T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 02:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Szybkie pytanko , otóz podczas próby dokręcenia rolki napinającej paska pompy wtryskowej okazalo sie ze wyłazi szpilka z głowicy która powinna w nią byc wkręcona. Wyciągło ją czyli zerwany gwint. Na co to najlepiej wkleic , jaki klej mozecie polecic ?? Chyba najlepiej na stałe juz ją wkleić... Narazie wkręciłem ją , bo łapie jeszcze na max dwa zwoje na samym końcu , wkręciłem ją na klej do gwintów ale nie wiem czy to wytrzyma... Wkręciłem i zostawiłem do jutra aby złapal ten klej jak ma to złapać wogóle , jutro spróbuje rolkę nałozyc i dokręcic ją... Ale jezeli nic to nie da to jaki klej byscie mogli polecic aby tą szpilkę wkleić i się trzymała jak nalezy ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 07:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Klej do gwintów nie utrzyma tego.A gwintowanie na wiekszą srube?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 08:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Miałem też taki jeden przypadek w aucie znajomego. Tokarz dorobił mi szpilkę, która w części zagłębionej w głowicy miała gwint M11, na reszcie swej długości tak jak oryginalnie. Gwintownik M11 i jazda. Przeróbki na M12 nie podjąłem się - mała średnica odlewu głowicy, w którym osadzona jest szpilka.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 10:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
orel11 napisał(a):
Klej do gwintów nie utrzyma tego.A gwintowanie na wiekszą srube?


Domyslam się ze nie utrzyma własnie , o gwintowaniu tez myslalem. Są tez kleje specjalne do takich rzeczy ale jak wkleje to juz ta szpilka zostanie tam na wieki... W jednym aucie tak własnie wklejalem i pózniej jak była potrzeba wymiany szpilki to juz problem był...


grzesiex napisał(a):
Miałem też taki jeden przypadek w aucie znajomego. Tokarz dorobił mi szpilkę, która w części zagłębionej w głowicy miała gwint M11, na reszcie swej długości tak jak oryginalnie. Gwintownik M11 i jazda. Przeróbki na M12 nie podjąłem się - mała średnica odlewu głowicy, w którym osadzona jest szpilka.


Gwintowales jakim gwintownikiem , z jakim skokiem gwintu ?? Bo tak zastanawiam sie aby to przegwintowac i zrobic na znormalizowany gwint a nie drobnozwojowy jak było oryginalnie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 12:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
A jaka jest średnica tej szpilki? Jeżeli jest >5 to możesz pokusić się o wykręcenie jej przyrządem z lewym gwintem (jeżeli jest dostęp).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 12:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
No własnie najlepiej drobnozwojowy gwint zrobic.
Do tego pamietaj ,aby przy gwintowaniu polewac denaturatem ,bo aluminium lubi sie wyrywac.
A jak zdecydujesz sie wklejic szpilke ,to w koncu to jest pompa i tam nie ma takiego napręzenia jak na rozrządzie wiec i to da rade.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 14:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Wkleiłem ta szpilkę wczoraj , wkręciłem na te dwa zwoje co zostaly i wkręciłem ją na klej do gwintow. Dziś złapało to jakoś bo rolke dokręciłem bez problemu. Ale boje sie ze pod wplywem samych wibracji może ją wysunąc i jeszcze większy problem zrobi jak wyrobi w jajo otwór. Nrazie auto musi jezdzic tak , osłony nie zkładam na pasek i bedzie sie kontrolowac co i jak. Ale tez chyba sie nie obejdzie bez przegwintowania otworu i bedzie trzeba się zając dorobieniem tej szpilki tak jak pisal grzesiex. Gwintowniki mam m11 , narzynke równiez ale wszystko na znormalizowany gwint. Mam znajomego tokarza ale twierdzi ze m11 napewno nie znajdzie u siebie bo nigdy nie potrzebowal takiego wymiaru gwintu nigdzie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 15:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 21:29
Posty: 146
Lokalizacja: Kościelisko
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI (102 KM)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Wiem, że są kołki rozporowe w kształcie sprężyny do zerwanych gwintów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 17:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Znajomy Tokarz dorobil mi taką szpilkę na gwint m11 w głowicy a na rolke m10. Jako ze znalazl gwintownik m11x1 więc drobnozwojowy gwint mi zrobił. Ja gwintowniki m11x1,5 znalazłem u siebie to ktos mi je ładnie połamał :/ wiec dobrze ze znalazł u siebie chociaz ten jeden pomimo ze trzema powinno sie gwintowac.

Teraz zastanawiam sie czy ruszac tą szpilkę którą wkręciłem m10 poniewaz dokręcilem rolkę z siłą 20Nm i się to wszystko kupy trzyma.... Tylko boje się ze moze pewnego razu zerwac te dwa zwoje ostatnie i rozwali ten otwór do reszty....

Znajomy jak sobie czyscił starą szpilke stwierdzil ze była wklejana na jakąs substancje dziwną , więc musiał juz kiedys byc problem z tą szpilką...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 21:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Sterciu napisał(a):

Gwintowales jakim gwintownikiem , z jakim skokiem gwintu ?? Bo tak zastanawiam sie aby to przegwintowac i zrobic na znormalizowany gwint a nie drobnozwojowy jak było oryginalnie...


M11 w głowicy.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 21:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
grzesiex napisał(a):
Sterciu napisał(a):

Gwintowales jakim gwintownikiem , z jakim skokiem gwintu ?? Bo tak zastanawiam sie aby to przegwintowac i zrobic na znormalizowany gwint a nie drobnozwojowy jak było oryginalnie...


M11 w głowicy.


Tak wiem , ale mi głownie chodziło czy to był M11x1 czy M11x1,5 przykładowo... Chodziło mi o skok gwintu. Oryginalnie jest M10x1. Mi wsumie dziś dorobił znajomy M11x1 czyli gwint drobnozwojowy jak oryginalnie byl tylko na M11 w glowice własnie. Ale zastanawiałem się czy nie lepiej dorobic szpilkę z gwintem w glowice M11x1,2 lub M11x1,5 , gwint byłby bardziej odporny na zerwanie ale znów mniej odporny na "samoodkręcanie"...

Jutro bede się z tą szpilką bawił więc wkręce to co mi dorobił bo głownie mi pod gwintownik dorabiał gwint , i tylko taki gwintownik miał aby mi pozyczyc i abym przegwintowal otwór w tym rozmiarze...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 22:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Wg mnie M11 bez dodatkowej informacji o skoku oznacza metryczny gwint 11mm - metryczny czyli o zwyczajnym metrycznym dla średnicy 11mm skoku gwintu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skok_gwintu

Sterciu napisał(a):

i tylko taki gwintownik miał aby mi pozyczyc i abym przegwintowal otwór w tym rozmiarze...


Mogę Ci wysyłkowo gwintownik wypożyczyć.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 22:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
grzesiex napisał(a):

Mogę Ci wysyłkowo gwintownik wypożyczyć.


Zobacze jak mi jutro pójdzie gwintowanie tym co mam pozyczonym , jak nie pójdzie to wtedy skorzystam zapewne z Twojej propozycji ;).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 marca 2012, 13:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 września 2011, 22:45
Posty: 27
model: Caravelle
silnik: 2.5 Tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Z tym jest straszna kapa mam podobnie szpilka jest na kleju ale nie da rady na kleju ustawic jej idealnie prosto szpilka jest delikatnie skrzywiona badz w po czasie troszke ja kantuje i jest problem z szybszym zuzywaniem sie rolek;/ u mnie nowe rolki slychac juz po 5 tys km nie wazne co tam wsadze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 marca 2012, 15:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ja nagwintowalem otwor tak jak radził Grzesiex , z tymze M11x1 więc gwint taki jak oryginalnie byl drobnozwojowy bo tylko takim gwintownikiem dysponowalem. Tokarz mi dorobił szpilkę na M11x1 po czym dalej juz byl normalny m10 aby rolkę dokręcic. Co prawda musiałem pól auta rozebrać ,łącznie ze spuszczeniem płynu w chłodnicy , jej demontazem i aluminiowego łacznika węzy plynu chłodzącego z głowicą który przy tej szpilce jest. Ale się udalo , przy dokręceniu momentem 20Nm się trzyma , nawet chyba mi się ciut przeciągło i dokręciłem niecałymi 30Nm rolkę pózniej. Przy następnych sytacjach kiedy tą rolkę bedzie trzeba ruszyc to bedzie trzeba uwazac aby nie powtórzyla się sytuacja.

Jedyne co nie wzieliśmy pod uwage to fakt ze szpilka zostala dorobiona idealnej dlugosci jak oryginal , a otworu nie dalo sie tak glęboko nagwintować jak oryginał i dwa trzy zwoje wystawały. Trzeba było je spiłować i zrobić delikatny frez w rolce aby doszła do głowicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2012, 20:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Dzisiaj miałem podobna niespodzianke.Z tym ,że juz komus wczesniej sie zerwał gwint i zrobił szpilke na M12.Wszystko ok ,żeby zrobił na tej szpilce redukcje na M10,ale nie wolał rozwiercic rolke.Na razie zostawilem tak jak jest na starej rolce ,ale juz mam zamówione u znajomego i mi dorobi nową szpilke M12/M10.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB