T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2018, 13:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.
Zwracam się z prośbą o pomoc przy silniku 2,5 TDI.
Obecnie samochód nie zapala.
Krótka historia.
Miałem problem z brakiem mocy. Wyskakiwał mi błąd
01269 "Commenceement of Injection Valve (n108) 31-10 Open or Short to Ground- Intermittent
Znajomy mechanik nie rozwiązałem problemu i ustawił KTS'em początek wtrysku na 7stopni. Samochód działał odrobinę lepiej.
Postanowiłem zobaczyć wiązkę i spróbować zlikwidować bład.
Okazało się że czarny kabel od wtyczki 3pinowej wchodzący do pompy wtryskowej był urwany.

Zdemontowałem kostkę i przypadkiem zakręciłem samochód bez założonej kostki. Prawie odpalił, ale kaszlnął i zgasł.
Założyłem kostkę i samochód nie odpala w ogóle. Kręci słabo i nie pali.
Na komputerze pojawił się błąd czujnika wału. "Enigne speed sensor G28 27-00 Implausible Signal"
Sprawdziłem czujnik wału. Ma 1350 Om oporności( mniej więcej tyle powinien mieć- podobno 1300 ksiązkowo)
zacząłem przeglądać wiązkę i niestety w wielu miejscach była dziwnie postrzępiona i znajdował się w przewodach plastikowych olej.

Po wyczyszczeniu dokładnym wszystkiego oraz zaizolowaniu samochód dalej nie pali i pokazuje bład czujnika wału.
Pytanie:
1)Czy może być teraz tak że zapłon na KTS był ustawiany z niedziałającym nastawnikiem pompy i teraz nie chce przez to zapalić ?
2) Czy może pokazywać błąd czujnika wału gdy jest źle ustawiony kąt pompy wtryskowej?
Z góry serdecznie dziękuję !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2018, 14:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kozyk9 napisał(a):
1)Czy może być teraz tak że zapłon na KTS był ustawiany z niedziałającym nastawnikiem pompy i teraz nie chce przez to zapalić ?

Oczywiście skoro zawór N108 kąta wtrysku nie działał to tak naprawdę nie wiadomo co zostało ustawione. Ja sie na KTS nie znam ale ogólnie przy ustawianiu vagiem masz pokazany zakres jak to trzeba ustawić.
kozyk9 napisał(a):
2) Czy może pokazywać błąd czujnika wału gdy jest źle ustawiony kąt pompy wtryskowej?

Nie ma to związku bezpośredniego i błędów tego czujnika nie wywala nawet jak kąt wtrysku jest kompletnie źle ustawiony. Do tego błąd niedopuszczalnej wartości sygnału oznacza, że coś sie dzieje z kablami lub samym czujnikiem. Także ja bym dalej szukał w kablach problemu. Niestety bez prawidłowego sygnału z G28 samochód nie odpali.
Zastanawia mnie jedno co napisałeś " słabo kręci " co to oznacza, co było wcześniej, bo słabe kręcenie raczej nie ma nic wspólnego z naprawami które robiłeś.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2018, 15:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za odpowiedź.
Próbując odpalić poddał się akumulator. Pomimo naładowania oraz podmiany akumulatora, muszę pukać w elektromagnes żeby zakręcił silnikiem. Podejrzewam, że nie jest to bezpośrenio związany z usterką problem jednak urodził się dodatkowy poboczny problem.

Kostka 3-pinowa która wchodzi do pompy wtryskowej miała tylko 2 kable. Czarno-żółty i Biało-czarny. Błąkał się koło kostki kabel brązowo-czarny. Założyłem , że jest stąd( po podłaczeniu go błąd początku wtrysku zginął) jednak później wyskoczył błąd czujnika wału.

Zauważyłem jeszcze przed chwilą, że przy kostce wtrysku sterującego jest jeden czarny kabel odcięty.

Zastanawiam się, czy nie brakuje w tym miejscu jakiegoś kluczowego kabla, przez który samochód nie może odpalić.
Miałby ktoś może pod ręką schemat wiązki elektrycznej silnika do vw t4 2,5 TDI ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2018, 10:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 czerwca 2014, 00:16
Posty: 14
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Więc okazało się, że układ paliwowy się zapowietrzył. Odłączyłem brązowo-czarny kabel od wtyczki pompy i samochód po 15minutach odpowietrzania zapalił.

Jednak to nie koniec problemów,gdyż dalej nie ma mocy...
Zauważyłem że koło na pompie wtryskowej nie pokrywa się na znakach przy ustawieniu koła zamachowego na górny martwy punkt. Nie wiem jak było to możliwe, ale było przestawione prawie o 1/3 obrotu. Poluzowałem pasek od pompy i ustawiłem na znakach jak w serwisówce.
Podłączyłem brakujący kabel do wtyczki 3-pinowej od pompy wtryskowej( dolny czarny kabel przedtem był oderwany). Jednak samochód nie odpalił. Obawiam się ,że coś jest nie tak i po podłączeniu tego kabla układ paliwowy się zapowietrza.

Po sprawdzeniu VAG-iem w bloku pierwszym w pozycji trzeciej napięcie czujnika odcinka przesuwu regulacyjnego wynosi 0,7V. Sprawdzając napięcie na tym oderwanym kablu brązowo-czarnym napięcie wraz z masą silnika wynosi około 0,3V.
Planuję dokładnie sprawdzić kable od komputera do pompy wtryskowej, gdyż były lekko nadpalone. Najchętniej kupiłbym całą wiązkę, jednak z tego co widziałem ciężko znaleźć do ACV z tempomatem i klimatyzacją...

1)Chciałbym zapytać czy w ogóle w dobrym kierunku szukam usterki?
2)Czy możliwe jest że koło pompy wtryskowej było przestawione aż o taką wartość? Czy jednak nastawiać się , że musi być coś nie tak ze znakami ?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Okoliczni mechanicy niestety rozkładają ręce .
Chętnie podeślę komuś flaszkę za celne podpowiedzi, gdyż głowiąc się samemu tracę na to za dużo czasu :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2018, 19:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Niestety jesli chcesz dalej cokolwiek działać sam to musisz koniecznie wyposażyć się w laptopa z VCDSe i kablem. Zaczynając od kompleksowej samodzielnej diagnozy komputerowej. Z chęcią pomogę ale musisz zacząć na bieżąco po i przed każdą operacją wrzucać do analizy odczyty błędów i bloków wartości mierzonych aby wiedzieć co jest nie tak i w którą stronę iść. Samymi napięciami na wtyczkach nie poradzisz. Wszystko co opisujesz na VCDSie wyszło by zapewne po 30 minutach diagnozy bez całych tych kombinacji.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 września 2018, 17:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Ten przewód ze zdjęcia jest od przestawiacza kąta wtrysku. Auto bez niego odpali ale nie wyregulujesz pompy. Rozrząd na zero ustaw, wtedy wyczuj na pompie punkt w którym nic nie napina koła, to jest właśnie w okolicy znaku na pompie. Wtedy napinasz pompę kręcąc z obrotami silnika tak około o centymetr do przodu. Skręcasz koło na wałku i auto musi odpalić. Jest to metoda typu "o północy w środku lasu" ale zawsze działa. Potem można doregulowywać zegarem, vcds_em itp. Jeśli jednak nie odpali to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2018, 12:44 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ze swojego wczesniejszego doswiadczenia wiem ze znaki na pompie nie zawsze sie pokrywaja. Gdyz nie wiadomo jak ktos skladal rozrzad. Szkoda ze przestawiles na znaki.Bo teraz bez wiedzy I kompa cieszko bedzie trafic idealnie. Szybciej doradz sie telefonicznie co I jak gdyz samemu na piechote stracisz duzo czasu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB