T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 10:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Jako że jestm po kilku jazdach w tym jednej dłuższej swoją wciąż regenerowaną ( od nowości :) ) T4-ką ma pewne obserwacje i pytania:
1. Wskazówka temp. silnika osiąga ledwie 1,5 "grubej" kreski. To jest zdecydowania w dolnym zakresie wskazań wskaźnika. Wygląda to jakby silnik się niedogrzewał. Czy ten typ tak ma ( z tymi wskazaniami ) czy powinienem szukać przyczyny tak niskich wskazań?
2. Po każdym wyłączeniu silnika, bez względu na długość jazdy i warunki ( korek/trasa ) pracuje jeszcze jakiś czas wentylator chłodnicy. W przeciwieństwie do pyt.1 wygląda to tak jakby silnik się mocno nagrzewał (?!).
Czy ten typ tak ma ( z tym wentylatorem ) czy powinienem szukać przyczyn jego uporczywego załaczania?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 10:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Pożycz sobie termometr do cieczy i sprawdź temperature silnika ile ma przy włączonych wentylatorach. Zobaczysz wtedy czy wskaźnik dobrze pokazuje czy przekłamuje.
Od wskaźników jest 4-pinowy czujnik który jest od dołu silnika na węzu, kosztuje on 70zł :)

EDIT:
Jak będziesz odkręcał korek od zbiorniczka wyrównawczego to ostrożnie i pomału bo inaczej wywali Ci płyn i się oparzysz :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 12:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
KrzySieK napisał(a):
Pożycz sobie termometr do cieczy i sprawdź temperature silnika ile ma przy włączonych wentylatorach. Zobaczysz wtedy czy wskaźnik dobrze pokazuje czy przekłamuje.

Tak zrobię tylko musze wykombinować gdzieś termometr.
A jak te kwestie wyglądają u innych uzytkowników 2,4D?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 15:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czujnik czteropinowy oprócz dawania sygnału na wskaźnik temp. jest odpowiedzialny za uruchomienie się dodatkowej pompki elektrycznej układu chłodzenia po wyłączeniu stacyjki, a to z kolei powoduje działanie wentylatorów, choć te nie powinny się włączyć przy niskiej temp. chłodziwa. To teoria.
Jak działają wentylatory w czasie pracy silnika, po odpaleniu zimnego ile czasu na wolnych obrotach trzeba czekać ? Oczywiście pomiar temp. w zbiorniczku jak napisał KszySiek wyrównawczym wiele by wyjaśnił

KszySiek zrób zdjęcie tego czteropinowego na dole, bo ja dałbym sobie rękę obciąć ,że u mnie w 2.4D był tak samo jak w TDI zaraz obok dwupinowego od świec, a nie chciałbym jej stracić
p.s.
Właśnie przeczytałem schematy i jest tak jak napisałem, w oryginale obydwa czujniki znajdują się obok siebie na jednym trójniku zarówno w 2.4D jak i w 2.5 TDI
Załącznik:
IMG_1722.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 19:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
U mnie na górze w głowicy jest tylko 2-pin od świec żarowych
4-pinowy jest na dole, zdjęcia nie zrobie bo nie chce mi się obudowy ściągać <38>

EDIT
KenoBi załozyłbym sie o flaszke ale i tak jej nie wypije <38> <56> <56>
2 pin masz z góry - świeczki zarowe
4 pin na dole - wskaźnik + pompka xd
I nie będzie inaczej <lol> <lol> <lol>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 22:06 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Pompka powinna się włączyć po wyłączeniu silnika czy pracuje razem z silnikiem?
Bo u mnie chyba coś padło bo jak gaszę silnik to powiedzmy wentylatory chodzą, wyłączają się i pompki nie słyszę.
Podłączona jest ona do 4 pinowego czujnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 22:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
mariuszgim pompkę jest trudno usłyszeć musiałbyś się położyć pod samochodem, działa tylko po wyłączeniu stacyjki i załączają ją dwa piny z czujnika czteropinowego, a ty patrzyłeś gdzie on jest, tak jak na moim zdjęciu czy tak jak pisze KszySiek
KsziSiek to zrób zdjęcie od góry tak żeby pokazać ten dwupinowy i brak obok niego czteropinowego


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 22:48 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Wydaje mi się że w zeszłym roku ją słyszałem a w tym nie.
Rano zrobię zdjęcie i zapodam bo nie mam jeszcze założonej osłony.
Jak podałem pompce napięcie z prostownika to słychać ją dosyć mocno


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 22:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
mariuszgim napisał(a):
Pompka powinna się włączyć po wyłączeniu silnika czy pracuje razem z silnikiem?
Bo u mnie chyba coś padło bo jak gaszę silnik to powiedzmy wentylatory chodzą, wyłączają się i pompki nie słyszę.
Podłączona jest ona do 4 pinowego czujnika?



pompa pracuje jeszcze po zgaszeniu silnika ale jak temperatura skacze to i na zapalonym się załączy przynajmniej w 2.4 d (karetka) nie wiem jak w innych


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 23:03 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
mariuszgim napisał(a):
Wydaje mi się że w zeszłym roku ją słyszałem a w tym nie.


Pompkę słychać jak sobie bzyczy przy otwartej masce.



andrewa1 napisał(a):
pompa pracuje jeszcze po zgaszeniu silnika ale jak temperatura skacze to i na zapalonym się załączy przynajmniej w 2.4 d (karetka) nie wiem jak w innych


Nie prawda, pompka nie ma prawa ruszyć przy pracującym silniku.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 23:09 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
No właśnie w zeszłym roku ją słyszałem a w tym nie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 23:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
slimak nie będę się upierał ale w tej karetce co była u chłopaków na warsztacie na chwilę przed włączeniem się wentylatora było słychać jak pompa się załącza


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 23:15 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie usłyszysz pompki przy pracującym silniku. Pracuje tak cicho, że po zatrzymaniu motoru trzeba się pochylić nad otwartą maską aby ja usłyszeć.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 23:18 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
andrewa1 napisał(a):
slimak nie będę się upierał ale w tej karetce co była u chłopaków na warsztacie na chwilę przed włączeniem się wentylatora było słychać jak pompa się załącza



to raczej niemożliwe - chyba że mieli pompę od wozu strażackiego
w T4 chodzi cichutko i po wyłączeniu silnika
zawsze też mogła być jakaś "rzeźba"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 sierpnia 2010, 23:21 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jak mnie pamięć nie myli to przez piny 3 i 4 czujnika obwód pompki jest zamykany do masy.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 stycznia 2011, 15:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
koledzy, podłączę się do tematu, podłączyłem nowy czujnik od wskazań na liczniku i do tej nieszczesnej pompki, nie działały mi wskazania(licznik sprawdzony, wszystko z nim dobrze, przewody od czujnika dobre, jak zmostkuję poszczególne piny to albo załącza się pompka albo wychyla się wskazówka)
to już mój trzeci czujnik, poprzednie były koloru żółtego i okazało się że nie nadawały się do t4, teraz dostałem czujnik o kolorze zielonym, według sprzedawcy idealnie ma pasować, bodajże sprawdził w etce, po podłączeniu temperatury nie pokazuje a pompka od razu się włączyła, o co chodzi?!!!

koledzy dodam że mój to acc benz-lpg

Edit

uszkodzony czujnik, ma zwarcie do masy, chyba przy okazji spaliłem stabilizator napięcia w liczniku wymoderowano!, przedtem wskazówka wychylała się gdy na krótko zwarłem przewody we wtyczce teraz nic


Ostatnio edytowano czwartek, 27 stycznia 2011, 19:18 przez slimak, łącznie edytowano 2 razy
połączenie postów klepanych jeden pod drugim, wulgaryzmy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2011, 18:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
No to odgrzewam swój temat. Przypominam, że po wyłączeniu silnika zawsze mam włączony wentylator. Nawet jak stoi na jałowym to co jakiś czas się włącza. Natomiast wskaźnik na desce pokazuje raptem 1,5 do 2 kresek. dziś sprawdziłem temp. w zbiorniczku- 80 C. Chyba za mało, żeby włączały się wentylatory? Czyżby czujnik 4-ro poinowy do wymiany?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2011, 19:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Radauskas
za włączanie się wentylatorów na chłodnicy odpowiada trzypinowy czujnik wkręcony w chłodnice w okolicach prawego reflektora
czteropinowy jest tylko od zegarów i dodatkowej pompki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2011, 20:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Czyli teoretycznie jak 3-pinowy jest walnięty to może zbyt wcześnie i często włączać wentylatory, a to z kolei powoduje niedogrzewanie cieczy i wskazania na max. 2 kreski. Teoretycznie to się trzyma kupy, a życie pewnie znowu pokaże co innego...:)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 13:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
ZNowu odgrzewam.
Jaka może być róznica temperatur pomiędzy chlodnicą, a zbiorniczkiem wyrównawczym?
Dziś sprawdziłem jeszcze raz i nieco dokładniej temp. załaczania się wentylatora. Załączył się przy 77 st. płynu w zbiorniczku, a powinien chyba przy 90 st. płynu w chłodnicy. Chyba róznica nie jest aż tak duża?.. raczej czujnik walniety (?)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB