T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 23:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 kwietnia 2012, 07:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 12:25
Posty: 4
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam. Zmieniałem właśnie pasek rozrządu w swojej t4. 1.9d . I mam pytanko. Ponieważ na kole zamachowym jest jeden znak ,jak wyczytałem gdzieś na innym forum powinien to być GMP ale powinien być jeszcze znak wyprzedzenia wtrysku w takim przypadku ,czy się mylę ? Ustawiłem koło na ten znak a wcześniej był o jeden ząbek przesunięty (wcześniejszy wtrysk). wydaje mi sięze teraz silnik chodzi łagodniej i ciszej niż wcześniej.
Dodam ze koło napędowe pompy wtryskowej było dobrze ustawione ,wałek rozrządu również , tylko wał był przesunięty o jeden ząbek . Na razie przejechałem próbnie ok 1km i nie wiem jak będzie zachowywał się na dłuższej trasie .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 kwietnia 2012, 10:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Na kole zamachowym jest jeden znak i oznacza GMP, na ten właśnie znak powinien być ustawiony wał. Wszelkich regulacji kąta wtrysku dokonuje się na kołysce pompy, przestawiając wał zmieniasz synchro z wałkiem rozrządu a nie kąt początku wtrysku. Tolerancja znaku na wale jest dość spora, tak na prawdę wystarczy żeby był widoczny w okienku obudowy skrzyni, nie musi być idealnie na odnośniku.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: okey32 (piątek, 6 kwietnia 2012, 11:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 kwietnia 2012, 17:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Jeśli przy wymianie rozrządu wały + pompa wtryskowa były zablokowane to nic wielce nie mogło się poprzestawiać, jeśli cokolwiek to pompa ze względu na ewentualny luz na blokadzie, skoro jednak odpala i nie stracił na mocy to można być spokojnym :-)

Skoro ustawiałeś koło zamachowe wału korbowego na GMP to w miarę fajnie byłoby też ustawić wałek rozrządu w tej samej fazie; do tego w 2.4D służy poprzeczne wcięcie w wałku, które ustawia się równolegle do płaszczyzny głowicy, w 1.9D jakiś punkt odniesienia również chyba będzie.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 kwietnia 2012, 22:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 12:25
Posty: 4
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedzi.
Oczywiście wałek rozrządu zablokowałem jak i koło pompy wtryskowej. Tylko w tej pozycji nie pokrywał sie znak GMP na kole zamachowym.Ustawiłem wszystko na znaki i działa tak ze myśle ze nie będzie źle ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB