T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 01:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 09:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Panowie ??? wczoraj wracając do domu moja Tedi nagle straciła na mocy. Obrotomierz w ok. 2500 - 2800 obrotów jakie miałem w tym momencie spadł do 2000. Jadąc dalej stwierdziłem że jak podciągnę go na obrotach powyżej 2000 silnik zachowuje się jak by turbo nie działało - nie ciągnie. Turbina padła czy przyczyna może być inna ( VW T4 AVC 2001 )


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 09:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Może być wiele przyczyn, niestety tu by trzeba skorzystać z VAGa. Na szybko sprawdź czy węże puchną jak się doda gazu, czy dolot się gdzieś nie rozszczelnił, czy wszystkie podciśnienia siedzą na miejscu.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 10:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
A jak zgasisz silnik i ponownie go zapalisz to turbo też nie ciągnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 10:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
podjadę zaraz na stację paliw na myjkę to sprawdzę jak to dzisiaj wygląda i czy wszystko jest szczelne (a szczelne raczej jest)



tedi umyta - wygląda to tak że wszystko jest po staremu, turbo wstaje, wszystko jest ok (sprawdzane na rozgrzanym silniku). więc tylko pytanie co się wczoraj stało. Odpowiedź chyba znajdę tylko u mechanika po podpięciu pod vaga. Chyba że jakieś pomysły ??? Tym bardziej mnie to zastanawia bo autka nie męczę wysokimi obrotami, nie żyłuję a jeśli już to należy to do zadkości. Wczoraj w momencie kiedy się turbo wyłączyło nie miał więcej jak 3000 obr/min.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano wtorek, 1 maja 2012, 12:44 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
edytuj posty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 11:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
jakieś dymienie na czarno ??
bo przy nieszczelnym dolocie to raczej by kopcił na czarno
może przepływka padła - jak byś miał gdzie diodę 1N4004 kupic to mógłbyś ją bardzo szybko sprawdzic wpinając tą diodę między 4 a 5 pin kostki przepływomierza - symuluje to maksymalną dawkę powietrza i fura dostaje buta


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 12:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Kenobi - jak mu dam konkretnego buta to przydymi na czarno, ale przy normalnej jeździe nawet jak mu trochę przycisnę to dymu raczej nie puszcza - no może delikatnie ale nie do tego stopnia aby było to niepokojące.
Doloty wszystkie sprawdzałem dzisiaj przed jazdą - wzrokowo wszystko jest na swoim miejscu.
Co do przepływomierza to była czyszczona jakieś 2 może 3 miesiące temu. Pisałem o tym na forum. Od czasu jej wyczyszczenia jak i dzisiaj po jeździe kontrolnej turbo wstaje tak jak powinno - ok. 2300 obr/min i ciągnie!
Myślę Kenobi, że gdyby padła całkowicie to dzisiaj tak by się turbo nie zachowywało.

Reasumując dam panowie znać co i jak po podpięciu Vaga - ja przynajmniej zamierzam się dzielić wiedzą i informacjami bo każdemu może się to przydać kiedyś - odpukać ;-)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 12:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
notri napisał(a):
Tym bardziej mnie to zastanawia bo autka nie męczę wysokimi obrotami, nie żyłuję a jeśli już to należy to do zadkości. Wczoraj w momencie kiedy się turbo wyłączyło nie miał więcej jak 3000 obr/min.
To wygląda na przeładowanie turbiny, zapewne przyciął się zawór N75, od czasu do czasu trzeba dać ognia TDI-kowi (oczywiście jak jest rozgrzany) :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 13:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
trochę się pogubiłem bo na początku pisałeś, że nie ciągnie od 2000 tyś potem, że wstaje przy 2300 i dopiero wyżej traci moc - jeśli tak to tak jak mikoli napisał przeładowuje


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 13:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Kenobi - mój zaczyna ciągnąć od 2300. Wtedy co mi siadło miałem nie więcej jak 3000 - nie patrzyłem dokładnie. Ale czuć było że spadła mi moc. Spadło na obrotach i prędkości.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 14:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Mój też kiedyś zaczynał ciągnąć od 2300 i myślałam,że tak ma być.Kiedy mi go zmuliło i dałam do rekomendowanego magika , zreanimowane autko zaczęło ciągnąc płynnie już od 1800 ( wyraźnie przy depnięciu) i to mi się podoba <up>
Mój ma silnik ABL i może nie być analogicznie jak u Ciebie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 19:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
mora napisał(a):
Mój ma silnik ABL


AJT,
ABL to 1.9TD

no mój też idzie już ogniem od 2000


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 20:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Kenobi napisał(a):
mora napisał(a):
Mój ma silnik ABL


AJT,
ABL to 1.9TD

no mój też idzie już ogniem od 2000



Masz rację- dzięki za czujność-gapa ze mnie <59>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 maja 2012, 20:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
dzisiaj zrobiłem trochę kilometrów i nic - wszystko jest ok, może faktycznie jak mikoli napisał że przyciął się zaworek. Mam nadzieję że więcej mi tego tedi nie zrobi <53>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 maja 2012, 14:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
A jednak zrobił. Wczoraj jechałem do teściów w rejony babiej góry, w połowie drogi jeszcze na zakopiance czułem że coś jest nie halo. Jak odbiłem na chyżne dwukrotnie go gasiłem i nic. Turbina nie wstaje. Wczoraj miałem tak dwa razy.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 maja 2012, 22:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
do usunięcia


Ostatnio edytowano niedziela, 2 września 2012, 16:12 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 06:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
biorąc pod uwagę to co napisałeś w innym poście, że twój 2.5TDI ledwie 130km/h osiąga to prawdopodobnie nie tylko turbina u ciebie nie ciągnie
napisz jeszcze jaką konkretnie masz wersję tego TDI


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 16:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
do usunięcia


Ostatnio edytowano niedziela, 2 września 2012, 16:12 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 20:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
w starej przepływce 1 i 6 w nowej 4 i 5
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_%2 ... nmesser%29

jak wepniesz diodę to nawet jakbyś chciał to wtyczki nie podepniesz do przepływki <38>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: grehor (czwartek, 31 maja 2012, 20:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 20:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
do usunięcia


Ostatnio edytowano niedziela, 2 września 2012, 16:13 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 maja 2012, 21:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
no cóż nie ma ludzi nieomylnych a klawiatura wszystko łyknie
zdecydowanie 4 i 5 ( wyżej poprawiam i dzięki za czujność )

proponuje jeszcze sprawdzić jedną rzecz, czyli połączenie rury idącej od przepływki do turbiny
wchodzi ona na turbinę tylko na wcisk z na oring i bywa że się tam rozszczelnia i dzieją się cuda jakby przepływka wariowała
na zdjęciu widać,że ja wspomogłem się opaską bo pomimo założenia nowego oringu nadal miałem wrażenie luzu
Obrazek

Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB