T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 13:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
pierwszy bieg wentylatorów załącza czujnik już przy 85st według danych technicznych, przy 90 st powinien załączyć się drugi bieg


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 14:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Fakt,.. 1-szy przy 85. Ale to chyba i tak zbyt duża różnica między 77 a 85 ?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 14:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Kenobi napisał(a):
pierwszy bieg wentylatorów załącza czujnik już przy 85st według danych technicznych, przy 90 st powinien załączyć się drugi bieg


Kenobi, nie do końca, skoro termostat otwiera się przy 87* to jakim cudem wentylatory już przy 85* mają się załączać??
U mnie I bieg się włącza jak temperatura na wskaźniku wyjdzie lekko ponad 90*, czyli przy 92* załącza się I bieg, a II bieg przy 105* <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 14:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
U mnie wedlug vag'a I bieg 88 stopni,II 98 stopni


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 15:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Dziwne ale tak podaje również książka "Sam naprawiam..." . Termostat otwiera się przy 87, a 1-szy bieg wentylatora przy 84. Może chodzi o różnicę temperatur,.. płyn zanim doleci do chłodnicy schłodzi się o kilka stopni (?)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 15:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
KrzySieK napisał(a):
Kenobi, nie do końca, skoro termostat otwiera się przy 87* to jakim cudem wentylatory już przy 85* mają się załączać??

Kenobi napisał(a):
85st według danych technicznych


oprócz tego pamiętaj, że termostat ma pewną bezwładność i pierwsze otwarcie jest przy 87 st, a zamknie się znowu dopiero bliżej 80st
i jeszcze jedno termostat w T4 jest na powrocie z chłodnicy, a nie na zasilaniu

u mnie według vaga wentylator pierwszy bieg 86-88 drugi 93-95

105 to według mnie za późno na 2 bieg

Radauskas napisał(a):
płyn zanim doleci do chłodnicy schłodzi się o kilka stopni (?)

też tak uważam bo dane dotyczą temperatury na czujniku w chłodnicy po drugiej stronie niż dopływ, więc w silniku temp. zapewne jest wtedy wyższa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 16:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
dokładnie to nie pamiętam czy 102, czy 105* ale na pewno coś koło tego, jak się z lawetami piłowało pod górę to aż czuć było na mocy jak się II bieg załączył, ale na pewno powyżej 100* <38>
Wiadome, że trzeba też wziąśc pod uwagę przekłamanie wskaźnika temperatury <vw>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 10:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 21:02
Posty: 8
model: t4 2.5 tdi
silnik: 74 KW ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
1. Na początek przywitam się serdecznie. T4, która właściwie jest mojej siostry i ja jej pomagam w serwisowaniu jest z 2000r. Był to furgon ale jest przerobiony na wersje 7 osobową. Ostatnio borykamy się właśnie ze wskaźnikiem temp. cieczy. Wskazówka leży całkowicie, choć raz na jakiś czas ładnie wzrasta do 90 stopni. Nadmienie, że został wymieniony termostat ale to nie pomogło.
Podpinałem Vaga i nie ma żadnego błędu od czujnika temp. Jest jedynie błąd, którego nie da się skasować:

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-10 - - - Intermittent

czyli brak komunikacji magistrali danych napędu z zestawem wskaźników, prawdopodobnie usterka w przewodach zestawu wskaźników, co pojawiało się po wymianie zegarów, dodaniu manetki tempomatu kiedy własnie fura była przerabiana na pseudo caravellke. Ta przeróbka była jednak dokonana 5 lat temu i wskazówka do tej pory chodziła normalnie, także nie jest to chyba związane z brakiem łączności czujnika ze wskazówką. Czy może jednak teraz się pojawił właśnie ten problem braku łączności, czyli z czujnikiem wszystko jest ok, tylko po prostu wskazówka ma gdzies przerwany obwód? Pytam bo jeśli czujnik byłby naprawdę walnięty, to nie powinno być błędu w sterowniku? We fabii wymieniałem ten czujnik i miałem błąd w sterowniku.

Mimo wszystko chyba wymienię ten czujnik.

2. Rozumiem, że mam kupić VW 059 919 501 A – kolor zielony
Kupić oryginał za 70zł czy śmiało jakiś zamiennik za 30 zł na alle?
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 83055.html


3. Gdzie będzie umiejscowiony ten czujnik? Przy alternatorze jak pokazuje fotka w tym wątku na poprzedniej stronie?
http://imageshack.us/photo/my-images/716/img1722w.jpg/

4. Trzeba spuszczać płyn, żeby go wymienić?

5. O co chodzi z tym czujnkiem 701 919 369 C (niebieski lub czarny, kwadratowa kostka) który niby też jest do t4, 2.5 tdi?
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 09456.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 11:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kaliope napisał(a):
2. Rozumiem, że mam kupić VW 059 919 501 A – kolor zielony
Kupić oryginał za 70zł czy śmiało jakiś zamiennik za 30 zł na alle?


nie dziaduj, kup oryginał - niebieskie zegary nie lubią zamienników, a po drugie ten czujnik daje odczyt temperatury do ECU więc czym będzie precyzyjniejszy tym lepiej

kaliope napisał(a):
Gdzie będzie umiejscowiony ten czujnik?


tak to jest ten zielony z mojego zdjęcia z ACV z 2001 roku ( dwa piny dają odczyt na zegary, a dwa do ECU )
kaliope napisał(a):
Trzeba spuszczać płyn, żeby go wymienić?


tak, przynajmniej częściowo, po wyjęciu czujnika zejdzie ci wszystko powyżej niego, czyli ze zbiorniczka, głowicy itp, będzie tego około 3 litrów

kaliope napisał(a):
O co chodzi z tym czujnkiem 701 919 369 C (niebieski lub czarny, kwadratowa kostka) który niby też jest do t4, 2.5 tdi?


w ACV z 2000r takiego czujnika nie ma, więc nie zaprzątaj sobie tym głowy, jeśli się nie mylę mógł on byc w starszych modelach gdy czteropinowy czujnik dawał sygnał na zegary i uruchamiał dodatkową pompkę, a odczyt do ECU szedł z niebieskiego dwupinowego

kaliope napisał(a):
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-10 - - - Intermittent

czyli brak komunikacji magistrali danych napędu z zestawem wskaźników, prawdopodobnie usterka w przewodach zestawu wskaźników, co pojawiało się po wymianie zegarów


moim zdaniem nie przekodowałeś zegarów po wymianie i szyna CAN ich nie widzi
trudno powiedziec bo nie wiem z jakich zegarów na jakie wymieniłeś i czemu

u mnie jak padł czujnik temperatury do zegarów to wyświetlało błąd, a objaw był taki, że co jakiś czas opadała wskazówka


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 lipca 2012, 17:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 21:02
Posty: 8
model: t4 2.5 tdi
silnik: 74 KW ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzieki za expresową odpowiedz,
Ok, kupię oryginał. Dziwi mnie właśnie fakt, że ecu nie wywala błędu a wskazówka sobie chodzi jak chce. We fabii jak padł ten czujnik to po pierwsze był błąd a po drugie silnik bardzo ciężko palił jak był rozgrzany, natomiast t4 pali od strzała i chodzi jak zegareczek bez względu na warunki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 lipca 2012, 06:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kaliope napisał(a):
We fabii jak padł ten czujnik to po pierwsze był błąd a po drugie silnik bardzo ciężko palił jak był rozgrzany,


bo padł czujnik od ECU, a w T4 tylko od zegarów - mimo, że są zintegrowane w jednym potrafi ulec awarii tylko połowa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lipca 2012, 12:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Ja nie wiem o co kaman z tym układem chłodzenia. Cały czas miałem sprzeczne objawy - na descxe wskazówka podnosiła się ledwo do 1-szej kreski ( czyli jakby niedogrzany ), a wentylator włączał mi się bardzo szybko. Nawet w zimne jesienne dni właczał się czasami już po parunastu kilometrach ( jakby przegrzewaał ). W tym tygodniu wymieniłem "w ciemno" termostat ( jak się okazało poprzedni był całkiem naowy ale na 80 st. ) i włącznik wentylatorów chłodnicy. Dziś przejechalem się z 10 km. Wskazówka podniosła się na 1,5 kreski ( czyli wciąż mało ), a wentylatory oczywiście chodziły. Cholera go wie czy on się przegrzewa czy też niedogrzewa?! Jak mierzyłem wcześniej ( na poprzednim termostacie ) temp. w zbiorniczku to była ok. 78 st. Teraz pewnie byłaby ciut wyżej czyli w miarę poprawna. Tylko czemu wskaźnik zaniża ( to samo na dwóch zestawach zegarów bo teraz wymieniłem na obrotomierz ), a wentylatory załacza jakby temp. była za wysoka? Sprzeczne sprzeczności !?!?!
Choć w zasadzie pozostaje jeszcze sam czujnik temp. do zweryfikowania.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lipca 2012, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 21:02
Posty: 8
model: t4 2.5 tdi
silnik: 74 KW ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czujnik zamówiony. Zrobiłem fotę u siebie. Rozumiem, ze dobrze zaznaczyłem wtyczkę tego czujnika.

Obrazek

Jak się zabrać do wymiany? Widzę, że miejsca jest cholernie mało, nie ma nawet jak wsadzić łapy. Trzeba wymontować wentylatory i intercoolera?


Czy może to nie jest ten czujnik bo KrzySieK pisał, że on ma ten czujnik na dole gdzieś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lipca 2012, 14:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
wydaje mi się, że ściągnąłeś wtyczkę z czujnika dwupinowego niebieskiego a to nie ten pod spodem powinien być zielony !!
i do zielonego najłatwiej dostać się od spodu po zdjęciu wanny, od góry to trzeba IC zdemontować i odchylić chłodnice do przodu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lipca 2012, 14:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 21:02
Posty: 8
model: t4 2.5 tdi
silnik: 74 KW ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
wydaje mi się, że ściągnąłeś wtyczkę z czujnika dwupinowego niebieskiego a to nie ten pod spodem powinien być zielony !!


jeszcze raz, ten co zaznaczyłem strzałką to nie jest ten 4 pinowy zielony czujnik temp?


edit:

przyświeciłem sobie latareczką i i odgiąłem kable i idą tam cztery przewody


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lipca 2012, 15:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
nie wiem
na zdjęciu widać tylko niebieski
zresztą to nie istotne
jeśli pod nim jest zielony i ma kostkę na 4 kable to masz go wymienić


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: kaliope (środa, 4 lipca 2012, 15:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lipca 2012, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 21:02
Posty: 8
model: t4 2.5 tdi
silnik: 74 KW ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czujnik przyszedł i niestety zły, choć numer się wydawał ok, i oba w katalogu były do tdi 75KW. Gość zgupiał i ja zgupiałem i się okazało, że ostatnia litera w numerze części właśnie jest bardzo istotna. Z literką 'A' na końcu jest czujnik z na wtyczkę owalną, a bez 'A' na wtyczkę kwadratową. Czyli: 059 919 501 A, oraz samo: 059 919 501

Obrazek

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 lipca 2012, 17:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 5 maja 2010, 21:24
Posty: 174
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY
model: T 4
silnik: 2400

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
cześć, aja mam pytanie o tą pompkę której nie słychać.... Ślimak pisał, w którym miejscu jest zainstalowana? od góry można się do niej dostać? jakieś foto? ps. silnik mam ten najjjj mocniejszyyy 2,4d <32>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 lipca 2012, 23:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Właśnie zauwazyłem, że przymknięto wątek kolegi "malinshop" o zbyt częstym właczaniu się wentylatorów. Nie wiem czy słusznie bo pomimo wielu dyskusji o układzie chłodzenia na w.w. problem rozwiązania nie znalazłem,... a mam to samo. Powymieniałem już chyba wszystko co podpowiada logika, a wentylatory załączają mi się nawet po 20-tu minutach jazdy,.. wiosna, jesień czy upalne lato.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 lipca 2012, 17:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 5 maja 2010, 21:24
Posty: 174
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY
model: T 4
silnik: 2400

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
i widze że nikt nie wie gdzie owa pompka się znajduje.....



Za ten wpis autor bobry podziękował: Andzejjki (piątek, 29 września 2023, 19:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB