T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 20:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 08:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
kurol napisał(a):
Wszystkie pompki ktore mialem dzisiaj w rekach mialy widoczna oske i zabezpieczenie na niej pierscieniem segera
2 szt ktorymi sie wczoraj bawilem rowniez
Oska sie kreci,wirnik stoi a tarcie powoduje topienienie plastiku piasty
Jakbym wiedzial o innych modelach przewalilbym dzisiaj cala ta skrzynke z pompkami

Nie wiem jaka Ty masz ale u mnie tak wygląda http://www.t4-wiki.de/wiki/V51


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 10:02 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
krzysztofek napisał(a):

Parę postów wyżej podważam Twoją teorię ta pompka jak najbardziej może włączyć się i pracować przy pracującym motorze u mnie tak jest i nic nie było przerabiane ani modzone. .


Jak sprawdzałeś że ona chodzi na włączonym silniku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 10:23 
Według schematu będzie działać na włączonym dlaczego nie skoro ma stały plus a sterowanie jej masa jest przez czujnik


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 10:30 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Nie mam schematu ale czy nie ma tam przekaźnika odcinającego napięcie przy odpalonym silniku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 12:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
mariuszgim napisał(a):
krzysztofek napisał(a):

Parę postów wyżej podważam Twoją teorię ta pompka jak najbardziej może włączyć się i pracować przy pracującym motorze u mnie tak jest i nic nie było przerabiane ani modzone. .


Jak sprawdzałeś że ona chodzi na włączonym silniku?

bo tak jak kolega napisał plus odrazu z akusa a masa z czujnika nie wiem czy musi byc przez przekaznik ?? ze po odpaleniu wyłacza sie pompka , nie jest to problem zeby wpiąc przekaznik tylko powiedzcie mi jak to wygląda u was


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 września 2013, 15:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
krzysztofek napisał(a):
kurol napisał(a):
Wszystkie pompki ktore mialem dzisiaj w rekach mialy widoczna oske i zabezpieczenie na niej pierscieniem segera
2 szt ktorymi sie wczoraj bawilem rowniez
Oska sie kreci,wirnik stoi a tarcie powoduje topienienie plastiku piasty
Jakbym wiedzial o innych modelach przewalilbym dzisiaj cala ta skrzynke z pompkami

Nie wiem jaka Ty masz ale u mnie tak wygląda http://www.t4-wiki.de/wiki/V51



Dzisiaj mialem znowu w rekach kilka pompek i rzeczywiscie sa rozne rozwiazania napedu wirnika
Te o ktorych wspominal Krzysztofek maja wieksza plastikowa obudowe w ktorej znajduje sie wirnik a ich polowy sa skrecane na wkrety.
Patrzac od gory jest cos jakby plastikowy kapturek zamiast segera
Wystepuja zarowno na kwadratowa wtyczke i okragla
Sa tez modele o ktorych wspominalem wczesniej gdzie wirnik jest napedzany bezposrednio z osi silniczka elektrycznego
Maja krotsza obudowe i nie sa skladane na srubkach tylko na zatrzaskach
Tak wyglada srodek mojej starej pompki potraktowany imadlem
Obrazek

Obrazek

Obrazek


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 października 2013, 11:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
pytanie mam, bo nie mogę znaleźć :-)
jak jest uszczelniony w chłodnicy czujnik wentylatorów, trochę mi łzawi i chętnie to naprawię
aha silnik ACU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2013, 12:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Witam panowie wczoraj wymieniłem pompę lecz nie działa chyba. Pamiętam że kiedyś na wtyczce było napięcie. Lecz po przeczytaniu wszystkich stron tego tematu widać, że plus na wtyczce pompy jest na stałe a minus sterowany jest poprzez czujnik czteropinowy na wężu na dole niedaleko pompy. Zauważyłem też, że są tam dwa grube węże jeden idzie do termostatu a drugi gdzieś wyżej. Teraz nie pamietam ale chyba właśnie ten z czujnikiem jest chłodny po osiągnięcu przez silnik 90st. Więc jak ta pompa ma ruszyć.
Zauważyłem też jakiś zawór sterowany podciśnieniem z lewej stony obok dogrzewacza jak silnik pracuje to jest zamknięty kiedy on się otwiera?
Tak sądzę, że chyba po wyłączeniu silnika zawór ten jest otwierany a pompa tłoczy płyn by schłodzić głowice i blok.
PS ten czujnik nie może byc używany do wskaźnika bo jak mówię wąż był chłodny a temp. na blacie 90st.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2013, 21:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
kubik224 napisał(a):
a minus sterowany jest poprzez czujnik czteropinowy na wężu na dole niedaleko pompy.
Ten czujnik o którym piszesz jest od wiązki klimatyzacji, a pompką steruje F95 http://www.t4-wiki.de/wiki/F95

kubik224 napisał(a):
Zauważyłem też jakiś zawór sterowany podciśnieniem z lewej stony obok dogrzewacza jak silnik pracuje to jest zamknięty kiedy on się otwiera?

Nim steruje dogrzewacz silnika, a właściwie to chyba zegar dogrzewacza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2013, 22:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
mikoli napisał(a):
Nim steruje dogrzewacz silnika, a właściwie to chyba zegar dogrzewacza.


nie,
kolega wyżej dobrze napisał, to jest zawór który po wyłączeniu silnika się otwiera co powoduje, że gdy pompka dodatkowego obiegu się uruchomi to przetłacza płyn z głowicy od razu na chłodnicę

pompką steruje dwupinowy niebieski czujnik na górze silnika pomiędzy alternatorem i vacumpompą, a pod nim jest zielony czteropinowy od zegarów i ECU:
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2013, 11:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Kenobi napisał(a):
pompką steruje dwupinowy niebieski czujnik na górze silnika pomiędzy alternatorem i vacumpompą, a pod nim jest zielony czteropinowy od zegarów i ECU:
Nie koniecznie <53>
W T4 jest to troszkę pomieszane, w zależności od rocznika i silnika, w 2.5 TDI do 1999 rok czujnik F95 był wspólny z G2 (czyli 4-ro pinowy)
Schematy są na http://www.t4-wiki.de/wiki/F95


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 stycznia 2014, 10:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 października 2013, 09:54
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
opis: Marek Stary Laweciarz
model: T4
silnik: 2.0 B

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
A jaki jest numer oryginalnego czujnika 4-pinowego do 2.0 AAC ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 marca 2014, 21:51 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Koledzy przy silnikach TDI powiedzmy tym 102KM jak czesto wlaczaja sie Wam wntylatory ?
Mam na mysli auta bez klimatyzacji,bo tam troche inaczej jest.
U mnie prawie wcale,dopiero jak moja slubna sie uczyla jezdzic i wjechala na laka to po jakims czasie wlaczaly sie na pare minut.
Korki ,upaly 34'C nic do tego u mnie nie maja.Pewnie duze znaczenie ma tu zastosowany czujnik w chlodnicy ale mam wszystko w Orginale nic nie zmienialem.
Niech sie wypowiedza osoby co maja 102Km i 151km,gdyz chce sie upewnic co i jak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 marca 2014, 22:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
peters napisał(a):
Koledzy przy silnikach TDI powiedzmy tym 102KM jak czesto wlaczaja sie Wam wntylatory ?
Mam na mysli auta bez klimatyzacji,bo tam troche inaczej jest.
U mnie prawie wcale,dopiero jak moja slubna sie uczyla jezdzic i wjechala na laka to po jakims czasie wlaczaly sie na pare minut.
Korki ,upaly 34'C nic do tego u mnie nie maja.Pewnie duze znaczenie ma tu zastosowany czujnik w chlodnicy ale mam wszystko w Orginale nic nie zmienialem.
Niech sie wypowiedza osoby co maja 102Km i 151km,gdyz chce sie upewnic co i jak.

Kolego, było to już gdzieś na forum i moge potwierdzić co było pisane, mam 102 ACV i trzeba się nieźle postarać aby w nim załączyły się wentylatory chłodnicy, ten typ tak ma . <55>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 marca 2014, 22:28 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dzieki Kolego.
Dobrze,a teraz jak to jest z silnikiem 151Km,podobnie czy inaczej ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 maja 2014, 13:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2011, 09:11
Posty: 40
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam podepnę się do tematu. U mnie jeżeli przeprowadzę + od pompki i podłącze bezpośrednio to non stop pracuje. Znalazłem czujnik czteropinowy od spodu i jak zwieram piny to pompka sie nie włancza co to może być przerwany przwód czy bezpiecznik gdzieś walnięty po drodze ? podpowie ktoś ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 maja 2014, 20:56 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Sprawdziles mase (drugi pin od pomki czy ma zamkniety obwód) ?
Tu masz odpowiednie schematy do danego rocznika auta.

http://www.t4-wiki.de/wiki/V51


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 maja 2014, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2011, 09:11
Posty: 40
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pompka jest nowa 2 dni temu ją kupiłem i zamontowałem wyczytałem że plus jest na niej non stop a terowanie jest masą z czujnika zdjąłem kostkę z czujnika zwieram i nic na jednej parze wskazówka idzie na maksa w liczniku do góry a na drugiej parze nic się nie dzieje. Wpiąłem się kablami w te 2 żyły w pompce i na krótko jak podepnę plus z minusem pompka działa podepnę samą masę nie działa a jak podepnę sam plus to działa. Dziwne nie ? nie zachowuje się tak jak powinno poprzednia głowica i się przegrzała założyłem nową i chcę wszelkie usterki usunąć z tym chłodzeniem czujnika narazie nie zmieniam bo widzę że coś w wiązce jest nie halo. Teraz pytanie czy dać plus i masę bezpośrednio z akumulatora do czujnika ? odpinając stare przewody gdzie brak przejścia czy tak nie robić i szukać co może być przyczyną że zgubiło plusa na wtyczce może przekaźnik lub bezpiecznik jakiś z czytaniem schematów u mnie krucho potrzebuje delikatnej podpowiedzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 maja 2014, 21:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
pompka jest na przekaźniku, może to on padł
zazwyczaj jest on nad główną skrzynką bezpieczników i przekaźników


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 maja 2014, 22:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2011, 09:11
Posty: 40
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a wiesz może jaki numerek jest przekaźnika i jak go sprawdzić miernik mam tylko gdzie przytknąć :) i prąd ma przepuszczać czy też nie Jutro zajrzę do skrzynki obadam czy uda mi się go zidentyfikować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB