T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 12:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 maja 2012, 07:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, potrzebuje wymienić pompę oleju ale nigdzie nie mogę znalesc jak ja zdemontować, rozrzad już mam zdemontowany i wszystkie oslony, czy trzeba ściągać mise oleju i odkrecac ssaka bo od strony bloku silnika pod kołem są dwie sruby
a tak wogóle miał ktoś z was taki przypadek że zablokowało pompę oleju i przypalilo pasek rozrządu ? mi sie zablokowała 2 razy przy odpalaniu ale po zgaszeniu i odpaleniu chodziła teraz jak mam rozebrane to też sie kreci bez oporów i nie blokuje i też nie ma lozow
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 maja 2012, 08:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Demontuj miskę oleju. Pompa w 1,9D/TD w t4 nie jest na pokrywie od strony rozrządu.

Obrazek

Więcej info i źródło powyższej fotografii:
http://www.t4-wiki.de/wiki/%C3%96lpumpe


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 maja 2012, 15:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za pomoc ale mam teraz pytanie czy to mozliwe zeby Vacum pompa blokowala pompe oleju??
bo w chwili kiedy mi sie to stalo nie bylo tez hamulca teraz zauwazylem ze vacum pompa jest odkrecona i lata przy silniku przykrecilem ja i bylo ok ale strasznie sie chybota i sie ciagle odkreca to moze byc przez to spowodowane ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 maja 2012, 21:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Negral napisał(a):
Dzieki za pomoc ale mam teraz pytanie czy to mozliwe zeby Vacum pompa blokowala pompe oleju??
Myślę że tak, bo to właściwie pompa vacum napędza pompę oleju, wyciąg ją i sprawdź czy zębatkę ma całą, choć nie wykluczone że coś z pompą oleju nie tak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 maja 2012, 07:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
vacum pompe wyciagalem zebatke ma całą i tez sie kreci, tez nie wiem dlaczego nie moge zamontowac vacum pompy bo ciagle mi ja wybija do góry (podskakuje na odpalonym silniku) i zrywa gwint na srobie mocujacej :/

doczytalem ze vacum pompa jest połączona walkiem posrednim z pompą oleju
tylko dlaczego ciagle mi wybija vacum pompe i nie moge jej zamontowac czy to mozliwe zeby walek posredni sie skrzywił?


Ostatnio edytowano niedziela, 27 maja 2012, 07:38 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 maja 2012, 09:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
A wycięcie napędowe pompa podciśnienia - pompa oleju jet ok?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 maja 2012, 10:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
grzesiex napisał(a):
A wycięcie napędowe pompa podciśnienia - pompa oleju jet ok?


pompy oleju nie wyciągalem, jak krecilem kolem od pompy oleju to nie ma luzow i chodzi bez oporow i tez nie bylo problemow z cisnieniem oleju. demontowalem tylko vacum pompe i tez zebatka wyglada na całą nie niest nigdzie zniszczona i tez jak krece to chodzi ok ma lekki opor i wtedy slychac takie jakby sykniecie ale to chyba tak ma dzialac i tez robi podcisnienie, ale jak ja wkladam na miejsce to po odpalenu silnika tak jakby podskakiwala i ja wypycha do gory a chyba tak nie powinno byc??;/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 maja 2012, 10:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Obejrzyj po demontażu zębatkę pompy podciśnienia "od dołu" czyli tam gdzie ona przekazuje napęd na pompę oleju!


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 maja 2012, 11:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
grzesiex napisał(a):
Obejrzyj po demontażu zębatkę pompy podciśnienia "od dołu" czyli tam gdzie ona przekazuje napęd na pompę oleju!


Oglądałem to tam jest wyciecie wygląda to taka jakby kokardka i tez nie bylo widac zeby cos tam bylo ulamane, bo wiem ze tym wycienciem trzeba trafic tez w taki bolec w silniku no i ta zebatka tez musi sie zazebic no ale to chyba az takie trudne by nie bylo i tez po odpaleniu by sie ulozylo samo tak mi sie wydaje, tez wyciagałem ja i wkladałem kilkanascie razy i wydawalo mi sie ze "siada" dobrze i wtedy jak ktos odpala silnik a ja ją trzymam reką to po odpaleniu przez ok 2-3sek jest ok a pozniej zaczyna podskakiwac :/ odlączalem tez wezyk od serwa podcisnienia i tez nic sie nie zmienialo dodam jeszcze ze nawet jak tak ona podskakiwala to hamulec robił sie miekki czyli pompka dzialala

a myslisz ze to raczej cos tam w tej pompce bedzie nie tak?

chyba ze ja po prostu nie potrafie vacum pompy dobrze zamontowac, ale to az tak ciężko by bylo nią tam trafic zeby sie dobrze zazebila ? I by byly takie objawy??


Ostatnio edytowano niedziela, 27 maja 2012, 22:01 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 maja 2012, 20:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak kołnierz dochodzi do końca do bloku to znaczy że płetwa trafia w wałek pompy i się zazębia. Jak by się nie zazębiła to nie było by smarowania albo wycięło by zębatkę. Albo masz uszkodzoną Vacum pompę albo pompę oleju, ewentualnie wałek pośredni ale to mało prawdopodobne.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:24
Posty: 48
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
temat rozwiazany po 3 godzinach walki udalo sie poprawnie zamontowac, strasznie ciezko trafic w kolnierz i w zebatke musialem sciągnąc dekielek od vacum pompy i powoli krecic rozrzadem i w koncu jakos sie udalo :) ale szczescie nie trwalo dlugo bo przejechalem 100km i padlo turbo :( normalnie niedowiary ale juz to juz chyba ostatnia rzecz jaka sie mogla zepsuc w tym silniku, bo 4 miesiace temu robilem wtryski i pompe,a wtym miesiacu padl rozrzad, glowica, pompa wody, sprzeglo, drugi raz rozrzad no i teraz turbo jak pech to pech :(
pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 23:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Witam, zblokował się wałek pośredni napędzający waku i pompę oleju tak z dnia na dzień , czy pompa mogła zblokować albo się zamarznąć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 stycznia 2014, 08:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 listopada 2013, 21:40
Posty: 40
Lokalizacja: KRK
model: T4
silnik: 1.9TD-2.4 D- 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Prawdopodobnie zablokowała się vacu pompa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2014, 01:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Dziadek napisał(a):
Prawdopodobnie zablokowała się vacu pompa


Dziadek miałeś rację że to vacu pompa ,poluzowała się na śrubie i zablokowała na trybach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB