T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 22:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ja pamietam ze dalem chyba do pompki dodatkowy plus,gdyz orginalny gdzies przepadl.Tez mialem problem z tym czujnikiem,ale na tr wiki jest ladnie to rozrysowane.Tym sie kierowalem.Odtad dziala mi gdy tylko temperatura jest bliska wlaczenia sie wiatrakow na chlodnicy.
Gdy brakuje ci plusa badz minusa to zapodaj dodatkowy i niech ci pompka pracuje.Tylko daj przez czujnik,aby mialo to rece i nogi.
Pisze o podlaczeniu 4 pinowego czujnika.W TDi jest inaczej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 22:23 
zdejmij wtyczkę ze zbiorniczka i zobacz czy przestanie lub brak płynu często zbiorniczki mają awarię czujnika w środku jak masz stan płynu śmigaj ale sprawdzaj stan


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 22:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
czarny1x1x napisał(a):
na kompa ten dwa piny .
Nie koniecznie, po 1999 roku ten dwupinowy jest od dodatkowej pompki wody.
Podawałem kilka postów wyżej :Tytuł: układ chłodzenia - 2 pytania
czarny1x1x napisał(a):
nie po skosie obok siebie one są parami może masy nie ma na czujniku ,nie pamiętam na szybko jakie tam masz kolory
Teoretycznie po skosie, a praktycznie to nie ma znaczenia w przypadku 2,5 Benzyna do 1999 r. Schemat
i wygląd czujnika:

Obrazek
krzysiekbyd napisał(a):
tak cos jest popitolone bo jak styknołem równo w lini to bylo zwarcie i bezpiecznik sie przepalił ;/ czyli oznacza ze gdzies tam jest (+) a nie powinien ??!!
Pisz które piny styknąłeś, bo z tego co piszezs to ciężko się połapać, jeżeli spiąłeś pin 1 z 4, albo 1 z 3 i spalił się bezpiecznik znaczy że pompka jest walnięta i zwiera.
Poza tym warto podać z którego roku fura, domniemam że do 1999r
Co do reszty to przeglądnij sobie instalacje wedle schematu, co go wyżej podałem.
Lampka wody mruga przy braku płynu lub przy jego niskim poziomie, ewentualnie uszkodzony jest czujnik G 32 http://www.t4-wiki.de/wiki/G32


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2013, 22:50 
3 i 4 masz masę zobacz kontrolką czy na obydwóch jest masa .jak kolega zauważył odłącz tą pompkę i sprawdzaj


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 września 2013, 06:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
no wlasnie czujnik dziala po podlaczeniu 1i4 albo 1i3 poznije sprawdze teraz nie mam czasu ;/ jak sie rozleci w trasie to sie rozleci ;( kierunek Bydgoszcz Gdansk a co do pompki to dziala stale po wlaczeniu stacyjki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 września 2013, 19:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Wróciłem caly bez awarii odpiolem wtyczke przy zbiorniczu ale itak mruga lampkaod wody ;/ wskazówka zajme sie jutro
czarny1x1x napisał(a):
3 i 4 masz masę zobacz kontrolką czy na obydwóch jest masa .jak kolega zauważył odłącz tą pompkę i sprawdzaj

we wtyczce jest masa bo po odlączeniu i wtyknieciu kabelka do wtyczki 1-3 wskazówka poszla do góry to poradzicie ??
przepraszam ze tyle razy edytuje ;) mam plan czyli ze schematu
http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 1001083721
1 i 4 podłącze do masy
a 1 idzie na silniczek ??
a 2 na licznik- wskazówke ??


Ostatnio edytowano wtorek, 3 września 2013, 19:43 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcji "edycja"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 września 2013, 23:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Ja zamontowałem sobie przełącznik pod kierownicą i gdy widzę wysoką temp lub jak gaszę auto,które dostało po zaworach to uruchamiam sobie pompkę obiegu. Pompka podłączona "na krótko" z przełącznikiem ponieważ normalnie nie działała.Po paru minutach postoju wyłączam pompkę. Czujnik 4 pinowy mam granatowy,kupiłem nowy bo wskazówka leżała.Teraz wstaje ale czasem mruga kontralka płynu.Stan jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 września 2013, 06:38 
3 i 4 Masy 1 silniczek pompka 2 wskaźnik .tak masz na schemacie


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 września 2013, 20:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
podłaczyłem :) jakis osioł podłączył tam (+) teraz wskazówka działa:) ale tak sie zastanawiam czy podłaczyc pompke pod czujnik ?? bo narazie jest podłaczona po stacyjce tak było czy dobrze czy zle ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2013, 08:23 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
krzysiekbyd napisał(a):

jest podłaczona po stacyjce tak było czy dobrze czy zle ??


Po co ma cały czas kręcić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2013, 15:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
mariuszgim napisał(a):
krzysiekbyd napisał(a):

jest podłaczona po stacyjce tak było czy dobrze czy zle ??


Po co ma cały czas kręcić?

no nie wiem pytam fachowców :) ja dopiero ucze sie naprawiac t4 awiec licze na wyrozumiałosc :)
czyli to zle ze cały czas chodzi ?? to kiedy ona sie załancza jak jest prawidłowo podłączona ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2013, 17:03 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Pompka załącza się po wyłączeniu silnika gdy temperatura chłodziwa jest wysoka. Pompka wymusza obieg płynu by równomiernie wystudzić blok i głowicę, bo te są z różnych materiałów i stygną w innym tempie co grozi pęknięciem głowicy.
Załączanie się pompki podczas pracy silnika jest bez sensu - pracuje wtedy "główna" pompa wody.



Za ten wpis autor mariuszgim podziękował: krzysiekbyd (czwartek, 5 września 2013, 19:41)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2013, 17:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
mariuszgim napisał(a):
Pompka załącza się po wyłączeniu silnika gdy temperatura chłodziwa jest wysoka. Pompka wymusza obieg płynu by równomiernie wystudzić blok i głowicę, bo te są z różnych materiałów i stygną w innym tempie co grozi pęknięciem głowicy.
Załączanie się pompki podczas pracy silnika jest bez sensu - pracuje wtedy "główna" pompa wody.
aha dziekuje za cenna uwage podłącze tak jak powinno byc:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 września 2013, 21:50 
Czyli jednym słowem udało się - pompka zasilanie ma stałe ale przez ten czujnik dostaje masę nawet jak zgasisz auto to będzie działać do momentu ostygnięcia płynu


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 16:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
czarny1x1x napisał(a):
Czyli jednym słowem udało się - pompka zasilanie ma stałe ale przez ten czujnik dostaje masę nawet jak zgasisz auto to będzie działać do momentu ostygnięcia płynu

a ile moze pompowac po wygaszeniu auta 15-20min ?? pytam z ciekawosci i chyba pociagne jeszcze kontrolke (diode) gdzies na deche bede wiedział czy na 100 działa .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 17:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Zalezy chyba od kondycji pompki albo od modelu
Moja poprzednia na kwadratowa wtyczke chodzila nawet i 30 min czasami i nigdy nie wywolala powtornego wlaczenia sie wentylatorow
Obecnie mam zalozona na owalna wtyczke i nigdy nie slyszalem jej dluzej jak 5-10 min ale chyba wode szybciej przewala bo wentylatory po wylaczeniu silnika lubia sie czasami i nawet 2 razy wlaczyc


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 17:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
długość działania pompki jest tylko i wyłącznie zależna od temperatury chłodziwa, czyli od czujnika odczytującego tą temperaturę
po wyłączeniu silnika gdy temp. na czujniku przekroczy określoną wartość pompka się włącza, gdy spadnie poniżej tej wartości pompka się wyłącza


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 18:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ale jak juz pompka leciwa i ledwo sie kreci to cieczy mniej przetloczy i silnik wolniej stygnie
Procz pompki nie wymienialem nic a ta druga chodzi ponad ponad 2 razy krocej i przewali na tyle cieczy ze wlaczaja sie wiatraki bo nie wystarczy to co chlodnica do otoczenia odda sama od siebie
Przynajmniej ja to tak sobie tlumacze <01>

edit 1
Dzisiaj probowalem zaadoptowac taka pompke do webasto,specjalnie jechalem po nia prawie 30 km w jedna strone
Okazuje sie ze to ze slychac pompke wcale nie oznacza ze pompuje plyn chlodniczy
Wirnik sie zaciera i stoi w miejscu chodz silniczek normalnie sie kreci
Proba jego obrocenia srubokretem przez krociec od wody skonczyla sie zlamaniem lopatki (jutro pompke rozbiore i zobacze co tak moze wirnik trzymac)
Jesli chodzi na sucho,widac jak wytapia plastikowa piaste na wirniczku a po chwili leci dymek
Wiec moj pasciu jezdzil prawie 3 lata z niesprawna pompka i nikt o tym nie wiedzial bo przeciez ja bylo slychac
Jesli pompka chodzi komus za dlugo radze sie zainteresowac czy napewno aby sprawna

edit 2
Dzisiaj bylem wymienic pompke
Dali mi kosz z pompkami i kazali wybrac co mi pasuje
Sprawdzilem z 15 szt,silniczki pracowaly we wszystkich ale wirniczki krecily sie tylko w 6 szt w pozostalych albo sie nie krecily albo dalo sie je zatrzymac srubokretem chodz naped w nich dalej pracowal


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 21:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
mariuszgim napisał(a):
Pompka załącza się po wyłączeniu silnika gdy temperatura chłodziwa jest wysoka. Pompka wymusza obieg płynu by równomiernie wystudzić blok i głowicę, bo te są z różnych materiałów i stygną w innym tempie co grozi pęknięciem głowicy.
Załączanie się pompki podczas pracy silnika jest bez sensu - pracuje wtedy "główna" pompa wody.

Parę postów wyżej podważam Twoją teorię ta pompka jak najbardziej może włączyć się i pracować przy pracującym motorze u mnie tak jest i nic nie było przerabiane ani modzone. Zależnie od modelu pompka zachowuje się tak a nie inaczej.
Kurol sprawdzałeś zasadę działania tej pompki? jak też mam na kwadratowy wtyk o numerze 0392020024 i nie wiem jak w innych ale te modele nie mają połączenia silnik wirnik tam to działa na zasadzie wirującego pola magnetycznego i wirnik możesz zatrzymać nawet placem bardzo sprytne rozwiązanie bez uszczelniaczy itp.


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 22:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Wszystkie pompki ktore mialem dzisiaj w rekach mialy widoczna oske i zabezpieczenie na niej pierscieniem segera
2 szt ktorymi sie wczoraj bawilem rowniez
Oska sie kreci,wirnik stoi a tarcie powoduje topienienie plastiku piasty
Jakbym wiedzial o innych modelach przewalilbym dzisiaj cala ta skrzynke z pompkami


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Ostatnio edytowano piątek, 27 września 2013, 14:59 przez kurol, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB