T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

układ chłodzenia - 2 pytania
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=529
Strona 1 z 9

Autor:  Radauskas [ poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 10:00 ]
Tytuł:  układ chłodzenia - 2 pytania

Jako że jestm po kilku jazdach w tym jednej dłuższej swoją wciąż regenerowaną ( od nowości :) ) T4-ką ma pewne obserwacje i pytania:
1. Wskazówka temp. silnika osiąga ledwie 1,5 "grubej" kreski. To jest zdecydowania w dolnym zakresie wskazań wskaźnika. Wygląda to jakby silnik się niedogrzewał. Czy ten typ tak ma ( z tymi wskazaniami ) czy powinienem szukać przyczyny tak niskich wskazań?
2. Po każdym wyłączeniu silnika, bez względu na długość jazdy i warunki ( korek/trasa ) pracuje jeszcze jakiś czas wentylator chłodnicy. W przeciwieństwie do pyt.1 wygląda to tak jakby silnik się mocno nagrzewał (?!).
Czy ten typ tak ma ( z tym wentylatorem ) czy powinienem szukać przyczyn jego uporczywego załaczania?

Autor:  KrzySieK [ poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 10:07 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Pożycz sobie termometr do cieczy i sprawdź temperature silnika ile ma przy włączonych wentylatorach. Zobaczysz wtedy czy wskaźnik dobrze pokazuje czy przekłamuje.
Od wskaźników jest 4-pinowy czujnik który jest od dołu silnika na węzu, kosztuje on 70zł :)

EDIT:
Jak będziesz odkręcał korek od zbiorniczka wyrównawczego to ostrożnie i pomału bo inaczej wywali Ci płyn i się oparzysz :)

Autor:  Radauskas [ poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 12:22 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

KrzySieK napisał(a):
Pożycz sobie termometr do cieczy i sprawdź temperature silnika ile ma przy włączonych wentylatorach. Zobaczysz wtedy czy wskaźnik dobrze pokazuje czy przekłamuje.

Tak zrobię tylko musze wykombinować gdzieś termometr.
A jak te kwestie wyglądają u innych uzytkowników 2,4D?

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 15:48 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Czujnik czteropinowy oprócz dawania sygnału na wskaźnik temp. jest odpowiedzialny za uruchomienie się dodatkowej pompki elektrycznej układu chłodzenia po wyłączeniu stacyjki, a to z kolei powoduje działanie wentylatorów, choć te nie powinny się włączyć przy niskiej temp. chłodziwa. To teoria.
Jak działają wentylatory w czasie pracy silnika, po odpaleniu zimnego ile czasu na wolnych obrotach trzeba czekać ? Oczywiście pomiar temp. w zbiorniczku jak napisał KszySiek wyrównawczym wiele by wyjaśnił

KszySiek zrób zdjęcie tego czteropinowego na dole, bo ja dałbym sobie rękę obciąć ,że u mnie w 2.4D był tak samo jak w TDI zaraz obok dwupinowego od świec, a nie chciałbym jej stracić
p.s.
Właśnie przeczytałem schematy i jest tak jak napisałem, w oryginale obydwa czujniki znajdują się obok siebie na jednym trójniku zarówno w 2.4D jak i w 2.5 TDI
Załącznik:
IMG_1722.jpg

Autor:  KrzySieK [ poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 19:34 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

U mnie na górze w głowicy jest tylko 2-pin od świec żarowych
4-pinowy jest na dole, zdjęcia nie zrobie bo nie chce mi się obudowy ściągać <38>

EDIT
KenoBi załozyłbym sie o flaszke ale i tak jej nie wypije <38> <56> <56>
2 pin masz z góry - świeczki zarowe
4 pin na dole - wskaźnik + pompka xd
I nie będzie inaczej <lol> <lol> <lol>

Autor:  mariuszgim [ środa, 25 sierpnia 2010, 22:06 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Pompka powinna się włączyć po wyłączeniu silnika czy pracuje razem z silnikiem?
Bo u mnie chyba coś padło bo jak gaszę silnik to powiedzmy wentylatory chodzą, wyłączają się i pompki nie słyszę.
Podłączona jest ona do 4 pinowego czujnika?

Autor:  Kenobi [ środa, 25 sierpnia 2010, 22:21 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

mariuszgim pompkę jest trudno usłyszeć musiałbyś się położyć pod samochodem, działa tylko po wyłączeniu stacyjki i załączają ją dwa piny z czujnika czteropinowego, a ty patrzyłeś gdzie on jest, tak jak na moim zdjęciu czy tak jak pisze KszySiek
KsziSiek to zrób zdjęcie od góry tak żeby pokazać ten dwupinowy i brak obok niego czteropinowego

Autor:  mariuszgim [ środa, 25 sierpnia 2010, 22:48 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Wydaje mi się że w zeszłym roku ją słyszałem a w tym nie.
Rano zrobię zdjęcie i zapodam bo nie mam jeszcze założonej osłony.
Jak podałem pompce napięcie z prostownika to słychać ją dosyć mocno

Autor:  andrewa1 [ środa, 25 sierpnia 2010, 22:58 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

mariuszgim napisał(a):
Pompka powinna się włączyć po wyłączeniu silnika czy pracuje razem z silnikiem?
Bo u mnie chyba coś padło bo jak gaszę silnik to powiedzmy wentylatory chodzą, wyłączają się i pompki nie słyszę.
Podłączona jest ona do 4 pinowego czujnika?



pompa pracuje jeszcze po zgaszeniu silnika ale jak temperatura skacze to i na zapalonym się załączy przynajmniej w 2.4 d (karetka) nie wiem jak w innych

Autor:  slimak [ środa, 25 sierpnia 2010, 23:03 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

mariuszgim napisał(a):
Wydaje mi się że w zeszłym roku ją słyszałem a w tym nie.


Pompkę słychać jak sobie bzyczy przy otwartej masce.



andrewa1 napisał(a):
pompa pracuje jeszcze po zgaszeniu silnika ale jak temperatura skacze to i na zapalonym się załączy przynajmniej w 2.4 d (karetka) nie wiem jak w innych


Nie prawda, pompka nie ma prawa ruszyć przy pracującym silniku.

Autor:  mariuszgim [ środa, 25 sierpnia 2010, 23:09 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

No właśnie w zeszłym roku ją słyszałem a w tym nie

Autor:  andrewa1 [ środa, 25 sierpnia 2010, 23:10 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

slimak nie będę się upierał ale w tej karetce co była u chłopaków na warsztacie na chwilę przed włączeniem się wentylatora było słychać jak pompa się załącza

Autor:  slimak [ środa, 25 sierpnia 2010, 23:15 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Nie usłyszysz pompki przy pracującym silniku. Pracuje tak cicho, że po zatrzymaniu motoru trzeba się pochylić nad otwartą maską aby ja usłyszeć.

Autor:  mariuszgim [ środa, 25 sierpnia 2010, 23:18 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

andrewa1 napisał(a):
slimak nie będę się upierał ale w tej karetce co była u chłopaków na warsztacie na chwilę przed włączeniem się wentylatora było słychać jak pompa się załącza



to raczej niemożliwe - chyba że mieli pompę od wozu strażackiego
w T4 chodzi cichutko i po wyłączeniu silnika
zawsze też mogła być jakaś "rzeźba"

Autor:  slimak [ środa, 25 sierpnia 2010, 23:21 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Jak mnie pamięć nie myli to przez piny 3 i 4 czujnika obwód pompki jest zamykany do masy.

Autor:  PAWELZWLADKA [ czwartek, 27 stycznia 2011, 15:51 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

koledzy, podłączę się do tematu, podłączyłem nowy czujnik od wskazań na liczniku i do tej nieszczesnej pompki, nie działały mi wskazania(licznik sprawdzony, wszystko z nim dobrze, przewody od czujnika dobre, jak zmostkuję poszczególne piny to albo załącza się pompka albo wychyla się wskazówka)
to już mój trzeci czujnik, poprzednie były koloru żółtego i okazało się że nie nadawały się do t4, teraz dostałem czujnik o kolorze zielonym, według sprzedawcy idealnie ma pasować, bodajże sprawdził w etce, po podłączeniu temperatury nie pokazuje a pompka od razu się włączyła, o co chodzi?!!!

koledzy dodam że mój to acc benz-lpg

Edit

uszkodzony czujnik, ma zwarcie do masy, chyba przy okazji spaliłem stabilizator napięcia w liczniku wymoderowano!, przedtem wskazówka wychylała się gdy na krótko zwarłem przewody we wtyczce teraz nic

Autor:  Radauskas [ poniedziałek, 16 maja 2011, 18:55 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

No to odgrzewam swój temat. Przypominam, że po wyłączeniu silnika zawsze mam włączony wentylator. Nawet jak stoi na jałowym to co jakiś czas się włącza. Natomiast wskaźnik na desce pokazuje raptem 1,5 do 2 kresek. dziś sprawdziłem temp. w zbiorniczku- 80 C. Chyba za mało, żeby włączały się wentylatory? Czyżby czujnik 4-ro poinowy do wymiany?

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 16 maja 2011, 19:51 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Radauskas
za włączanie się wentylatorów na chłodnicy odpowiada trzypinowy czujnik wkręcony w chłodnice w okolicach prawego reflektora
czteropinowy jest tylko od zegarów i dodatkowej pompki

Autor:  Radauskas [ poniedziałek, 16 maja 2011, 20:15 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

Czyli teoretycznie jak 3-pinowy jest walnięty to może zbyt wcześnie i często włączać wentylatory, a to z kolei powoduje niedogrzewanie cieczy i wskazania na max. 2 kreski. Teoretycznie to się trzyma kupy, a życie pewnie znowu pokaże co innego...:)

Autor:  Radauskas [ wtorek, 29 maja 2012, 13:45 ]
Tytuł:  Re: układ chłodzenia - 2 pytania

ZNowu odgrzewam.
Jaka może być róznica temperatur pomiędzy chlodnicą, a zbiorniczkiem wyrównawczym?
Dziś sprawdziłem jeszcze raz i nieco dokładniej temp. załaczania się wentylatora. Załączył się przy 77 st. płynu w zbiorniczku, a powinien chyba przy 90 st. płynu w chłodnicy. Chyba róznica nie jest aż tak duża?.. raczej czujnik walniety (?)

Strona 1 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/