T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2013, 21:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
krzysiekbyd napisał(a):
noo podlutowałem brakujacy kabelek do pompki załacza sie :) ale i tak wskazówka lezy na glebie na krótko podchodzi do góry ;) powiedzcie mi jaki czujnik zakupic obecnie mam jakis niebieski
a czy po podlutowaniu tego kabelka do tej pompki moze okazac sie ze teraz wskazówka ruszy ?? nie miałem okazji sie przejechac ale wy napewno sie na tym znacie i jaki czujnik w razie co zakupic??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2013, 21:13 
Pisałeś coś o wskaźniku temperatury że fiksuje ,,jak koledzy to zauważyli pada stabilizator w zegarach obszernie opisane na forum ,,wstazówka nie ruszy na razie uruchomiłeś pompkę wymuszającą obieg płynu .


Ostatnio edytowano poniedziałek, 2 września 2013, 06:49 przez czarny1x1x, łącznie edytowano 3 razy

Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2013, 23:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 sierpnia 2013, 21:53
Posty: 3
Lokalizacja: 57627 Hachenburg Niemcy
model: VW T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam ponownie, co do grzejącej się temperatury ,to tak nie po to fabryka coś wymyśliła, żeby ktoś to omijał lub przerabiał. A więc podłączyłem pompkę, otworzyłem klapy na wentylatorach,wyjąłem termostat i od razu jest dużo lepiej,termostat oczywiście będzie nówka, tylko zastanawiam eis z jaka temperatura ma eis otwierać 80stpni czy 87stopni....i te wentylatory mnie martwią włączają się tylko na 10sekund i co 40 ,bardzo mnie to martwi bo nie ważne ile jest stopni czy wtedy jak zaczynają gdy jest 90 i wtedy gdy jest 105stopni.Myślicie tak jak napisał kolega FocusMed ze przekaźnik będzie walnięty generalnie rozebrałem i jest igła w środku delikatnie styk środkowy odpowiedzialny za pierwszy wiatrak jest osmolony(okopcony),nie wiem gdy jadę po prostej 100 nawet 110 jest idealne ,temperatura rośnie gdy podjeżdżam pod górkę rzecz normalna ale w tym momencie wiatraki powinny iść pełną para na drugi biegu czyż nie tak?martwi mnie to bardzo b nie chciałbym zajechać motoru.Muszę zainwestować w te przekaźniki ,ale myślę ze nowe będą drogie.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 2 września 2013, 09:50 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
orty i literówki bardzo liczne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 06:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
Pisałeś coś o wskaźniku temperatury że fiksuje ,,jak koledzy to zauważyli pada stabilizator w zegarach obszernie opisane na forum ,,wstazuwka nie ruszy na razie uruchomiłeś pompkę wymuszającą obieg płynu .
pisałem ze podłaczona na krótko wskazówka podnosi sie do max czyli w liczniku wszystko oki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 08:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
FocusMED napisał(a):
Kenobi napisał(a):
FocusMED napisał(a):
CO do pompki to działa ona tylko przy pracującym wentylatorze

to nie jest prawda, działanie wentylatora nie ma wpływu na działanie pompki, jest skutkiem jej działania


Co nie zmienia faktu że pracuje razem z wentylatorem
Ileż można powtarzać, pompka działa niezależnie od wentylatorów i może pracować gdy wentylatory stoją :!:
byczonek napisał(a):
... tylko zastanawiam sie z jaka temperatura ma sie otwierac 80stpni czy 87stopni....i te weeentylatoryyyy mnie martwia wlaczaja sie tylko na 10sekund i co 40 ,
Na moje oko masz zapchaną chłodnicę i pasuje ją wymienić, a termostat założyć na 87*


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 09:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 sierpnia 2013, 21:53
Posty: 3
Lokalizacja: 57627 Hachenburg Niemcy
model: VW T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dzięki,tak tez myślałem ze termostat 87 stopni będzie ok,ale co do chłodnicy to jest drożna wypłukałem ja porządnie wydaje się ok,czy ktoś ma dostateczna wiedzę na temat przekaźnika od wentylatorów ? Może działać a zarazem być walnięty i uruchamiać wiatraki na 10sekund co 40seknd?i nie ma drugiego biegu-na krótko jest.dla świętego problemu mogę wymienić chłodnice,ale to jest metoda prób i błędów można w ten sposób wymienić pół auta a oto nie chodzi.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 2 września 2013, 09:44 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
orty i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 14:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
niestety wymiana czujnika 4 pin o którym mowa nie pomogła ;( wskazówka lezy ani drgnie gdzie i co dalej robic ?? a po naddto zaczyna mrugac czerwona lampka z płynem co oznacza ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 14:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Witam. U mnie jest tak, że wskazówka stoi na 90 stopniach niezależnie czy jadę po płaskim czy pod górę nawet z przyczepą jest jednak jedno ale pompka elektryczna nie zachowuje się jak pisał FocusMed ona mi się włącza i wyłącza w czasie pracy silnika też, jak się auto pod górę bardziej wysili włącza się ta pompeczka popracuje na chwile i się wyłącza. Jest to pompka wspomagająca a nie tylko studząca głowice po zgaszeniu silnika. Owszem jak motor zgaszę a silnik jest gorący ona pracuje i wcale nie ma zasady że jak ona chodzi to wentylatory też, ona powodując przepływ gorącej cieczy przez chodnicę może ale wcale nie musi doprowadzić do włączenia wentylatorów wszystko zależy od temperatury cieczy i temperatury otoczenia, czasem sama pompka pchając ciecz w chłodnice ją wystudzi bez udziału wiatraków. Przeczytaj cała 3 stronę tam mikoli podesłał mi linki do t4wiki i są tam schematy podłączeń tejże małej pompki. Trochę z tego trochę z forum reszta na macajewa i wydedukowałem co i jak. Co do tego że wentylatory pracują tak a nie inaczej u Ciebie, to zdaj sobie sprawę z tego, że ta maleńka pompka ma wydajność ok 500l/h czyli taki układ chłodzenia w T4 2,4 który u mnie ma 9 litrów przewali w ciągu ok jednej minuty. Mi jak przy upałach zgrzał się samochód to wentylatory pracowały w sekwencji 15sek pracy 30sek odpoczynku i znów w serii 6 włączeń zanim motor wystygł na tyle żeby wszystko się powyłączało i wcale nie na drugim biegu tylko spokojnie na pierwszym.


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 14:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
byczonek napisał(a):
...i nie ma drugiego biegu-na krótko jest...
Znaczy zwierałeś wtyczkę czujnika F18 http://www.t4-wiki.de/wiki/F18 i działał I i II bieg ?
Wychodzi na to że jest on walnięty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 16:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
mysle ze mam ten
Stufe 2:

Ein: 90 - 95°C
Aus: 82 - 89
odkrecilem cały czujnik z chłodnicy podłaczony do instalacji -podłaczyłem czajnik elektryczny i gotowałem, podczas zagotowania sie -wrzenia załaczył sie wiatrak czyli wiatrak i czujnik oki pózniej odkreciłem czujnik 4 pin link przykladowy http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 45155.html tez włożyłem do czajnika i zadna reakcja ;/ czujnik podpiety do instalacji wskazówka lezy po styknieciu na krotko wskazówka wstaje poMoCy
dodajac czujnik 4pin nowy dzisiaj zakupiony


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 19:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
peters napisał(a):
Kurde nie chce mi sie czytac wszystkiego,napisz co mu dolega,pozniej odpowiem jak tylko bede wiedzial...
no jak chcesz pomóc to musisz przeczytac !!! zapala sie kontrolka od wody a reszte doczytaj wyżej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 19:46 
No to czyli z czujnikiem coś nie hallo ,za jakie pieniądze kupiony ? może to będzie to .tanie podróby są o kant ....


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 19:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
a za co odpowiada ten drugi czujnik 2 pin http://allegro.pl/czujnik-obudowa-termo ... 16994.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 19:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
No to czyli z czujnikiem coś nie hallo ,za jakie pieniądze kupiony ? może to będzie to .tanie podróby są o kant ....

kolego a moze mam cos z instalacja ;/ wiem ze podpinałem po skosie kabelkiem do kostki i wskazówka poleciała do góry a jak jeden obok drugiego to spalil sie bezpiecznik kto podpowie albo z linka wyzej zaznaczy w programie gdzie jaki i do czego czujnik 35zl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 19:59 
na kompa ten dwa piny . nie po skosie obok siebie one są parami może masy nie ma na czujniku ,nie pamiętam na szybko jakie tam masz kolory


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 20:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
na kompa ten dwa piny . nie po skosie obok siebie one są parami może masy nie ma na czujniku

no wlasnie o tym mowa :)bo auto jest od jakiegos magika i troche jest do poprawek to co uciac tego co jest obok i dac mu mase ??
a pozostałe dwa piny od czego ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 20:06 
na brązowych masz masy sprawdź czy są jak niema nic nie ucinaj tylko daj dodatkową .dwa sterowanie wskaźnik /dwa komp/ dwa sterowanie wiatrakami no tak to musi wyglądać


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 20:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
na brązowych masz masy sprawdź czy są jak niema nic nie ucinaj tylko daj dodatkową .dwa sterowanie wskaźnik /dwa komp/ dwa sterowanie wiatrakami no tak to musi wyglądać
kurczaki dzisiaj nie zobacze bo zlazlem na dół a tu dopadł mnie deszcz ale sadze ze i tak cos jest popitolone bo jak styknołem równo w lini to bylo zwarcie i bezpiecznik sie przepalił ;/ czyli oznacza ze gdzies tam jest (+) a nie powinien ??!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 20:16 
w linij pionowej czy poziomej ,jutro zobaczę bo będę oglądał 2,5 w benzynie to sprawdzę jak to tam jest nic nie mieszaj ,postaram się fotki walnąć


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 20:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
w linij pionowej czy poziomej ,jutro zobaczę bo będę oglądał 2,5 w benzynie to sprawdzę jak to tam jest nic nie mieszaj ,postaram się fotki walnąć

dziekuje bardzo :) a powiedz mi jak mruga lampka od wody to co ?? jutro jade w trase i sie troche cykam ;/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB