy podłaczyc pompke pod czujnik ?? bo narazie jest podłaczona po stacyjce tak było czy dobrze czy zle ??

Autor:  mariuszgim [ czwartek, 5 września 2013, 08:23 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

krzysiekbyd napisał(a):

jest podłaczona po stacyjce tak było czy dobrze czy zle ??


Po co ma cały czas kręcić?

Autor:  krzysiekbyd [ czwartek, 5 września 2013, 15:23 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

mariuszgim napisał(a):
krzysiekbyd napisał(a):

jest podłaczona po stacyjce tak było czy dobrze czy zle ??


Po co ma cały czas kręcić?

no nie wiem pytam fachowców :) ja dopiero ucze sie naprawiac t4 awiec licze na wyrozumiałosc :)
czyli to zle ze cały czas chodzi ?? to kiedy ona sie załancza jak jest prawidłowo podłączona ??

Autor:  mariuszgim [ czwartek, 5 września 2013, 17:03 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Pompka załącza się po wyłączeniu silnika gdy temperatura chłodziwa jest wysoka. Pompka wymusza obieg płynu by równomiernie wystudzić blok i głowicę, bo te są z różnych materiałów i stygną w innym tempie co grozi pęknięciem głowicy.
Załączanie się pompki podczas pracy silnika jest bez sensu - pracuje wtedy "główna" pompa wody.

Autor:  krzysiekbyd [ czwartek, 5 września 2013, 17:55 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

mariuszgim napisał(a):
Pompka załącza się po wyłączeniu silnika gdy temperatura chłodziwa jest wysoka. Pompka wymusza obieg płynu by równomiernie wystudzić blok i głowicę, bo te są z różnych materiałów i stygną w innym tempie co grozi pęknięciem głowicy.
Załączanie się pompki podczas pracy silnika jest bez sensu - pracuje wtedy "główna" pompa wody.
aha dziekuje za cenna uwage podłącze tak jak powinno byc:)

Autor:  czarny1x1x [ czwartek, 5 września 2013, 21:50 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Czyli jednym słowem udało się - pompka zasilanie ma stałe ale przez ten czujnik dostaje masę nawet jak zgasisz auto to będzie działać do momentu ostygnięcia płynu

Autor:  krzysiekbyd [ piątek, 6 września 2013, 16:25 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

czarny1x1x napisał(a):
Czyli jednym słowem udało się - pompka zasilanie ma stałe ale przez ten czujnik dostaje masę nawet jak zgasisz auto to będzie działać do momentu ostygnięcia płynu

a ile moze pompowac po wygaszeniu auta 15-20min ?? pytam z ciekawosci i chyba pociagne jeszcze kontrolke (diode) gdzies na deche bede wiedział czy na 100 działa .

Autor:  kurol [ piątek, 6 września 2013, 17:47 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Zalezy chyba od kondycji pompki albo od modelu
Moja poprzednia na kwadratowa wtyczke chodzila nawet i 30 min czasami i nigdy nie wywolala powtornego wlaczenia sie wentylatorow
Obecnie mam zalozona na owalna wtyczke i nigdy nie slyszalem jej dluzej jak 5-10 min ale chyba wode szybciej przewala bo wentylatory po wylaczeniu silnika lubia sie czasami i nawet 2 razy wlaczyc

Autor:  Kenobi [ piątek, 6 września 2013, 17:54 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

długość działania pompki jest tylko i wyłącznie zależna od temperatury chłodziwa, czyli od czujnika odczytującego tą temperaturę
po wyłączeniu silnika gdy temp. na czujniku przekroczy określoną wartość pompka się włącza, gdy spadnie poniżej tej wartości pompka się wyłącza

Autor:  kurol [ piątek, 6 września 2013, 18:17 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Ale jak juz pompka leciwa i ledwo sie kreci to cieczy mniej przetloczy i silnik wolniej stygnie
Procz pompki nie wymienialem nic a ta druga chodzi ponad ponad 2 razy krocej i przewali na tyle cieczy ze wlaczaja sie wiatraki bo nie wystarczy to co chlodnica do otoczenia odda sama od siebie
Przynajmniej ja to tak sobie tlumacze <01>

edit 1
Dzisiaj probowalem zaadoptowac taka pompke do webasto,specjalnie jechalem po nia prawie 30 km w jedna strone
Okazuje sie ze to ze slychac pompke wcale nie oznacza ze pompuje plyn chlodniczy
Wirnik sie zaciera i stoi w miejscu chodz silniczek normalnie sie kreci
Proba jego obrocenia srubokretem przez krociec od wody skonczyla sie zlamaniem lopatki (jutro pompke rozbiore i zobacze co tak moze wirnik trzymac)
Jesli chodzi na sucho,widac jak wytapia plastikowa piaste na wirniczku a po chwili leci dymek
Wiec moj pasciu jezdzil prawie 3 lata z niesprawna pompka i nikt o tym nie wiedzial bo przeciez ja bylo slychac
Jesli pompka chodzi komus za dlugo radze sie zainteresowac czy napewno aby sprawna

edit 2
Dzisiaj bylem wymienic pompke
Dali mi kosz z pompkami i kazali wybrac co mi pasuje
Sprawdzilem z 15 szt,silniczki pracowaly we wszystkich ale wirniczki krecily sie tylko w 6 szt w pozostalych albo sie nie krecily albo dalo sie je zatrzymac srubokretem chodz naped w nich dalej pracowal

Autor:  krzysztofek [ sobota, 7 września 2013, 21:43 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

mariuszgim napisał(a):
Pompka załącza się po wyłączeniu silnika gdy temperatura chłodziwa jest wysoka. Pompka wymusza obieg płynu by równomiernie wystudzić blok i głowicę, bo te są z różnych materiałów i stygną w innym tempie co grozi pęknięciem głowicy.
Załączanie się pompki podczas pracy silnika jest bez sensu - pracuje wtedy "główna" pompa wody.

Parę postów wyżej podważam Twoją teorię ta pompka jak najbardziej może włączyć się i pracować przy pracującym motorze u mnie tak jest i nic nie było przerabiane ani modzone. Zależnie od modelu pompka zachowuje się tak a nie inaczej.
Kurol sprawdzałeś zasadę działania tej pompki? jak też mam na kwadratowy wtyk o numerze 0392020024 i nie wiem jak w innych ale te modele nie mają połączenia silnik wirnik tam to działa na zasadzie wirującego pola magnetycznego i wirnik możesz zatrzymać nawet placem bardzo sprytne rozwiązanie bez uszczelniaczy itp.

Autor:  kurol [ sobota, 7 września 2013, 22:16 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Wszystkie pompki ktore mialem dzisiaj w rekach mialy widoczna oske i zabezpieczenie na niej pierscieniem segera
2 szt ktorymi sie wczoraj bawilem rowniez
Oska sie kreci,wirnik stoi a tarcie powoduje topienienie plastiku piasty
Jakbym wiedzial o innych modelach przewalilbym dzisiaj cala ta skrzynke z pompkami

Strona 5 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/